Na oficjalnym forum League of Legends ponownie poruszono kwestie najnowszych przemyśleń pracowników Riotu związanych z gameplayem zdradzając przy tym między innymi część planów na aktualizacje mid-sezonową.
Według pierwszej ujawnionej informacji w patchu 8.4 Riot sprawi, że ścieżka Precyzji w runach rozdzielać będzie swój bonus od statystyk pomiędzy siebie i drugą wybraną przez nas ścieżkę. Tego samego typu zmiana została w ostatnim czasie wprowadzona jeśli chodzi o ścieżkę Determinacji i ostatecznie otworzyła ona drogę dla nowych kombinacji run dzięki temu, że przy każdej możliwej kombinacji z tą ścieżką gracze otrzymują chociaż część dostępnego bonusu do statystyk. Zgodnie z zapowiedziami same proporcje podziału zostaną odpowiednio ustawione przez Riot dzięki czemu przynajmniej rozwiązany zostanie problem jaki miałyby postacie które chciałyby wybrać ścieżkę Precyzji jako swoją drugą ścieżkę, a przy tym które nie zyskują zbyt dużo z bonusowego Attack Speedu (dla przykładu proporcje bonusu uzyskiwanego przy wybraniu kombinacji Czarnoksięstwo + Precyzja będą bardziej przypominały coś w stylu 70%AP/30%AS niż zwykły podział 50/50).
We wspomnianym na samym początku patchu mid sezonowym Riot planuje wydać wspomniane w jednym z ostatnich materiałów wideo zmiany powodujące, że kompozycje bez marksmanów lepiej się spisywały, a na dolnej alei na farmiacą pozycję gracze będą mogli bez obaw wybierać postacie z innych ról. Zmiany te najpewniej będą się składały między innymi z przygotowaniem przedmiotów wspierających dolne aleje bez marksmana, dostosowanie pewnych supportów tak by mieli oni lepsze synerige z postaciami z innych ról, a być może nawet z modyfikacją sposobu w jaki wieże otrzymują obrażenia. Póki co większa ilość szczegółów na ten temat nie jest znana, jednak już teraz wiadomo że Riot chce uniknąć rozwiązań obecnych chociażby w zreworkowanym Mordekaiserze gdzie to pojedyncze postacie otrzymywałyby mechaniki wzmacniające ich siłę na dolnej alei (dodatkowo same przygotowywane modyfikacje najpewniej przynajmniej z początku dotyczyć będą tylko określonej liczby bohaterów).
Pracownicy Riotu podali również wstępną analizę wydanych niedawno zmian w tym jak użycie umiejętności na wrogim bohaterze przyciąga uwagę wrogich minionów i obecnie wydaje się, że to Pantheon najwięcej stracił na tych poprawkach, jednak póki co jest zbyt wcześnie by mówić o definitywnych wnioskach czy potencjalnych zmianach, które byłyby z nimi związane.
Odpowiadając na pytania społeczności Rioterzy zdradzili również część swoich planów związanych ze zmianami w balansie w patchu 8.4 i tak dowiedzieliśmy się, że w tej aktualizacji najpewniej wydane zostaną testowane jakiś czas temu buffy ulta Jhina czy zmiany w Volibearze które według pierwotnych planów miały ukazać się w aktualizacji 8.3 (opóźnienie o jedną aktualizację wynika z większej niż pierwotnie zakładano skali zmian). Dodatkowo w trakcie planowania tych zmian Riot poruszy również kwestię Gangplanka skupiając się na tym, czy mimo niedawnego nerfu Kleptomancy nadal nie jest on zbyt mocny w połączeniu z Grasp of the Undying.
źródło: https://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/developer-corner/iGclmY4q-quick-gameplay-thoughts-january-26