Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Elex – nowe szaty Gothica

Powraca stare dobre Piranha Bytes, czyli sandbox w formie ultra. Jeśli ktoś pamięta, jak wielki był świat Gothica III to na wieść o tym, że kraina w Elex’ie jest jeszcze większa i bogata, na pewno się ucieszy. Miejmy na uwadze jednak to, że Gothic III ma spadki fps nawet na najnowszych komputerach, a grając we wspomnianego już sandbox’a mogłem uświadczyć podobnego mankamentu na sprzęcie, który powinien ( przynajmniej teoretycznie ) ukazać z jak najlepszej strony nadchodzący produkt.

W obecnym roku jest jeszcze kilka gier, na które bardzo oczekuje, wśród nich znalazł sie również Elex. Gra wychodzi za dwa dni, czyli 17 października. Można w nią jeszcze prawdopodobnie zagrać na WGW i samemu sprawdzić, jak wygląda rozgrywka. Gra nie będzie RPG na podobiznę ówczesnych produkcji tego typu, lecz spadkobiercą Gothica. Rozwój postaci jest podobny do tego z epoki Bezimiennego, animacje przywodzą na myśl te ze świata Myrtany, a koślawy styl walki nadal jest obecny. W moim wypadku wszystko to jak na razie wypada na plus. Oczywiście jeśli ktoś nie miał do czynienia do tej pory z Gothic’em, czy Risen’em, to jest bardzo prawdopodobne, że ten tytuł mu nie podejdzie, gdyż jest on bardzo toporny w sterowaniu.

 

Krótkie info

  1. Premiera: 17 październik 2017
  2. Producent: Piranha Bytes
  3. Wydawca: CDP
  4. Dystrybucja: Steam, GOG
  5. Platformy: PC,XONE, PS4
  6. Gatunek: RPG, Sandbox, TPP
  7. W grze będzie można natrafić na wiele frakcji, jak można się było tego spodziewać
  8. Nowością jest połączenie realiów średniowiecznych ze science-fiction
  9. Główny bohater lekko przypomina Bezimiennego
  10. Sentyment do poprzednich gier może działać na rzecz Elex’a pozytywnie, ale też negatywnie
  11. Czy czeka nas first day patch i czy optymalizacja da radę?
 

Wymagania



  • System: 64-bit Windows 7, Windows 8.1 raz Windows 10
  • CPU: Intel Core i7-4790 lub AMD FX-8350
  • RAM: 16 GB RAM, minimalne to 8 GB
  • GPU: NVIDIA GTX 1060 3GB, AMD RX 480 4GB, gra pójdzie również na 2 GB
  • HDD: Co najmniej 35 GB wolnego miejsca
  • DirectX: 11
 

Nowość na starym, ale dopracowanym silniku

Jak na razie wszystko w demie świadczyło o tym, że otrzymamy dobrą grę. Jak wiemy w Gothic’u fabuła była dodatkiem do wielkiego otwartego świata, gdzie gracz mógł robić co mu się podobało. Niczym nie byliśmy właściwie ograniczani, poza własnymi umiejętnościami przetrwania i możliwym bugiem. Wszystko to tworzyło unikalność i moc Gothic’a. Do tego dochodził jeszcze dobry dubbing i wciągający świat. W tym przypadku nie jest inaczej i jeśli silnik nie zepsuje tego co ma do zaoferowania Piranha Bytes, to będzie świetnie.

Niestety w czasie PGA uświadczyłem lekkich spadków FPS, jeśli były to problemy sprzętu na którym grałem, a mam nadzieję że tak było, to nie będzie problemów w czasie premiery. Niestety historia gier i wpadek twórców udowodniła, że może być inaczej. Znamy też silnik Elex’a, jak i Gothica, więc można przewidywać wiele niedogodności z optymalizacją. Bugi, crashe, jak i wiele innych utrudnień, czekać nas będzie w dniu premiery (takie są moje przewidywania). Poprzednie gry mimo tego i tak dobrze zapadły w pamięć, ale jak będzie tym razem?

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.