- Zachowanie supporta podczas fazy linii (już dostępne!)
- Zachowanie supporta podczas walk drużynowych (już dostępne!)
- Rozpoczynanie potyczek drużynowych jako support (już dostępne!)
- Szczegółowy poradnik dotyczący wardowania
- Nietypowe picki na dolną aleję (już dostępne!)
- Wspieranie drużyny poza dolną aleją (już dostępne!)
- Niespodzianka! (już dostępne!)
Wizja to jeden z elementów, dzięki któremu odnosimy zwycięstwo. Mapa, na której możemy zobaczyć przeciwników, to mapa wykorzystana do granic możliwości. Wielu graczy uważa wardowanie za coś mniej ważnego i ograniczają się do stawiania totemów tylko podczas fazy linii czy też na smoku. Jednak całkowity potencjał wizji zostaje wykorzystany wtedy, gdy jesteśmy w stanie śledzić poczynania przeciwnika w miejscach, gdzie ten czuje się nieobserwowany.
Wygrywając, staramy się rozjaśnić las przeciwnika, aby złapać pojedynczego przeciwnika, bądź rozpocząć walkę drużynową w dogodnym momencie (przykładowo widząc przeciwnego junglera na drugim końcu mapy) . Na mapie przedstawiono dobre miejsca w dżungli przeciwnika, które zapewnią najwięcej informacji.
Dolna dżungla przeciwnika – Po stronie niebieskiej, w dżungli przeciwnika, zaznaczyłem dwa ciekawe wardy. Numer jeden, który daje informację o położeniu dżunglera. Widzimy zarówno blue, Grompa jak i przejście na wilki. Często będziemy mogli też zobaczyć, czy przeciwny midder bierze blue od swojego leśnika. Numer dwa ujawnia skrawek mapy, na którym zobaczymy czy przeciwny midder idzie po blue oraz czy leśnik zbliża się na rzekę. Informuje nas to o możliwym podjęciu przez niego Smoka.
Górna dżungla przeciwnika – Kolejne totemy, które stawiamy jako niebieska drużyna. Tym razem w górnej dżungli. Pozycja numer trzy to miejsce, przez które przeciwnik będzie często przechodził, zapewniając nam informacje, gdzie się aktualnie znajduje. Numer cztery to równie częste miejsce, przez które przeciwnicy będą przechodzić. Najczęściej osoby widziane na tym wardzie zmierzają do red buffa. Aby upewnić się, gdzie dokładnie zmierza przeciwnik, możemy postawić totem na pozycji piątej. Dzięki niemu dowiemy się czy przeciwnik zmierza na górną aleje, czy w okolice Barona.
Dolna jungla przeciwnika – Teraz informacja dla grających w czerwonej drużynie. Zaznaczyłem dwa często stawiane totemy oraz jeden sytuacyjny. Totem na pozycji numer sześć pozwala nam zobaczyć czy przeciwnik zmierza po niego, czy też idzie na golemy. Alarmuje nas on o prawdopodobnej obecności osoby zauważonej na dolnej alei. Dzięki totemowi na pozycji siódmej możemy zauważyć, w kierunku której linii zmierza rywal. Informuje nas on o możliwej rotacji przeciwnika na środkową lub dolną aleje. Ward z numerem osiem jest stawiany jedynie, gdy nacieramy przeciwników pod pierwszą wieżą. Pozwoli nam on na zobaczenie przeciwnego junglera, który może szykować się do inicjacji.
Górna jungla przeciwnika – Kolejne wardy, które dobrze mieć w lesie drużyny niebieskiej, gdy gramy jako czerwoni. Pozycja dziewiąta pozwoli nam na zobaczenie gdzie kieruje się jungler – czy w kierunku Grompa, wilków czy w stronę topa. Ward z numerem dziesięć ukazuje miejsce, gdzie przeciwnicy często będą przechodzić. Dzięki niemu zobaczymy czy przeciwnik zmierza na mida, czy wraca do swojej jungli.
Totemy na rzece z numerem jedenaście i dwanaście, sprawdzają się grając obydwoma drużynami. Są to totemy, które informują nas o tym, czy przeciwnik chce wejść w naszą jungle oraz czy kręci się w okolicach środkowej alei.
Analogicznie, gdy przegrywamy oświetlamy nasz las, by widzieć przeciwników. Dzięki wizji w naszej jungli możemy unikać przeciwników lub wyłapywać pojedyncze cele.
Górna jungla – Grając w drużynie niebieskiej chcemy zabezpieczyć obszar, z którego przeciwnik może na nas wyskoczyć. Pozycja z numerem jeden pozwoli nam zobaczyć wszystkie drogi, w które może udać się przeciwnik. Dowiemy się czy zmierza na środkową aleje, Barona , górną aleje czy też na wilki. Ward z numerem dwa, pozwoli nam zobaczyć czy przeciwnik jest blisko mida oraz odkryje ilość przeciwników w naszym lesie.
Dolna jungla – Tutaj zaznaczyłem trzy dobre wardy, które dają wizję na ważne przejścia. Wizja przy pozycji numer trzy jest miejscem, gdzie przeciwnicy często przechodzą. Totem przy pozycji numer cztery zapewnia nam wizję na najważniejsze przejścia w naszej jungli. Dzięki niemu widzimy czy przeciwnik kręci się koło naszego reda, planuje zajść nas od tyłu czy planuje zasadzkę na dolną aleje. Ward na pozycji numer pięć jest równie ważny. Kolejne miejsce, gdzie przeciwnicy często będą przechodzić.
Górna jungla – Ward na pozycji szóstej jest dobrym miejscem na zapewnienie wizji. Przeciwnicy często robią zasadzki właśnie w tym krzaku, ponieważ jest to miejsce często odwiedzane przez członków naszej drużyny. Pozycja siódma to kolejne dobre miejsce na totem. Gdy przeciwnicy wygrywają, będą często kręcić się po naszej jungli szukając pojedynczych zabójstw. Następna pozycja jest oznaczona numerem osiem. Przegrywając możemy się spodziewać próby podjęcia Barona przez przeciwników. Wroga drużyna często będą przechodzić w okolicach tego krzaku, dając nam informację o ich planach.
Dolna jungla – Krzaki z numerem dziewięć to miejsce, gdzie przeciwnik, który wygrywa będzie często zabierał naszą junglę. Wizja koło buffa pozwoli nam dowiedzieć się kiedy przeciwnik będzie zabierał nasze wzmocnienie. Totem na pozycji dziesiątej jest świetny, jeśli chodzi o pokazywanie pozycji przeciwników. Pokaże nam on każdego wroga, który będzie chciał przejść na środkową aleje oraz przeciwników, którzy będą czekać na okazję do inicjacji.
Tutaj sprawa jest jasna, wardujemy wszystkie dojścia do Barona/Smoka. Pozwoli nam to na śledzenie ruchów przeciwnika. Robiąc smoka czy barona, dobrze jest też zapewnić sobie wizję za pieczarą, aby zapobiegnąć ewentualnej kradzieży. Przy stawianiu totemu w picie Barona/Smoka należy uważać na taką sytuację:
Stawiając kontrolnego warda na pozycji drugiej wydaje się nam, że pieczara jest czysta. Taki błąd jest popełniany dość często, a my oślepieni wizją szybkiego Barona bez wiedzy przeciwnika rzucamy się na niego bez zastanowienia. Najczęściej pozory mylą, a sytuacja ze strony przeciwnika może wyglądać tak:
Totem na pozycji pierwszej, schowany jest maksymalnie przy ścianie. Zapewnia on wizję na cały pit, dzięki czemu wiemy czy przeciwnik robi Barona, czy też nie.