Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Wstęp do przedsezonowych zmian w rozgrywce dotyczących pola widzenia

Cześć wszystkim!

Jestem Xypherous i zamierzam omówić zmiany dotyczące pola widzenia, jakie zamierzamy wprowadzić w okresie przedsezonowym. Mam dziś sporo do powiedzenia, dlatego nie tracąc czasu na wstęp, od razu przejdźmy do rzeczy.

Naszym głównym celem na nowy sezon jest sprawić, by pole widzenia miało większy wpływ na rozgrywkę. Najlepszym sposobem, by to osiągnąć, jest wprowadzić lepszy podział obowiązków. Przyglądając się sezonowi trzeciemu, możemy stwierdzić, że standardowa gra bohaterem wsparcia polegała na kupowaniu jak najmniejszej liczby przedmiotów, by zaoszczędzić pieniądze na totemy i ulepszenia pola widzenia. Większa ilość złota dawała zakup większej ilości totemów. Jeśli bohater wsparcia danej drużyny nie radził sobie w tej kwestii lub zostawał za swym przeciwnikiem w tyle, odbijało się to na całej drużynie.

Wraz z nowym sezonem zmieniamy podejście do pola widzenia – chcemy, by na aspekcie tym skupiała się cała drużyna, nie tylko indywidualni gracze. Zamierzamy wprowadzić wiele zmian dotyczących totemów i systemu pola widzenia, mających wymusić zajmowanie się tą kwestią przez wszystkich członków drużyny.

  • Sposób funkcjonowania totemów został zmieniony. Totemy Wizji (różowe) nie będą niewidzialne. Sprawia to, że gracze muszą zastanowić się, nim je rozmieszczą, a także starać się je chronić.
  • Każdy gracz będzie mieć osobisty limit totemów. Jeśli umieszczając na mapie totemy, przekroczysz dopuszczalny limit, totemy umieszczone przez ciebie poprzednio zostaną usunięte (podobnie jak ma to miejsce w przypadku Kamieni Widzenia).
  • Wszyscy gracze otrzymywać będą Talizmany. Jest to nowy rodzaj przedmiotów, które po upłynięciu odpowiedniej ilości czasu robią jedną z tych trzech rzeczy – umieszczają totem za darmo, wykrywają istniejące totemy lub pokazują, co znajdują się w odległym miejscu.

Pora na garść konkretów.


Zmiany w funkcjonowaniu totemów

  • Totemy Widzenia (zielone) zostały tymczasowo przemianowane na ,,Totemy Ukrycia”.
  • Totemy Wizji (różowe) pozostają na mapie dopóki nie zostaną zniszczone. Na dodatek będą one widoczne dla drużyny przeciwnika; będą też mieć 5 punktów wytrzymałości.
  • Totemy Wizji staną się tańsze.

Na chwilę obecną różowe totemy są dużo lepsze od zielonych pod każdym względem, z wyjątkiem ceny. Prowadzi to często do sytuacji, w których jedyną słuszną strategią dotyczącą totemów było ustawianie jak największej ich liczby, co zmuszało przeciwnika, by ten również wybierał różowe totemy. W ten oto sposób ciekawa opcja strategiczna przemieniła się w prosty wyścig zbrojeń.

Dzięki wprowadzonym przez nas zmianom, gracze stają przed znacznie mniej oczywistym wyborem. Totemy Wizji nadal będą wykrywać wrogie totemy, ponieważ jednak staną się one widoczne, gracze będą musieli ich bronić. Oprócz tego nie będą one zarówno zmniejszać, jak i zwiększać pola widzenia, jeśli twoja drużyna nie kontroluje danego obszaru.


Limity totemów dla poszczególnych graczy

  • Każdy gracz może umieścić na mapie do trzech Totemów Ukrycia. Umieszczanie dodatkowych Totemów Ukrycia sprawia, że najstarszy Totem Ukrycia zostaje usunięty. Dotyczy to także totemów uzyskiwanych dzięki Kamieniowi Widzenia, Latarni Wriggle’a i Talizmanom.
  • Każdy gracz może w danej chwili umieścić na mapie tylko jeden Totem Wizji.

Postanowiliśmy wprowadzić limity totemów celem ograniczenia wpływu, jaki dany gracz może mieć na zmiany pola widzenia podczas gry. Zamierzamy uważnie obserwować wyniki takiego zabiegu, ponieważ ograniczenie liczby totemów na gracza może mieć znaczny wpływ na pole widzenia drużyny, zwłaszcza w końcowej fazie rozgrywki. Doszliśmy do wniosku, że limity te powinny wynosić odpowiednio 3 i 1, jeśli jednak jesteście innego zdania, dajcie nam znać.


Talizmany

Talizmany to kompletnie nowy rodzaj przedmiotu, który będzie dostępny dopiero w nadchodzącym sezonie. Poniżej znajdziecie opis ich działania.

  • Do waszego ekwipunku dodano miejsce na Talizmany.
  • Można w nim umieszczać jedynie przedmioty z tej kategorii.
  • Talizmany są darmowe i można je uzyskać w sklepie w dowolnej chwili.
  • Po osiągnięciu poziomu 10., Talizmany ulegają ulepszeniu, zyskując zwiększoną moc lub skrócony czas odnowienia.


Talizmany są darmowe i mają własne, przeznaczone na nie miejsce, dlatego wszyscy członkowie drużyny mogą mieć wpływ na pole widzenia bez konieczności zaniedbywania innych aspektów rozgrywki.

Trzy Talizmany

Wykrywacz: Na krótki czas ujawnia i osłabia pobliskie niewidzialne jednostki (w tym totemy). Obecnie nie wykrywa on niewidzialnych bohaterów.

  • Wykrywacz przydaje się, gdy chcesz pozbawić wroga pola widzenia, gdyż umożliwia odsłonięcie pobliskich totemów.

Totem: Umieszcza Totem Ukrycia na mapie, który pozostaje tam na jedną do dwóch minut, w zależności od poziomu twojej postaci.

  • Talizman ten działa podobnie, co Latarnia Wriggle’a. Totemy Ukrycia sprawiają, że na krótki czas widzisz wszystko, co dzieje się w danym miejscu.

Soczewka: Na krótki czas odsłania najbliższy fragment mapy.

  • Soczewka działa trochę jak Jasnowidzenie, częściowo rozwiewając mgłę wojny, dzięki czemu drużyny mogą przeprowadzić zwiad w zaroślach i na innych obszarach mapy ze względnie bezpiecznej odległości.

Chcielibyśmy dać graczom więcej unikalnych opcji dotyczących pola widzenia. Każdy z Talizmanów odpowiada jednej z podstawowych mechanik widzenia i odpowiednio dostosowany czas odnowienia. Mamy nadzieję, że gracze będą chcieli łączyć ze sobą różne możliwe strategie, aby zminimalizować potencjalną liczbę wyborów stojących przed ich przeciwnikami.

Jesteśmy zadowoleni z systemu Talizmanów, ponieważ dzięki niemu każdy może uczestniczyć w walce o pole widzenia, pełniąc określone, wybrane przez siebie funkcje. Zaczynamy od trzech Talizmanów, ponieważ zależało nam na stworzeniu jak najprostszego i intuicyjnego systemu, jesteśmy jednak gotowi go rozbudować, jeśli wyda nam się to sensownym pomysłem.


Podsumowanie

Podsumowując, jednym z głównych celów na ten sezon jest sprawić, by system pola widzenia stał się zarówno bardziej dynamiczny, jak i mniej skomplikowany dla pojedynczych graczy. Mamy nadzieję, że opcje te sprawią, iż walka o pole widzenia wiązać się będzie z koniecznością podejmowania wielu ważnych strategicznych decyzji w obrębie całej drużyny.

-Xypherous

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.