Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Klasyczny klient zostanie wycofany 3 maja

Mamy miłe wspomnienia związane z klasycznym klientem.

Małe niebieskie okienko towarzyszyło nam od 2009 r. do 2017 r., nadszedł jednak czas, by się z nim pożegnać. Od 3 maja wraz z patchem 7.9 klasyczny klient zostanie oficjalnie wycofany w EUNE i EUW.

Zebraliśmy najczęściej zadawane pytania, by rozwiać wasze wątpliwości:

P: Czemu tyle hałasu o tego nowego klienta?

O: Zaktualizowany klient został zbudowany od zera i wykorzystuje nowszą technologię, która pozwala nam szybciej rozwijać jego funkcje. Najważniejsze jest to, że daje League mocne fundamenty, na których gra może opierać się przez wiele lat — ponieważ zamierzamy wspierać League przez DŁUGI czas. Od czasu rozpoczęcia otwartej bety wprowadziliśmy już do zaktualizowanego klienta dwie nowe, duże funkcje: narzędzie treningowe i powtórki.

Pojawiło się także sporo usprawnień:

  • Możliwość odpięcia okna wiadomości, przesuwania go, gdziekolwiek chcecie, i swobodnego zmieniania jego wielkości.
  • Opcja automatycznego ukrywania znajomych, którzy używają urządzeń mobilnych lub są off-line.
  • Możliwość układania przez przeciąganie i upuszczanie stron na runy i ze specjalizacjami.
  • Kliknięcie z klawiszem Shift przypisujące 9 run jednocześnie.
  • Możliwość zmieniania ustawień gry z poziomu klienta.
  • Większa kontrola nad regulacją ustawień dźwięku niż w kliencie klasycznym.

Praca nad klientem nie jest jeszcze skończona. Intensywnie pracujemy nad wydajnością i poprawą stabilności, a także nad nowymi funkcjami. Gdy będziemy pewni, że nowy klient zapewnia lepsze doznania niż klasyczny, udostępnimy go wszystkim graczom.

Zajrzyjcie do naszej poprzedniej aktualizacji dotyczącej bety , aby dowiedzieć się, dlaczego zastępujemy klienta klasycznego i jakie mamy plany na przyszłość związane z wprowadzeniem nowego klienta.

P: Jest kilka rzeczy, które nie podobają mi się w nowym kliencie. Dlaczego wymieniacie klienta właśnie teraz?

O: Sporo mówiliśmy o powodach wymiany tutaj.

Wersja krótka: utrzymywanie dwóch klientów wiąże się z ogromnymi kosztami rozwojowymi. Wycofanie klasycznego klienta pozwoli Riot ruszyć pełną parą z pracami nad funkcjami nowego klienta. Dopóki nie zastąpimy klasycznego klienta, takie rzeczy jak 10 banów po prostu się nie pojawią (albo musielibyśmy je opracowywać dwukrotnie).

Wciskalibyśmy wam kit mówiąc, że jesteśmy przekonani o tym, iż nowy klient jest w 100% doskonały. Nie jest. W ciągu całego procesu prac słuchaliśmy skarg oraz uwag graczy i zamierzamy nadal ulepszać nowego klienta po wycofaniu klasycznego.

Oto kilka opinii, które usłyszeliśmy od graczy i które będziemy mieli na uwadze podczas dalszych prac:

  • Aktualny projekt rozwijanych menu wymaga więcej kliknięć (i przewijania) podczas edycji specjalizacji w porównaniu z klasycznym klientem. Pomyślimy, jak rozwiązać problemy z interfejsem, które to powodują.
  • Moduł czatu zasłania ważne części klienta, włącznie z przyciskiem „potwierdzenia”, który pozwala graczom przejść do gry. Można to rozwiązać, odpinając moduł czatu i przesuwając go, gdziekolwiek gracz chce, ale zapewne da się tu wprowadzić dalsze ulepszenia.
  • Gracze są zmuszeni czekać z wyborem skórki do zakończenia etapu wybierania bohaterów. Tak nie było w klasycznym kliencie.
  • Wyszukiwanie bohaterów można ulepszyć na kilka sposobów, by pozwolić graczom dowolnie sortować listę.
  • Na profilu brakuje wielu „statystyk karierowych”, które były dostępne w klasycznym kliencie. Mamy zamiar przywrócić większą liczbę statystyk do klienta w trakcie nadchodzącej pracy nad stroną profilu.
  • Graczom nie podoba się brak możliwości zamknięcia lub zminimalizowania listy znajomych. Prawdopodobnie można to rozwiązać, pozwalając graczom na zakrycie tego obszaru przez inną zawartość.
  • Licznik „pierwszego zwycięstwa dnia” powinien pokazywać odliczanie z dokładnością do minuty lub sekundy zamiast godziny.

Zauważyliśmy te uwagi (a także inne) i traktujemy je bardzo poważnie. Chociaż nie zdołamy rozwiązać tych problemów przed wycofaniem klasycznego klienta, będziemy nadal ulepszać nowego klienta i weźmiemy pod uwagę te komentarze.



P: Kogo obejmie aktualizacja?

O: Wszystkich. Gdy następnym razem uruchomicie League of Legends, zobaczycie nowy ekran z informacją o procesie aktualizacji. Po ukończeniu procesu aktualizacji, gdy klikniecie „URUCHOM”, uruchomicie nowego klienta.

P: Czy będzie można wrócić do korzystania z klasycznego klienta po 3 maja?

O: Nie. Celem wprowadzenia klienta jest zastąpienie klienta klasycznego. Aby dowiedzieć się więcej, dlaczego zastępujemy klienta klasycznego, zajrzyjcie tutaj.

P: Wypróbowałem wcześniej klienta i miał za duże opóźnienia / był za wolny. Dlaczego miałbym próbować znowu?

O: Wydajność i stabilność znacznie się poprawiły od początku roku. Ponadto wprowadziliśmy tryb niskich wymagań, który automatycznie wykrywa specyfikacje waszego sprzętu i domyślnie wybiera zalecane ustawienia, by zapewnić płynną grę. Jeśli mieliście problemy wcześniej, jesteśmy pewni, że po naszym najnowszym patchu wasze doznania się poprawią.

P: Podobały mi się zestawy przedmiotów — dlaczego w nowym kliencie nie ma jeszcze narzędzia kreatora zestawów przedmiotów?

O: Początkowo ze względu na niskie zainteresowanie korzystaniem z zestawów przedmiotów nie planowaliśmy jego przywrócenia w nowym kliencie i skupiliśmy się na rozwoju innych obszarów. Jednak dostaliśmy wiele komentarzy i przemyśleliśmy naszą decyzję. Praca nad narzędziem kreatora zestawu przedmiotów jest już w toku i zamierzamy udostępnić tę funkcję na serwerze testowym wraz z patchem 7.10. Opóźnienie może się zwiększyć — produkcja gier jest dość nieprzewidywalna — ale jeśli tak się stanie, będziemy was informować.

W międzyczasie wciąż w pełni obsługujemy zestawy przedmiotów w grze (nie stracicie swoich istniejących zestawów przedmiotów, gdy zaktualizujecie klienta).

P: Chcę podzielić się pewną opinią. Jak mogę ją wysłać do Riot?

O: Są dwa sposoby, za pomocą których możecie dzielić się z nami swoimi komentarzami:

Jeśli natraficie na problemy techniczne/błąd, użyjcie ikony w prawym dolnym rogu klienta, aby wysłać zgłoszenie o błędzie.

P: Co dalej?

O: Będziemy kontynuować udostępnianie zaktualizowanego klienta w kolejnych regionach, informując was w międzyczasie o naszych planach.

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.