Support Annie to doskonały przykład tego, jak nieco nieprzemyślane działania w kategorii nerfów/buffów mogą nagle wynieść postać na piedestał grywalności, aby następnie znowu zrzucić ją w otchłanie zapomnienia. Sprawdźcie, jak wyglądało powstanie i upadek Annie w naszej wznowionej serii Historii opekowatości.
Okres opekowatości
styczeń 2013 – marzec 2014
Buffy poprzedzające
Przez wyjątkowo długi czas Annie pozostawała nietykanym championem – ot dobrze nadawała się dla początkujących (szczególnie do nauki last-hittowania), ale była raczej pomijana zarówno na scenie profesjonalnej, jak i podczas rozgrywek rankingowych. W roku 2013 Riot postanowił zabrać się także za tę postać i na serwery weszły długo wyczekiwane zmiany – szczególnie w kwestii jej
W (wcześniej sterowanie tą umiejętnością należało do prawdziwych koszmarów ze względu na brak przyczepienia początku umiejętności do naszej postaci – jeśli wskazaliśmy na obszar działania umiejętności miejsce, które było poza naszym zasięgiem, to Annie zamiast rzucić czar w tamtym kierunku, powoli zaczynała się przemieszczać i dopiero później rozpoczynała rzucanie zaklęcia).
Styczeń 2013
Disintegrate (Q)

- Koszt many zredukowano do 60/65/70/75/80 z 60/70/80/90/100
Incinerate (W)

- Stożek jest teraz przyczepiony do Annie
Molten Shield (E)

- Czas odnowienia zmniejszony do 10 sekund z 16 sekund
- Czas trwania zmniejszony do 5 sekund z 8 sekund
Kolejna porcja zmian czekała nas w patchu 3.8, który na serwery wszedł w czerwcu 2013. Tym razem Riot zajął się balansowaniem jej ulta. Na prośbę społeczności pracownicy działu balansu League of Legends przyjrzeli się bliżej Tibbersowi i wprowadzili kilka istotnych modyfikacji, które w znacznym stopniu przyczyniły się do wzrostu znaczenia Annie jako supporta.
Czerwiec 2013
Summon: Tibbers (R)

- Punkty zdrowia Tibbersa zwiększone do 1200/2100/3000 z 1200/1600/2000
- Odporność na magię Tibbersa zwiększono do 30/50/70 z 25/45/65
- Koszt many zmniejszony do 100 na wszystkich poziomach z 125/175/225
Powody opekowatości
Powodów opekowatości jest wiele – buffy, które zostały wprowadzone, okazały się być zbyt mocne. Patrząc na to z perspektywy czasu, wzmocnienie każdej umiejętności bardzo rzadko kończy się czymś dobrym. Tak też było w przypadku Annie, która powoli zaczęła zajmować miejsce niszowego picka na supporta – począwszy od Korei, aż po Chiny. Coraz więcej profesjonalnych graczy przekonywało się do jej siły. Niesamowita moc inicjacji sprawiała, że zespoły mogły używać Annie niemal jako jedynego inicjatora. Jej nieziemski zasięg (jeden z najwyższych w grze – często przewyższający AD Carry) pozwalał bezproblemowo kontrolować sytuację na dolnej alei, a z każdego z trade’ów wychodziła zwycięsko, gdyż zadawane przez nią obrażenia były nie do zniesienia dla przeciwników. Annie potrafiła solować nie tylko przeciwnego supporta, ale także wrogiego AD Carry. Jej obrażenia w early game były niesamowite, a dzięki długiemu czasowi trwania stuna potrafiła także przytrzymać przeciwnika w miejscu, aby sojuszniczy AD Carry dokończył robotę. Nie bez znaczenia jest też fakt, że osłabieni zostali mocno poke’ujący supporci, z którymi Annie miewała problemy. Przez połączenie tych czynników Annie stała się monstrum, a jej hegemonia na dolnej linii została rozpoczęta.
Gwoździe do trumny
Podobnie jak buffowana, także nerfiona była w dwóch aktach. Podczas pierwszej serii osłabień skupiono się na CC, jakim dysponowała Annie (przypomnijmy, że w planach było także znaczne zmniejszenie jej zasięgu ataku).
Styczeń 2014
Pyromania (P)

- Czas trwania ogłuszenia zmniejszony do 1,25/1,5/1,75 sekundy z 1,75 sekundy na wszystkich poziomach
Summon Tibbers (R)

- Czas odnowienia zmniejszony do 120/100/80 sekund ze 120 sekund na wszystkich poziomach
Druga fala nerfów miała znacznie większy zasięg – umiejętności, które rok temu dostały buffa, teraz nerfiono, aby przywrócić balans na dolnej linii.
Marzec 2014
Disintegrate (Q)

- Obrażenia zmienione z 85/125/165/205/245 (+0,7 AP)na 80/115/150/185/220 (+ 0,8 AP)
- Zabicie celu powoduje odnowienie się całej many i połowy cooldownu

- Obrażenia zmienione z 80/130/180/230/280 (+ 0,75 AP) na 70/115/160/205/250 (+0,85 AP)

- Obrażenia zmienione z 200/325/450 (+0,7 AP)na 175/300/425 (+0,8 AP)