Witajcie. Z tej strony Riot Jag. Chciałbym przedstawić wam Prognozę zmian w Patchu 4.8. Staramy się każdego patcha zmieniać osobę, która opisuje prognozy zmian, dzięki czemu będziecie w stanie lepiej poznać nasz zespół odpowiedzialny za balans.
W obecnej formie jest to tylko mały zwiastun, gdyż nadal pracujemy nad kilkoma długoterminowymi zmianami, które możecie ujrzeć dopiero w patchu 4.9 lub później, aczkolwiek zrobimy co w naszej mocy, by stale informować was o wszystkim, czym się zajmujemy. Kiedy zaczęliśmy tworzyć te prognozy (całkiem niedawno), myśleliśmy, że będziemy rozmawiać o wszystkich wyzwaniach, z którymi się mierzyliśmy w przeszłości i w chwili obecnej, jednak nie zwracaliśmy wtedy uwagi na to, jak długo by to potrwało. Przyszłe prognozy mogą teraz oferować więcej pomysłów na nasze koncepty zmian.
1) Ponieważ zauważyliśmy, jak lekki i prosty był 4.8 wśród krótkoterminowych projektów, znaleźliśmy trochę czasu, by “unowocześnić” kilku bohaterów w grze. Jest mnóstwo problemów, by robić to ciągle (później o tym porozmawiamy), jednak te, które wybraliśmy w tym wpisie są wyselekcjonowane ze względu na ich łatwość do wprowadzenia zmian, dużą wartość dla graczy lub bycie bohaterami potrzebującymi tylko kilku mniejszych zmian, bez wglądu w ich mechanikę.
Poniższe punkty nadal są w fazie kształtowania pomysłów (a więc nic pewnego!). Niektórzy są bliżej wejścia na PBE, inni dalej, aczkolwiek każdy z nich jest wystarczająco blisko, by móc o nich publicznie porozmawiać:
2) Soraka
Soraka na solo linii jest definitywnie problemem ze względu na jej łatwość oczyszczenia linii i praktycznie nieskończone możliwości nękania. Podobnie jak z Lulu, musimy zadać sobie pytanie, czy chcemy ją jako bohaterkę, która znajdzie swoje miejsce na innych pozycjach niż support. Szukaliśmy rozwiązania w osłabieniu jej umiejętności pchania linii, poprzez redukowanie obrażeń
Q na minionach, lecz ciężko jest ustabilizować obrażenia ze względu na częstotliwość używania umiejętności. W związku z tym planujemy nieco zmienić wartość Starcallu – chcemy zwiększyć użyteczność, a zmniejszyć obrażenia.
3) Feral Flare
Mieliśmy mnóstwo idei związanych z przeznaczeniem tego przedmiotu i uznajemy to jako długoterminowy temat. Myślę, że obecna wersja dobrze odzwierciedla naszą wizję – jest to przedmiot, który ukazuje swą moc w środkowej i późniejszej fazie gry i jest dedykowany mocnemu skalowaniu na prowadzących/autoattackujących bohaterach. Nadal musimy uzyskać pewność, iż jest to item, który zachęci do kupna odpowiednich junglerów, dlatego chcemy zmienić moc przedmiotu w taki sposób, by zachęcić do dłuższego przesiadywania w jungli i utrzymywania napięcia na liniach, a nie na zbieraniu zabójstw i asyst.
4) Skarner
Nadal pracujemy nad kilkoma zmianami dla Skarnera, które pomogą mu w utrzymywaniu bliższego dystansu do celu oraz zredukują efekt snowballu z jego obecnego passywu. Prawdopodobnie nie otrzyma on zmian w 4.8, lecz jest on dla nas bardzo dużym priorytetem, nad którym sporo pracujemy. Przyrzekam!
5) Kha’Zix
Zespół miał mnóstwo ciężkiej pracy, by znaleźć rozwiązanie na zbalansowanie jego ewolucji. Jako nasz drugorzędny cel chcemy sprawić, by wszystkie 4 ewolucje były opłacalne i warte wyboru (w najgorszym wypadku sytuacyjne), jednak naszym najważniejszym celem jest utrzymanie go jako ciekawego zabójcę z możliwością counter-playu bez oferowania mu zbyt wielu cech twardszych wojowników (czyli bez dobrych możliwości udziału w dłuższych walkach, ale też bez aż tak szybkiego neutralizowania celów, jak jest w chwili obecnej). Redukcja obrażeń z jego wyewoluowanego ulti jest jednym z winowajców, jak również brak możliwości counter-playu, gdy staje się niewidzialny (ujawnić i zabić go? Uciekać przed nim? On jest w stanie bez problemu poradzić sobie z obiema opcjami!).
6) LeBlanc
Nasza drużyna nadal rozmyśla nad LB. Jej problem pozostaje ten sam: ma duży burst, duzą mobilność i niskie możliwości counter-playu. Jednakże, jesteśmy przeciwko całkowitemu zniszczeniu jej mocnych stron jeśli nie zyskamy pewności, iż dane zmiany nie zaszkodzą jej przydatności w drużynie, ze względu na jej cechy maga (np. CC) lub asasyna. Ten problem stał się tak duży, że czym więcej kombinujemy nad ustabilizowaniem mocy LeBlanc, tym bardziej przekonujemy się, że zbalansowanie jej to niełatwe wyzwanie.
7) Nidalee
Nidalee stała się problematyczna jakiś czas temu. Lubimy kompozycje opierające się na nękaniu wroga, lecz nawałnica śmiercionośnych oszczepów, które Nidalee może rzucać ku wrogim drużynom w środkowej i końcowej fazie gry, zwłaszcza po uzyskaniu trochę cooldown reduction, nie jest ciekawym stylem rozgrywki. Mamy szerszy zestaw zmian, które zniwelują problemy ze śmiercionośnymi oszczepami, podczas gdy nadal pozostawią ją przy tematyce “łowcy” (dowiecie się więcej, gdy będziemy pewni, że nasze zmiany brną w dobrym kierunku), lecz musimy poprawić jej moc tak, by Nidalee nadal pozostała sensownym wyjściem w kompozycjach opartych na nękaniu.
8) Strzelcy (AD Carries)






9) Dżungla
Spędziliśmy mnóstwo czasu na rozmyślaniu jaką funkcję ma dżungla w League of Legends oraz jak widzimy rolę junglerów w grze. Potrzebujemy więcej czasu, by dostarczyć szczegółowych informacji, jednak nasz zespół skupia na tym swoją uwagę.
10) Braum
Braum dopiero został wydany i bacznie obserwujemy jego poziom mocy!