„Nie budzę się, dopóki nie trzeba czegoś rozwalić. A teraz nie śpię”.
Kolos w ciszy pełni wartę ponad murami Demacii. Starsi opowiadają o przedwiecznych czasach, gdy potężna istota podrywała się i stawała w obronie znajdujących się w niebezpieczeństwie ludzi. Wielu poddaje te legendy w wątpliwość. Kolos jednak czeka, niczym uwięziona błyskawica. I gdy będzie najbardziej potrzebny, na powrót rozprostuje swe ogromne kończyny.
UMIEJĘTNOŚCI
Umiejętność bierna: Uderzenie Kolosa
Następny podstawowy atak Galio zadaje dodatkowe obrażenia magiczne na wybranym obszarze i skaluje się z dodatkowymi obrażeniami od ataku oraz odpornością na magię. Czas odnowienia Uderzenia Kolosa zmniejsza się za każdym razem, gdy zaklęcia Galio trafiają unikalnego bohatera (raz na zaklęcie).
Q: Wichry Wojny
Galio wystrzeliwuje dwa porywy wiatru, które zadają obrażenia magiczne. W miejscu ich połączenia powstaje wir zadający dodatkowe obrażenia, w tym dodatkowe obrażenia zależne od maksymalnego zdrowia celu.
W: Tarcza Duranda (Biernie)
Jeśli Galio przez pewien czas nie otrzyma obrażeń, zyska tarczę, która pochłania obrażenia magiczne.
(Przytrzymanie):Przytrzymanie klawisza W powoduje, że Galio przyjmuje postawę obronną i otrzymuje zredukowane obrażenia, ale porusza się znacznie wolniej. To przygotowanie nie może zostać przerwane, nawet jeśli Galio zostanie trafiony efektem kontroli tłumu.
(Zwolnienie):Po zwolnieniu W, Galio prowokuje pobliskich wrogich bohaterów. Zasięg i czas trwania prowokacji wydłużają się w zależności od tego, ile czasu pozostawał w postawie obronnej.
E: Cios Sprawiedliwości
Galio odskakuje do tyłu, aby przygotować potężny cios. Po krótkiej chwili szarżuje do przodu, zadając obrażenia magiczne i podrzucając wrogów. Szarża Galio kończy się w momencie kontaktu z bohaterem lub terenem.
R: Bohaterskie Wejście
Galio wyznacza na miejsce swojego lądowania obecne położenie sojusznika, na kilka sekund dając mu redukcję obrażeń Tarczy Duranda. Potem wyskakuje wysoko w powietrze, lecąc do sojusznika obranego za cel przy aktywacji Bohaterskiego Wejścia. Przy lądowaniu podrzuca wszystkich pobliskich wrogów i zadaje im obrażenia magiczne. Podrzucenie trwa tym dłużej, im bliżej centrum lądowania znajdują się przeciwnicy.
Galio to kamienny strażnik, który uwielbia gwałtowne wkraczanie do walk drużynowych. Jest wytrzymalszy niż większość posługujących się magią; rozbija czaszki na pierwszej linii, zyskując rozgłos cwaniackimi prowokacjami.
Galio chce cię uderzyć i chce również, byś ty uderzył jego. Nie ma znaczenia, kto kogo bije — żywy posąg chce tylko rozprostować swoje skostniałe kończyny, najlepiej bijąc wrogów.
Mocne strony
Na początku walki w alejach Galio może rozbijać grupy stworów za pomocą obszarowych obrażeń jego umiejętności biernej, Q oraz E. To da mu więcej czasu na wywieranie presji na prawie całej mapie za pomocą jego superumiejętności — Bohaterskiego Wejścia. Dobrzy gracze Galio będą pilnowali poziomu zdrowia sojuszników i szukali okazji, aby wzbić się w powietrze i bohatersko ich uratować.
Wichry Wojny pozwalają Kolosowi zdmuchiwać wrogów z daleka, lecz reszta jego umiejętności nagradza bardziej intymne, fizyczne podejście do walki. Kiedy już znajdzie się w epicentrum wydarzeń, może grzmocić wszystkich jednocześnie za pomocą wzmocnionych podstawowych ataków i Ciosu Sprawiedliwości. A gdy dołączą do niego jego kumple, może przytrzymać wrogów w miejscu za pomocą ogromnej prowokacji Tarczy Duranda (daliśmy Galio jego dawną superumiejętność jako W, xD).
„A gdy dołączą do niego jego kumple, może przytrzymać wrogów w miejscu za pomocą ogromnej prowokacji Tarczy Duranda (daliśmy Galio jego dawną superumiejętność jako W, xD)”.
Słabe strony
Galio jest świetny w rozpoczynaniu epickich walk, ale z odwrotem nie jest już tak różowo. Opóźniony wypad Ciosu Sprawiedliwości można łatwo zablokować lub uniknąć, a Bohaterskie Wejście może zostać przerwane przez wrogie ogłuszenia lub unieruchomienia. Gdy Kolos wpada na imprezę, to zwykle zostaje na niej aż do samiutkiego końca.
Galio będzie miał również problemy z bohaterami, którzy są w stanie dorównać mu w czyszczeniu fal stworów i wędrowaniu po mapie — takimi jak Aurelion Sol. I choć pełna werwy rzeźba nie musi już tak bardzo polegać na przedmiotach z odpornością na magię, to nadal będzie miała trudniej z drużynami mocno skupiającymi się na obrażeniach od ataku. Berło Otchłani pozostaje jednym z bazowych przedmiotów dla Galio, a nie jest specjalnie przydatne przeciwko Zedowi z paroma zabójstwami.
Berło Otchłani pozostaje jednym z bazowych przedmiotów dla Galio, a nie jest specjalnie przydatne przeciwko Zedowi z paroma zabójstwami
KLIPY Z GRY