Na rozpoczęcie przygotowań do nowego patcha na serwerze testowym PBE pojawiła się wyjątkowo duża aktualizacja zawierająca sporą porcję zmian. W tym poście znaleźć możecie prawie wszystkie nowości z najnowszego patcha na PBE z wyjątkiem nowych skórek, o których pisaliśmy już w osobnym wpisie.
Zgodnie z tym czego mogliśmy się spodziewać najnowsza aktualizacja zawierała w sobie najnowszą postać w League of Legends, która nazywa się “Kalista”.
Teraz przyjrzyjmy się dokładniej jej statystykom, a także umiejętnościom:
Bazowe Statystyki:
- HP: 517.76 (+83 na poziom)
- Mana: 231.8 (+35 na poziom)
- Movement Speed: 325
- AD: 55.46 (+3 na poziom)
- Regeneracja Many na 5 sekund: 6.3 (+0.4 na poziom)
- Regeneracja HP na 5 sekund: 6 (+0.55 na poziom)
- Zasięg autoattacków: 550
- Magic Resist: 30
- Armor: 19.012 (+3.5 na poziom)
The Black Spear (unikalny item, z którym zaczynać będzie Kalista):
- Aktyw: Kalista może połączyć się z jednym ze swoich sojuszników (za jego zgodą) tworząc z nim Duchową Więź.
Martial Poise (Pasyw):
- Kalista nie może anulować swoich ataków. Jeśli przeciwnik wyjdzie poza pole widzenia Kalisty to atak w niego nie trafi.
- Wydanie polecenia ruchu po wykonaniu ataku pozwoli Kaliście szybko przemieścić się w danym kierunku używając krótkiego dasha.
- Zasięg dasha skaluje się z poziomem naszych butów i jest o 25% większy jeśli kierujemy się do tyłu.
Pierce (Q):
- Kalista rzuca szybki wąski pocisk, który zadaje 10/70/130/190/250 (+1.0 całkowitego AD) fizycznych obrażeń pierwszemu trafionemu przeciwnikowi. Umiejętność ta dodatkowo nakłada efekty Pasywa, W i E Kalisty.
- Jeśli włócznia zabije pierwszy cel to nadal leci ona wprzód przekazując wszystkie stacki z E następnemu celowi.
- Koszt many: 50/55/60/65/70
- Czas odnowienia: 8 sekund
Sentinel (W):
- Pasyw: Jeśli Kalista i związany z nią sojusznik zaatakują ten sam cel w przeciągu 1.5 sekundy to zadacie dodatkowe 12/14/16/18/20% maksymalnego HP celu jako magiczne obrażęnia (minimalne obrażenia zadawane minionom wynoszą: 100/125/150/175/200). Pasywa tego można użyć co 8 sekund na danym celu.
- Aktyw: Kalista rozkazuje duchowemu strażnikowi patrolowanie danego obszaru. Postacie, które zostaną zauważone przez strażnika będą odkryte przez 4 następne sekundy. Sam strażnik wytrzymuje 7 okrążeń.
- Kalista otrzymuje nowego strażnika co 60/55/50/45/40 sekund.
- Koszt many: 25
- Czas odnowienia: 30 sekund
Rend (E):
- Jeśli umiejętność ta nie jest aktualnie na cooldownie to włócznie Kalisty wbijają się w przeciwnika i pozostają w tym miejscu przez 4 sekundy.
- Aktyw: Kalista wyrywa wszystkie swoje włócznie z ciała przeciwnika zadając 20/35/50/65/80 (+0.6 całkowitego AD) fizycznych obrażeń i spowalniając wroga o 20/25/30/35/40% na 2 sekundy. Każda dodatkowa włócznia zwiększa ilość zadawanych obrażeń o 20/25/30/35/40%.
- Koszt Many: 35
- Czas odnowienia: 14/12.5/11/9.5/8 sekund (jeśli użycie tej umiejętności zabije przeciwnika to cooldown się resetuje).
Fate’s Call (R):
- Kalista przyciąga do siebie związanego ze sobą sojusznika czyniąc go niewrażliwym na 4 sekundy, ale w tym czasie nie może on używać umiejętności ani wyprowadzać ataków.
- Sojusznik może w tym czasie kliknąć myszką w dane miejsce by polecieć w wybranym kierunku, zatrzymując się na pierwszym napotkanym przeciwniku, podrzucając wszystkich znajdujących się w niewielkiej odległości od trafionego celu i lądując w maksymalnym zasięgu wymaganym do wyprowadzenia autoattacku w trafiony cel.
- Sojusznik może znajdować się maksymalnie w odległości 1400 jednostek, aby umiejętność ta mogła zostać użyta.
- Koszt Many: 100
- Czas odnowienia: 90/75/60 sekund
Victorious Morgana (skórka będąca nagrodą za osiągnięcie przynajmniej złota w bieżącym sezonie), która została wprowadzona na PBE już jakiś czas temu otrzymała w najnowszym patchu splash art.
Amumu
Caitlyn
Sheriff Caitlyn
Ezreal
Fizz
Gragas
Kog’Maw
Mordekaiser
Talon
Udyr
Urgot
Vladimir
Zilean
Azir
- Ilość bazowych obrażeń zadawanych przez jednego żołnierza została zwiększona z 60/90/120/150/180 do 75/105/135/165/195
- Wartość przelicznika AP została zmniejszona z 0.7 do 0.6
- Wielkość tarczy została zwiększona z 60/100/140/180/220 do 80/120/160/200/240
Cassiopeia
- Usunięto zdobywanie stacków za zabicie wrogiej jednostki i użycie Twin Fanga (E) na wrogim championie
- Od teraz zdobywamy stacka co 6 sekund i za każdą sekundą, w czasie której wrogi champion jest zatruty
- Koszt many został zwiększony z 40/45/50/55/60 do 45/50/55/60/65
- Bazowa ilość obrażeń została zmniejszona z 75/115/155/195/235 do 65/105/145/185/225
- Usunięto zwracanie many przy zabiciu wrogiej jednostki tą umiejętnością
- Koszt many został zmniejszony z 30/45/60/75/90 do 30/35/40/45/50
- Od teraz umiejętność ta zwiększa ilość zadawanych obrażeń danemu celowi przez truciznę o 25% na 5 sekund; efekt ten stackuje się do dwóch
Nocturne
- Dodano nowego pasywa: Nocturne zyskuje dużą premię do prędkości poruszania się w momencie zbliżania się do przerażonego przeciwnika
Quinn
- Zasięg autoattacków został zwiększony z 525 do 550
- Bazowa prędkość poruszania się została zmniejszona z 335 do 330
Soraka
- Naprawiono błąd sprawiający, że czas lotu tej umiejętności nie był jednolity
- Zasięg został zwiększony z 450 do 550