Ostatnio ogłoszona aktualizacja Summoner’s Rift wywołała w graczach bardzo mieszane uczucia. W związku z tym na oficjalnym forum LoLa wywiązała się dyskusja,w której aktywny udział wzięło wielu pracowników Riotu.
Pytanie: Nowe Summoner’s Rift bardzo mi się podoba jednak obawiam się trochę, ile RAMu będzie ta mapa zżerać. Nie mam najlepszego komputera i nie mam pieniędzy na kupno nowego. Czy będę musiał zmniejszyć ustawienia graficzne?
Odpowiedź: Obecnie zaktualizowane SR zużywa więcej RAMu od starej wersji, jednak pracujemy nad tym, by ilość wymaganego RAMu pozostała taka sama.
Wygląda świetnie, ale musicie dotrzymać swoich obietnic. Nowe SR nie może zużywać większej ilości RAMu. Wiem, że LoL nie ma aż tak dobrej grafiki jak Dota2, jednak nie wszyscy mają świetne komputery i to jest właśnie atut League of Legends.
Po tej aktualizacji w wielu aspektach League of Legends będzie działało sprawniej niż dotychczas. Właściwie stara wersja SR złożona jest z 8 razy więcej wielokątów niż nowa. Cały czas pracujemy nad tym, by LoL działał po aktualizacji tak samo jak przed.
Mam kilka uwag:
- Auto attacki zasięgowych minionów wydają się obecnie trudniejsze do zauważenia.
- Nowe animacje potworów w jungli wyglądają naprawdę świetnie jednak mam wrażenie, że będą one za bardzo rozpraszać podczas rozgrywki.
Chcemy tak zoptymalizować nowe SR by wszelkie efekty i cząsteczki były nawet bardziej przejrzyste niż dotychczas. Na pewno weźmiemy twoje wątpliwości pod uwagę.
Czy team odpowiedzialny za muzykę także pracuje nad nową mapą? Chciałbym żeby poszczególne części mapy miały swoje unikalne dźwięki. Przykładowo kiedy walczę ze smokiem/baronem chciałbym zarówno słyszeć odgłosy tych potworów jak i okrzyki bojowe wydawane przez postacie. Kiedy chodzę po jungli chciałbym słyszeć jakąś przerażającą muzykę. Podczas teamfightów moglibyśmy słuchać okrzyków bojowych.
Audio Team także pracuje nad nową mapą. Właściwie obecnie trwają prace nad niektórymi pomysłami, które zasugerowałeś nam w swojej wypowiedzi.
Po prostu muszę zapytać – dlaczego ani małe golemy, ani zjawy nie zostały w jakiś sposób zmodyfikowane?
Te dwa obozy nie były po prostu gotowe w momencie kręcenia pierwszego filmiku z nowej mapy. Małe golemy zostaną zastąpione krugami (potwory, które noszą kamienną zbroję), a zjawy staną się Razorbeakami (opierzone kreatury z dziobami ostrymi jak brzytwa).
Jestem typem gościa, który interesuje się lorem. Naprawdę bardzo podobało mi się to, że sprzedawca na Howling Abyss miał tak wiele unikalnych kwestii. Czy podobnie będzie w przypadku sprzedawcy na nowym Summoner’s Rift?
Chcemy by sprzedawca na SR także prowadził dialog z niektórymi postaciami, jednak najprawdopodobniej nie uda nam się tego wprowadzić na PBE (choć pewnie zostaną wprowadzone wraz z nową mapą na serwery live). Sprzedawca na Summoner’s Rift pewnie będzie trochę inny od tego na HA (chcemy by był on odrobinę mniej nieznośny).
Czy wraz z wprowadzeniem VU możecie sprawić by granice sklepu były lepiej wpasowane w “fontannę” zamiast umieszczać je wokół sprzedawcy?
To jest naprawdę dobry pomysł. Na pewno porozmawiam na ten temat z zespołem odpowiedzialnym za design.
Czy nowe Summoner’s Rift otrzyma nową muzykę?
Planujemy zmianę muzyki na tej mapie. Nie ustaliliśmy jeszcze jak dokładnie będzie brzmieć jej nowa wersja. Na pewno chcemy by posiadała ona prawdziwego ducha tej mapy.
Te zmiany naprawdę wyglądają świetnie, ale mam pytanie: Dlaczego musimy czekać aż smok przyleci i zaryczy kilka razy zanim faktycznie będziemy mogli go zaatakować?
Czas pojawienia się animacji jest tak wymierzony by smoka dało się zaatakować dokładnie w tym samym czasie co obecnie.
Jak VU Summoner’s Rift wpłynie na Nunu? Nazwy wszystkich jego buffów z Q pochodzą od stworów z jungli? Czy otrzymają one nowe nazwy?
Nie jesteśmy jeszcze pewien w jaki sposób rozwiążemy ten problem jednak cały czas myślimy nad najlepszym rozwiązaniem.
Mam pytanie dotyczące sprzedawcy znajdującego się po niebieskiej stronie. Czy to fioletowe coś to Yordle?
Tak ona jest Yordlem.
Czy po wprowadzeniu VU planujecie wrócić do wprowadzania nowych skórek Summoner’s Rift (takich jak przykładowo skórka związana z Harrowing)?
Podobnie jak w przypadku championów – w momencie gdy czujemy, że klasyczna skórka wymaga VU, nie tworzymy już nowych skinów.
Czy moglibyście dodać do gry warunki pogodowe takie jak na przykład deszcz? Świetnie byłoby gdyby pojawiały się one losowo.
Planujemy wprowadzenie specjalnych efektów i animacji, które wniosą do mapy więcej życia. Takie rzeczy jak kurz, mgła czy deszcz się do tego zaliczają. Jednak musimy popracować nad tym by efekty te nie rozpraszały zbytnio graczy.
Czy te efekty będą mogły zostać wyłączone (tak jak w przypadku SC2)?
Dobry pomysł! Przyjrzymy się takiej możliwości.
Nowe SR wygląda świetnie jednak mam wrażenie, że nie zbyt pasuje ona do grafiki postaci.
Masz rację, postacie zdecydowanie wyróżniają się na tle mapy. Jednak było to zamierzone działanie (dzięki temu championy będą bardziej zauważalne).
Czy naprawiliście już zasięg sklepów tak aby po obu stronach był on taki sam?
Nie naprawiliśmy jeszcze tego. Dzięki za zwrócenie na to uwagi, od razu się temu przyjrzę.
Czy wieże na nowym Summoner’s Rift będą miały tą samą animację (lub nawet lepszą) co te na Howling Abyss?
Tak.
Czy aktualizacja naprawi problem z niewidzialnymi ścianami?
Tak, prowadzę obecnie osobistą krucjatę przeciwko takim błędom.
Czy moglibyście przyjrzeć się także błędom związanym z minimapą?
Częścią aktualizacji Summoner’s Rift jest poprawa minimapy. Najprawdopodobniej na PBE, nadal będzie ona miała wiele błędów, jednak poprawimy to do momentu wprowadzenie aktualizacji na serwery live.
Czy moglibyście wyraźniej zaznaczyć zasięg wieży, używając terenu?
Dobry pomysł. Zobaczymy co się da zrobić.
Czy wraz z wprowadzeniem nowych animacji wzmocnicie DPS smoka/barona?
Obecnie, jeśli nie zostaniesz trafionym żadnym spellem, obrażenia tych potworów są identyczne jak obecne, natomiast jeśli spelle cię trafią, obrażenia są znacznie większe.
Uważam, że zarówno smok jak i baron powinny mieć specjalną animację śmierci.
Będziesz pozytywnie zaskoczony tymi animacjami.
Wydaje mi się czy obóz blue/reda jest szerszy niż obecnie?
Jeśli chodzi o wymiary nowa wersja Summoner’s Rift jest praktycznie identyczna jak ta z serwerów live.
Nowa wersja SR wydaje mi się być bardziej pusta. Na starej wersji mieliśmy masę małych drzewek podczas gdy w zaktualizowanej wersji mamy znacznie mniej takich szczegółów.
W nowej wersji skupiliśmy się na tym, żeby każda tekstura była unikalna. W wersji mapy z serwerów live praktycznie każde drzewo miało taki sam model.