A powracając do teraźniejszości — ostatni prawdziwy patch w tym roku oznacza, że nadszedł czas na Snowdown. Łapcie kakao i klawiaturę i szykujcie się na świąteczne uroczystości w League of Legends!

Patch w skrócie
Bohaterowie

Neeko
Neeko, Ciekawski Kameleon, pojawi się w ramach patcha 8.24! Rzućcie na nią okiem dzięki tym odnośnikom:

Aatrox
Q nie zadaje już dodatkowych obrażeń potworom.
Ta mechanika została pierwotnie dodana, żeby pozwolić graczom eksperymentować z możliwością grania Aatroxem w dżungli, ale tak naprawdę nigdy się to nie przyjęło. Aatrox w środkowej alei używa teraz tej mechaniki w połączeniu z Porażeniem, by wytworzyć przewagę, na którą jego przeciwnicy nie są w stanie zareagować, więc ją usuwamy, ponieważ dała mu niezamierzoną siłę w alei.
Q — Ostrze Darkinów

Akali
Krótszy czas działania W.
Zastanawiamy się nad większymi zmianami dotyczącymi Akali, które pozwolą nam poradzić coś na frustrację, jaką bohaterka wywołuje u przeciwników niezależnie od tego, czy jest silna, czy słaba. W międzyczasie skracamy czas trwania Osłony Zmierzchu, żeby był bardziej odpowiedni w stosunku do tego, jak bardzo ta umiejętność utrudnia dostęp wrogom, gdy zostanie użyta ofensywnie.
W — Osłona Zmierzchu

Camille
Zmniejszona prędkość ataku.
Zdolność Camille do unikania wizji i gankowania z nieoczekiwanych miejsc doprowadziła do tego, że dominuje w dżungli. Zamiast stępić jej wyjątkowo mocną stronę, którą ma jako dżunglerka, uderzamy w jej zdolność czyszczenia obozów, by trochę ją spowolnić we wczesnej fazie gry.
Podstawowe statystyki

Galio
Zmniejszony koszt Q, zwiększone obrażenia porywu wiatru, usunięte stałe obrażenia tornada, ale zwiększone obrażenia od maksymalnego zdrowia. E jest szybsze, ale zadaje mniej obrażeń jednostkom niebędącym bohaterami. R nie zapewnia już zmniejszenia obrażeń ani nie wyrzuca wrogów w powietrze na dłużej w centrum uderzenia.
Galio od dłuższego czasu odnosił lepsze wyniki w rękach skoordynowanych drużyn niż w rękach kogokolwiek innego, głównie z powodu jego superumiejętności. Odbieramy mocne strony Bohaterskiego Wejścia, które opierają się na pracy zespołowej (oraz trochę możliwości czyszczenia fal Ciosu Sprawiedliwości), i wkładamy moc z powrotem do bardziej „bójkowych” części zestawu umiejętności Galio. Grający w pojedynkę będą mogli na nich bardziej polegać.
Q — Wichry Wojny
E — Cios Sprawiedliwości
R — Bohaterskie Wejście

Heimerdinger
Naprawione błędy, czyli minimalne wzmocnienia, i poprawki w opisie umiejętności.
Wychodzi na to, że Heimerdinger ma bałagan w laboratorium. W tym patchu część kodu Wielbionego Wynalazcy napisaliśmy na nowo, odkrywając w nim kilka… nieścisłości. Te problemy zostały rozwiązane, a w przypadkach, w których byliśmy zmuszeni wybrać pomiędzy wzmocnieniem a osłabieniem, przychyliliśmy się do tego pierwszego.
Q — Działko Rozwojowe H-28G
W — Minirakiety Hextech
W po ULEPSZENIU!!! — Rój Rakiet Hextech

Illaoi
Krótszy czas odnowienia E na niższych poziomach. Krótszy czas odnowienia R na wyższych poziomach.
Pojawienie się statystyk run dało Illaoi swobodę wybrania Zdobywcy bez użerania się z nieskutecznością prędkości ataku jako premii ścieżki. Dokładamy do tej optymalizacji statystyk trochę wzmocnień czasu odnowienia, wyrównując czas, w którym Illaoi może używać umiejętności, z tym samym czasem u innych wojowników z górnej alei. Te zmiany pomogą Illaoi pozostać w ruchu i przechodzić do ofensywy.
E — Próba Ducha
R — Skok Wiary

Irelia
Dłuższy czas odnowienia W na niższych poziomach, zmniejszona redukcja obrażeń, W nie dodaje już ładunku umiejętności biernej przy rzuceniu.
Ograniczamy zdolność Irelii do wytrzymywania wrogich obrażeń, żeby przeciwnicy mieli dłuższe okazje do pokonania jej w alei. W szczególności dotyczy to magów, których rotacje zaklęć wpasowują się w czas ładowania Buntowniczego Tańca. Ioniański Zapał nie będzie już aktywował się tak szybko podczas potyczek, co zmniejszy liczbę wymian wygrywanych przez Irelię, gdy ta odpowiada na agresję wrogów zamiast przygotowywać umiejętność bierną i samodzielnie rozpoczynać walkę.
W — Buntowniczy Taniec

Jax
Zmniejszone podstawowe obrażenia przy trafieniu R na wyższych poziomach.
Kiedy Jax dżungluje, trafia do grupy farmiących na potęgę bohaterów takich jak Graves i Shyvana, ale ma dużo lepsze skalowanie się z poziomami niż jego koledzy. Osłabiamy podstawowe obrażenia jego superumiejętności na poziomach 2 i 3, żeby Jax nie różnił się aż tak bardzo od reszty stada. Wciąż będzie miał najlepsze obrażenia w późnej fazie gry, ale różnica nie będzie tak spora. Ta zmiana pomoże również wyrównać wyniki Jaxa niezależnie od poziomu umiejętności graczy, ponieważ gry w wyższych kręgach (w których Jax nie wyróżnia się aż tak bardzo) kończą się szybciej od tych w niższych kręgach.
R — Potęga Mistrza

LeBlanc
Dłuższy czas odnowienia W na niższych poziomach.
Przedsezon wprowadził Mroczne Żniwa, które okazały się być znacznym wzmocnieniem LeBlanc, co znaczy, że jej siła w przedsezonie nie wyrównała się tak, jak tego oczekiwaliśmy. Choć osłabienie Mrocznych Żniw w tym patchu wpływa na LeBlanc, stosujemy również bezpośrednie osłabienie, żeby ogólnie zmniejszyć jej moc w nowym sezonie. Dłuższy czas odnowienia Zniekształcenia w alei oznacza, że LeBlanc będzie dłużej podatna na ataki i będzie musiała lepiej koordynować ganki ze swoim dżunglerem.
W — Zniekształcenie

Viktor
Zmniejszone obrażenia podstawowe Q, dłuższy czas odnowienia. Zwiększone skalowanie E, krótszy czas odnowienia.
Osłabiamy nękanie Viktora używanego w górnej alei (które opiera się na obrażeniach podstawowych z powodu braku mocy umiejętności) i oddajemy mu moc, gdy pełni rolę maga na środku.
Q — Wyssanie Mocy
E — Promień Śmierci
Namierzanie umiejętności mierzonych i Błysk
Zaktualizowano wiele interakcji związanych z namierzaniem umiejętności mierzonych, gdy w połowie ich rzucania użyty zostaje Błysk.
Niedawne zakulisowe prace nad kodem doprowadziły do tego, że parę umiejętności mierzonych nie współgrało z Błyskiem tak, jak powinno.
Umiejętność mierzona leci do wybranego miejsca (kierunek się zmienia)
- Q — Mistyczny Strzał Ezreala (takie samo zachowanie jak przed aktualizacją)
- W — Strumień Esencji Ezreala
- W — Szperacz Pustki Kai’Sy
Umiejętność mierzona leci w wybranym kierunku (miejsce się zmienia)
- R — Ostrze Obrończyni Irelii
- W — Piekielne Łańcuchy Aatroxa
Efekty wizualne osłabień na klonach
Podczas prac nad Neeko wreszcie mogliśmy się za to wziąć.
Aktualizacje efektów wizualnych i dźwiękowych

Anivia
Ataki i umiejętności Anivii potrzebują trochę dźwiękowej i wizualnej miłości, żeby spełniać aktualne standardy jakości i przejrzystości League of Legends.

Dr Mundo
Ataki i umiejętności Dr. Mundo potrzebują trochę dźwiękowej i wizualnej miłości, żeby spełniać aktualne standardy jakości i przejrzystości League of Legends.

Gragas
Ataki i umiejętności Gragasa potrzebują trochę wizualnej miłości, żeby spełniać aktualne standardy jakości i przejrzystości League of Legends. (Gragas otrzymał aktualizacje paru efektów dźwiękowych kilka patchów temu!).

Renekton
Ataki i umiejętności Renektona potrzebują trochę dźwiękowej i wizualnej miłości, żeby spełniać aktualne standardy jakości i przejrzystości League of Legends. Wizualne zmiany są z nami w tym patchu, nad zmianami dźwiękowymi wciąż pracujemy.

Teemo
Ataki i umiejętności Teemo potrzebują trochę dźwiękowej i wizualnej miłości, żeby spełniać aktualne standardy jakości i przejrzystości League of Legends.
Przedmioty

Taniec Śmierci
Leczenie działa teraz w przypadku wszystkich obrażeń.
Wielu wojowników z obrażeniami od ataku, takich jak Jax, ma w swoich zestawach umiejętności źródła obrażeń magicznych. Ta zmiana uczyni Taniec Śmierci bardziej atrakcyjną opcją dla owych wojowników, ale nie zrobi z niego przegiętego przedmiotu dla bohaterów zadających wyłącznie obrażenia fizyczne takich jak Riven, którzy i tak go kupują.

Oko Herolda
Nie może już zostać użyte podczas walki z jednostkami niebędącymi stworami.
Wprowadzamy to drobne usprawnienie, żeby zaradzić sytuacjom, w których gracze instynktownie próbują użyć talizmanów (skakanie do totemów, zachowywanie wizji na wrogu, który wbiegł w zarośla), gdy posiadają Oko Herolda.

Sztylet Kłusownika
Efekty takie, jakie mają Sztylet Kłusownika, Wykradacz Dusz Mejai i Kosa, są interesujące, ponieważ są one wyraźnym minicelem, który staracie się osiągnąć, a wrogowie mogą zmieniać swoje decyzje, by uniemożliwić wam uzyskanie zaplanowanej korzyści. Niestety w tym przypadku zarówno minicel, jak i korzyść z niego są zbyt specyficzne, by Sztylet Kłusownika był opcją godną rozważenia w rozsądnej liczbie gier. Pozostawienie go w sklepie pewnie nie skrzywdziłoby dżunglerów, którzy wiedzą, że nie jest najlepszy, ale stanowi pułapkę dla nowych graczy, którzy jeszcze nie nauczyli się go ignorować. Dlatego żegnamy się ze Sztyletem Kłusownika.
Runy

Mroczne Żniwa
Zmniejszone obrażenia podstawowe. Nie może aktywować się wskutek innych aktywacji.
Wprowadziliśmy kilka szybkich osłabień Mrocznych Żniw po patchu 8.23, a ten patch przynosi kolejne. Zmniejszamy obrażenia podstawowe, szczególnie we wczesnej fazie gry, żeby efektywność Mrocznych Żniw polegała na tym, jak skutecznie użytkownicy tej runy potrafią zdobywać ładunki. A skoro o tym mowa, utrudniamy zdobywanie ładunków, usuwając aktywację od innych aktywacji, co sprawia, że sposób działania tej runy jest trochę bardziej zrozumiały: jeżeli wasz cel będzie miał mniej zdrowia niż wynosi próg, zanim go traficie, otrzymacie ładunek.
Aktualizacje wyważające patcha 8.23
Te zmiany zostały wprowadzone po opublikowaniu ostatniego patcha i są już na głównych serwerach!
Dżungla
Czas pojawienia się Mrocznych Wilków i Brzytwodziobów
Opóźniony czas pierwszego pojawienia się Mrocznych Wilków i Brzytwodziobów.
W nagłówku widnieje „dżungla”, ale w istocie jest to zmiana w środkowej alei. Opóźnienie pojawienia się Mrocznych Wilków i Brzytwodziobów o kilka sekund sprawia, że środkowi, którzy zaczynają od obozu, będą nieco bardziej podatni na ingerencję, zanim dotrą do alei.
Nexus Blitz
Tryby poza Summoner’s Rift
Skróty klawiszowe
Dodatkowe interakcje bohaterów
Nowe skróty klawiszowe zostały dodane bohaterom z dodatkowymi przyciskami.
Czasem przydaje się szybka, płynna interakcja z tymi miniaturowymi menu.
Gra rankingowa
Mecze rozstawiające
Sprawdź swoją pozycję po zaledwie jednej grze.
Mecze rozstawiające dawały w kość: do czasu rozegrania dziesięciu przypominały loterię. Naprawiliśmy to.
Kręgi i dywizje
Żelazo poniżej Brązu i Arcymistrz pomiędzy Mistrzem a Pretendentem. Dywizja V została usunięta ze wszystkich kręgów.
Nowe kręgi pozwalają na łatwiejszy awans w ciągu sezonu, a mniejsza liczba dywizji oznacza mniej serii gier o awans.
Pancerz rankingowy
Nowa nagroda, pancerz rankingowy, prezentuje teraz twoje obecne miejsce w profilu, na karcie wyświetlanej po najechaniu myszką, w poczekalni i na ekranie wczytywania.
Pancerz rankingowy ulepsza się wraz z kolejnymi awansami i zwycięstwami w całym następnym roku. Twoja poprzednia ranga będzie wyświetlana na banerze z tyłu pancerza. Oto szczegóły.
Interfejs gier rankingowych
Ekran po zakończeniu rozgrywki i zakładka rankingowa przeszły kilka zmian poprawiających ich przejrzystość.
Naprawione błędy
- Naprawiono błąd, który powodował, że W — Z Byka Alistara ogłuszało cel, nie przemieszczając go, jeśli bohater użył Powrotu w środku kombinacji W+Q, aby ją przerwać.
- Atak podstawowy Mastera Yi nie zostaje już anulowany, jeśli licznik ładunków Umiejętności biernej — Podwójnego Uderzenia wygaśnie w trakcie ataku.
- Naprawiono błąd pozwalający sojusznikom Varusa detonować W — Kołczan Rozkładu.
- Naprawiono błąd powodujący, że czasem brakowało odgłosów podstawowych ataków Jayce’a.
- Q — Wyrok Śmierci Thresha Mrocznej Gwiazdy nie ma już klasycznych efektów cząsteczkowych przy przerwaniu łańcucha.
- Dźwięki powrotu Rammusa Strażnika Pustyni nie są już słyszalne globalnie, gdy Rammus jest w obrębie wizji.
- Dźwięki Q — Nawałnicy Stali Yasuo Zwiastuna Nocy i PROJEKTU: Yasuo zostały przywrócone.
- Efekty cząsteczkowe powrotu PROJEKTU: Vi są teraz wyświetlane prawidłowo razem z animacją.
- Przywrócono przejście Akali z K/DA w jej spowolnioną animację.
- Dźwięki R — Skrytobójczego Wykończenia Akali z K/DA nie kumulują się już przy trafieniu kilku celów.
- Zminimalizowano przenikanie obiektów podczas animacji biegu Pretorianina Gravesa.
- Ulepszony Powrót Urfwicka nie ignoruje już wymuszonego zwrotu/kierunku.
- Efekty wizualne wody podczas powrotu Basenowej Rek’Sai nie przenikają już przez wzniesiony teren.
- Efekty wizualne ognia na głowie Barwy rubinowej Piekielnego Amumu są teraz bardziej widoczne przy wszystkich ustawieniach graficznych.
- Efekty cząsteczkowe W — Rozpaczy Smutnego Robota Amumu nie są już oddzielane i nie przenikają przez wzniesiony teren.
- Przywrócono efekty wizualne baniek E — Szlamu Pustki własnego i sojuszniczego Mops’Mawa, a efekty wizualne baniek w przypadku wrogiego bohatera są teraz bardziej czerwone.
- Głosy prowokacji bohatera oraz żartu Tristany Treserki Smoków są teraz poprawnie zsynchronizowane z jej animacjami.
- Lewy kolec Evelynn Krwawego Księżyca nie kurczy się już na końcu jej animacji śmierci.
- Modele Kindred Mrocznego Ognia i Super Galaktycznych Kindred przy śmierci nie korzystają już z klasycznych tekstur skórek.
- Dźwięk W — Kolca Pustki Mecha Kha’Zixa nie jest już zauważalnie głośniejszy niż inne odgłosy.
- Trzmieelo poprawnie odtwarza swoją animację ładowania (np. przy aktywacji Oka Herolda).
- Dubbing skórki Władcy Smoków Swaina został przywrócony.
- Przywrócono głos powrotu Cybernetycznego Ezreala
- Efekty dźwiękowe W — Pożarcia Tahma Kencha zostały w pełni przywrócone.
Nadchodzące skórki i Barwy
Następujące skórki pojawią się wraz z tym patchem. Portrety w pełnej rozdzielczości możecie zgarnąć, ściągając aplikację Kompozycje Pulpitu League!
Następujące Barwy pojawią się wraz z tym patchem: