Jeden z pracowników Riotu – Meddler po raz kolejny przedstawił na oficjalnym forum League of Legends kilka przemyśleń związanych z obecnym stanem gameplayu i potencjalnymi zmianami jakie mogą nas czekać w tej kwestii w najbliższym czasie.
Na samym początku Rioter zapowiedział, że istnieją plany by w najbliższym czasie przeprowadzić pewne zmiany mające na celu zwiększenie ilości obecnych w grze narzędzi wspierających solo snowball kosztem narzędzi wspierających teamowy snowball. Wprawdzie jakiś czas temu zostały wprowadzone zmiany mające dokładnie odwrotny cel, jednak ostatecznie Riot doszedł do wniosku, że zmiany te poszły w obranym kierunku za daleko uniemożliwiając w wielu sytuacjach pojedynczym graczom carrowanie nawet jeśli zdobyli oni bardzo dużą przewagę. Pierwszą tego typu zmianą będzie sprawienie, że bonusowe złoto za zabicie przeciwnika znajdującego się obecnie na killing strike’u (shutdown) ponownie będzie przyznawane graczowi, która dokonała zabójstwa zamiast całej jego drużynie (dzięki temu łatwiej będzie również nadrobić stratę z przegranej linii). Zgodnie z zapowiedziami pracownika Riotu jeśli te zmiany okażą się pozytywne dla rozgrywki niewykluczone, że w przyszłości inne nagrody teamowe zostaną ponownie zmienione na nagrody solowe.
Kolejnym poruszonym tematem jest odpowiedź na często zadawane pytanie kiedy możemy się spodziewać kolejnego wpisu z serii “Plany dotyczące bohaterów”, w której to często zapowiadane są nowe postacie czy reworki istniejących już bohaterów. Według obecnych planów kolejny post z tej serii ukazać ma się prawie dokładnie za miesiąc od dnia dzisiejszego, w drugiej połowie kwietnia.
Ostatnią poruszoną kwestią są przygotowywane najpewniej na patch 8.7 zmiany związane z bonusem do prędkości poruszania się przyznawanym na samym początku gry.Ogólnie rzecz biorąc zmiany wprowadzone w tej kwestii w przed-sezonie są ocenianie przez Riot raczej pozytywni, jednak przyniosły one ze sobą pewne problemy związane z tym, że zespoły chcące rozegrać początek gry bardziej agresywnie często mogą natknąć się na sytuacje, w której ich oponenci nie zdążyli jeszcze dojść do rzeki przez co nadal posiadają aktywny bonus do prędkości poruszania się, który może pozwolić im na ucieczkę z trudniej dla nich sytuacji. Zmiany te będą miały na celu pozbycie się tego właśnie problemu i sprawienie przez to, że zachowania stricte defensywne nie będą już aż tak mocno nagradzane, a dokonane zostanie to najpewniej poprzez coś w stylu sprawienia, że bonus będzie wygasał po dojściu do outer turreta (zamiast jak obecnie do rzeki), zmniejszenie czasu trwania tego bonusu, czy sprawienie że jego wartość będzie na początku większa, jednak będzie maleć z czasem.
źródło: https://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/developer-corner/7lOZPHOi-quick-gameplay-thoughts-march-21?show=rundown