Pracownik Riotu, Scarizard, który jest odpowiedzialny za rework Rengara ujawnił najnowsze informacje na temat jego reworku; są blisko wypuszczenia go na PBE. Pozostają im tylko testy oraz nałożenie poprawek. Czytajcie dalej, by poznać szczegóły oraz najnowszą wizję Riotu dla naszego ukochanego predatora.
“Czas na ulepszenia!
Po testach stwierdzamy, że wielkie zmiany są już niemal gotowe. Chciałbym się z wami nimi podzielić oraz zapowiedzieć, że po nałożeniu poprawek będzie to finalna wersja. Jeśli nie wspomniałem o którejś z mechanik z live servera, to znaczy, że nie została zmieniona.
Bonetooth Necklace
10AD, 1AD/lvl. Składniki: Hunter’s Machete + Long Sword + 100 golda
Unikalny PASSIVE: 20% Zwiększone obrażenia przeciwko potworom w jungli
- 3 Stacki: Rengar otrzymuje dodatkową bazową prędkość ruchu, gdy nie jest walce lub gdy przebywa w krzakach
- 6 Stacków: Zasięg skoku zostaje zwiększony
- 9 Stacków: TotH trwa X sekund dłużej
- 14 Stacków: Rengar otrzymuje % prędkości ruchu na 2,5 sekundy po opuszczeniu krzaków
Kierunek z BTN prowadził do zmniejszenia “bonusów statystyk” z BTN i sprawienia, by stał się bardziej specyficzny dla Rengara. Ponadto ma to wzmocnić jego zdolności myśliwskie/łowieckie. Komentarze ludzi na ten temat były pozytywne, więc zdecydowaliśmy się rozwijać bardziej w tym kierunku. Poniżej zamieszczam swoje osobiste zdanie na temat każdego ze stacków BTN:
3 Stacki: Uwielbiam tę premię we wczesnych fazach gry. Nagradza ona Rengara za roaming, junglowanie oraz ogólnie poruszanie się. W porównaniu do live clienta, przenieśliśmy premię na mniejszą ilość stacków, dzięki czemu są to “mniej-permanentne” Mobilitki. Poza tym gankowanie oraz walki w krzakach sprawiają, że Rengar nadal będzie tak samo szybki jak poza walką.
6 stacków: Znerfiliśmy zasięg, ponieważ przenosimy premię z większej ilości stacków (na live cliencie) do mniejszej. Mimo tego Rengar nadal odczuwa ten bonus w środkowej fazie gry. Mi się to podoba!
9 stacków: Jest to zapychacz miejsca, lecz mimo to lubię ten efekt. Zgadzam się z wami, że może to opadać nieco z oczekiwaniami na premię dla 9 stacków, lecz jest to jedyne wyjście, które nie jest przegięte i zbyt mocne, a nadal nagradza Rengara za uzyskanie tylu stacków.
14 stacków: To… jest bardzo mocne. Nie tylko tworzy doskonałą synergię z 3 stackami, lecz także daje możliwość otrzymania premii do prędkości ruchu po skoczeniu z krzaka. Dzięki temu możecie naprawdę poczuć się jak łowca. Uzyskanie tylu stacków oferuje wiele niesamowitych możliwości dla Rengara oraz daje dużą satysfakcję z łowów. Może to ulec lekkim zmianom, lecz właśnie coś takiego chciałbym widzieć w 14 stackach BTN.
Battle Roar/Bitewny Ryk (W)
- Nie daje już pancerza oraz odporności na magię
- Wrogowie trafieni umiejętnością mają zmniejszony Attack Damage
Jeśli przeczytaliście moje wcześniejsze posty, będziecie znali moje zdanie na temat W Rengara. Obecnie ciężko jest stwierdzić, przeciwko komu Rengar powinien być efektywny, a ta umiejętność daje mu moc, która jest niezwykle trudna do odpowiedniego zbalansowania. Nawet wasze opinie utwierdziły nas w przekonaniu, że obecny Battle Roar nie pasuje do Rengara.
Sprawiało to, że Rengar mógł poczuć się głośny i bardziej wytrzymały. Redukcja AD pomaga mu w walce z minionami w jungli, ponadto pozwala mu walczyć przeciwko bohaterom opierającym się na bazowych atakach (czyli ADC lub podobni fighterzy, a przede wszystkim Teemo), ciągle sprawiając, że Rengar jest wrażliwy na obrażenia od tanków/magów. Tak czy siak, cel tego jest taki, by doskoczyć do celu zadającego największe obrażenia fizyczne i wrzeszcząc na niego sprawić, że poczujesz się jakbyś go uciszał, powodując niemoc i sprawiał, że zaczynają się ciebie bać. Zanim zaczniecie na mnie krzyczeć, że ta umiejętność nie da już żadnej wytrzymałości Rengarowi, ja widzę możliwość wprowadzenia lepszych bazowych statystyk, o ile Rengar rzeczywiście potrzebuje dodatkowej wytrzymałości.
Bola Strike/Rzut Bolą (E)
- Teraz jest skillshotem
- Zasięg zostaje zwiększony
Wav3break zawsze chciał tej zmiany, a ja zawsze byłem przeciwko niej, jednak gdy z nią grałem, stwierdziłem, że całkiem mi się podoba. Sprawienie, że E stało się skillshotem, pozwala tej umiejętności otrzymać większą moc (zwiększony zasięg, większe obrażenia, dodatkowe efekty) – lecz także daje Rengarowi nowe opcje: nawet, gdy nie przebywa w krzaku lub podczas oblężeń wieży (największe słabości Rengara), ta umiejętność umożliwia harassowanie przeciwnika oraz tworzenie połączeń między Bolą/Ulepszoną Bolą, co daje mu większą elastyczność. Podczas jednej z gier zdobyłem first blooda właśnie dzięki ulepszonemu E – poczułem się jak boss, trafiając tą umiejętnością. Co więcej, przeciwnicy poczują się bardziej fair, ponieważ teraz mają możliwość uniknięcia boli.
A teraz najważniejsze:
Thrill of the Hunt/Zew Łowów (R)
- Czas odnowienia zredukowany
- Już nie odtwarza dźwięku ani nie daje ikonki wrogom, gdy Rengar przebywa w zasięgu umiejętności
- Teraz konsumuje obecną ilość Ferocity (Wściekłości) w momencie aktywowania umiejętności
- Każdy punkt skonsumowanego Ferocity przedłuża czas trwania TofH o 1 sekundę
- Już nie daje Rengarowi niewidzialności
- Czas trwania znacząco zwiększona, skaluje się z poziomem ulti
- Premia do prędkości ruchu zwiększona
- Pierwszy autoattack Rengara podczas TofH sprawi, że doskoczy on do celu
- Rengar utrzymuje premię do prędkości ruchu 3 sekundy po skoku
Więc, próbowaliśmy coś szalonego z tym ulti. Poprzez usunięcie niewidzialności i wzmacnienie innych jego aspektów (tworzenie ładunków Ferocity, szalona mobilność, prawdziwa wizja) pozwolamy Rengarowi osiągnąć więcej. W środkowej oraz końcowej fazie gry Rengar był z natury drapieżnikiem, polując po walkach na cele z niskim poziomem zdrowia – teraz będzie to jeszcze łatwiejsze dzięki dodatkowej premii do prędkości ruchu.
Obecnie ganki Rengara w połączeniu z ulti będą podobne do E Hecarima lub Q Rammusa, czyli tzw. “brutalne wejście”. Daje to przeciwnikom możliwość counter-playu, poprzez zobaczenie dzięki wardom nadchodzącego wrogiego Rengara lub poprzez przewidzenie ścieżek, którymi będzie się poruszać.
Zgadzam się, że to brzmi jak coś szalonego… lecz im więcej graliśmy z tym, tym bardziej testerzy uświadomili sobie, że niewidzialność TofH jest najmniej potrzebną częścią. Nadal poruszasz się niesamowicie szybko, nadal skaczesz do celu. Usunięcie niewidzialności dodatkowo umożliwia nam przywrócenie niektórych obrażeń, które podczas poprzednich nerfów zredukowaliśmy.
(By pokazać wam naszą wizję, o której myślimy, Rengar bez butów, ze 14 stackami BTN, 3 rangą TofH i pięcioma punktami Ferocity może uciec z krzaków na dolnej alei do krzaku przy rzece na topie jeszcze zanim skończy się czas trwania ultimate’a, o ile rozsądnie używasz swojej ścieżki i często wchodzisz w krzaki.)
I to wszystko bez butów. Miło coś takiego zobaczyć. Teraz naprawdę możesz poczuć się jak rakietowy kot!
Więc, chcę znać waszą opinię na temat tej wersji. Kiedy Rengar wejdzie na PBE (Wkrótce™), najprawdopodobniej będziemy bardzo blisko, by umożliwić również wam testowanie. Wasze opinie bardzo nam pomogły w kształtowaniu Rengara, tak więc nie przestawajcie teraz ich wyrażać!”
A jakie jest Wasze zdanie? Podobają Wam się zmiany? Czy Waszym zdaniem Riot zmierza w dobrym kierunku? Piszcie w komentarzach!
UPDATE
Koniecznie zapoznajcie się z komentarzem Scarizarda na temat usunięcia niewidzialności (LINK)