Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Patch 4.13 Patchnotes/ zmiany Patcha 4.13

Post zawiera wszystkie zmiany, jakie obecne są serwerze testowym PBE i dotyczą najbliższego patcha 4.13. Post jest aktualizowany raz dziennie (jednakże nie wszystkie zmiany tłumaczone są z języka angielskiego ze względu na częstotliwość zmian).

Sona

Ogólne zmiany
  • Ilość bazowego armora została zwiększona z 12 do 15.
  • Bazowa ilość HP została zmniejszona z 380 do 353
  • Ilość przyrostu HP na poziom została zwiększona z 70 do 77
Power Chord (Pasyw) sonap
  • Ilość dodatkowych obrażeń biorących się z tego, że Q zostało użyte jako ostatni spell przez użyciem pasywa, została zmniejszona z +100% do +50%
Hymn of Valor (Q) sonaq
  • Użycie tworzy aurę na 350 jednostek, która będzie pozostawała przez 3 sekundy. Sona i  sojusznicy, którzy dotkną w tym czasie tę aurę otrzymają 20/30/40/50/60  (+0.25 AP) bonusowych magicznych obrażeń do następnego autoattacku (buff będzie trwał przez 5 sekund). Czas trwania aury jest wydłużany o 0.5 sekundy za każdego sojusznika, który zostanie oznaczony aurą przez Sonę.
  • Czas odnowienia został zwiększony z 7 do 8 sekund.
  • Ilość obrażeń zadawanych przez pocisk została zmniejszona z 50/100/150/200/250 do 40/80/120/160/200
  • Usunięto aurę zwiększającą AP i AD.
Aria of Perseverance(W) sonaw
  • Ilość HP przywracanego Sonie i najbardziej zranionemu pobliskiemu sojusznikowi przy wycastowaniu tej umiejętności została zmniejszona z 40/55/70/85/100 (+0.25 AP) na  20/40/60/80/100 (+0.2 AP). Ilość przywracanego HP jest zwiększana o 1% za każdy 1% brakującego HP celu.
  • Użycie tworzy aurę na 350 jednostek, która będzie pozostawała przez 3 sekundy. Sona i sojusznicy, którzy wejdą w tym czasie na tę aurę otrzymają tarczę blokującą 40/60/80/100/120 (+0.2 AP) obrażeń i będzie znikać po 1,5 sekundy. Czas trwania aury jest wydłużany o 0.5 sekundy za każdego sojusznika, który zostanie oznaczony aurą przez Sonę.
  • Czas odnowienia został zwiększony z 7 do 10 sekund.
  • Usunięto aurę zwiększającą Armor i Magic Resist
  • Koszt many został zwiększony do 70/75/80/85/90
Song of Celerity (E) sonae
  • Wycastowanie tej umiejętności zwiększa prędkość poruszania się Sony o 13%/14%/15%/16%/17% (+ 7.5% za każde 100 AP). Wartość tego bonusu maleje z czasem do wartości buffa przyznawanego sojusznikom.
  • Użycie tworzy aurę na 350 jednostek, która będzie pozostawała przez 3 sekundy. Movement Speed każdego sojusznika, który w tym czasie wejdzie w tę aurę zostaje zwiększone o 10%/11%/12%/13%/14% na 1.5 sekundy. Czas trwania aury jest wydłużany o 0.5 sekundy za każdego sojusznika, który zostanie oznaczony aurą przez Sonę.
  • Czas odnowienia został zwiększony z 7 do 12 sekund.
  • Usunięto starą aurę zwiększającą MS.
  • Użycie tej umiejętności nie zwiększa już szybkości poruszania się sojuszników.
Crescendo(R) sonar
  • Podnoszenie poziomu Crescendo zwiększa moc aur Sony:
    • Hymn of Valor (Q) – Ilość magicznych obrażeń zostanie zwiększona o 10/20/30
    • Aria of Perseverance (W) – Wartość tarczy zostanie zwiększona o 10/20/30
    • Song of Celerity  (E) – Wartość bonusu do MS zostanie zwiększona o 2%/4%/6%
  • Cresendo otrzymało nowe VFX, które ma lepiej oddawać strefę oddziaływania tej umiejętności.

Power Chord (Pasyw)

Hymn of Valor (Q)

Aria of Perseverance(W)

Song of Celerity (E)

Crescendo(R)

 

https://www.youtube.com/watch?v=nDGtdhHDpf8
Live vs PBE

Pentakill

Silent Night

Riot jest świadomy istnienia bugu z włosami w tej skórce.

>

Muse Sona

Guqin Sona

Arcade Sona

https://www.youtube.com/watch?v=wHdoeOtx-fU

Braum

Concussive Blows (Pasyw)
braump
  • Dodatkowe obrażenia zadawane po uzyskaniu 4 stacków zostały zmniejszone z 38 (+ 12 za każdy lvl) do 32 (+8 za każdy lvl).
Stand Behind Me (W)
braumw
  • Koszt many został zwiększony z 30/40/50/60/70 do 50/55/60/65/70
Glacial Fissure (R)
braumr
  • Czas spowolnienia po wejściu na obszar działania został zmniejszony  z 1,5 sekundy do 0,25 sekundy (czas trwania pola nie został zmieniony)
  • Czas trwania podrzucenia został zmniejszony z 1.5 do 1/1.3/1.5 sekundy
  • Wartość spowolnienia została zmniejszona z 60% do 40/50/60%

Elise

Cocoon (E) elisee
  • Szerokość pocisku została zmniejszona z 70 do 55
Rappel (E) elisere
  • Zasięg został zmniejszony z 925 do 700

Evelynn

Hate Spike (Q)
evelynnq
  • Ilość obrażeń została zmieniona z 40/60/80/100/120 (+0.45 AP, +0.5 bonusowego AD) na 30/45/60/75/90 (+0.35/0.40/0.45/0.50/0.55 AP, +0.50/0.55/0.60/0.65/0.70 bonusowego AD)
  • Koszt many został zmniejszony z 16/22/28/34/40 do 12/18/24/30/36

Gragas

Barrel Roll (Q) gragasq
  • Umiejętność ta od teraz zdaje 70% obrażeń minionom
Drunken Rage (W) gragasw
  • Dodany został koszt many wynoszący 30
  • Czas trwania redukcji obrażeń został zmniejszony z 3 do 2.5 sekund
  • Czas odnowienia został zmniejszony z 8/7.5/7/6.5/6 do 8/7/6/5/4 sekund

Graves

Buckshot (Q)
gravesq
  • Trafienie celu dodatkowymi pociskami od teraz będzie zwiększać obrażenia o 40% za każdy dodatkowy pocisk (zamiast zwiększać 0 35%)
Collateral Damage (R)
gravesr
  • Bazowa ilość początkowych obrażeń została zwiększona z 250/350/450 do 250/400/550
  • Bazowa ilość obrażeń eksplozji została zwiększona z 200/280/360 do 200/320/440

Hecarim

Rampage (Q)
hecarimq
  • Koszt many został zmniejszony z 24/28/32/36/40 do 24/26/28/30/32

Tristana

Rocket Jump (W)
tristanaw
  • Czas trwania spowolnienia został zmieniony z 2.5 do 1/1.5/2/2.5/3.0 sekund
Explosive Shot (E)
tristanae
  • Bazowa ilość obrażeń z aktywa została zmieniona z 110/150/190/230/270 do 80/125/170/215/260

Janna

Tailwind (Pasyw)
jannap
  • Zasięg został zwiększony z 800 do 1000
Howling Gale (Q) jannaq
  • Opis umiejętności został zmieniony w taki sposób aby wiadome było o ile wzmacnia się ten spell podczas ładowania
  • Maksymalny czas knock’upu został zwiększony z 1 do 1.25 sekundy
  • Czas odnowienia od teraz nalicza się od początku castowania

Kog'Maw

Ogólne zmiany
  • Bazowa ilość HP została zmniejszona z 440 do 400
  • Wartość przyrostu HP na poziom została zwiększona z 84 do 87
Caustic Spittle (Q)
kogmawq
  • Ilość zmniejszanego Armora/MR została zmniejszona z 20/22/24/26/28 do 12/16/20/24/28

Kayle

Righteous Fury (E) kaylee
  • Oba przeliczniki na AP zostały zwiększone z 0.2 do 0.25
Intervention (R) kayler
  • Czas odnowienia został zmniejszony z 110/95/80 do 100/90/80

Olaf

Undertow (Q)
olafq
  • Czas odnowienia został zmniejszony  z 8 sekund do  7 sekund
Vicious Strikes (W)
olafw
  • Leczenie od wszystkich źródeł zostało zwiększone z 1% za każde 2% brakującego zdrowia do 2% za każde 2,5%  brakującego zdrowia.
Ragnarok (R)
olafr
  • Czas odnowienia został zmniejszony z 120/100/80 do 100/90/80.

Varus

Chain of Corruption (R) varusr
  • Czas odnowienia został zmniejszony z 120/105/90 do 110/90/70

Vel'Koz

Void Rift (W) velkozw
  • Szerokość “rozrywanej przestrzeni” została zwiększona by lepiej pasowała ona do szerokości hitboxu eksplozji.

LeBlanc

Distortion (W)
leblancw
  • Koszt many został zmniejszony z 80/90/100/110/120 do 80/85/90/95/100

Lee Sin

Ogólne zmiany
  • Ilość regenerowanego bazowo HP na 5 sekund została zwiększona z 6.25 do 8.25
Safeguard (W)
leesinw
  • Czas trwania tarczy został zmniejszony z 4 do 2 sekund
Cripple (E)
leesinee
  • Usunięto redukcję Attack Speedu

Lissandra

Ice Shard (Q) lissandraq
  • Czas odnowienia został zmniejszony z 6/5.5/5/4.5/4 do 6/5.25/4.5/3.75/3
Ring of Frost (W) lissandraw
  • Przelicznik AP został zmniejszony z 0.6 do 0.4
Frozen Tomb (R) lissandrar
  • Wartość spowolnienia została zwiększona z 20/30/40% do  30/45/75%

Lucian

Relentless Pursuit (E)
luciane
  • Usunięto redukcję spowolnień
  • Czas odnowienia został zwiększony z 14/13/12/11/10 do 18/17/16/15/14

Lulu

Glitterlance (Q)
luluq
  • Usunięto minimalną wartość spowolnienia (wynosiła ona 0.13 AP Lulu)
Whimsy (W)
luluw
  • Czas trwania bonusu do Movement Speeda został zmniejszony z 5 do 3/3.5/4/4.5/5  sekund
  • Koszt many został zmniejszony z 65/70/75/80/85 do 65

Thresh

Dark Passage (W)
threshw
  • Tarcza przyznawana jest od teraz Treshowi i jednemu sojusznikowi zamiast wszystkim sojusznikom
  • Wartość tarczy została zwiększona z 60/95/130/165/200 do 60/100/140/180/220
The Box (R)
threshr
  • Od teraz po obaleniu jednej ściany pozostałe nie zadają już obrażeń (zamiast zadawać połowę obrażeń)

Nami

Ogólne zmiany
  • Ilość bazowego Movement Speeda została zmniejszona z 340 do 335
Ebb and Flow (W)
namiw
  • Czas odnowienia został zwiększony z 9 do 10 sekund

Yasuo

Wind Wall (W) yasuow
  • Usunięto pasywa dającego dodatkowy flow (związany z pasywką) podczas używania dasha (E).

Sivir

On The hunt (R)
sivirr
  • Bonus do Movement Speeda będzie od teraz malał przez 2/4/6 sekund (zamiast 2/3/4 sekund)

Lux

Illumination (Pasyw) luxp
  • Ilość obrażeń zadawanych przez tą umiejętność została zmieniona z 10 (+10 za każdy poziom) na 10 (+ 8 za każdy poziom, +0.2 AP)

Ziggs

Mega Inferno Bomb (R) ziggsr
  • Czas odnowienia został zwiększony z 120/105/90 do 120

Vayne

Ogólne zmiany
  • Wartość przyrostu AS na poziom została zwiększona z 3.1 do 4
Final Hour (R)
vayner
  • Ilość bonusowego AD została zwiększona z 25/40/55 do 30/50/70

Rammus

Tremors (R) rammusr
  • Dodano wskaźnik zasięgu, który pokazuje się po najechaniu kursorem na ikonę tej umiejętności.

Ezreal

Nowe Skiny:
  • Debonair Ezreal – 750 RP
https://www.youtube.com/watch?v=3V_do0HWBzg

Vi

Nowe Skiny:
  • Debonair Vi – 750 RP
https://www.youtube.com/watch?v=uBa01iqYMJ4

Caitlyn

Nowe Skórki
  • “Headhunter Caitlyn” – 975 RP

              



Nowe splasharty do 32 skinów

   
   
   
   
   
   
   
   

Fizz (Dominion)

Urchin Strike (Q)
fizzq
  • Czas odnowienia został zwiększony z 10/9/8/7/6 do 11/10/9/8/7
Playful Trickster
fizze
  • Czas odnowienia został zwiększony z 16/14/12/10/8 do 16/14.5/13/11.5/10

Banshee Veil

  • Czas odnowienia się tarczy został zwiększony z 25 do 40 sekund

Chalice of Harmony

  • Ilość MR została zmniejszona z 25 do 20

Deathfire Grasp

  • Czas odnowienia aktywa został zwiększony z 60 do 90 sekund

Frostfang

  • Ilość bonusowego golda na 10 sekund została zmniejszona z 4 do 2

Frost Queen's claim

  • Ilość bonusowego golda na 10 sekund została zmniejszona z 4 do 2

Nomad's Medallion

  • Regeneracja many na 5 sekund została zmniejszona z 7 do 5
  • Dodano +10 Movenent Speeda

Talisman of Ascension

  • Regeneracja HP na 5 sekund została zwiększona z 10 do 15
  • Ilość CDR została zmniejszona z 20% do 10%
  • Dodano +20 Movement Speeda

Rylai's Crystal Scepter

  • Ilość HP została zmniejszona z 500 do 400
  • Ilość AP została zwiększona z 80 do 100

Lich Bane, Sheen, Trinity Force

  • Czas odnowienia na pasywkę został zmniejszony z 2 do 1.5 sekundy

Entrophy ( Aram / Domininon )

  • Czas trwania aktywu został zmniejszony z 2.5 do 2 sekund

Blackfire Torch (Twisted Treeline, Crystal Scar)

  • Czas odnowienia na aktyw został zwiększony z 60 do 90 sekund

Exhaust

  • Ilość redukcji obrażeń została zmniejszona z 50% do 40%
  • Dodano redukcje armora/magic resist o 10
  • Ilość przywracanego HP została zmniejszona z 95 – 475 do 90 – 345

Wolves (Twisted Treeline)

  • Ilość AD małego wilka została zwiększona z 16 do 20
  • Ilość AD dużego wilka została zwiększona z 28 do 40
  • Usunięto szansę na crita zarówno z dużego jak i małego wilka

Nowy Patcher & Landing Page

https://www.youtube.com/watch?v=5AaQIJM4XqI
Z PBE usunięto na razie nową wersję launchera i ponownie przywrócono starą wersję górnego paska w cliencie (mimo tych zmian nie usunięto nowej wersji landing page’a). Na razie nie wiadomo dlaczego Riot zdecydował się na ten krok.

VU Summoner's Rift

Zmiana ta została wycofana i wróci na PBE po wprowadzeniu patcha 4.13 na serwery live.

Summoner’s Rift wejdzie na serwery prawdopodobnie dopiero po finałach sezonu czwartego. Więcej informacji tutaj



Teren



Jungle

W stosunku do starej wersji SR zmieniony został nie tylko wygląd stworów, ale także ich nazwy. Oto jak potwory z jungli prezentują się po zmianie:
Ancient Krug + Krug (dawniej Double Golems)
https://www.youtube.com/watch?v=8nhhymd3FfE
Blue Sentinel + Sentry (dawniej Ancient Golem)
https://www.youtube.com/watch?v=Ywrt6IE2gj0
Red Brambleback + Cinderling (dawniej Lizard Elder)
https://www.youtube.com/watch?v=LRKWCUiy2y8
Crimson Razorbeak + Razorbeak (dawniej Wraiths)
https://www.youtube.com/watch?v=_GhRYh9VEgQ
Gromp (dawniej Wight)
https://www.youtube.com/watch?v=t2fd14L5X78
Greater Murk Wolf + Murk Wolf (dawniej Wolves)
https://www.youtube.com/watch?v=zLQsH7Tq2ws
Baron Nashor
https://www.youtube.com/watch?v=z7Ls6KogP-M
Dragon
https://www.youtube.com/watch?v=u4MFCLpm82Y
Wygląda na to, że zarówno Smok jak i Baron otrzymali w nowym patchu nową ikonę na mini mapie
Sama minimapa także otrzymała nowy wygląd
Część potworów otrzymała także swoją nową ikonę
Gromp i Razorbeak
   Krug i Ancient Krug    Blue Buff i Sentry    Red buff i Cinderling (znany szerzej jako Żużelek)    Dragon i Baron     

Great Murk Wolf, Murk Wolf, and  Razorbeak

Także inne ikony związane z SR zostały dodane do gry

“Baron_Debuff” 1 i 2
 SuperMinion_Buff


Struktury



Sklepikarze

Obie strony otrzymały swojego własnego unikalnego sklepikarza jednak unikalne kwestie dla każdego z nich (o których wspominał Riot) nie zostały jeszcze udostępnione do testowania.
Blue Side
Red Side


Miniony

Match History

Opcje w Grze

  • Dodana została opcja pozwalająca wyświetlić nazwy championów zamiast nicków graczy

Z niewiadomych powodów zdecydowano się wycofać z części zmian w odświeżonej graficznie wersji clienta (landing page pozostał niezmieniony, ale za to górny pasek został przywrócony do wersji z serwerów live).

Team Builder

Do Team Buildera dodana została nowa funkcja, dzięki której podczas testowania nowego championa lub nowej roli dla jakiejś postaci, matchmaking zostanie dostosowany do naszych potrzeb, jednakże jednocześnie obniżona zostanie liczba przyznanych nam punktów doświadczenia.

Ascencion

W clientcie pojawiły się nowe pliki wspominające o “Ascension”, czyli domniemanym nowym trybie, który może zostać za nie długo wprowadzony do League of Legends. Pliki te odnoszą się do mapy Dominiona czyli Crystal Scar, jednak nadal nie mamy na ten temat żadnych szczegółów (ani nawet potwierdzenia, że ten tryb gry faktycznie jest przygotowywany przez Riot).

ASCENSION_Stats Values

  • Key: HeroStats*COMBAT_PLAYER_SCORE
  • Key: HeroStats*CONSUMABLES_PURCHASED
  • Key: HeroStats*ITEMS_PURCHASED
  • Key: HeroStats*LONGEST_TIME_SPENT_LIVING
  • Key: HeroStats*UNREAL_KILLS
  • Key: HeroStats*TOTAL_TIME_CROWD_CONTROL_DEALT
  • Key: HeroStats*WAS_AFK_AFTER_FAILED_SURRENDER

Dodatkowe pliki

  • AscensionXerath.json
  • AscWardOwnedEncounter.json
  • AscWardNeutralEncounter.json

Wygląda na to, że Ascension faktycznie jest nowym trybem gry (najprawdopodobniej powiązanym z mapą do Dominiona o czym już kiedyś wspominaliśmy), z którym związane jest kilka dość unikalnych statystyk niespotykanych dotychczas w żadnym innym trybie.

Tantrum

Tantrum jest kolejną po manie, energii, życiu, przegrzaniu i cooldownach metodą zapłaty za umiejętności. Na PBE weszły właśnie grafiki reprezentujące nowy zasób

Tantrum widoczne jest w standardowym miejscu przeznaczonym zazwyczaj na licznik many/shielda (Mordekaiser)/energii itd.

Spokój
Aktywność
Ostrzeżenie

Nowy zasób przeznaczony jest albo dla nowego bohatera, albo dla nowego trybu gry – Ascension. Obecnie nie są znane szczegóły jego wykorzystania, ani dokładna mechanika działania.

Nowe ikony przywoływacza

Część graczy na PBE otrzymała komunikat wskazujący na to, że Riot szykuje ikony związane z najczęściej graną rolą.
Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.