logo

Kalista – przeliczniki, umiejętności; splash art Victorious Morgany; buff Quinn

Na rozpoczęcie przygotowań do nowego patcha na serwerze testowym PBE pojawiła się wyjątkowo duża aktualizacja zawierająca sporą porcję zmian. W tym poście znaleźć możecie prawie wszystkie nowości z najnowszego patcha na PBE z wyjątkiem nowych skórek, o których pisaliśmy już w osobnym wpisie.

Zgodnie z tym czego mogliśmy się spodziewać najnowsza aktualizacja zawierała w sobie najnowszą postać w League of Legends, która nazywa się “Kalista”.


Teraz przyjrzyjmy się dokładniej jej statystykom, a także umiejętnościom:

Bazowe Statystyki:

  • HP: 517.76 (+83 na poziom)
  • Mana: 231.8 (+35 na poziom)
  • Movement Speed: 325
  • AD: 55.46 (+3 na poziom)
  • Regeneracja Many na 5 sekund: 6.3 (+0.4 na poziom)
  • Regeneracja HP na 5 sekund: 6 (+0.55 na poziom)
  • Zasięg autoattacków: 550
  • Magic Resist: 30
  • Armor: 19.012 (+3.5 na poziom)

The Black Spear (unikalny item, z którym zaczynać będzie Kalista):

  • Aktyw: Kalista może połączyć się z jednym ze swoich sojuszników (za jego zgodą) tworząc z nim Duchową Więź.

Martial Poise (Pasyw):

  • Kalista nie może anulować swoich ataków. Jeśli przeciwnik wyjdzie poza pole widzenia Kalisty to atak w niego nie trafi.
  • Wydanie polecenia ruchu po wykonaniu ataku pozwoli Kaliście szybko przemieścić się w danym kierunku używając krótkiego dasha.
  • Zasięg dasha skaluje się z poziomem naszych butów i jest o 25% większy jeśli kierujemy się do tyłu.

Pierce (Q):

kal q Kalista   poznajcie nową bohaterkę

  • Kalista rzuca szybki wąski pocisk, który zadaje 10/70/130/190/250 (+1.0 całkowitego AD) fizycznych obrażeń pierwszemu trafionemu przeciwnikowi. Umiejętność ta dodatkowo nakłada efekty Pasywa, W i E Kalisty.
  • Jeśli włócznia zabije pierwszy cel to nadal leci ona wprzód przekazując wszystkie stacki z E następnemu celowi.
  • Koszt many: 50/55/60/65/70
  • Czas odnowienia: 8 sekund

Sentinel (W):

kal w Kalista   poznajcie nową bohaterkę

  • Pasyw: Jeśli Kalista i związany z nią sojusznik zaatakują ten sam cel w przeciągu 1.5 sekundy to zadacie dodatkowe 12/14/16/18/20% maksymalnego HP celu jako magiczne obrażęnia (minimalne obrażenia zadawane minionom wynoszą: 100/125/150/175/200). Pasywa tego można użyć co 8 sekund na danym celu.
  • Aktyw: Kalista rozkazuje duchowemu strażnikowi patrolowanie danego obszaru. Postacie, które zostaną zauważone przez strażnika będą odkryte przez 4 następne sekundy. Sam strażnik wytrzymuje 7 okrążeń.
  • Kalista otrzymuje nowego strażnika co 60/55/50/45/40 sekund.
  • Koszt many: 25
  • Czas odnowienia: 30 sekund

Rend (E):

kal e Kalista   poznajcie nową bohaterkę

  • Jeśli umiejętność ta nie jest aktualnie na cooldownie to włócznie Kalisty wbijają się w przeciwnika i pozostają w tym miejscu przez 4 sekundy.
  • Aktyw: Kalista wyrywa wszystkie swoje włócznie z ciała przeciwnika zadając 20/35/50/65/80 (+0.6 całkowitego AD) fizycznych obrażeń i spowalniając wroga o 20/25/30/35/40% na 2 sekundy. Każda dodatkowa włócznia zwiększa ilość zadawanych obrażeń o 20/25/30/35/40%.
  • Koszt Many: 35
  • Czas odnowienia: 14/12.5/11/9.5/8 sekund (jeśli użycie tej umiejętności zabije przeciwnika to cooldown się resetuje).

Fate’s Call (R):

kal r Kalista   poznajcie nową bohaterkę

  • Kalista przyciąga do siebie związanego ze sobą sojusznika czyniąc go niewrażliwym na 4 sekundy, ale w tym czasie nie może on używać umiejętności ani wyprowadzać ataków.
  • Sojusznik może w tym czasie kliknąć myszką w dane miejsce by polecieć w wybranym kierunku, zatrzymując się na pierwszym napotkanym przeciwniku, podrzucając wszystkich znajdujących się w niewielkiej odległości od trafionego celu i lądując w maksymalnym zasięgu wymaganym do wyprowadzenia autoattacku w trafiony cel.
  • Sojusznik może znajdować się maksymalnie w odległości 1400 jednostek, aby umiejętność ta mogła zostać użyta.
  • Koszt Many: 100
  • Czas odnowienia: 90/75/60 sekund

 

Victorious Morgana (skórka będąca nagrodą za osiągnięcie przynajmniej złota w bieżącym sezonie), która została wprowadzona na PBE już jakiś czas temu otrzymała w najnowszym patchu splash art.

Riot zdecydował się na przetestowanie na PBE pewnych zmian mających na celu zwiększenie czytelności paska, na którym wyświetlane są buffy czy efekty zdobywane przy użyciu danego przedmiotu. Obecnie testowane rozwiązanie polega na tym, że ikony symbolizujące wszelkie buffy/debuffy, które nie wymagają od nas żadnej interakcji zostały przeniesione w lewo i umieszczone nad portretem naszej postaci. Na środku będą wyświetlane od teraz tylko ikony buffów, których użycie faktycznie wymagają od nas jakiegoś działania i jako przykład posłużyć może pasyw Annie, czy też jakikolwiek aktyw z posiadanego przez nas przedmiotu (dzięki czemu powinniśmy pamiętać nawet w najbardziej wypełnionych akcją walkach o ich użyciu). Na dzień dzisiejszy na serwerze testowym prezentuje się to następująco:
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami na PBE zaktualizowano cała masę tekstur postaci/skinów i poniżej możecie znaleźć odświeżony wygląd wszystkich postaci/skórek, których dosięgła ta zmiana.

Amumu

Emumu
Little Knight Amumu
Vancouver Amumu

Pharaoh Amumu

Almost Prom King Amumu

Re-gifted Amumu

Caitlyn

Officer Caitlyn

Arctic Warfare Caitlyn

Resistance Caitlyn

Safari Caitlyn

Sheriff Caitlyn

Ezreal

Explorer Ezreal


Frosted Ezreal

Nottingham Ezreal

Striker Ezreal

Fizz

Tundra Fizz

Atlantean Fizz 

Void Fizz

 Fisherman Fizz

Gragas

Gragas Esq.

Hillbilly Gragas

 Santa Gragas

 Scuba Gragas

Kog’Maw

Monarch Kog

Caterpillar Kog

Deep Sea Kog

Jurassic Kog 

Reindeer Kog

Mordekaiser

Dragon Knight Mordekaiser


Talon


Dragonblade Talon

Renegade Talon

Udyr

Black Belt Udyr

Primal Udyr


Urgot


 Battlecast Urgot

 Butcher Urgot

Giant Enemy Crabgot

Vladimir


Blood Lord Vlad

Count Vlad

Marquis Vlad


Nosferatu Vlad

Vandal Vlad


Zilean

 Groovy Zilean

Old Saint Zilean

Shurima Desert Zilean

Time Machine Zilean

Nowe ekrany zwycięstwa i porażki, które pojawiły się już jakiś czas temu na PBE zostały w końcu udostępnione do testowania:
Warto wspomnieć jeszcze o tym, że w stosunku do ostatniego patcha na serwerze testowym przywrócona została stara, dłuższa historia Maokaia, a kilka efektów graficznych związanych ze zmianami presezonowymi zostało lekko udosknalonych.
W nowej aktualizacji znalazło się także miejsce dla całkiem dużej ilości zmian w balansie championów, oto i one:

Azir

Conquering Sands (Q) azirq
  • Ilość bazowych obrażeń zadawanych przez jednego żołnierza została zwiększona z 60/90/120/150/180 do 75/105/135/165/195
Arise (W) azirw
  • Wartość przelicznika AP została zmniejszona z 0.7 do 0.6
Shifting Sands (E) azire
  • Wielkość tarczy została zwiększona z 60/100/140/180/220 do 80/120/160/200/240

Cassiopeia

Aspect of the Serpent (Pasyw) cassioepiap
  • Usunięto zdobywanie stacków za zabicie wrogiej jednostki i użycie Twin Fanga (E) na wrogim championie
  • Od teraz zdobywamy stacka co 6 sekund i za każdą sekundą, w czasie której wrogi champion jest zatruty
Noxious Blast (Q) cassioepiaq
  • Koszt many został zwiększony z 40/45/50/55/60  do 45/50/55/60/65
  • Bazowa ilość obrażeń została zmniejszona z 75/115/155/195/235 do 65/105/145/185/225
Twin Fang (E) cassioepiae
  • Usunięto zwracanie many przy zabiciu wrogiej jednostki tą umiejętnością
  • Koszt many został zmniejszony z 30/45/60/75/90 do 30/35/40/45/50
  • Od teraz umiejętność ta zwiększa ilość zadawanych obrażeń danemu celowi przez truciznę o 25% na 5 sekund; efekt ten stackuje się do dwóch

Nocturne

Unspeakable Horror (E) nocturnee
  • Dodano nowego pasywa: Nocturne zyskuje dużą premię do prędkości poruszania się w momencie zbliżania się do przerażonego przeciwnika

Quinn

Ogólne Zmiany
  • Zasięg autoattacków został zwiększony z 525 do 550
  • Bazowa prędkość poruszania się została zmniejszona z 335 do 330

Soraka

Starcall (Q) sorakaq
  • Naprawiono błąd sprawiający, że czas lotu tej umiejętności nie był jednolity
Astral Infusion (W) sorakaw
  • Zasięg został zwiększony z 450 do 550
Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.




Top