Wiele postaci w League of Legends było silne dzięki niesamowitej mechanice. Wprowadzenie latarni Thresha zrewolucjonizowało Lola, a mechanika resetów na Katarinie czy starym Masterze Yi sprawiła, że postacie te były niesamowicie trudne do zbalansowania i krążyły od stanu opekowatości do stanu miernej użyteczności. Xin Zhao był inny. Jego mechanika nie była rewolucyjna – ot zwykłe umiejętności, które mieliśmy możliwość oglądać także w innych MOBA. Jednakże rzeczą, która go wyróżniała były niesamowite wręcz cyferki, które sprawiały, że Xin zdejmował dużą część postaci na jednego hita. To nie wszystko. Jego przeliczniki były w pewnym momencie “wzięte z kosmosu” – jeden z użytkowników reddita przytaczał sytuację w której Xin Zhao zabił się swoim ultem, ponieważ jego przeciwnik kupił Thornmaila. Wprowadzenie Xina na serwery doprowadziło do bardzo dziwnych sytuacji – drużyna, która miała go w swoim składzie zwyczajnie wygrywała rozgrywkę.
W jakie umiejętności wyposażony był ówczesny Xin? Zapraszamy do champion spotlighta na którym obejrzycie jego dawny skillset:
[mycred_video id=9l1lj_9Xg-E]http://www.youtube.com/watch?v=9l1lj_9Xg-E
Żeby dobrze pokazać Wam potencjał postaci zacznijmy całą sprawę od obejrzenia krótkiego filmiku instruktażowego. Znany Wam HotShotGG pokaże Wam jak należy się zachować, jeśli nagle znajdziecie się w sytuacji 1v5 we wrogiej jungli (uwaga na haniebną jakość filmiku):
Jednakże nawet Riot zdaje sobie czasami sprawę z własnych błędów. Jako, że nerfy to ulubiona część zmian w League of Legends (chcielibyśmy przy tym serdecznie pozdrowić Morello), przejdźmy do sprawdzenia co zostało pogorszone w Xinie:
Historia nerfów
V1.0.0.97Statystyki
- Bazowa prędkość ataku obniżona do 0.658 z 0.679
- Przyrost prędkości ataku zmniejszony do 2.6% z 2.8%
Audacious Charge
- Spowolnienie zmniejszone do 20/25/30/35/40% z 40% na wszystkich rangach
- Czas trwania spowolnienia zmniejszony do 1.7 sekundy z 2 sekund
- Obszar efektu zmniejszony do 225 jednostek z 350 jednostek
Crescent Sweep
- Podstawowe obrażenia zmniejszone do 125/250/375 z 150/275/400
- Procentowe obrażenia obecnego zdrowia zmniejszone do 20% z 25%
Three Talon Strike
- Czas odnowienia zmniejszony do 10 sekund na wszystkich rangach z 12/11/10/9/8
Crescent Sweep
- Bazowe obrażenia zmniejszone do 125/225/325 from 125/250/375
Battle Cry
- Czas trwania zmniejszony do 5 sekund z 7
Crescent Sweep
- Czas trwania bonusu do pancerza i odporności na magię zmniejszony do 6 sekund z 8
Audacious Charge
- Czas odnowienia zmieniony na 16/15/14/13/12 z 18/16/14/12/10
Statystyki
- Bazowa obrażenia zwiększone do 56 z 49
- Obrażenia zyskiwane co poziom zmniejszone do 3.1 z 3.3
Battle Cry
- Pasywna prędkość ataku zwiększona do 20/25/30/35/40% z 15/20/25/30/35%
- Pasywna prędkość ataku nie jest usuwana, gdy umiejętność jest na cooldownie
Crescent Sweep
- Bazowy pancerz i odporność na magię zmniejszono do 25 z 30/40/50
- Dodaje 7/10/13 dodatkowego pancerza i odporności na magię za każdego trafionego przeciwnika
Crescent Sweep
- Zmniejszono obrażenia od procentu obecnego zdrowia do 15% z 20%
- Dodatkowy pancerz i odporność na magię za każdego uderzonego przeciwnika zmniejszone do 5/8/11 z 7/10/13
Three Talon Strike
- Zmniejszono czas trwania podrzucenia
Audacious Charge
- Zmniejszono czas trwania spowolnienia do 1.5 sekundy z 1.75 sekundy
Crescent Sweep
- Dodatkowy pancerz i odporność na magię za każdego uderzonego przeciwnika zmniejszone do 5/8/11 z 7/10/13
Ano tylko halucynacje i śmierć z niedożywienia. Ilość nerfów sprawiła, że Xin Zhao na długo przestał być grywany i dopiero rework przywrócił go na scenę turniejową (i to nie na długo – po licznych występach na LCS nastąpił regres jego pickowania).