“Przebiję nawet pancerz Tarica!”
Zalety:
- trudno go zgankować,
- posiada dużą mobilność,
- niski czas odnowienia umiejętności pozwala mu na ciągły poke,
- duże obrażenia z ulta; użyty odpowiednio może pomóc sojusznikom z innych linii lub wygrać teamfight,
- przyjemnie się nim gra.
Wady:
- papierowy,
- trudno się nim pushuje,
- niełatwa farma; odparcie dużych fal minionów w early i mid game może być nie lada problemem.
Armor/Pancerz – najlepsze runy na to miejsce; obniżają obrażenia minionów i autoataków przeciwnika
Ability Power/Moc umiejętności – jeśli grasz pasywnie
Magic resistance/Odporność na magię – w przypadku gry agresywnej
Ability Power/Moc umiejętności – odrobina dmg na początku zawsze się przyda.
22/07/01

To jest moja strona specjalizacji, którą używam do Ezreala. Najważniejszymi masterkami są Spell Weaving (autoataki zwiększają obrażenia od umiejętności, działa z naszym Q) oraz Arcane Blade (tutaj chyba nie trzeba tłumaczyć, nasze Q to autoatak o zwiększonym zasięgu). Przebicie armora, magiczna penetracja oraz 3% zwiększonego dmg też się przydają. Warto Ezrealowi dodać trochę HP oraz regeneracji, aby pozostać dłużej na linii. Odrobinka regeneracji many też może się przydać.
Ewentualnie, jeśli wiemy, że możemy mieć problemy na linii, można przenieść kilka punktów do masterek Juggernaut, Hardiness oraz Resistance, które pomogą nam przetrwać w early game. Inną możliwością jest zrezygnowanie z bonusów do HP na rzecz większej regeneracji many, odrobinę wiekszej prędkości ruchu oraz lepszego leczenia się z potków (masterki 21/0/9). Jednakże ja tego nie polecam, chyba że jesteśmy absolutnie pewni , że nie potrzebujemy odporności (np. kiedy kogoś kontrujemy).

Pasyw bezużyteczny dla AP Ezreala, jednak pomaga w niszczeniu turretów.

Na początku służy tylko do skracania cooldownów innych umiejętności i ułatwia zdobywanie last hitów na dużą odległość. Dopiero po złożeniu Sheena, a później Lich Bane`a staje się naprawdę mocnym spellem, którym możemy nękać przeciwnika cały czas, dzięki dużemu zasięgowi nawet pod jego wieżą.

Główna umiejętność AP Ezreala, dzięki wysokiemu przelicznikowi zadajemy bardzo duże obrażenia. Ponadto przenika przez jednostki, dzięki czemu przeciwnik nie uchroni się między swoimi minionami. Co więcej bardzo pomaga sojusznikom, zwiększając ich AS i w ten sposób przyspieszając niszczenie turreta czy też zabicie smoka.

Teleport, który pozwoli nam uciec z prawie każdego ganka, pomoże nam również znaleźć się blisko przeciwnika, zadając spore obrażenia oraz ułatwiając trafienie skillshotami. Słabą stroną tej umiejętności jest brak priorytezowania championów – jeśli przeciwnik znajduje się w grupie minionków, istnieje duża szansa, że nie zostanie trafiony.

Bardzo silny ult, zdecydowanie silniejszy u AP niż u AD Ezreala, zadaje duże obrażenia bazowe + ma spore przeliczniki (90% AP).Dzięki połączeniu CDR i Q w late game można go używać co pół minuty, co pozwala na sprawdzanie linii i niszczenie fal minionków w late game. W teamfightach (przy dobrych statystykach) bije po 1000 hp każdemu celowi z niskimi wartościami odporności magicznej . Sprawdza się także przy zabijaniu przeciwników z bardzo dużego dystansu.
Kolejność rozwijania umiejętności
R >
W >
Q >
E
Essence Flux rozwijam zawsze jako pierwsze – główne źródło obrażeń AP Ezreala; sprawia, że możemy ławo pozbawić przeciwnika sporej liczby hp, gdyż minionki nie blokują ani nie osłabiają damage’a. Następnie maksuję Q. Z pewnością wiele osób się ze mną nie zgodzi, twierdząc, że skoro jesteśmy pod AP to powinniśmy maksować E, jako umiejętność, która też ma duże przeliczniki pod AP. Już tłumaczę mój wybór. Kiedy kończymy maksować W, powinniśmy mieć już Sheen w naszym ekwipunku. Q z każdym poziomem ma niższe cooldowny, (6/5.5/5/4.5/4) a ponadto skraca czas odnowienia umiejętności o jedną sekundę, w tym samego Q. Sprawia to, że możemy niemal bez przerwy nękać przeciwnika, dodatkowo bardzo szybko odnawiając inne spelle (potęga W i ulta oraz duże ułatwienie ucieczki za pomocą E – teleport co chwilę, niczym Kassadin).
Summoner Spells
/
+
Podpalenie – ułatwi zdobycie killa, gdy przeciwnik próbuje uciec z low hp, osłabi lifesteal przeciwnego ADC oraz przydaje się z przeciwnikom z dużą regeneracją zdrowia (Mundo, Volibear, Vladimir itp.).
Błysk– co prawda mamy już jeden teleport, ale jeśli znajdziemy się za liniami wroga, zwiększy się ryzyko zostania złapanym, mimo użycia E, przez kogoś, kto mógł cię zajść od tyłu (Taric!).
Bariera – może się przydać, jeśli przeciwnik ma duży burst (Veigar, Annie, Ziggs, itp.)
Przedmioty startowe







Przedmioty końcowe






![]() | Wzmacnia combo. Jeśli zamierzasz budować ten item, to zamiast Ionian Boots możesz kupić tradycyjne dla mida Sorcerer`s Shoes |
![]() | Jeśli nie chcesz spamować umiejętnościami lub też przeciwny team ma dużo m-resa należy je budować. |
![]() | Jeśli czujesz się pewnie, a przeciwnik denerwuje Cię swoimi 150 magic resistami – zbuduj ten item i nie martw się więcej. Przydatny nie tylko w wyżej wymienionej sytuacji. |
![]() | Jeśli masz problemy z maną, to zastąp Nashor`s Tooth Graalem. Doda ci również trochę odporności na magię. |
Trudne linie
![]() | Jest w stanie zablokować wszystkie Twoje umiejętności i sprawia, że jesteś bezużyteczny w teamfightcie. Jest bez many, a Ezreal jest dosyć manożerny, więc wystarczy, że zablokuje parę razy W, żebyś był bezbronny i nie miał many nawet na użycie E. Ponadto znacznie lepiej czyści farmę. Jeśli chcesz ominąć jego tarczę za pomocą E, to musisz liczyć się z tym, że może Cię bardzo szybko zabić, gdyż jesteś papierowy. |
![]() | Zjada postaci AP na śniadanie, a zwłaszcza te papierowe. Po poziomie 6 nie jesteś w stanie uciec przez uciszenie i później unieruchomienie. Jedyną nadzieją jest farmienie pod turretem oraz roamowanie. |
![]() | Dzięki tarczy może się osłonić przed W i łatwiej jest jej farmić. Używając combo Q – R szybko się do ciebie zbliży, a kiedy użyjesz E do ucieczki, ona doskoczy do ciebie drugi raz, dzięki resetowi CD na ulta. |
![]() | Bardzo szybko bierze całą farmę, a jego tarcza uniemożliwia nam poke. Poza tym bardzo szybko pushuje i bez problemu przetrwa nasze combo. |
Łatwi rywale
![]() | Żeby dobrze farmić potrzebuje odrobinę feeda, a więc w early game musi stać przy Twoich minionach – wystawia się tym na poke. Ponadto, gdy używa E, żeby się do Ciebie zbliżyć, użyj E i całego combo – najlepiej go użyć, kiedy wiesz, że Katarina zamierza użyć ulta. |
![]() | Być może szybko zgarnia farmę, ale też jest równie manożerny jak Ez. Ponadto wystawia się na skillshoty, a jego skok jest bezużyteczny – kiedy na ciebie skacze robisz to samo, co przypadku Katariny. |
![]() | Kiedy użyje swojego Q, po prostu je omiń za pomocą E – to samo z jej ultem i W. Nie jest w stanie Cię zabić; przed 6 poziomem bardzo łatwa do zabicia, a co najmniej do pozbawienia jej pasywa. |
Early game
Przed poziomem 6 należy się nastawić na farmienie i systematyczne obijanie przeciwnika z W. Najlepiej się nie wystawiać, ponieważ E kosztuje dosyć sporo many (jego brak może mocno osłabić), a ponadto jesteś papierowy i jedno złe zagranie może skutkować śmiercią lub przytulaniem się do turreta mając 100 hp. Najlepiej jak najszybciej zdobyć Sheena.Mid game
Po poziomie 6 można pokusić się o zdobycie kilku killi. Obić lekko przeciwnika, a później szybko wbić i wykonać całe combo E-Q-W-R-Q i (jeśli to przeżyje) użyć ignite`a. Ultem można ułatwić życie innym liniom, zbijając sporo hp ich przeciwnikom i zgarniając asysty. Możesz również roamować oraz próbować zabić dragona z ulta, gdy widzisz, że przeciwna drużyna się za niego zabiera. Dobrze jest szybko zdobyć Nashora i Ionianki, żeby zyskać 40% CDR jak najwcześniej.Late game
Tutaj polecam trzymanie się sojuszników i używanie skillshotów, by sprawdzać krzaki w poszukiwaniu zagrożenia. W teamfightach warto użyć ulta zaraz po tym, jak wszyscy się rzucą w jedno miejsce. Gwarantuje to bardzo duże obrażenia i może skutkować wygraną walką. Warto również być przy sojuszniczym ADC i ułatwiać mu pushowanie za pomocą swojego W.- W teamfightcie ulti użyj na początku, natomiast nie do dobicia jednego uciekającego supporta!
- Twoje W przyspiesza attack speed sojuszników, ale również twój – z pasywa.
- Dzięki E możesz służyć jako przynęta – ot taki Kha`Zix myśli, że ma free killa, a tu nagle Ezreal znika i znikąd pojawiają się Vi i Jayce.
- Twoje Q odnawia CD umiejętności – używaj go często, żeby moć szybko znowu użyć ulta.
- Podczas castowania ulta możesz użyć Flasha – jeśli za bardzo się zapędziłeś lub chcesz zaskoczyć przeciwnika, wykorzystaj to. Ale pamiętaj – ulti poleci tam, gdzie wskazałeś, Flash nie zmieni trajektorii lotu Celnej Salwy.
- Pamiętaj, że twoje E nie ma ustawionego priorytetu na championów – nie wbijaj na przeciwnika jeśli blisko niego znajduje się dużo minionów.
- Warto włączyć smartcasty na Q – w late game jest jak Q Yasuo lub Evelynn.
- Rylai nie działa na twoje Q – niestety.
Ostatnia aktualizacja została wykonana 04 stycznia 2014