Vel'koz
Witajcie,
W tym poście chcę kontynuować dostarczenie wam informacji na temat reworku magów rozpoczęte przez naszą drużynę poprzez zamieszczenie postu na temat Malzaharu. W tym wpisie porozmawiamy o naszych obecnych przemyśleniach na temat Vel’koza czyli tego maga z grupy sześciu najbardziej zmienianych, na temat którego trwała dotychczas najbardziej burzliwa dyskusja.
Obecnie Vel’koz jest magiem ze świetną tematyką, która jednak jest egzekwowana w jego gameplayu w sposób stosunkowo nijaki, a dodatkowo ma on stosunkowo mały wpływ strategiczny na swoją drużynę gdyż nie dostarcza on za wiele poza obrażeniami nie zależnymi od obrażeń co sprawia, że on (a także Zyra i Brand) może być z powodzeniem wykorzystywany jako support. Jako jednak postać pełniąca rolę artylerii ma on problemy ze słabym poke’iem, stosunkowo słaba możliwością wyboru celu i nie najlepszym skalowaniem. W przypadku Vel’koza jego problemy obecnie zdają się mówić: “Jeśli nie zadam szalonej ilości bazowych obrażeń bez względu na moją farmę, to jestem bezużyteczny i nie ma żadnego powodu by wybrać mnie do druzyny.
Nie próbuję powiedzieć, że Vel’koz jest tragiczny i potrzebuje całkowitego reworku. Tak naprawdę w wielu elementach podzielamy wasze zdanie na temat tej postaci i dostrzegamy jasne strony jego kitu.Naszym celem jest ostateczne popchnięcie go poprzez tę aktualizację, którego potrzebuje on by ostatecznie zrealizować swój cel w League of Legends. Dla jasności będę trzymał się szablonu zapoczątkowanego wraz z postem o Malzaharze:
Rzeczy, które w szczególności nam się podobają:
- Geometryczny wzorzec poke’owania/kite’owania (Q+W) z potężnym combo (+R)
- Tematyka dezintegracji przeciwnika poprzez umiejętności i przeprowadzania badań w celu zrozumienia przeciwnika
- Słabsza możliwość doboru celw w porównaniu do innych postaci spełniających rolę artylerii – Vel’kozowi ciężej jest trafić cele znajdujące się w tylnej linii, a kiedy mu się to udaje powinno to być to niesamowicie satysfakcjonujące.
Rzeczy, nad których poprawieniem obecnie pracujemy:
- Tematyka badań nie jest póki co zbyt dobrze eksplorowana
- Granie na midzie ogranicza się zazwyczaj do bezmyślnego wave clearingu za pomocą W
- Fakt, że dostarcza on drużynie przede wszystkim obrażenia bez jakiegoś znacznego utility oznacza, że musi być on obecnie balansowany wokół zadawania większej ilości obrażeń od innych
Co mamy nadzieję uda się dostarczyć w reworku:
- Ustalenie strategicznej tożsamości i celu wybrania tej postaci, które będą osobno od innych championów rywalizujących z Vel’kozem (casterów pełniących rolę artylerii & supportów zadających sporo obrażeń)
- Tematyka badań i geometrii będzie dobrze wykorzystana
- Zachowanie i ulepszenie obecnej wizji zadawania obrażeń i lepszego połączenia jej z tematyką tej postaci
- Zachowanie obecnego wzoru poke’owania+kite’owania, a także dobrego all-in combo
- Dezintegracja, dużo dezintegracji, z laserami.
Zyra
Czy możecie zdradzić nam w jakim kierunku zamierzacie popchnąć Zyrę?
Osoba odpowiedzialna obecnie nad Zyrą wkrótce powinna wydać post na jej temat podobny do postu na temat Vel’koza i Malzhara więc pozwolę mu zdradzić większość szczegółów. Jako drobna zapowiedź tego co on powie zdradzę, że szukamy alternatywnych pasywów, a także jeśli to możliwe chcemy lekko podkręcić jej możliwości tworzenia roślin i sprawić, że będzie to trochę ważniejszy element jej kitu.
Blood Lord Vladimir
Z wszystkich magów, których będziecie zmieniać w nadchodzącym reworku magów jedynie Vladimir ma legendarną skórkę. Czy możecie zatem przygotować odpowiedni zestaw nowych animacji i efektów dla Blood Lord Vladimira?
Blood Lord Vlad faktycznie dostanie unikalne animacje i efekty. Dodatkowo również Soul stealer Vlad otrzyma własne unikalne efekty.
Yorick
Kiedy zamierzacie się w końcu skupić na tej postaci i wydać w niej jakieś zmiany? Dotychczas cały czas słyszeliśmy, że wasze zasoby są przesuwane na jakiegoś innego championa gdyż jest on obecnie priorytetem. I tak mija rok za rokiem , a my nadal nie mamy żadnej zmiany w Yoricku.
Obecnie team odpowiedzialny za aktualizacje championów jest podzielony na 3 grupy z czego jedna zajmuje się reworkiem Tarica, druga reworkiem Yoricka, a trzecia aktualizacją magów.Nowa struktura jaką obecnie mamy różni się znacznie od starej więc nie spodziewałbym się teraz tak dużych przerw pomiędzy reworkami, jak dotychczas. Reworki Tarica i Yoricka prawie na pewno wydane zostaną w tym roku, a prawdę mówiąc to najprawdopodobniej nie będą jedyne 2 VGU, które zostaną wydane w tym roku.
A czy macie może obecnie zaplanowane jakieś zmiany mniejszej skali (myślę tu na przykład o kolejnych zmianach w Skranerze czy Mordekaiserze)
Najprawdopodobniej zdecydujemy się w pewnym momencie w przyszłości przeprowadzić pełne reworki Mordekaisera i Skarnera. Obecnie istnieją jednak postacie, które bardziej potrzebują reworku od nich.
Obie te postacie potrzebowały większej ilości pracy niż mogły one otrzymać od grupy zajmującej się reworkiem molochów i właśnie ta wyciągnięta z tego projektu przez nas lekcja jest jednym z głównych powodów, przez który Swain nie jest jednym z magów, którzy otrzyma zmiany o większej skali w nadchodzącym reworku.
Aurelion Sol
Jaki będzie rozmiar Aurelion Sola? Mam nadzieję, że stworzycie coś dużego, a nie wpadniecie na pomysł wydania jakiegoś małego smoczego dziecka.
Nie wypytujcie mnie o szczegóły (nie mogę zdradzić tych, które znam, a i tak znam ich stosunkowo niewiele), ale nie wydaje mi się żeby Aurelion Sol miałby być smokiem bardzo mocno przypominającym dziecko.
Tryndamere
Czy Tryndamere kiedykolwiek otrzyma rework lub jakiekolwiek zmiany w balansie?
Tak. Wątpię żeby dostał on pełny rework o takiej skali jak zmiany w Sionie czy Poppy, ale jego W zdecydowanie przydałaby się aktualizacja/rework