Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Patch 4.15 Patchnotes/ zmiany Patcha 4.15

Post zawiera wszystkie zmiany, jakie obecne są serwerze testowym PBE i dotyczą najbliższego patcha 4.15. Post jest aktualizowany raz dziennie (jednakże nie wszystkie zmiany tłumaczone są z języka angielskiego ze względu na częstotliwość zmian).

Urgot

Ogólne zmiany
  • Prędkość pocisku autoattacku została zwiększona z 1300 do 1600
  • Zaktualizowano rekomendowane przedmioty
  • Poprawiono kilka wizualnych efektów
Acid Hunter (Q)
urgotq
  • Od teraz połowa kosztu many jest zwracana jeśli umiejętność ta zabije jednostkę
  • Umiejętność ta od teraz sprawdza obecność Noxian Corrosive Charge (E) na początku i na końcu castowania (zamiast tylko na początku)
  • Zaktualizowano VFX

Hyper-Kinetic Position Reverser (R)
urgotr
  • Czas odnowienia został zmniejszony ze 120 do 120/110/100 sekund
  • Koszt many został zmniejszony z 120 do 100
  • Pozycja kamery nie jest już automatycznie zmieniania po zakończeniu castowania umiejętności
  • Bonusowy Armor/MR jest od teraz przyznawany od razu zamiast po 0.25 sekundach
  • Urgot od teraz ignoruje kolizję przez sekundę po zakończeniu castowania ulta

Gnar

Ogólne zmiany
  • Ilość bazowej regeneracji HP na 5 sekund została zwiększona z 3 do 5
Boomerang Throw (Q)
gnarq
  • Minimalna szybkość pocisku została zwiększona z 1000 do 1400
  • Prędkość zwalniania pocisku została zmniejszona z 3600 do 3000
  • Szerokość pocisku została zwiększona z 45 do 60
  • Maksymalna szybkość boomerangu podczas powracania została zwiększona z 2400 do 2600
Boulder Toss (Q)
gnarqq
  • Szybkość pocisku została zwiększona z 2000 do 2100
  • Szerokość pocisku została zwiększona z 80 do 90
GNAR!
gnarr
  • Dodano przelicznik na AP wynoszący 0.5

Sivir

Boomerang Blade (Q)
sivirq
  • Zwiększono zasięg  z 1175 jednostek do 1250

Jarvan IV

Ogólne zmiany
  • Wygląda na to, że hitbox Jarvana został przesunięty trochę ponad model postaci.

Veigar

Nowe Skórki
  • “Final Boss Veigar” – 1820 RP

[ Joke ]
[ Dance ]
[ Taunt ]
[ Recall ]
[ Autoattack ]
[ Q ]
[ Zdobywanie AP z Q]
[ W ]
[ W ]
[ E ]
[ R ]
[ R ]
https://www.youtube.com/watch?v=xgo0NRN4WoM
Jako, że jest to skórka legendarna to posiadać ona będzie nowy VO
https://www.youtube.com/watch?v=ZYCiDwhfDqs
https://www.youtube.com/watch?v=fIZ23fbNcdU

AKTUALIZACJA: Dokonaliśmy kilku zmian w efektach cząsteczkowych umiejętności Final Boss Veigara. Więcej szczegółów na ten temat możecie znaleźć poniżej.

Dodatkowo dziękujemy wam za świetne pomysły na nowe kwestie jakie mógłby wypowiadać Veigar w tym skinie, jednakże niestety zazwyczaj robimy tylko jedną sesję nagraniową więc nie nie będziemy dodawać żadnych nowych kwestii.

Dark Matter (W)

  • Pierścień z pikseli sygnalizujący miejsce, w które wycelowana jest ta umiejętność jest od teraz bardziej gęsty dla lepszej czytelności.
  • Przeciwnicy będą od teraz widzieć tę umiejętność w czerwonych barwach dzięki czemu będą mogli ją odróżnić od spella wycastowanego przez sojuszniczego Veigara.

Event Horizon (E)

  • Od teraz wskaźnik zestunowania pojawiający się nad głowami przeciwników trafionych przez tą umiejętność jest rozpikselowany.
  • Zielone linie wychodzące z filarów od teraz pulsują.
  • Dodano cząsteczki zielonej energii by wyróżnić filary od ścian pierścienia.
  • Cząsteczki zniekształcenia nie są już nakładane na zestunowanego przeciwnika – usunęliśmy to z powodu obaw o czytelność tej umiejętności.
  • Cząsteczki zniekształcenia pojawiają się teraz tylko na zestunowanych minionach i potworach z jungli.

Primodial Burst (R)

  • Podrasowaliśmy cząsteczki one-hit bursta w taki sposób, że są one teraz znacznie wyższe.

Yasuo

Nowe Skórki
  • “PROJECT: Yasuo” – 1350 RP

[Tarcza]

[Q]

[Yasuo mogący wystrzelić tornado (Q)]

https://www.youtube.com/watch?v=oK7FlBbgWzQ

Caitlyn

Nowe Skórki
  • “Headhunter Caitlyn” – 975 RP




[Recall]



[Autoattack]

[“Naładowany” Pasyw]

[Autoattack wzmocniony Pasywem]

[Q]
Zauważcie, ze przeciwna drużyna widzi pułapki na czerwono.
https://www.youtube.com/watch?v=t8lpupS_bLc

[W]

[E]

[R]

Shyvana

Nowy Splash Art

Vayne

Nowy Splash Art

Essence Reaver

  • Cena została zmniejszona z 3400 do 3200 złota

Ichor of Illumination (Twisted Treeline)

  • Cooldown Reduction zmniejszony z 15% do 10%

Master Tier

Nowa dywizja (Master Tier) została udostępniona do testowania.

VU Summoner's Rift

UWAGA:Nadal nie wiadomo czy nowa wersja Summoner's Rift jest przeznaczona na patch 4.15, jednak Riot zapowiadał 'coś dużego' - może to oznaczać faktycznie nową mapę, ale równie dobrze możemy dostać inną równie ważną rzecz.

VU Summoner’s Rift zostało zaktualizowane, a poniżej znaleźć możecie podgląd najnowszej wersji SR.

https://www.youtube.com/watch?v=NJrzaSDRuaU

 

Do plików związanych z nową wersją SR dodano obrazki przedstawiające motyle, jaszczurki i ślimaki, a w dodatku pojawiła się wzmianka o śladach stóp (te zmiany nie zostały jednak jeszcze wprowadzone do gry).

Summoner’s Rift wejdzie na serwery prawdopodobnie dopiero po finałach sezonu czwartego. Więcej informacji tutaj



Teren



Jungle

W stosunku do starej wersji SR zmieniony został nie tylko wygląd stworów, ale także ich nazwy. Oto jak potwory z jungli prezentują się po zmianie:
Ancient Krug + Krug (dawniej Double Golems)
https://www.youtube.com/watch?v=8nhhymd3FfE
Blue Sentinel + Sentry (dawniej Ancient Golem)
https://www.youtube.com/watch?v=Ywrt6IE2gj0
Red Brambleback + Cinderling (dawniej Lizard Elder)
https://www.youtube.com/watch?v=LRKWCUiy2y8
Crimson Razorbeak + Razorbeak (dawniej Wraiths)
https://www.youtube.com/watch?v=_GhRYh9VEgQ
Gromp (dawniej Wight)
https://www.youtube.com/watch?v=t2fd14L5X78
Greater Murk Wolf + Murk Wolf (dawniej Wolves)
https://www.youtube.com/watch?v=zLQsH7Tq2ws
Baron Nashor
https://www.youtube.com/watch?v=z7Ls6KogP-M
Dragon
https://www.youtube.com/watch?v=u4MFCLpm82Y
Wygląda na to, że zarówno Smok jak i Baron otrzymali w nowym patchu nową ikonę na mini mapie
Sama minimapa także otrzymała nowy wygląd
Część potworów otrzymała także swoją nową ikonę
Gromp i Razorbeak
   Krug i Ancient Krug    Blue Buff i Sentry    Red buff i Cinderling (znany szerzej jako Żużelek)    Dragon i Baron     

Great Murk Wolf, Murk Wolf, and  Razorbeak

Także inne ikony związane z SR zostały dodane do gry

“Baron_Debuff” 1 i 2
 SuperMinion_Buff


Struktury



Sklepikarze

Obie strony otrzymały swojego własnego unikalnego sklepikarza jednak unikalne kwestie dla każdego z nich (o których wspominał Riot) nie zostały jeszcze udostępnione do testowania.
Blue Side
Red Side


Miniony

Minony otrzymały nowe ikony

 

Nowy Patcher & Landing Page

https://www.youtube.com/watch?v=5AaQIJM4XqI

Lista przyjaciół/Chat w clientcie

Zaktualizowany został wygląd listy przyjaciół i chatu w clientcie (okienka chatów są obecnie mniejsze, jednak dostosowują się one do wielkości wiadomości).

Wardy

W plikach clienta pojawiły się nowe obrazki przedstawiające wrogiego warda. Najprawdopodobniej są one związane z usprawnieniami smart pingów jednak nie jest to potwierdzona informacja, a sam obrazek nie występuje jeszcze w grze.

Match History

Witajcie,

Stworzyliśmy nowy dodatek do Match History, który nosi roboczą nazwę “Player Builds”. Dane zawarte w tej sekcji pozwolą ci na podzielenie się ze znajomymi, przedyskutowanie i ponowne przyjrzenie się na sposób w jaki przygotowujesz i grasz danym championem. Nowa sekcja ma pokazywać takie rzeczy jak:

  • Kolejność kupowania przedmiotów
  • Kolejność levelowania umiejętności
  • Użyte Runy
  • Użyte Masterki

Nadal jesteśmy w fazie, w której staramy się zgromadzić wszystkie dane na stronie więc nowości nie zawsze będą wyglądać pięknie, ale warto wziąć pod uwagę fakt, że najprawdopodobniej minie jeszcze trochę czasu zanim zmiany te zostaną wprowadzone na serwer live i dzięki waszemu feedbackowi będziemy w stanie je ulepszyć.

Sprawdźcie jakąkolwiek zagraną przez was grę na PBE (link), a poniżej znaleźć możecie przykładowy obrazek z Match History.

Ascencion

W clientcie pojawiły się nowe pliki wspominające o “Ascension”, czyli domniemanym nowym trybie, który może zostać za nie długo wprowadzony do League of Legends. Pliki te odnoszą się do mapy Dominiona czyli Crystal Scar, jednak nadal nie mamy na ten temat żadnych szczegółów (ani nawet potwierdzenia, że ten tryb gry faktycznie jest przygotowywany przez Riot).

ASCENSION_Stats Values

  • Key: HeroStats*COMBAT_PLAYER_SCORE
  • Key: HeroStats*CONSUMABLES_PURCHASED
  • Key: HeroStats*ITEMS_PURCHASED
  • Key: HeroStats*LONGEST_TIME_SPENT_LIVING
  • Key: HeroStats*UNREAL_KILLS
  • Key: HeroStats*TOTAL_TIME_CROWD_CONTROL_DEALT
  • Key: HeroStats*WAS_AFK_AFTER_FAILED_SURRENDER

Dodatkowe pliki

  • AscensionXerath.json
  • AscWardOwnedEncounter.json
  • AscWardNeutralEncounter.json

Wygląda na to, że Ascension faktycznie jest nowym trybem gry (najprawdopodobniej powiązanym z mapą do Dominiona o czym już kiedyś wspominaliśmy), z którym związane jest kilka dość unikalnych statystyk niespotykanych dotychczas w żadnym innym trybie.

Crystal Scar (mapa do Dominona) otrzymało kolejne nowe pliki nazwane “SandstormFogofWarOverlay” i “WallOfGrass”, które najprawdopodobniej są związane z nadchodzącym eventem .

Nowe ikony przywoływacza

Summoner Icony z Poro (na razie nie ma żadnej informacji w jakiś sposób będzie można je zdobyć, czy z jakiej okazji są one wprowadzane)
Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.