Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

O problemie Lee Sina, Ao Shinie i systemie Honoru

Riot dostarczył nam kolejnych informacji na wiele różnych tematów, za pośrednictwem wypowiedzi różnych rioterów. Poniżej znajdziecie przetłumaczoną wersję tych wypowiedzi.

Lee Sin

Uważamy, że championy są najlepsze kiedy mają one wyraźne silne i słabe strony. Kiedy chcemy zbalansować jakąś postać najlepiej wzmocnić jego silne aspekty, osłabiając jednocześnie jego słabe aspekty. Dzięki temu dany champion może wykorzystać swoją siłę, a jednocześnie wiadomo w jaki sposób można go skontrować.

Problem z Lee Sinem jest taki, że mimo tego iż w wielu aspektach jest to bardzo mocna postać, która może robić wiele fajnych rzeczy to nie ma on żadnych jasnych słabości, które mogłyby zostać przez nas wykorzystane do zbalansowania tego championa. Przez to jesteśmy zmuszeni do wymyślenia mu jakiejś słabości, a takie rozwiązanie niesie ze sobą pewne ryzyko gdyż będziemy musieli zredefiniować rolę Lee Sina w grze. Przykładowo jeśli zdecydujemy się osłabić jego mobilność to gracze, którzy używali go głównie dla tej cechy będą bardzo z naszego postępowania niezadowoleni. Oczywiście obowiązek zbalansowania tej postaci nadal spoczywa na naszych barkach jednak ten proces będzie od nas wymagał większej liczby przemyśleń niż zwyczajne zmiany w liczbach.

Oczywiście chcemy zwiększyć różnorodność championów, a przez różnorodność mam na myśli trzy rzeczy: większa liczba postaci będzie grana, większa różnorodność pomiędzy championami, a dodatkowo każdy będzie mógł zagrać postacią, którą lubi bez obawy, że zostanie ona zbanowana lub wzięta przez przeciwnika w praktycznie każdej grze. Niestety nie jest to cel, który może zostać przez nas osiągnięty w przeciągu dwóch patchy.

 

Rozumiem, że możecie być sfrustrowani tym, że różnorodność postaci jest obecnie niszczona przez Lee Sina. Rozumiem także, że nie fajnie oglądać w kółko ten sam widok.

Nie cierpię kiedy chcę po prostu sfarmić sobie junglę, ale po raz kolejny Lee Sin kradnie moje buffy, a ja nie mogę go w żaden sposób ukarać (gdyż po prostu odskoczy on sobie do warda).

Jednak przypomnijcie sobie co się stało rok temu, kiedy przed Mistrzostwami Świata zmieniliśmy Tri-Force’a. Te zmiany zniekształciły całkowicie e-sportową scenę tuż przed MŚ, przez co miesiące przygotowań i analiz drużyn poszły na marne.

Nie twierdzę, że nie ma sposobu by zbalansować Lee Sina bez spowodowania, że zniknie on ze sceny. Być może wy wpadliście już na idealne rozwiązanie. Jednak my musimy dokładnie przygotować się do wprowadzenia ewentualnych zmian w taki sposób by uniknąć skutków ubocznych.

Jak możecie mówić, że brakuje wam czasu kiedy postać ta sprawia problemy już od tak dawna?

Rzeczywiście Lee Sin dominuje scenę już od jakiegoś czasu.

Ale pamiętasz może zmiany w tej postaci, które pojawiły się na PBE? Ludzie byli wściekli, że przesadziliśmy więc w końcu zdecydowaliśmy się z nich wycofać.

Być może powinniśmy się wtedy zaprzeć i wprowadzić te zmiany na serwery live.

To smutne, że nie zauważyliście największej słabości Lee Sina. Koszty Energii. Jeśli chcecie zmieniać tą postać powinniście skupić się właśnie na tym aspekcie.

To rzeczywiście osłabiło by tą postać, ale czy rzeczywiście daje to szansę na skontrowanie tego championa? Mógłbyś mieć taką szansę dopiero po przetrwaniu jego ataku.

Czemu nie możecie po prostu wprowadzić zmian w liczbach i wrócić do Lee Sina później?

Cóż faktycznie robiliśmy już tak wcześniej, jednak nikt nie jest zadowolony z takiego rozwiązania. Wolimy raczej naprawić problemy z różnorodnością postaci na junglę niż osłabiać obrażenia/przeżywalność Lee Sina mając nadzieję, że uda mu się przetrwać te zmiany.

Wcześniejsze zapowiadanie nadchodzącego kontentu

RiP Ao Shin

Po co zapowiadać championa, który nie będzie dostępny przez rok albo dwa lub nawet całkowicie zniknie (Seth).

To jest dobry przykład dlaczego nie lubimy zapowiadać wcześniej nadchodzących rzeczy. Wszyscy jesteśmy super podekscytowani rzeczami, nad którymi pracujemy i wiemy, że wy też będziecie, dlatego czasem decydujemy się na uchylenie rąbka tajemnicy.

Ale jeśli okaże się, że dana rzecz nie spełnia naszych standardów i potrzebuje jeszcze poprawek, to wydanie jej wymaga większej ilości czasu. Nam też jest przykro, że czasem coś mówimy i musimy zmieniać potem plany.

Mam nadzieję, że zrozumiecie fakt iż chcemy się z wami podzielić naszymi planami na przyszłość ale jednocześnie chcemy zadbać o zachowanie naszych standardów.

A więc wkrótce na serwerach live pojawi się aktualizacja SR i Doom Booty, ale mamy też przygotowane kilka innych fajnych rzeczy, które powinny się pojawić Soon™. Mogę zdradzić, że w tych rzeczach zawiera się nowy champion, który według mnie jest naprawdę, naprawdę niesamowity.

System Honoru

Zgadzamy się, że trzeba coś zrobić z tym systemem. Nie jestem do końca pewien co moglibyśmy z tym zrobić. Nad tym zagadnieniem pracuje specjalna drużyna, która chciałaby coś zrobić z systemem honoru przy okazji wprowadzania nowości do trybunału. Zastanawialiśmy się między innymi nad umożliwieniem głosowania za nagradzaniem graczy (na takiej samej zasadzie jak głosujemy za ukaraniem graczy).

Olaf

Wkrótce zaczniemy testować pewne wzmocnienia Olafa. Jest jeszcze za wcześnie by cokolwiek obiecywać, ale możecie być pewni, że po wprowadzeniu te zmiany skupią się na wzmacnianiu Olafa w tych miejscach, w których uznaliśmy, że ta postać wymaga pomocy.

Sunfire Cape

Możliwość włączania i wyłączania pasywki nie jest najlepszym rozwiązaniem. Przez przypadek niektórzy gracze mogliby mieć cały czas ją wyłączoną i choć wiem, że byłaby to wina tych graczy to i tak nie jest to najlepsze rozwiązanie kiedy chcemy mieć pasywkę włączoną przez 99% czasu.

Podoba mi się pomysł ze sprawieniem, że pasywka: “nie może zlasthittować potworów z buffami” i “nie zadaje obrażeń dopóki nie znajdziesz się w starciu”, na pewno przemyślimy te opcje.

Q&A przeprowadzone przez Meddlera

Jeden z Rioterów kiedyś powiedział, że umiejętności takie jak tarcza Brauma i windwall Yasuo powinny pozostać “unique” i raczej nie powrócą w najbliższej przyszłości. Czy to oznacza, że już nigdy nie zobaczymy nowego bohatera z podobną umiejętnością?

Chcielibyśmy kiedyś jeszcze wprowadzić do naszej gry umiejętności, które w jakiś sposób będą wpływały na pociski znajdujące się w locie.  Nie mamy jednak żadnych konkretnych planów z tym zagadnieniem gdyż uznaliśmy, że na razie w LoLu jest wystarczająco dużo spelli wpisujących się w tą niszę.

Czy możesz dostarczyć nam nowych informacji dotyczących wspomnianej przez ciebie wcześniej aktualizacji pasywki Lissandry?

Cały czas mam w planach przetestowanie jakiegoś defensywnego efektu po zCC’kowaniu przeciwnika (najprawdopodobniej efekt ten byłby mocniejszy przeciwko zasięgowym championom). Myślę, że będę mógł poświęcić temu trochę czasu po wprowadzeniu pewnych zmian w Urgocie (chodzi mi o zmiany, które mają poprawić sytuację tego championa do reworku).

Dlaczego zdecydowaliście, że pierwszy skin Vel’Koza będzie należał do serii “Battlecast”? Dlaczego nie wybraliście dla przykładu takich serii jak “Deep Sea” czy “Jurrasic”, do których skiny posiada większość stworów z Pustki?

Braliśmy pod uwagę możliwość wypuszczenia takich skinów jak Deep Sea czy Jurasic, ale w głosowaniu przeprowadzonym w naszym teamie zdecydowanie wygrał Battlecast.



Zastanawiam się czy zobaczymy kiedyś Ao Shina na serwerach live?

Jeszcze przez długi czas nie. Cały czas planujemy wydać tego championa, jednak napotkaliśmy kilka trudności podczas prac nad nim. W rezultacie cofnęliśmy się do bardzo wczesnej fazy projektowania, a obecnie prace posuwają się do przodu dość powoli (i tak lepiej dłużej poczekać niż szybko otrzymać championa, który okaże się rozczarowaniem).

Czy zastanawialiście się kiedyś nad wprowadzeniem postaci, która miałaby zasięgową “czarną dziurę” zasysającą wszystko do swojego środka jako ultimate?

Często rozmawiamy nad konceptem “czarnych dziur”. Jednak są one na tyle potężne, że jeśli jakaś postać miałaby mieć ją jako zasięgową umiejętność trzeba by bardzo mocno zadbać o zbalansowanie tej postaci (mocno osłabiając resztę aspektów tej postaci).

Czy istnieje jakaś szansa, że anulowane postacie takie jak Omen ujrzą kiedyś światło dzienne? Uważam, że właśnie Omen miał bardzo unikalny koncept, który idealnie by się sprawdził na SR.

Czy możesz przy okazji nam powiedzieć jak się sprawa ma z reworkiem/buffem Gangplanka?

Nie planujemy “wskrzeszać” Omena, gdyż mamy już kilka następnych pomysłów na potwory, które być może będą mogły zaoferować coś podobnego do właśnie Omena (podobnego jeśli chodzi o wygląd nie o gameplay).

Nie jestem pewien co do obecnego stanu Gangplanka.

Dzięki za odpowiedź. Szkoda, że Omen nie dołączy do League of Legends ale miło słyszeć, że kiedyś może pojawić się postać przypominająca go. Według mnie najlepsze w Omenie było to, że wyglądał on zarówno na groźnego/złowieszczego stwora jak i na sporego psotnika. Właściwie przypominał mi on trochę kota z “Alicji w Krainie Czarów”.

Cóż mamy kilka konceptów na postacie, które będą równie złowieszcze i kilka na “psotników” jednak nie mamy żadnego konceptu, który łączyłby te dwie cechy. Naprawdę fajnie byłoby zapełnić tę lukę, ale raczej nie zrobimy tego za pomocą Omena.

Wracając jeszcze do Gangplanka to mamy już wyznaczony kierunek, w którym chcielibyśmy poprowadzić ewentualne zmiany. Postać ta niestety nie jest jednym z naszych priorytetów.

A więc mamy już ponad 100 championów w lidze. Czy pozostała jeszcze jakaś nisza, która nie została jeszcze wypełniona przez istniejących już bohaterów?

Mieliśmy nie tak dawno okres, w którym unikaliśmy tworzenia potworów więc wydaje mi się, że obecnie będziemy to nadrabiać. A więc jeśli chodzi o wizualną stronę nadchodzących championów powiedziałbym, że będziemy widzieć mniej ludzi/humanoidów, a jeśli chodzi o strefę gameplayową to jest jeszcze kilka fajnych rzeczy, które można by zrobić z klikalnymi obiektami (np. Latarnia Tresha) i obecnie testujemy kilka rzeczy, które być może ukażą się jeszcze w tym roku (nic nie obiecuje ale trzymam za to kciuki).

Chciałbym wiedzieć, która linia według ciebie potrzebuje nowego championa by zbalansować obecną metę? Na jakiej linii zamierzacie wydać nadchodzącego championa?

Nowy champion będzie top lanerem. Nie staramy się zbalansować mety za pomocą wydania jednej postaci, gdyż przy tak złożonej grze jest to po prostu niemożliwe.

Kiedy nakładam na kogoś ignite’a w czasie gdy ktoś ultuje Vel’Kozem to dlaczego to ulti jest przerywane?

Huh, nie wiedziałem że coś takiego występuje, brzmi jak bug. Przyjrzymy się temu.

Czy planujecie znerfić Yi w jakiś sposób?

Nie planujemy żadnych zmian dla tej postaci.

Czy planujecie wzmocnić jakoś Ziggsa po tak wielu nerfach i nerfie Athene Unholy Grail?

Nie planujemy żadnych buffów dla Ziggsa. Być może zdecydujemy się nad zabraniem części jego mocy z wave clearingu, ale najpierw musimy to przedyskutować.

Macie jakiekolwiek plany na wzmocnienie Lissandry?

Jeśli chodzi o zmiany krótkoterminowe to możemy zdecydować się na zwiększenie jej kontroli/obrażeń, a jeśli chodzi o rozwiązana długoterminowe to już wspominałem o planowanych testach nowej pasywki.

Czy zobaczymy wkrótce jakiegoś nowego smoczego championa?

Następnym smoczym championem, który zostanie przez nas wydany będzie Ao Shin, jednak do jego premiery jeszcze minie dużo czasu (na pewno nie zostanie wydany on w tym roku).

Czy zdecydowalibyście się na usunięcie jakieś postaci gdybyście kompletnie nie mogli jej zbalansować?

Raczej byśmy ją osłabili i zostawili do momentu, w którym nie wpadniemy na rozwiązanie problemu. Dzięki temu gracze, którzy naprawdę chcą używać tej postaci nadal mogliby to zrobić, a sam champion nie miałby negatywnego wpływu na większość rozgrywek.  Nie byłoby to idealne rozwiązanie, ale według mnie i tak byłoby lepsze niż usunięcie postaci.

Jakie są szanse, że zobaczymy nowego Yordle’a?

Bardzo wysokie! Nie obiecuje jednak, że stanie się to w najbliższej przyszłości.

 

 

 

 

 

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.