Myślisz, że znasz wszystkie efekty kontroli tłumu w League of Legends? Dziś przedstawimy Wam wszystkie, które pojawiły/są/mogą pojawić się w grze.
Efekty kontroli tłumu (CC) – Jest to termin określający umiejętności bohaterów, które czasowo ograniczają naszą skuteczność podczas walki. Czyli mówiąc w najprostszym języku są to zdolności, które umożliwiają nam spowolnienie, unieruchomienie, zawieszenie itd. przeciwników. Możemy podzielić je na dwa rodzaje:
- Twarde (Hard):
Ogłuszenie (Stun) – Jeden z najmocniejszych efektów CC w grze. Podczas jego trwania nie możemy się poruszać, atakować i używać umiejętności (wyjątki: R Tryndamere, R Karmy oraz R Heimerdingera). Zablokowane jest również korzystanie z Błysku, czy Teleportu oraz używanie przedmiotów aktywnych (wyjątki: Mikael, QSS). Możemy również zdezaktywować jego efekt poprzez Oczyszczenie oraz niektóre umiejętności bohaterów np. R Olafa.
Zawieszenie – Specjalny rodzaj ogłuszenia. Posiada WSZYSTKIE jego efekty, lecz przez cały czas jego trwania jesteśmy podrzuceni. W grze istnieją trzy takie umiejętności: Q Nami, E Vel’koza orazR Yasuo.
Przygwożdżenie (Suppression) – Działą bardzo podobnie jak Ogłuszenie, lecz podczas jego trwania nie możemy używać żadnych summoner spelli oraz jedyną możliwością przerwania tego efektu jest użycie QSS. Dodatkową nasi sojusznicy mogą przerwać Przygwożdżenie poprzez użycie np. Uciszenia czy Stuna. Umiejętności, które można używać podczas tego efektu to: R Tryndamere, R Karmy oraz R Heimerdingera. Umiejętności przerywające ten efekt: R Olafa, R Alistara oraz W Gangplanka.
Podrzucenie (Airborne) – Bohater, którego podrzucimy nie jest w stanie auto atakować, używać umiejętności (wyjątki: R Tryndamere, R Karmy oraz R Heimerdingera), korzystanie z Błysku, czy Teleportu. Nie możemy w żaden sposób oczyścić się z podrzutu. Dodatkowo to umiejętność, która została na nas użyta decyduje, w jakim kierunku polecimy. Istnieją trzy różne rodzaje podrzucenia. Kiedy zostajemy odepchnięci od miejsca docelowego, kiedy wylądujemy w miejscu docelowym oraz podczas przyciągania do przeciwnika.
Wymuszone akcje – Jest to specjalny efekt podczas którego nie możemy kontrolować swojego ruchu, atakować, ani rzucać umiejętności. Dzielimy je na cztery rodzaje:
- Urok – cel dotknięty urokiem będzie poruszał się w stronę rzucającego ze zmniejszoną prędkością ruchu.
- Strach – przestraszony cel będzie poruszać się w losowych kierunkach ze zmniejszoną prędkością ruchu. Obecnie nie ma umiejętności bohaterów wywołującej ten efekt, który wpływa na bohaterów.
- Prowokacja – sprowokowany cel próbuje atakować atakami podstawowymi rzucającego.
- Przerażenie – przerażony cel ucieka bezpośrednio od rzucającego w linii prostej ze zmniejszoną prędkością ruchu.
Zastój – Specyficzny efekt kontroli tłumu. Podczas jego trwanie nie możemy auto atakować, używać umiejętności, używać czarów przywoływacza, Nie mamy możliwości oczyszczenia, czy przerwania efektu. Nie możemy zrobić NIC. Przykładem tej R Barda.
- Słabe (Soft):
Oślepienie – Oślepiony cel pudłuje przez pewien czas wszystkie auto ataki wymierzone we wrogie jednostki. Przykłady Q Teemo.
Uciszenie – Uciszony cel nie może używać umiejętnościami przez pewien czas (wyjątki: R Tryndamere, R Karmy oraz R Heimerdingera).
Rozbrojenie – Rozbrojony cel nie może atakować przez pewien czas; obecnie nie ma jednoznacznego przykładu tego efektu kontroli tłumu.
Oplątanie – połączenie rozbrojenia z unieruchomieniem.
Polimorfia – połączenie rozbrojenia z uciszeniem; dodatkowo cel podczas polimorfi jest spowolniony.
Spowolnienie – spowolniony cel posiada zmniejszoną prędkość ruchu lub ataku (Spowolnienia nie kumulują się; tylko najsilniejsze jest nakładane).
Unieruchomienie – unieruchomiony cel nie może kontrolować swojego ruchu, lecz może auto atakować oraz używać umiejętności.
Wszystkie wyżej wymienione słabe efekty CC można przerwać poprzez Mikael, QSS, Oczyszczenie oraz niektóre umiejętności bohaterów np. R Olafa, R Alistara oraz W Gangplanka
Dodatkowo w grze występuje efekt nazywany Nieustępliwością. Jest to statystyka, która skraca długość niektórych efektów kontroli tłumu (Ogłuszenia, Oślepienia, Uciszenia, Rozbrojenia, Spowolnienia, Unieruchomienia oraz wszystkich Wymuszonych akcji). Wszystkie postacie startują z 0% Nieustępliwości, lecz są w stanie zwiększyć ją dzięki przedmiotom, specjalizacjom lub umiejętnościom.
Wiesz już wszystko? Przygotowaliśmy dla was specjalny quiz, w którym możecie sprawdzić swoje umiejętności – klik! Pochwalcie się ile zdobyliście punktów! 😀