



Zalety:
- Ogromne bazowe obrażenia
- Szybkie czyszczenie fal minionów po 6 poziomie
- Ogromnny zasięg AA
- Dużo CC(slow+warunkowy stun, ściana, slow MS i AS)
Wady:
- Natomiast źle postawiona potrafi przegrać wygraną grę
- Manożerna
- Papierowa
- Źle postawionej ściany nie można anulować
MS/Szybkość ruchu – Na taką powolną kluchę, jaką jest Anivia, MS Quinty są zbawieniem. 15 AP to prawie nic, 4.5%MS potrafi zaważyć o życiu lub śmierci
Armor/Pancerz – Po prostu najlepsze 🙂 Zmniejszą obrażena od AA, minionów, wieży czy często od junglera. Jeżeli wrogi mider jest AD to już wgl. konieczność.
Magic penetration/Przebicie odporności – Standardowe na większość AP postaci
Hybrid penetration/Przebicie hybrydowe – Minimalnie mniej Mpene kosztem sporo mocniejszego harassu z AA w early. Ich jedyną wadą jest spora cena (ok.7.5k IP za komplet).
Magic resist flat/Odporność na magię – Zmniejszą obrażenia od przeciwnego AP mida.
21/0/9 na APC
Klasyczne masterki na ap mida, mające na celu zwiększenie obrażeń. 9pkt w utility dla odrobiny mobilności, regeneracji many, redukcji cd na SS i wydłużonego blue buffa

Wskrzeszenie. Dawniej było unikalnym pasywem, dzisiaj niestety RIOT co 2giej postaci ładuje darmowe GA. Po naszej śmierci, jeżeli mamy dostępny pasyw (mamy go co 4 minuty nieredukowane przez CDR), w miejscu naszej śmierci pojawia się jajko, któro przez 6s się odradza. W tym czasie mamy tyle HP, ile ma nasza Anivia (czyli więcej HP-wytrzymalsze jajko), armor i mres zaś jest bazowany na naszym aktualnym poziomie (na początku jest to wartość ujemna, ale wraz z czasem rośnie).

Bardzo ważna umiejętność, jednak trafianie nią może na początku sprawiać problemy. Obszarowy stun o dosyć sporym zasięgu.

Ściana. Setki zastosowań. Wymusza Flashe lub dashe przed rozpoczęciem się walki, ułatwia złapanie wroga lub bezpieczną ucieczkę, oddziela naszego carry od wrogiego bruisera, ułatwia trafienie z Q, czy daje troszkę wizji. Sami musicie podjąć decyzję, czy lepiej użyć jej defensywnie, czy ofensywnie. Czasami lepiej jej jest po prostu nie używać. Skill ten odróżnia dobrą Anivię od średniej: średnia będzie próbowała złapać kogoś co CD, dobra złapie kogoś czasem raz na kilka minut.

Nasz główny skill do zadawania obrażeń. Choć jego baza i przelicznik nie powala, to po użyciu na wrogu umiejętności Q lub R nasza umiejętność E zadaje podwójne obrażenia. Widać wtedy spory ubytek w zdrowiu wroga.

Skill ten posiada szereg zastosowań. Przykładami mogą być: szybkie czyszczenie fal minionów, czy nakładanie na wroga efektu chill dla podwojonych obrażeń z E. Do tego obniża on AS, jak i MS wrogów, co zmniejsza DPS z AA o 1/5 oraz ułatwia trafienie wroga z naszego Q.
Kolejność rozwijania umiejętności
R > E > Q > W
Maxujemy E, gdyż w połączeniu z Q/R zadaje naprawdę mocarne obrażenia. Q jako drugie dla mniejszego CD/większego DMG. Ścianka na końcu – podwoi się jej grubość i skróci CD. Ult wiadomo kiedy można (6,11,16lvl).
R > Q > E > W
Opcjonalnie na ARAMy. Q zapewni tam lepszy poke oraz częstszy stun.
Summoner Spells
+
Standard stawiający na dominację linii.
+
Moje ulubione połączenie. Zapewnia lepszą kontrolę mapy, możliwość szybkiego powrotu na linię czy zrobienia niespodziewanego ganku.
Przedmioty startowe
Doran+potki na standardowy start. Daje trochę HP, AP oraz regen many z 2 źródeł. Flaszka, gdy chcemy pofarmić lub potrzeba więcej sustainu niż z Dorana. Fearie charm, gdy rushujemy mały kieliszek. Do flaszki należy dokupić 3potki lub 1potkę i warda, do fearie podobnie. Można kupić też 2 fearie, stracić kilka potek i warda, zyskując szybszy kieliszek.
/
/
Butki to konieczność. MS Anivii to jeden z najniższych w grze, więc butki muszą być i to bardzo szybko. Do wyboru mamy 3 małe przedmioty:
Catalyst – gdy pomijamy Chalice/Seeker i lecimy w szybkie RoA,
Chalice – gdy przyda się więcej odporności na magię i regeneracja many(po małym kieliszku od razu lecimy w RoA, duży nie jest priorytetem, ulepszamy go dopiero w late)
Seeker – gdy gramy na Zeda, od razu lecimy w klepsydrę, na inne AD midy Seeker>RoA>Klepsydra
Można też kupić Dorana lub dokupić drugiego, ale to już co kto lubi.”
Mniej więcej tak powinien wyglądać full build na Anivię. RoA daje wszystko co potrzebne i jeszcze więcej dzięki stackowaniu. Klepsydra zwiększa survi, a aktyw ratuje życie. Void&Rabadon dla Tones Of Damage. GA na ostatni item, chociaż można go zastąpić Abbysalem czy Kielichem, ale to kwestia indywidualnego upodobania.
![]() | Zamiennik dla butków na Mpene. Często będą lepszym wyborem, ponieważ kurczak jest bardzo wrażliwy na efekty CC, a szczególnie Fear i Silence. |
![]() | Alternatywny przedmiot na Mresa. Zamiast Armora mamy AP, a zamiast pasywu, który co 5 min daje drugie życie, aurę obniżającą Mres przeciwników o 20pkt. Niestety zasięg aury to tylko 600, co sprawia, że czasami jej nie wykorzystamy. Zawsze może go złożyć jakiś meele AP z teamu (Diana, Rumble czy Katarina), który znajduje się w centrum walki i nałoży aurę na cały przeciwny team. |
![]() | Alternatywa dla Abyysala. Zwiększa nasz mana regen oraz zapewnia sporo CDRu. Zaletą jest fakt, że można zbudować mały kieliszek w early i rozbudować go znacznie później, natomiast Abbysala trzeba złożyć ,,za jednym zamachem”. |
![]() | Dlaczego nie? Potencjał wydaje się być ogromny – % obrażenia z maski są podwojone, jeżeli cel jest spowolniony. Jednak zadaje to obrażenia na podstawie aktualnego, a nie maxymalnego zdrowia. Można złożyć, ale wg. mnie jest to strata slota, gdyż Anivia wymaga innych przedmiotów. Krótko mówiąc: nie polecam, ale nie zabraniam, jeżeli ktoś lubi. |
![]() | Czasami, DLA ZABAWY można złożyć.Dzięki ogromnemu zasięgowi AA i spamowalności umiejętności można cały czas bezpiecznie używać pasywu. Zapewnia też odrobinę MS oraz many. Dodatkowo szybciej niszczymy wieże i inhibitory. |
![]() | Tak samo jak z dużą maską. Niby fajny ale nie daje HP (kurczak ma jedno z najniższych bazowych w grze), ani żadnego survi prócz tarczy ze sporym CD. Można, ale po co? Wg. mnie lepiej już wyjdzie drugie RoA. |
![]() | Dzięki zasięgowi, AoE oraz pasywce, ten item leży na kurczaku lepiej niż na większości APC. Dobry na normale, na rankedy raczej mniej. |
Sojusznicy
![]() | Jedna z łatwiejszych linii. Przed 6 nie ma dasha, po 6 ma 3 z bardzo długim CD. Żeby nam coś zrobić, musi trafić nas swoim E, a żeby to zrobić często wystawia się na ładnego stuna 🙂 Dodatkowo gdy skacze na bota/topa automatycznie traci wieżę więc drużyna kurczaka raczej wychodzi na tym lepiej (chyba, że drużyna Ahri wzięła smoka). |
![]() | W miarę wyrównana linia z lekko przewagą dla kurczaka. Obie posiadają podobną mechanikę: traf z jednego czaru, zmasakruj 2gim. Łatwo nam unikać jej Q z racji zasięgu, ale należy pamiętać, że 1 błąd na 6, dobra Rka i leżymy. TFy podobnie bardzo mocne z lekką przewagą dla Cassio (jeżeli dobrze użyje R). |
![]() | Linia banalna. Jednak należy pamiętać o jego ulcie (zawsze podłapie trochę golda z innych linii) oraz o jego pasywce. Nie należy też takiej gry przeciągać, gdy late game Karthusa niszczy late game Anivii i nie tylko jej. |
![]() | Łatwa linia. Lissandra ma po prostu za mały zasięg, aby podjąć walkę, a używająć E, żeby do nas doskoczyć wystawia się na łatwy gank. |
![]() | Jedna z łatwiejszych linii. Jednak podobnie jak w przypadku Karthusa, należy pamiętać że Morde ma broken late i należy jak najszybciej taką grę zakończyć. Na linii ma za mały zasięg, co sprawia że jest łatwy do ubicia. Jedynym problemem może być czasami jego tarcza, ale w dalszym ciągu to łatwa linia. |
![]() | Kolejna niezbyt wymagająca linia. TF ma za krótki zasięg, żeby podjąć sensowną wymianę. Musimy unikać jego Q – to podstawa. Po 6 my dostajemy więcej DMG, on nie. Gdy się tepnie łapiemy darmową wieżę. Uważać, gdy kupi Lich Bane’a, dostaje mocne doładowanie. |
Wrogowie
![]() | Przed 6 zarywa. Po 6 jest groźna. Jeżeli po 6 dostała Blue, to mamy pograne i pozostaje nam farmienie (często pod wieżą). Posiada mocny burst, a dzięki pasywce po użyciu comba może się z nami dalej bić. |
![]() | Chyba najgorsza konta. Posiada dasha na Q, nienamierzalność na E. Dzięki temu może ominąć nasze combo (często wystarczy unik samego Q), po czym błyskawicznie skrócić dystans. Dzięki W ma mocne wymiany za pomocą AA. Ulta będzie zazwyczaj używał do rozpoczęci walki, więc priorytetem jest unikanie jego Rki. |
![]() | Podobnie jak Diana. Przed 6 nie ma jak do nas podejść i będzie zarywał baty. Po 6 staje się groźny, a dzięki ultowi niegankowalny. Nie polecam brać Anivii na Kassę. |
![]() | Nic nie zrobimy. Jako fan LeBlanc muszę stwierdzić, że jest ona tak samo, jak i nie bardziej groźna od Fizza. Grałem takie linie z obu ston i zawsze wygrywała LeBlanc. Dzięki swojemu W uniknie Q oraz ściany. Może błyskawicznie podejść, uderzyć i tak samo szybko się wycofać. Na pocieszenie powiem że mamy lepsze TFy 🙂 |
![]() | Ogromny zasięg i śmiesznie duża bazówka na 1 poziomie ulta pozwala mu nas swobodnie zabić na 6 poziomie. Naszą szansą może być moment, gdy jest przypięty a i to nie zawsze. Unikać jego Q i nie dać się zestunować to najważniejsze rzeczy na tej linii. |
![]() | Mocarny zasięg. Bezpieczne obijanie i 4x AoE, co nie dyskwalifikuje go w walkach drużynowych. Szybko pushuje i niszczy wieże. Tak samo z nami – niby myślący gracz nie da mu się zabić, jednak zabicie jego jest prawie niemożliwe, jeżeli ktoś nie gra nim pierwszy raz. |
Early game
Farmimy. W zależności od przeciwnika na linii możemy spróbować go zabić. Na 2 poziomie dobrze użyte combo Q+E zabiera nawet 60% HP wrogiego mida. Przy drugiej próbie często wystarczy dorzucić Ignite i mamy łatwego killa. Dobrze jest poprosić junglera o gank na 4-5 poziomie. Wiele midów (Ahri, Kassadin) dostaje swoją umiejętność do ucieczki dopiero na 6 poziomie i należy to wykorzystać. Gdy gankuje cię wrogi jungler na niepełnym pasku życia, można spróbować go zabić. On raczej będzie szedł prosto na nas, więc łatwo można go trafić z Q+E+ew. dorzucić Ignite. Jeżeli jednak nie ma takiej możliwości, spróbój zestunować groźniejszego przeciwnika, w razie konieczności użyj ściany, która dobrze użyta ułatwi trafienie z Q lub wymusi na wrogu użycie Flasha.Mid game
Mamy ulti. Można rozpocząć farmienie na poważnie. Jungler powinien oddać ci blue w okolicach 7m. Wtedy można obijać wroga z E+R, czy łatwo ściągać całą falę minionów. Jeżeli nie masz możliwości zabicia wrogiego mida, sfarm zjawki – to lepsze niż czekanie. Anivia ma bardzo mocne walki o smoka. Wroga drużyna nie powinna nawet podejść, bo 1 ściana często wymusza flashe na wrogiej drużynie. Farm, farm i zbieraj golda late nadchodzi. Pamiętaj, aby harassować głownie z comba E+R, a Q i W zostawić, gdyby jungler zechciał nam pomóc, lub użyć do obrony swojej pierzastej osobowości przed wizytą przeciwnego junglera.Late game
Powinniśmy mieć te 500AP. Dobrze użyte combo E+R+Q potrafi zabrać bardzo dużo HP papierowemu carry. Stun często jest wyrokiem śmierci, a ściana powinna wymuszać dashe. Pamiętaj, aby chodzić razem z drużyną. Wtedy twoje CC są najgroźniejsze dla wałęsających się samotnie przeciwników. Jeżeli przeciwnicy robią barona, to używamy R w dziurze barona, po czym staramy się zestunować jak najwięcej osób (priorytetem są wrodzy carry), po czym użyć E na najbardziej obitą osobę w zasięgu (lub barona, jeżeli planujemy steala) . Należy pamiętać, aby rozważnie używać umiejętności (nie należy wywalać całego arsenału na kilka minionów). W walkach drużynowych użyj R najlepiej tak, żeby wrogi carry musiał albo stać w obszarze, albo znacznie się przesunąć. Stuna dobrze zachować do obrony sojuszniczego ADC, a ściana jest nieoceniona podczas ucieczek czy pogoni.- Wiedząc, że padniesz, a masz pasywkę, czasami warto flashnąć pod wieżę. Przeciwnik prawdopodobnie nie będzie miał możliwości, żeby cię dobić.
- Combo E+R jest pewniejsze i zużywa mniej many niż combo Q+E.
- Używając R przed użyciem Q spowolisz go, co ułatwi trafienie z Q.
- Ultimate obniża AS wrogów. Staraj rzucić na obszar, gdzie przebywa wrogi ADC. Obniży to jego DPS o 1/5 ( R redukuje 20%AS).
- Za pomocą umiejętności W+R,Q,E możesz zrobić blue zza ściany. Zablokuj golema ścianą, odpal R, po czym obijaj z E i użyj Q na sekundę przed zniknięciem ściany.
Naucz się wygrywać Anivią – carruj gry jak profesjonalista i pokaż, że Polacy w LoLu to siła nie do powstrzymania.
Ostatnia aktualizacja została wykonana 06/12/2013