Witajcie!
Minęło już trochę czasu, odkąd ostatnio przyglądaliśmy się strukturze naszych klas i podklas. Jak można się spodziewać, nasze zrozumienie tych podziałów nieco zwiększyło się od zeszłego roku. Przejdźmy do kluczowych spostrzeżeń, które poczyniliśmy w tym czasie.
1. Wycofanie zakłócaczy
Podklasa zakłócaczy od samego początku wydawała się bezładną plątaniną zjednoczoną pod sztandarem „kontroli”, niezależnie od tego, czy chodziło o unieruchamianie, utrudnianie dostępu, pułapki, czy nawet manipulację terenem. Przyglądając się liście bohaterów w tej podklasie (Anivia, Heimerdinger, Morgana, Teemo itd.), trudno jednoznacznie stwierdzić, kim oni są naprawdę. Ogólnie wyglądało to mniej na podklasę, a bardziej na zlepek magów o wyjątkowych lub mieszanych tożsamościach. Od tamtego czasu zdaliśmy sobie sprawę, że rozwiązania mechaniczne takie jak pułapki i ściany nie powinny być ograniczone do jednej podklasy; są to narzędzia, z których może korzystać zgodnie z ich przeznaczeniem dowolny bohater. Biorąc to pod uwagę, zdecydowaliśmy, że — przynajmniej na razie — zakłócacze przestaną istnieć jako osobna podklasa.
2. Przedstawiamy łapaczy
Jednocześnie zwróciliśmy uwagę na grupę bohaterów, którzy mają wspólne przeznaczenie zasadnicze, a jednak są rozproszeni po całym składzie: Blitzcrank, Thresh, Morgana itd. to bohaterowie polegający przede wszystkim na zasięgowych narzędziach trafiających i zapewniają sukces przez wyłowienie wrażliwego celu, który drużyna może szybko wykończyć. Jeśli inicjatorzy i strażnicy to agresywna i defensywna strona obrońców, to łapacze mogą być uważani za agresywną stronę kreatorów — w przeciwieństwie do zazwyczaj bardziej skupionych na obronie zaklinaczy. Łapacze mają wielki potencjał kreowania gry, niekoniecznie stanowiąc główne źródło obrażeń — to sprawia, że są wyjątkowi i stanowią ekscytujące uzupełnienie składu bohaterów.
3. Opanowanie unikalnych stylów gry
Ponadto stwierdziliśmy, że w swojej nadgorliwości staraliśmy się skategoryzować wszystkich bohaterów i powkładać ich do szufladek — nawet jeśli nie wszyscy do nich pasowali. Powtórzmy — nie interesuje nas wkładanie każdego bohatera na siłę do ładnej szufladki — uważamy, że w rzeczywistości to ogranicza kreatywność i unikalność w składzie. System podklas ma za zadanie tworzyć wspólny język, którego możemy używać, by lepiej zrozumieć, jak tworzyć dobrych bohaterów i jak wprowadzać większe zróżnicowanie między nimi.
Podczas pierwszej rundy kategoryzacji wpadliśmy w pułapkę, usiłując opisać wielu trudnych do określenia bohaterów za pomocą zestawu hybrydowych znaczników, które czasami nieźle do nich pasowały, a czasami prawie wcale. Pamiętając o tym, postanowiliśmy w mniejszym stopniu polegać na mrowiu trudnych do ogarnięcia hybrydowych znaczników i zamiast tego przypisać znacznie więcej bohaterów do kategorii unikalnych. Cieszymy się, że tak wielu z naszych bohaterów nie pasuje do ścisłej struktury — to właściwie całkiem zachęcający sygnał, który wskazuje, że w naszym składzie jest dużo zróżnicowania i unikalności.
Mamy nadzieję, że te uwagi pozwoliły wam lepiej zrozumieć wciąż ewoluujący stan składu bohaterów. Poniżej możecie przyjrzeć się naszym obecnym kategoryzacjom!
Klasa | Podklasa |
---|---|
Obrońcy | Inicjatorzy, Strażnicy |
Wojownicy | Molochy, Szturmowcy |
Pogromcy | Zabójcy, Zwadźcy |
Magowie | Magowie eksplozywni, Magowie bitewni, Magowie dalekosiężni |
Kreatorzy | Zaklinacze, Łapacze |
Strzelcy | Strzelcy |
Obrońcy
Inicjatorzy:
- Alistar
- Amumu
- Mega–Gnar
- Gragas
- Leona
- Malphite
- Maokai
- Nautilus
- Rammus
- Sejuani
- Sion
- Zac
Strażnicy:
- Braum
- Galio
- Nunu
- Poppy
- Shen
- Tahm Kench
Wojownicy
Molochy:
- Darius
- Dr Mundo
- Garen
- Illaoi
- Mordekaiser
- Nasus
- Shyvana
- Trundle
- Udyr
- Volibear
- Yorick
Szturmowcy:
- Aatrox
- Camille
- Diana
- Elise
- Hecarim
- Irelia
- Jarvan IV
- Kled
- Lee Sin
- Olaf
- Pantheon
- Rek’Sai
- Rengar
- Skarner
- Vi
- Warwick
- Wukong
- Xin Zhao
Pogromcy
Zabójcy:
- Akali
- Ekko
- Evelynn
- Fizz
- Kassadin
- Katarina
- Kha’Zix
- Nocturne
- Shaco
- Talon
- Zed
Zwadźcy:
- Fiora
- Jax
- Master Yi
- Riven
- Tryndamere
- Yasuo
Magowie
Magowie eksplozywni:
- Ahri
- Annie
- Brand
- LeBlanc
- Lissandra
- Lux (hybryda maga dalekosiężnego)
- Orianna
- Syndra
- Twisted Fate
- Veigar
Magowie bitewni:
- Anivia
- Aurelion Sol
- Cassiopeia
- Karthus
- Malzahar
- Rumble
- Ryze
- Swain
- Taliyah
- Viktor
- Vladimir
Magowie dalekosiężni:
- Anivia
- Aurelion Sol
- Cassiopeia
- Karthus
- Malzahar
- Rumble
- Ryze
- Swain
- Taliyah
- Viktor
- Vladimir
Kreatorzy
Zaklinacze:
- Janna
- Karma
- Lulu
- Nami
- Sona
- Soraka
- Taric (hybryda strażnika)
Łapacze:
- Bard
- Blitzcrank
- Ivern
- Morgana
- Rakan
- Thresh
- Zyra
Strzelcy
- Ashe
- Caitlyn
- Corki
- Draven
- Ezreal
- Jhin (hybryda łapacza)
- Jinx
- Kalista
- Kindred
- Kog’Maw
- Lucian
- Miss Fortune
- Sivir
- Tristana
- Twitch
- Varus (hybryda maga dalekosiężnego)
- Vayne
- Xayah
Unikalne style gry
- Azir
- Cho’Gath
- Fiddlesticks
- Gangplank
- Graves
- Mini-Gnar
- Heimerdinger
- Kayle
- Kennen
- Nidalee
- Quinn
- Singed
- Teemo
- Urgot
- Zilean