Meddler – jeden z pracowników Riotu ponownie zamieścił na oficjalnym forum League of Legends wpis, w którym dzieli się on przemyśleniami na temat sytuacji gry, tym razem poruszając między innymi temat potencjalnych zmian patcha 7.6. Poniżej znaleźć możecie przetłumaczoną wersję wspomnianego wpisu.
Witajcie,
Chcę wam dzisiaj przekazać jeszcze więcej rzeczy, które siedzą nam ostatnio w głowie. Muszę przy tym przyznać, że podoba mi się jak tego typu posty sobie póki co radzą, więc przynajmniej przez jakiś czas pozostanę przy tej formie. Wydaje się, że 3 posty tygodniowo są optymalne jeśli chodzi o ilość rzeczy, o których chcemy pogadać więc możecie od teraz spodziewać się mniej więcej takiej częstotliwości. Spodziewam się jednak, że w niektórych momentach będzie ona spadać, a w niektórych rosnąć (np. w pobliżu mid-seasonu). Dla przypomnienia, jako że pracuje głównie w teamie odpowiedzialnym za zmiany w gameplayu więc właśnie na ten temat będę rozmawiał i przez większość czasu nie będę w stanie udzielić dokładniejszych informacji na inne tematy takie jak skórki, matchamaking, rotacyjne tryby gry, zasady e-sportowe itp.
Poprawki wizualne starych postaci
W patchu 7.5 przygotowaliśmy kilka drobnych poprawek nie wpływających na moc dla niektórych starszych championów. Te zmiany sprawić mają, że postacie ze starszą grafiką będą sprawiały lepsze wrażenie podczas gry poprzez lepsze synchronizowanie animacji i efektów wizualnych z podejmowanymi przez nie akcje. To jest coś nad czym spędziliśmy trochę czasu tworząc nowych bohaterów, w związku z czym uznaliśmy że warto przyjrzeć się starszym postaciom i zobaczyć co w przeszłości nie zostało zrobione jak należy.
Jeśli chodzi o szybką listę zmian, których spodziewać można się w patchu 7.5 (dokładniejszą listę znaleźć będziecie mogli w patch notes) to prezentuje się ona następująco:
- Jax – lepsza synchronizacja pomiędzy animacją auto-ataków i samym uderzeniem, poprawa sekwencji ataków dla ulta, zwiększenie przejrzystości E
- Cho – obszar na którym występuje efekt wizualny W będzie bardziej odpowiadał obszarowi na którym w rzeczywistości działa ta umiejętność.
- Nocturne – dodano wskaźnik obszaru w jakim musi znajdować się postać by działało nałożone na nią E, poprawiono odrobinę animację R
W wielu starszych postaciach, którym dotychczas się przyjrzeliśmy nie było nic co moglibyśmy poprawić w ten sposób. Spodziewamy się jednak znaleźć jeszcze przynajmniej kilka takich przypadków, więc możecie się ich spodziewać w kolejnych patchach.
Poprawki w tooltipie
W patchu 7.5 przygotowaliśmy kilka poprawek w kolorystyce i formacie tooltipa. Proszę dajcie nam znać co o tym myślicie po tym jak będziecie mieli już trochę czasu na ich przetestowanie, jako że jesteśmy zainteresowani wprowadzaniem dalszych poprawek w tej kwestii. W dalszej przyszłości chcielibyśmy również przeprowadzić większe zmiany w tooltipie jednak póki co nie jestem w stanie stwierdzić kiedy miałoby to nastąpić (ludzie, którzy mogliby być za to odpowiedzialni obecnie mają kilka rzeczy do roboty). Dlatego więc póki co szukamy sposobu na wprowadzenie drobnych poprawek by poprawić ogólny stan tego elementu gry.
Kilka możliwych celów dla zmian w balansie patcha 7.6
- Morgana – potencjalnie drobne buffy
- Shen – najprawdopodobniej będzie to kandydat do nerfów. Jest to o tyle ciężka sprawa, że spisuje się bardzo dobrze przede wszystkim w bardziej zorganizowanych teamach (nie mówię tu tylko o drużynach profesjonalnych, jednak oczywiście to one stanowią zdecydowaną większość przypadków). Obecnie szukamy sposobu na zabranie trochę mocy z jego ulta, które powoduje taką różnicę, a w między czasie dyskutujemy nad tym jakie jeszcze zmiany powinniśmy wprowadzić by postać ta była bardziej zbalansowana zarówno na solo queue jak i w bardziej zorganizowanych rozgrywkach.
- Quinn – po nerfach Edge of Nigh i Ghostblade’a z aktualizacji 7.4 najprawdopodobniej nadal jest ona za mocna. Jeśli jednak bliżej momentu ostatecznego ustalenia listy zmian w patchu 7.6 okaże się, że jednak tak nie jest to możemy zdecydować się na zmiany bardziej neutralne pod względem poziomu mocy. Tak czy siak chcemy aby jej możliwości gankowania były odrobinę bardziej interaktywne.
- Cho’Gath – może potrzebować buffów. Po ostatnich zmianach widzieliśmy wiele sporą ilość nieradzących sobie Cho’Gathów, jednak częstotliwość wyboru tej postaci znacznie się zwiększyła więc może to być spowodowane tym, że ludzie nie są zaznajomieni z Cho, a także eksperymentami z buildem. Przygotowujemy pewne buffy na wypadek gdyby okazały się one potrzebne, jednak możemy je wycofać jeśli uznamy iż nie są one ostatecznie konieczne.
- Lissandra – obecnie postać ta nie radzi sobie za dobrze, a w mecie z całkiem sporą liczbą asasynów powinna ona sobie poczynać całkiem nieźle. W związku z tym szukamy sposobu na wprowadzenie pewnych buffów, z drugorzędnym celem by sprawić, że jej pasyw będzie bardziej satysfakcjonujący
źródło: http://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/developer-corner/uAk4aKLJ-quick-gameplay-thoughts-march-3-part-ii