Na serwer testowy PBE wprowadzona została nowa aktualizacja rozpoczynająca przygotowania do wprowadzenia na serwery live patcha 5.19. Zdecydowanie najważniejszą nowością w nowej aktualizacji jest wprowadzenie do gry zapowiadanego już od jakiegoś czasu nowego bohatera, a właściwie nowych bohaterów nazwanych Kindred, the Eternal Hunters. Przegląd nowości zacznijmy od umiejętności wspomnianego championa:
Bazowe Statystyki:
- Zasięg auto-ataku: 500
- Bazowa prędkość poruszania się: 325
- Bazowa ilość HP: 530
- Wartość przyrostu HP na poziom: 85
- Bazowa ilość many: 300
- Wartość przyrostu many na poziom: 35
- Wartość przyrostu attack speedu na poziom: 2.5
- Bazowa ilość AD: 49
- Wartość przyrostu AD na poziom: 2.2
- Bazowa ilość regenerowanego HP na sekundę: 2
- Wartość przyrostu ilości regenerowanego HP na sekundę wraz z poziomem: 0.11
- Bazowa ilość regenerowanej many na sekundę: 1.3944
- Wartość przyrostu ilości regenerowanej many na sekundę wraz z poziomem: 0.08
- Bazowa ilość armoru: 26.5
- Wartość przyrostu armoru na poziom: 3.25
- Bazowa ilość magic resist: 30
- Wartość przyrostu magic resist na poziom: 0
Mark of the Kindred (Pasyw):
- Zarówno Owca jak i Wilk wyznaczają cel do polowania.
- Owca może wybrać wrogiego championa ze specjalnego panelu znajdującego się ponad paskiem umiejętności – wrogowie na których polujemy są tego świadomi, jako że powiadomienie o tym znajduje się w ich pasku buffów, a w dodatku nad ich głową znajduje się specjalny znak. Po wybraniu jednego championa nie możemy zmienić ofiary przez następne 90 sekund, a sam proces zmiany ofiary zachodzi z drobnym opóźnieniem.
- Wilk co jakiś czas kierowany głodem naznacza potwory znajdujące się w jungli. – obecnie wydaje się, że po 6 skutecznych polowaniach potwory w jungli przestają być oznaczane. Oznaczane są tylko kraby i stwory znajdujące się w jungli przeciwnika. Oba teamy mogą zobaczyć, na które obecnie Kindred poluje, a pierwszy campa naznaczony zostaje w 2:30 (w dodatku wilk nie ma ustalonego cooldownu na wyznaczenie kolejnej ofiary)
- Zdobycie killa i asysty na zaznaczonym celem sprawiają, że ataki Kindred na stałe zadają bonusowe fizyczne obrażenia równe 1.25% obecnego HP celu
- Po udanym polowaniu Owca nie może naznaczyć nowego celu przez 4 minuty

- Owca skacze we wskazanym kierunku wystrzeliwując 3 strzały w kierunku pobliskich wrogów zadając im 60/90/120/150/180 (+0.2 całkowitego AD) fizycznych obrażeń – umiejętność ta nakłada efekty on-hit
- Wycastowanie Wolf’s Frenzy (W) lub wskoczenie w strefę stworzoną przez tę umiejętność skróci cooldown Q Kindred o 2 sekundy
- Koszt Many: 30
- Czas Odnowienia: 9 sekund
Wolf’s Frenzy (W):
- Pasyw: Kindred poruszając się gromadzi stacki Hunter’s Vigor (ich maksymalna ilość to 100). Po uzbieraniu maksymalnej ilości stacków następny auto-atak Owcy wyssie X (wartość ta skaluje się wraz z poziomem, a na pierwszym levelu wynosi ona 20) HP z celu.
- Aktyw: Wilk przejmuje dane terytorium na 8 sekund, atakując pobliskich wrogów w nim się znajdujących zadając im 25/30/35/40/45(+0.4 całkowitego AD) fizycznych obrażeń dodatkowo zadaje on 40% obrażeń z pasywa. Owca może nakierować go na wybrane cele poprzez atakowanie ich. Jeśli Owca opuści stworzoną w ten sposób strefę to Wilk zaniecha ataków i podąży za nią.
- Koszt Many: 40
- Czas Odnowienia: 18/17/16/15/14 sekund
Mounting Dread (E):
- Kindred naznacza wybranego przeciwnika zmniejszając jego prędkość poruszania się o 70% na 1 sekundę
- Jeśli Owca zaatakuje naznaczony cel dwukrotnie to jej następny auto-atak w naznaczony cel wyda polecenie Wilkowi by doskoczyć do tego przeciwnika i zadać mu 80/110/140/170/200 (+0.2 całkowitego AD, +5% maksymalnego HP celu) fizycznych obrażeń (maksymalna ilość obrażeń zadawanych potworom to 300) – wilk nie nakłada efektów on-hit, a w dodatku nie może on uderzyć krytycznie
- Koszt Many: 0
- Czas Odnowienia: 16/15/14/13/12 sekund
Lamb’s Respite (R):
- Owca błogosławi ziemię znajdującą się pod sojusznikiem na 4 sekund tworząc obszar, w którym żadne żywe stworzenia zarówno sojusznicze jak i wrogie nie mogą zginąć. Po osiągnięciu 10% HP jednostki stają się niewrażliwe na kolejne obrażenia i uleczenia. – działaniem tego ulta objęte są również miniony i potwory z jungli
- Po zakończeniu błogosławieństwa wszystkie żywe jednostki znajdujące się wewnątrz strefy są uzdrawiane o 200/250/300
- Koszt Many: 0
- Czas Odnowienia: 150/130/110 sekund
Głos:
Nowa Skórka:
Shadowfire Kindred:
Ironside Malphite – 975 RP
Warden Karma – 750 RP
Warden Jax – 750 RP
Marauder Alistar – 750 RP
Marauder Olaf – 750 RP
W nowym patchu wprowadzono sporą ilość zmian związanych z potworami w jungli (modyfikacje te nie obejmą epickich potworów). Co dokładnie ulegnie jednak zmianie?
Zmiany:
- Duże potwory mają obecnie nad swoimi głowami wyświetlony będzie pasek “Patience”.
- Jeśli będziemy robić coś co potwory uznają za obraźliwe stopniowo zaczną tracić one swoje Patience do momentu aż całkowicie się ono nie wyczerpie lub dopóki nie zaprzestaniemy danej akcji.
- Jeśli potwory stracą cały swój Patience potwory zresetują się tracąc tobą zainteresowanie i zaczynając się regenerować. Po tym nie będzie się dało ich zengage’ować do momentu, w którym ich HP nie wejdzie ponad ustalony poziom (obecnie jest to 90% HP).
- Potwory w jungli mają od teraz swoje własne unikalne dystansy, które mogą przebyć różne dla każdego campa. Zasięgi od teraz są liczone są według dystansu jaki potwory muszą przejść, a nie w odległości w linii prostej.
Potwory będą tracić Patience jeśli:
- Obecny cel potworów znajduje się w dużej odległości od campa, a w pobliżu nie ma żadnego innego prawidłowego celu.
- Potwór musi ciągle zmieniać swój cel.
- Potwór znajduje się naprawdę daleko od swojego campa. W tym przypadku chodzi o naprawdę duży dystans.
Do omówienia pozostały jeszcze zmiany w balansie, jednak zanim do nich przejdziemy warto wspomnieć jeszcze, że na serwer testowy ponownie przywrócony został rework Abyssal Sceptera, dodatkowo część statystyk w zmienionej wersji tego przedmiotu została zmodyfikowana co dokładniej zobaczyć możecie poniżej:
Abyssal Scepter
- Sposób budowania tego przedmiotu został zmieniony z Blasting Wand + NM Mantle + 800 sztuk złota na Amp tome + Ruby Crystal + Negatron cloak + 815 sztuk złota
- Ilość przyznawanego magic resist została zwiększona z 50 do 60
- Ilość przyznawanego AP została zmniejszona z 50 do 40
- Unique Aura została zmieniona do : “Redukuje magic resist pobliskich wrogów o -2” – jeden z pracowników Riotu potwierdził już, że zmiana ta jest zwyczajnym błędem
Enchantment: Sated Devourer
- Od teraz zasięgowi bohaterowie aktywują efekt tego przedmiotu co cztery ataki zamiast co dwa
źródło: http://www.surrenderat20.net/2015/09/915-pbe.html