Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Spytaj Riot: rankingowe ARAM?

Witamy w Spytaj Riot!

W tym tygodniu mówimy o Spytaj Riot (dziwne…), aktualizacjach graficznych i planach dotyczących ARAM.


 

Czy zamierzacie przeprowadzić aktualizację graficzną starszych bohaterów? Nie chodzi o przeróbkę, jak w przypadku Warwicka i Galio, a tylko o poprawę grafiki bohaterów, których wygląd jest przestarzały (jak Amumu, Anivia i Volibear)?

Chociaż to może zmienić się w przyszłości, aktualna odpowiedź brzmi: nie. Zespół ds. aktualizacji bohaterów ma wystarczające środki, by przeprowadzać zmiany bohaterów obejmujące projekt, grafikę i fabułę. Jeśli chodzi o naszych starych bohaterów, generalnie wymagają poprawek we wszystkich tych trzech obszarach (z powodu upływu czasu zawsze jest co poprawiać). Ponieważ wielu z naszych starszych bohaterów potrzebuje zmian obejmujących projekt, grafikę i fabułę — a nie samej poprawki wyglądu — lepiej wykonać te trzy rzeczy naraz.

Skupienie się na wszystkich 3 aspektach zwiększa także jakość i skalę samej aktualizacji. Niektóre zmiany projektu wymagają zmian w grafice, niektóre zmiany w grafice wymagają zmian w fabule i tak dalej. Przeprowadzając pełną aktualizację, możemy zmienić to, co potrzeba, by doprowadzić bohatera do bieżących standardów. Gdybyśmy ograniczyli się do grafiki, znacznie okroiłoby to nasze możliwości i faktyczny potencjał aktualizacji. Na przykład sama aktualizacja graficzna Warwicka nie wystarczyłaby, żeby sprawiał wrażenie współczesnego bohatera z Zaun.

Kolejnym powodem jest fakt, że gdy w przeszłości wykonywaliśmy aktualizacje dotyczące wyłącznie grafiki, wielu graczy nawet ich nie zauważało. Na przykład gdy wprowadziliśmy niewielką aktualizację rozgrywki Miss Fortune podczas aktualizacji składu strzelców, dostaliśmy w ankietach wiele komentarzy od graczy, którzy stwierdzili, że aktualizacja graficzna, jaką daliśmy tej bohaterce, jest fantastyczna. Większość graczy nie zdawała sobie nawet sprawy, że aktualizację graficzną Miss Fortune przeprowadziliśmy kilka miesięcy wcześniej. Aktualizacja łącząca grafikę, fabułę i projekt gry wywiera znacznie większy efekt.

To rzeczywiście spowalnia wprowadzanie aktualizacji i niektórzy gracze będą musieli trochę poczekać, zanim zajmiemy się ich ulubionym bohaterem. Rozumiemy, że nie jest to sytuacja idealna. Jednak w tej chwili uważamy, że skupianie się na większych aktualizacjach zapewni więcej korzyści na dłuższą metę.

REAV3, główny producent ds. aktualizacji bohaterów


 

Czy bierzecie pod uwagę podkręcenie rywalizacji w trybie ARAM? Na przykład: odblokowanie wszystkich bohaterów w ARAM lub stworzenie rankingowej kolejki ARAM?

Na początek chcę powiedzieć, że w najbliższym czasie nie planujemy wprowadzać do ARAM zmian na dużą skalę, więc nie spodziewajcie się niczego takiego w następnych patchach. Mogę jednak co nieco powiedzieć o prowadzonych przez nas dyskusjach na temat projektu trybu ARAM.

Ogólnie rzecz biorąc, ten tryb gry jest popularny, a kolejka jest stabilna (to znaczy, że bierze w niej udział dość graczy, by czas oczekiwania nie był długi), dlatego nie chcemy zmieniać zbyt wiele, aby nie zmniejszyć popularności ARAM.



Mimo wszystko uważamy, że sposób przydzielania bohaterów wymaga odświeżenia. Nie jesteśmy zachwyceni kontami ARAM, które tworzą niektórzy gracze, żeby mieć bardziej ograniczoną pulę bohaterów, ponieważ to jakby podważa sens istnienia tego trybu. Dlatego dyskutujemy o tym, czy nie powinniśmy rozszerzyć puli dostępnych bohaterów nie tylko do posiadanych i darmowych, ale do wszystkich w grze (albo dużej podgrupy wszystkich bohaterów, która rotacyjnie zmieniałaby się co pewien czas).

Co więcej, tryb ARAM nie całkiem spełnia rolę, jaką miało być umożliwienie graczom rozgrywania krótszych gier w League. Rozgrywki w trybie ARAM mogą być krótkie, ale mogą być także bardzo długie i nie jestem pewien, czy te długie gry są epickie, czy raczej po prostu rozwlekłe. Trybowi ARAM brakuje decydujących momentów, które mogą prowadzić do rozstrzygnięcia gry. Bardzo chcielibyśmy widzieć rozgrywki ARAM trwające regularnie od 20 do 30 minut, gdybyśmy tylko mogli to osiągnąć bez naruszania istoty całej gry.

Wiemy, że są pewni bohaterowie, których mechanika nie całkiem pasuje do Howling Abyss, ponieważ zostali zaprojektowani z myślą o mapie Summoner’s Rift. Generalnie nie przejmujemy się tym, ponieważ tryb ARAM zapewne zawsze będzie faworyzował określonych bohaterów, chociaż staramy się podejmować jakieś kroki w przypadku bohaterów, którzy po prostu zupełnie tu nie działają — na przykład Bard.

Co do rankingowego trybu ARAM to nie wiem, czy w ogóle ma on sens z powodu istnienia elementu losowego. Może się okazać, że ciągłe dostawanie bohaterów, których zbyt dobrze nie znacie, jest bardzo frustrujące i doprowadza do przegranych w ważnych grach, na przykład o awans. Z drugiej strony, jeśli wprowadzilibyśmy więcej mechanizmów wymiany i innych systemów, które umożliwią wam otrzymanie tego bohatera, którego chcecie, podważyłoby to całą koncepcję trybu, w którym gra się wylosowanym bohaterem. Być może sama idea trybu ARAM nie nadaje się do gier rankingowych bez wypaczania tego, czym jest ARAM.

Ghostcrawler, dyrektor ds. projektowania gry


 

Jak wygląda proces opracowywania Spytaj Riot po waszej stronie?

Mówiłem o tym trochę w komentarzach dwa tygodnie temu, więc to dobry moment, by rozwinąć tę kwestę. Objaśnię wam podstawowy proces (wybaczcie, jeśli będę powtarzać pewne rzeczy z tamtych komentarzy):

  1. Wy zadajecie pytanie (coś takiego!). Wasze pytanie trafia na wielką stertę innych pytań zadawanych przez graczy z całego świata (Spytaj Riot działa globalnie!).
  2. Na początku każdego tygodnia zbieramy wszystkie pytania i przepuszczamy przez skrypt, który tłumaczy je na angielski.
  3. Wrzucamy pytania do narzędzia, które pomaga nam ustalić, o co gracze pytają najczęściej.
  4. Wybieramy kilka tematów, o które najczęściej pytacie lub o których najczęściej mówicie, a następnie kompilujemy je w duży plik. Przeglądamy także osobiście surowe, przetłumaczone pytania, by sprawdzić, czy jest w nich coś, na co możemy/chcemy odpowiedzieć, nawet jeśli nie są to „najczęściej zadawane pytania”.
  5. Wysyłamy plik z pytaniami do ludzi, którzy potrafią na nie najlepiej odpowiedzieć. Pytanie dotyczące projektu gry trafi do Ghostcrawlera lub Meddlera, zabawne pytanie dot. fabuły trafi do Riot Tiger Lily, a pytanie dotyczące aktualizacji klienta do Cactopusa. Opracowujemy gotowy do publikacji artykuł Spytaj Riot, w którym zawieramy co najmniej trzy pytania z odpowiedziami. Dołączamy także jakieś ciekawe grafiki z klienta.
  6. Artykuł przechodzi przez proces lokalizacji, podczas którego jest tłumaczony, a następnie zostaje opublikowany we wszystkich regionach.
  7. Wpis jest w sieci!

Tak wygląda w skrócie sam proces, ale wielu graczy ciekawi, w jaki sposób wybieramy pytania, na które odpowiemy. Jest kilka czynników, które decydują o tym, czy możemy odpowiedzieć na dane pytanie:

  1. Czy faktycznie możemy na nie odpowiedzieć? Wiele tematów, o których społeczność League dyskutuje z największym zaangażowaniem, jest intensywnie omawianych także w Riot. Większość zespołów nie lubi odpowiadać na pytanie, jeśli odpowiedź brzmi: „wciąż się o to sprzeczamy”. Czasami i tak odpowiadamy, pisząc coś w rodzaju: „nie jesteśmy pewni, pracujemy nad tym, ale nie mamy jeszcze konkretnych informacji”, ogólnie jednak nie są to pytania, które lubimy dostawać lub na nie odpowiadać.
  2. Czy to jakaś nowa funkcja? Nie wykorzystujemy Spytaj Riot do ogłaszania nowych funkcji, dlatego czasami nie możemy odpowiedzieć na dane pytanie, ponieważ oznaczałoby to ujawnienie czegoś, czego jeszcze nie jesteśmy gotowi ujawnić. Tak było choćby w przypadku honoru — widzieliśmy wiele pytań na ten temat, ale nie chcieliśmy na nie odpowiadać, dopóki nie zapowiedzieliśmy oficjalnie prac nad nowym systemem.
  3. Czy pytanie ma znaczenie o zasięgu globalnym? Chociaż staramy się czytać wszystkie pytania, nie możemy odpowiedzieć na nie wszystkie (od uruchomienia Spytaj Riot otrzymaliśmy setki tysięcy pytań). Staramy się stawiać na pierwszym miejscu pytania, które są najczęściej zadawane globalnie; często te pytania nie pokrywają się z bieżącym wątkiem Reddita w Ameryce Północnej.
  4. Czy Spytaj Riot to odpowiednie miejsce na dane pytanie? Niektóre tematy wymagają przedstawienia większej liczby niuansów lub naświetlenia tła w sposób bardziej obszerny niż można to zrobić w Spytaj Riot (kilka akapitów to niezbyt dużo), dlatego te pytania trafiają do bloga /od dewelopera lub aktualizacji filmowej. Oznacza to, że mogą trochę poczekać, dopóki nie znajdziemy właściwego sposobu, by na nie odpowiedzieć. Obok sytuacji „nie możemy na to odpowiedzieć”, jest to najczęstszy powód blokowania pytań, które mogą być kontrowersyjne.

Ten proces jest nieco bardzo skomplikowany (czy odpowiadaliśmy wcześniej na dane pytanie, czy odpowiedź się zmieniła, czy ktoś może na to odpowiedzieć, czy ta osoba ma czas coś napisać, czy zamierzamy opublikować coś nowego, co automatycznie udzieli odpowiedzi na dane pytanie itd.), ale ogólnie wygląda to właśnie tak.

Jak zawsze z radością przeczytamy wasze opinie. Piszcie, jak możemy ulepszyć Spytaj Riot!

Tummers, redaktor naczelny.

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.