Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Rework Urgota

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Riot przygotował poprawki, które mają na celu poprawić obecną sytuację Urgota. Przejdźmy więc od razu do wypowiedzi Riot Meddlera, który postara się wyjaśnić nam jakie dokładnie modyfikacje zostaną wprowadzone:

Witajcie,

W końcu mogę wam dostarczyć mocno opóźnioną aktualizację na temat Urgota, a także poinformować was o zmianie planów. Mieliśmy nadzieje, że uda nam się zreworkować Urgota bez znaczących zmian graficznych. Niestety to założenie było zdecydowanie zbyt optymistyczne, a zaplanowane przez nas modyfikacje takie jak: wprowadzenie nowych skilli, czy zmiana funkcji innych, wymagają nowych animacji, efektów spelli, dźwięków i być może modyfikacji modelu tej postaci. Urgot znajduje się na naszej liście postaci wymagających pełnego reworku jednak nie ma co się spodziewać, że wydany on zostanie w najbliższej przyszłości (Sion znajduje się przed nim na tej liście i najprawdopodobniej będziemy chcieli zreworkować przed Urgotem jeszcze Poppy). Z powodu takiej zmiany planów zdecydowaliśmy się wprowadzić kilka krótkoterminowych zmian w tej postaci, które nie rozwiążą wszystkich problemów, ale powinny one poprawić obecną sytuację tego championa.

Te krótkoterminowe zmiany najprawdopodobniej zostaną rozbite na kilka patchy. Pierwsze modyfikacje powinny pojawić się koło patcha 4.15 i na celu będą miały ogólną poprawę sytuacji Urgota (w następnych aktualizacjach będziemy wprowadzać ewentualne poprawki i dodawać więcej mocy jeśli uznamy, że będzie to konieczne).

Oto lista postaci, które najprawdopodobniej pojawią się jako pierwsze:

Ogólne Zmiany:

  • Szybkość pocisków bazowego ataku zostanie zwiększony z 1300 do 1600 – Chcemy zrekompensować w jakiś sposób ryzyko jakie związane jest z krótkim zasięgiem autoattacków tej postaci.
  • Aktualizacja rekomendowanych przedmiotów.
  • Drobne “wysprzątanie” wizualnych efektów.


Acid Hunter (Q):

  • Acid Hunter będzie wykrywać obecność Noxian Corrosive Charge (E), zarówno na początku jak i na końcu animacji – Obecnie obecność wykrywana jest tylko na początku animacji, przez co gracze wystrzeliwujący swoje Q zaraz po E są karani. Dodatkowo obecnie można “przemycić” ostatnią rakietę kiedy efekt z E Urgota jest już na wyczerpaniu.
  • Koszt many zostanie zwiększony z 40 do 50.
  • Połowa many użytej do wycastowania tej umiejętności będzie refundowana przy killu. – Chcemy sprawić, że Urgot będzie mniej karany za last hittowanie z Q , wtedy kiedy będzie tego potrzebował. Drobne zwiększenie ogólnego kosztu many sprawia, że harassowanie może okazać się odrobinę trudniejsze, ale ogólnie zmiany te powinny być wzmocnieniem dla Urgota.

Hyper-Kinetic Position Reverser (R)

  • Czas odnowienia zostanie zredukowany z 120 do 120/110/100 sekund – Zwiększamy jego moc w late gamie, bez zwiększania jego możliwości na nękanie przeciwników na linii.
  • Koszt many zostanie zredukowany z 120 do 100 – Zmieniamy koszt many tej umiejętności tak by pokrył się on ze standardowymi kosztami ultimate’ów.

Żeby wszystko było jasne te zmiany bardziej ukierunkowane na poprawę ogólnego wrażenia i na “posprzątanie” wszystkiego niż na faktyczne wzmocnienie tej postaci.

Meddler czy nie uważasz, że dobrym pomysłem byłoby nadanie przelicznika na AD na tarczę Urgota? Przelicznik AP jest bezużyteczny na Urgocie, gdyż champion ten praktycznie nigdy nie posiada AP (chyba, że ma on baron buffa). Jeśli nie przelicznik na AD to może na HP albo Armor?

Właściwie chciałbym sprawdzić jak działałby przelicznik na Manę (nie jestem jednak pewny tej zmiany). Taka zmiana pomogłaby zdefiniować właściwy build na Urgocie (lepszy będzie bulid dający wytrzymałość/manę od buildu skupiającego się na AD/penetracji), dodatkowo wspierała by ona używanie teara i posiadałoby dobrą synergię z refundacją many na Q. Jeśli chodzi o negatywne strony tego pomysłu, to zmuszałby on graczy używających Urgota do kupowania określonych itemów, a w przypadku gry zmiany w Muramanie zostaną wprowadzone na live serwery może okazać się, że brakuje odpowiednich przedmiotów na manę by wesprzeć taką tarczę.

Czy możecie w jakiś sposób zrekompensować ewentualne zmiany w Muramanie? Nowa wersja tego przedmiotu znacznie osłabia moc Urgota w późniejszej fazie gry.

Jeśli zdecydujemy się na wprowadzenie tych zmian, zdecydowanie będziemy musieli gdzieś wzmocnić Urgota. Nie jestem jeszcze pewny jakie to mogłyby być wzmocnienia (być może dodanie przelicznika na manę, o którym wspominałem powyżej). Muszę się lepiej przyjrzeć temu problemowi by móc dokładniej odpowiedzieć na to pytanie.

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.