Pracownicy Riotu dostarczyli nam kolejnych informacji za pośrednictwem swoich wypowiedzi na oficjalnym forum LoLa.
Aktualizacje Graficzne
Jaką pozycję zajmuje Akali na liście postaci, które otrzymają Visual Uptade?
Wydaje mi się, że ta postać nie otrzyma raczej aktualizacji graficznej w najbliższej przyszłości. Oczywiście ma ona w swoim modelu kilka kiepsko wykonanych rzeczy (brzydkie deformacje, czy “makaroniaste” ramiona), ale ogólnie nie jest aż tak źle. Wydaje mi się, że ona jest całkiem wyrazistą postacią. Akali zdecydowanie mogłaby skorzystać z aktualizacji tekstur czy geometrycznego ulepszenia pewnych części ciała (przykładowo łokcie, kolana, czy kostki). Z tego co wiem moglibyśmy ją w ten sposób dostroić.
A jak się sprawa ma z Caitlyn? Nie wygląda ona tak źle, a jednak mówi się o tym, że może otrzymać ona VU.
Akali teoretycznie nie potrzebuje tak dużych tematycznych poprawek jak Caitlyn. To i inne czynniki sprawiają, że ta postać faktycznie zajmuje wyższe miejsce na liście od Akali. Na pewno warto wziąć pod uwagę, że Cait jest jednym z najbardziej popularnych ADC co też jest brane pod uwagę podczas ustalania kolejności na liście.
Więc Caitlyn, która wyszła później szybciej otrzyma VU? A jak się sprawa ma z Ezrealem?
Nie ustalamy kolejności na podstawie daty premiery danej postaci. Na każdego championa patrzymy z osobna. Osobiście uważam, że można by wiele zrobić jeśli chodzi o Ezreala.
Sona Uptade Q&A
Witajcie,
Kilka miesięcy temu rozmawialiśmy z wami co nam się podoba w Sonie, a co według nas wymaga poprawy. Mieliśmy też wiele wewnętrznych dyskusji, podczas których ustalaliśmy jakie są problemy z designem tej postaci, a co sprawia, że Sona jest świetną częścią League of Legends. W efekcie tego (i wielu tygodni testowania) możemy powiedzieć, że zaktualizowany kit Sony w bardzo niedługim czasie wejdzie na PBE.
Jednak tym razem zamierzamy użyć PBE w trochę inny sposób niż zwykle. Sona wejdzie na serwer testowy w znacznie wcześniejszej fazie developmentu niż zazwyczaj, przez co będzie brakowało wielu jej VFX’ów, a design może ulec lekkim zmianom. Zdecydowaliśmy się na to gdyż chcemy od was otrzymać jak największą ilość feedbacku. Wiemy jak wiele osób lubi Sonę i dlatego chcemy być pewni, że będziecie mogli podzielić się z nami wszystkimi swoimi przemyśleniami.
Dodatkowo gracze będą mogli dłużej przyglądać się procesowi developmentu. Dobrą stroną tego jest fakt, że będziemy mieli znacznie więcej czasu na użycie waszego feedbacku. Za to wadami tego rozwiązania jest to, że wprowadzona na serwer testowy wersja tej postaci będzie miała większą ilość bugów, a jej grafiki, audio i balans będą w nieskończonej wersji.
Aktualizacje gameplayowe skupiają się prawie w całości w zaktualizowaniu pojęcia “aury” w League of Legends. Naszym głównym celem jest transformacja aur Sony z “baniek” ulepszających statystyki na “strefy” posiadające znacznie większy wpływ na grę. Stare aury Sony dawały sojusznikom sporą ilość mocy (przykładowo 100 AP/AD na Q) jednak nie zwiększały one w żaden sposób możliwości robienia “playsów”. Sojusznicy Sony nie zmieniali swojego stylu gry po otrzymaniu Aury, a jedynie robili wszystko lepiej.
Sona teraz otrzyma znacznie mniejsze strefy, które będą dawać bardziej skondensowaną moc każdemu sojusznikowi w niej się znajdującemu. Oznacza to, że gracze Sony będą musieli uważać kiedy rzucają swoje buffy, a nałożenie jednego buffa na swój cały team będzie wymagał lepszego pozycjonowania i interakcji ze strony drużyny. Dzięki temu bardziej skillowi gracze będą mogli czerpać większe korzyści z używania tych aur. Chcemy zwiększyć ilość strategicznych/taktycznych decyzji jakie muszą zostać podjęte przez graczy Sony nie sprawiając przy tym, że postać ta stanie się trudniejsza mechanicznie.
- Hymn of Valor (Q): Strefa sprawiająca, że następny autoattack Sony i sojusznika zada dodatkowe magiczne obrażenia.
- Aria of Perseverance (W): Strefa dająca tarcze na krótki okres czasu
- Song of Celerity (E): Strefa zwiększająca % Movement Speed na krótki czas
Chcemy także tak zmienić podstawowe umiejętności Sony w taki sposób by zwiększyć interakcje z sojusznikami i przeciwnikami. Mamy nadzieję, że te zmiany sprawią, że aury będą miały w sobie więcej “gameplayu”, a same umiejętności będą miały okresy mocy i słabości.
Cooldowny na wszystkich umiejętnościach zostaną zwiększone z 7 do 10 sekund. Za tą zmianą stoją 2 powody. Po pierwsze chcemy, żeby użycie nowych aur zajmowało więcej czasu żeby nie miała ona przez cały czas skilla gotowego do użycia. Po drugie chcemy dać przeciwnikom szansę na interakcję z Soną. Musieliśmy też w jakiś sposób zrekompensować fakt zwiększenia impaktu na grę każdej aury.
Bazowa ilość przywracanego HP przez Aria of Perseverance (W) zostanie zmniejszona, ale za to będzie się od teraz skalować z brakującym życiem celu. Dzięki temu umiejętność ta będzie się słabiej sprawdzała jako narzędzie niwelujące jakiekolwiek obrażenia zadane sojusznikowi, ale za to łatwiej będziemy mogli uratować kolegę z drużyny.
Wycastowanie Song of Celerity (E) będzie dawać Sonie bardzo duży boost do Movement Speedu, który będzie malał do boostu przyznawanego sojusznikom. Dzięki temu Sona będzie mogła się lepiej pozycjonować przed użyciem Q i W.
Riot Phoenix i BuyFilm pracują obecnie nad poprawieniem czytelność VFXów Sony. Największą zmianą jaką zamierzmy przeprowadzić jest upewnienie się, że dźwięk Crescendo (R) będzie miał części wskazujące na to co umiejętność ta właściwie robi. Mamy nadzieję, że gracze używający tej postaci będą mogli dzięki temu lepiej zrozumieć działanie tej umiejętności co wspomoże ich podczas grania nią.
Normalnie dalibyśmy wam pełną listę zmian ale musimy jeszcze uzgodnić wiele wartości liczbowych więc szczegóły poznacie po tym jak wprowadzimy aktualizację tej postaci na PBE.
Jeśli macie jakiekolwiek pytanie zadajcie je, a my chętnie wam odpowiemy.
Czy te “strefy” będą na tyle małe, że nie będę w stanie pokować z Q jednocześnie sprawiając, że mój ADC będzie czerpał korzyści z użycia tej umiejętności? W takim razie wasza zmiana zmusza mnie do wyboru pomiędzy zadaniem obrażeń, a pomocą sojusznikowi? Nie fajnie.
Strefy rzeczywiście są na tyle małe, że w niektórych przypadkach nie będziesz w stanie ich nałożyć i jest to efekt przez nas zamierzony. Jednak korzyści jakie płyną z możliwości zadania dodatkowych magicznych obrażeń zarówno przez Sonę jak i sojusznika są ogromne i znacząco to rekompensują. Nie wydaje mi się żebyśmy mieli to zmieniać.
Zapominacie chyba, że poza ultem Q jest jedynym spellem Sony, który zadaje obrażenia. Przez zwiększony cooldown będę musiał grać znacznie pasywniej.
To nie jest coś o czym zapomnieliśmy lub zrobiliśmy przez przypadek. Kiedy Sona miała mniejszy CD gra nią mogła potoczyć się tylko na dwa sposoby:
- Jeśli Sonie nie została zbytnio z tyłu z łatwością mogła ona wypchnąć przeciwnika z linii
- Natomiast jeśli została ona z tyłu to nie miała ona prawie żadnego impaktu na grę, a jedyną rzeczą jaką robiła na linii było pozbywanie się many.
Nowa Sona będzie miała większe obrażenia na Q. Już kiedyś mówiliśmy, że Sona nie jest zaprojektowana do wygrywania zwyczajnych pojedynków.
Zwiększenie coodlownów spowoduje, że Sona będzie mogła znacznie rzadziej używać swojej pasywki. Bardo ją to przecież osłabi.
Zamierzamy zmienić liczby w pasywie by to zrekompensować, a dodatkowo w mojej opinii nowa wersja Q i tak wzmacnia możliwości tej postaci w pojedynkach.
Nie podoba mi się nowa wersja Sony. Nadal nie rozwiązano jej problemu z brakiem engage’u.
Problem z engagem powinien zostać rozwiązany dzięki zwiększonej mocy E (nawet jeśli czas trwania tej umiejętności został zmniejszony).
Nie podoba mi się to, że Zone of Perseverance daje tarczę, gdybym chciał grać supportem dającym tarczę wziąłbym Morganę, Lulu, Karmę albo Jannę.
Tarcze są fundamentalną mechaniką do blokowania obrażeń w Lidze. To, że jakieś postacie mają już tarczę nie znaczy, że nie powinniśmy dawać jej nowym championom (lub odnawianym).
Dotychczas w Sonie lubiłem ten “taniec” we wczesnej fazie gry wymagany by spokować przeciwnika z Q. Uważam ,że ten element zawierał w sobie dużą ilość interakcji. Dlatego właśnie nie podobają mi się zaproponowane zmiany.
Mam nadzieję, że sprawdzisz wersję z PBE gdyż uważam, że element ten nie zniknął całkowicie z tej postaci. Nie oczekuje od was, że na podstawie samej listy zmian będziecie wiedzieli co zniknie z jej kitu a co nie. Jestem przekonany, że po przetestowaniu zmian stwierdzicie, że poszły one w dobrym kierunku.
Zamianą heala na tarczę podnieśliście poziom skilla wymaganego do dobrego zagrania tą postacią.
Sona nie straciła swojego uleczenia. Heal jest nadal częścią W, a opisana przez nas tarcza zastępuje starą aure zwiększającą armor/magic resist.