Z okazji zbliżających się Mistrzostw Świata postanowiliśmy przygotować dla Was coś specjalnego - powyższy wpis należy do Kompendium Wiedzy, będącego najlepszym zbiorem informacji o Worldsach w polskim internecie. Oto dotychczasowe wpisy z serii:
[sc:d2 id="Drużyny" wyrownanie=center]
Kolejne dwa zespoły skazane na porażkę już w fazie grupowej. Znalazły się jednak w łatwej grupie, dzięki czemu przy nadzwyczajnie dobrej grze mają małe szansę na zajęcie drugiego miejsca. Czy Brazylijczycy z paiN albo Tajwańczycy z Flash Wolves zaskoczą?
PaiN Gaming
Najlepsza drużyna Brazylii i prawdopodobniej najsilniejszy do tej pory zespół Dzikiej Karty. Już w zeszłym roku KaBuM dokonało czegoś, wydawałoby się niemożliwego – wygrało mecz z Alliance, odsyłając Europejczyków do domu. Czy paiN powtórzy sukces swoich poprzedników, czy może osiągną jeszcze więcej?
Charakterystyka drużyny
Top | Jungle | Mid | Adc | Support |
---|---|---|---|---|
Mylon | SirT | Kami | brTT | Dioud |
Siłą zespołu zawsze byli solidnie grający na liniach zawodnicy. W Brazylii nie mieli żadnych problemów by wygrywać początkową fazę gry, poprzez wykorzystywanie swoich umiejętności mechanicznych na linii. Później zdobytą przewagę wykorzystywali, żeby całkowicie zapanować nad mapą. Dobrze kontrolują cele na mapie. Lubią wygrywać poprzez zdobywanie 5 smoków. Mimo, że są najlepszymi zawodnikami na swoich pozycjach w Brazylii, mało który powinien być w stanie zmierzyć się z zawodnikami CLG czy Koo Tigers. Jedynie Kami może być na tyle zdolny by powalczyć z Pobelterem czy KurO.
Ważny w paiN jest także jungler. SirT zawsze wie gdzie powinien być, przez co świetnie countergankuje. Dobrze wychodzi mu także agresja poprzez przemyślane ganki i dobre ataki na junglę przeciwnika. Dodatkowo rozkłada dużą ilość wardów. Jeśli zespół chce walczyć o jakiekolwiek zwycięstwa na Mistrzostwach, to właśnie dyspozycja SirTa będzie bardzo ważna. Jeśli da radę pomóc Kamiemu i Mylonowi zdobyć przewagę a także zniwelować obecność junglera przeciwników.
PaiN ma pewne doświadczenie także w grach na poziomie światowym. Brali już udział w kilku IEM-ach walcząc tam z takimi zespołami jak Cloud9 czy Millenium. Nie odnieśli nigdy jednak sukcesu na tego typu turniejach. Te doświadczenia mogą im jednak pomóc w walce ze stresem podczas Worldsów.
PodsumowanieZalety:
- Kami jest bardzo dobrym graczem
- całkiem silne linie
- dobra kontrola mapy
Wady:
- Kami sam nie wygra gier
- jak do tej pory nie odnieśli sukcesów z drużynami z reszty świata
- zawodnicy odstają od reszty świata na swoich pozycjach
Teoretycznie trafili do najłatwiejszej grupy Mistrzostw. Aby z niej wyjść muszą pokonać Flash Wolves i CLG. Szansa na awans mała, ale skoro KaBuM pokonało Alliance, to może i paiN Gaming nas zaskoczy.
Szansa na Wygranie Mistrzostw: 1% – ale reszta zespołów musiałaby zrezygnować z udziału.
Flash Wolves
Tajwańskie Wilki są w w identycznej sytuacji jak paiN Gaming. Teoretycznie łatwa grupa daje im szansę na awans. Podczas IEM Katowice byli w stanie pokonać miedzy innymi silne w tamtym czasie C9. Czy dadzą radę teraz pokonać CLG i paiN?
Charakterystyka drużynyTop | Jungle | Mid | Adc | Support |
---|---|---|---|---|
Steak | Karsa | Maple | NL | SwordArt |
| | | | |
W drużynie bardzo ważny jest jungler – Karsa. Potrafi on kontrolować tempo wczesnej fazy gry, wie gdzie gankować i gdzie znajduje się jungler przeciwnika. Jest także bardzo skuteczny, zabezpieczając duża ilość first blood, zapewnił on swojemu zespołowi pierwszą krew aż w 68% gier. Dodatkowo rozstawia dużą ilość wardów w okolicy środkowej alei, by pozwolić Maple grać agresywnie. Gra Karsy pozwala także na zabezpieczenie smoków na początku gier.
Flash Wolves nie do końca wpasowują się w metę. Ostatnimi czasy mieli wiele problemów by odnaleźć swoje silne strony, co doprowadziło do tego, że na Worldsy dostali się rzutem na taśmę. Grając przeciwko Hong Kong Esports nie przejmowali się metą, grając między innymi Varusem. Zaskoczyli przeciwników i dzięki temu wygrali. Jeśli na Mistrzostwa przygotują sobie picki i kompozycje, które będą dla nich komfortowe, maja szansę powalczyć z rywalami.
W zespole gra dwóch strzelców.Podstawowym jest NL, ale drużyna dysponuje też koreańskim zmiennikiem Kkramerem, który już grał w paru meczach Wilków. Jest to kolejny sposób na zaskoczenie przeciwników. Żaden z dwóch adc nie jest jednak strzelcem światowego poziomu, przez co ten zabieg może nie pomóc tajwańskim zawodnikom odnieść sukces.
PodsumowanieZalety:
- Karsa jest bardzo dobrym junglerem
- dobra kontrola mapy na początku gry
- dzięki swojemu położeniu geograficznemu mają możliwosć ćwiczenia z zespołami z Korei i Chin
Wady:
- zbyt agresywny styl gry – często niepotrzebnie atakują pod wieżą przeciwnika
- nie wpasowują się w aktualną metę
- Steak nie jest ostatnio w formie
Ich zadanie wydaje się jednocześnie łatwe i trudne – wystarczy tylko pokonać paiN i CLG. Można powiedzieć, że maja duże szczęście, bo grupa nie przekreśla ich szans. Drużyny z Tajwanu lubią zaskakiwać – kiedyś Taipei Assasins zdobyło Mistrzostwo Świata. Szansa na powtórzenie sukcesu jest mała, ale nie powinniśmy przekreślać Flash Wolves.
Szansa na wygranie Mistrzostw: 1% – ale było by to bardzo duże zaskoczenie.