Na serwer testowy PBE wprowadzona została kolejna aktualizacja przynosząca ze sobą między innymi garść nowych ikon przywoływacza będących nagrodami za zdobycie odpowiedniej ligi w bieżącym sezonie rankingowym. Wspomniane ikony prezentują się następująco:
W nowej aktualizacji dodano również trzy nowe skórki na wardy będące nagrodą za otrzymanie odpowiedniego stopnia honoru w roku 2017:
Honor 3 Ward
Honor 4 Ward
Honor 5 Ward
W najnowszym patchu dodana została specjalna obramówka do Urfwicka, którą najprawdopodobniej otrzymają osoby, które posiadały tą skórkę jeszcze przed jej ponownym pojawieniem się w zbliżającym się sklepie na niebieską esencję:
W najnowszym patchu wprowadzono część zapowiedzianych już zmian w Victorious Gravesie, natomiast kolejne ogłoszone już poprawki w tej skórce dodawane będą w nadchodzących aktualizacjach.
Warto również wspomnieć iż wraz z nowym patchem do testowania udostępniony został zaktualizowany system pasków HP, a wkrótce taki sam los spotka rotacyjny tryb gry zwany Ascension, w którym od ostatniej premiery wprowadzono następujące zmiany:
- Gracze mają od teraz dostęp do wzmocnionej wersji recalla – wzniesienie gracze tracą na ten okres dostęp do niej dostęp, a jeśli mimo to uda im się dotrzeć do swojej bazy to stracą oni buffa, a Xerath odrodzi się tak jakby oni zgineli
- Część run została wymieniona:
- Waterwalking -> Scorch
- Zombie Ward -> Ghost Poro
- Minion Dematerializer -> Future’s Market
- Kleptomancy -> Glacial Augment
- Demolish -> Font of Life
Wraz z nowym patchem wprowadzono również kolejną porcję poprawek do nowego systemu run i ich lista prezentuje się w następujący sposób:
- Ścieżka Czarnoksięstwa:
- Celerity
- Wartość bonusu do prędkości poruszania się została zwiększona z 3% do 4%
- Scorch
- Bazowa ilość obrażeń została zwiększona z 20-60 do 30-60
- Gathering Storm
- Ilości przyznawanego AD zostały zmienione:
- 20 minuta: z 14 AD na 15 AD
- 30 minuta: z 29 AD na 30 AD
- 40 minuta: z 48 AD na 50 AD
- 50 minuta: z 72 AD na 75 AD
- 60 minuta: z 101 AD na 105 AD
- Ilości przyznawanego AD zostały zmienione:
- Celerity
- Ścieżka Determinacji:
- Unflinching
- Nazwa runy została zmieniona z Perseverance na Unflinching
- Iron Skin
- Ilość przyznawanego Armora została zwiększona z 4 do 5
- Wartość bonusu do Armora przyznawanego przez tarczę została zwiększona z 5% do 8%
- Mirror Shell
- Ilość przyznawanego MR została zwiększona z 4 do 7
- Wartość bonusu do MR przyznawanego przez tarczę została zwiększona z 5% do 8%
- Conditioning
- Ilość przyznawanego Armora została zwiększona z 6 do 8
- Ilość przyznawanego MR została zwiększona z 6 do 8
- Second Wind
- Wartość uleczenia została zwiększona z 4% brakującego HP na 10 (+4% brakującego HP)
- Unflinching
Tradycyjnie pełną listę nowych run i ich efektów znaleźć możecie poniżej:
[Pełna lista run i ich efektów]
Do omówienia pozostały już tylko zmiany w balansie, do których od razu teraz przejdziemy:
Evelynn
Demon Shade (Pasyw)
- Opis umiejętności został przeredagowany
- Czas jaki musi upłynąć od otrzymania obrażeń by umiejętność ta się zresetowała został zmniejszony z 4 do 1.5 sekundy

- Bazowa ilość zadawanych obrażeń została zmieniona z 30/45/60/75/90 na 0.5/0.6/0.7/0.8/0.9 całkowitego AD
- Bazowa ilość zadawanych obrażeń przez wzmocnioną wersję umiejętności została zmieniona z 60/80/100/120/140 na 0.9/1.05/1.2/1.35/1.5 całkowitego AD

- Dodano nowy efekt: “Jeśli umiejętność ta zabije championa lub epickiego potwora to 25% jej czasu odnowienia jest zwracane, a Evelynn zachowuje Demon Shade”
Galio
Winds of War (Q)
- Wartość przelicznika z AP na obrażenia zadawane przez pociski została zmniejszona z 0.9 do 0.8
- Wartość przelicznika z maksymalnego HP celu na obrażenia zadawane przez tornada została zmniejszona z 3% za każde 100 AP na 1% za każde 100 AP – zmiany te zostały już wprowadzone na serwery live w najnowszym hotfixie
Lee Sin
Resonating Strike (Q2)
- Bazowa ilość obrażeń została zwiększona z 50/80/110/140/170 do 55/85/115/145/175

- Bazowa ilość obrażeń została zwiększona z 65/100/135/170/205 do 70/105/140/175/210
Leona
Ogólne Zmiany- Według zapowiedzi pracownika Riotu ilość Armora powinna został zwiększona o 20, jednak póki co zmiana ta wydaje się nie być zaimplementowana do gry
Urgot
Corrosive Charge (Q)
- Wartość nakładanego spowolnienia została zmniejszona z 45/50/55/60/65% do 20/25/30/35/40%
źródło: http://www.surrenderat20.net/2017/10/1026-pbe-update.html