Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Zmiany nadchodzące w Sezonie 4

W niedalekiej przyszłości nam wszystkim dane będzie ujrzeć na własne oczy nadchodzące zmiany. W tym momencie tylko wybrani pro-gracze mają dostęp do zmienionej gry w biurach Riotu. Opisane poniżej zmiany nie są oficjalne; są to jedynie przecieki z FB/twitterów prosów, którzy testują nadchodzącą wersję gry. Oto kompilacja podanych przez nich zmian:

  • Supporci dostają O WIELE więcej złota. Efekt ten uzyskano przez zwiększenie globalnego złota, które otrzymuje drużyna
  • Nowe masterki dla supportów
  • Nowy przedmiot generujący złoto
  • Limit liczby wardów, które może postawić jedna osoba (aby zmusić innych członków zespołu do stawiania totemów)
  • Pewnie umiejętności supportów będą się skalować – dla przykładu Ability Power Janny zwiększy bonus do AD z jej jannaetarczy
  • “Ogromna liczba zmian ogólnych” (nie wiadomo, czy technicznych, czy dotyczących gry)
  • Różnice pomiędzy Sezonem 2, a trzecim były mniejsze, niż nadchodzące zmiany
  • Dodano nowy obóz w jungli – są neutralne stworki (bez żadnego buffa)
  • Nowe trasy junglowania, które zwiększą nieprzewidywalność junglerów
  • Jungler oraz support dostaną więcej doświadczenia i złota w porównywaniu do reszty drużyny
  • Jungler ma teraz większy wpływ na mid i late game
  • Totalna przebudowa systemu wizji. Snoopeh mówi, że jest to “odrażające”
  • Liczne zmiany w wardach (LINK)
  • Nowy system taliznamów (LINK)
  • Dodatkowy slot na specjalne przedmioty
  • Nowe przedmioty dla carry junglerów
  • Przyjemniejszy sposób gry junglerem
  • Nowa grafika ziemi w jungli
  • Nowe masterki: nie ma zbyt wielu zmian, ale dodano parę specjalnych masterek dla supportów
  • Nowy sposób gry, który pozwala na zredukowanie efektu snowballu
  • Zmiany w nagrodach za pierwszą krew i wieże
  • Nowe nagrody za zabicie smoka
  • Assists Streak (seria asyst oferująca dodatkowe złoto)
  • Zmiany w sposobie rozdawania punktów doświadczenia
  • Zmieniono krzaki/wygląd krzaków na mapie
  • Nowe “dynamiczne i zbalansowane” runy

Lobby po grze nie przeszło wielkich zmian (screen ekranu po grze Doublelifta)

Na załączonym screenshocie widać Marderds Bloodrazor. Wiemy już, że nie jest to przedmiot który zadaje % damage a raczej stackujący się z ilością zabitych campów item dla junglera.
Leona kupiła Banshees Veil. Ciekawe, czy dostał on reworka na supportowy item, czy też po prostu gracz chciał go kupić.



Ci z Was, którzy grali w sezonie drugim wiedzą, jaki ogrom zmian przyniósł ze sobą sezon trzeci. Były to kompletne reworki wielu mechanik w grze oraz zmiana metagame (wszyscy pamiętamy stackowanie theblackcleaverCleaverów, nie?).

W sezonie czwartym zmiany te są podobno jeszcze większe – trudno żeby nie były. Supporty uzyskujące podobne ilości golda do solo linii mogą być dodatkowym, piątym carrym drużyny. Nowy obóz w jungli umożliwi zarówno lepsze czyszczenie i farmienie jungli, które skutkuje lepszym late game junglerów (szczególnie z nowym madredsrazorsmardredami), jak i więcej możliwości gankowania i counterjunglowania. Gra stanie się bardziej dynamiczna, większy nacisk postawiony zostanie na kontrolowanie wież, smoków i first bloodów.

Nie do końca jasne jest jeszcze, czy zostaną wprowadzone zmiany w ilości pieniędzy zdobywanych od zabijanie creepów. Pewnym jest, że pod koniec sezonu drugiego ilość ta drastycznie zmalała i została przeniesiona na Cannon Miniona. Pewnikami są natomiast zmiany w masterkach, runach, jak i przedmiotach. Przedsezon jest okresem, w którym Riot analizuje opinie graczy na temat zmian ewentualnie odwracając takowe lub też zmieniając dany aspekt gry w jeszcze inny sposób.

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.