Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Wstęp do przedsezonowych zmian odnośnie wspierających

Witajcie Przywoływacze,

Dziś porozmawiamy o bohaterach wsparcia – właśnie tych graczach o zerowej liczbie zabitych stworów, którzy poświęcają siebie (i całe swe złoto)  by dać nam wizję ostrzegającą przed niechcianymi zasadzkami oraz chronią całą swoją drużynę kosztem rozwoju własnej postaci co jest najbardziej widoczne w późnych fazach rozgrywki. Jako przerażający drapieżca Pustki, żerujący właśnie na takich nędznikach, preferuję polować właśnie na cele, które z braku złota i przedmiotów nie mają szansy stawić oporu, ale jako gracz i projektant…

No dobra!

Dotknęły nas wasze lamenty. Nasze mroczne sztuczki pozwoliły stworzyć zupełnie nową rzeczywistość.

Oto jak owa się prezentuje!


Jak obecnie prezentują się bohaterowie wsparcia?

Po pierwsze uściślijmy, o kim właściwie mowa. W League of Legends bohaterowie podzieleni są na sześć głównych ról: mag, zabójca, obrońca, wojownik, strzelec wyborowy i bohater wsparcia. Aktualnie role te z zasady przypisane są do następujących pozycji: wojownik gra na górnej linii, mag po środku, obrońca (lub zabójca) w dżungli, a strzelec i wsparcie zajmują dolną linię.

Należy jednak pamiętać, że wsparcie to pojęcie zbiorcze, obejmujące trzy pokrywające się, choć odrębne kategorie:

  • Graczy, którzy nie dobijają przeciwników i stworów na linii,
  • Oddadnych ‘totemistów’,
  • Bohaterów wsparcia.

Choć przyzwyczailiśmy się, że wszystkie te funkcje może pełnić ten sam gracz, to jeśli przyjrzeć im się uważnie, łatwo zauważyć, że wzajemnie się wykluczają:

  • gracze, którzy nie dobijają przeciwników, lecz mimo wszystko są obecni na linii, mają minimalny dochód w postaci złota,
  • rozstawianie totemów pochłania złoto, jednak przewaga wynikająca z dodatkowej wizji wzrasta wraz z kolejnymi rozstawionymi totemami,
  • rozstawianie totemów wymaga od gracza przebywania poza zasięgiem swoich sojuszników,
  • bohaterowie wsparcia pragną być w pobliżu swoich sojuszników, by ich chronić.

Na powyższych przykładach widać dokładnie, że bohaterowie wsparcia rozstawiający totemy i udzielający się na liniach są po prostu najbiedniejsi, a mimo to ponoszą duże koszta zaopatrzenia bez względu na fakt, iż to właśnie im została odebrana możliwość rozwoju.  Bohaterowie wsparcia walczący na duo-liniach są obecnie całkowicie pozbawieni właśnie tego aspektu rozgrywki!


Jakie zmiany nastąpią w przedsezonie?

Chcemy, by obaj gracze na dolnej linii mieli okazję nabywać doświadczenia i mieli dostęp do całej gamy różnorodnych przedmiotów.  W tym celu zamierzamy:

  • zwiększyć ilość złota otrzymywaną przez graczy, którzy nie dobijają przeciwników lub stworów,
  • wprowadzić dodatkowe PD dla graczy w dżungli czy też na linii, którzy znacznie odstają pod względem rozwoju od innych bohaterów w drużynie,
  • ograniczyć możliwe wydatki poszczególnych graczy przeznaczone na totemy
  • dać graczom dostęp do darmowych przedmiotów zwanych Totemami,  które to mają na celu zwiększyć obszar  wizji (więcej informacji odnośnie tego aspektu możecie uzyskać w tym poście Xypherousa!).


Oprócz tego pojawi się kilka dodatkowych sposobów, by zdobyć dodatkowe złoto:

  • specjalizacje dające dodatkowe złoto graczom pomagającym na danej linii,
  • usprawnienia dotyczące przedmiotów dających złoto co 10 sekund, nagradzające skuteczną grę bohaterem wsparcia,
  • większe nagrody za asysty dla graczy, którzy mają na koncie znacznie więcej asyst niż zabójstw.

Zwiększenie przychodu, nagradzające efektywną grę bohaterem wsparcia i dające dostęp do podstawowych przedmiotów zachęca graczy do współpracy, wynagradza osoby grające bohaterami wsparcia i daje wszystkim członkom drużyny możliwość walki o pole widzenia.


Oprócz zmian dotyczących pola widzenia, jakie jeszcze usprawnienia planujecie, by zaradzić wyżej opisanym problemom?

Na początek wspomnę o kwestii serii asyst. Chcemy, by gracze, którzy mają na koncie znacznie więcej asyst niż zabójstw, otrzymywali dodatkowe złoto za asysty. Jeśli danemu graczowi uda się zdobyć zabójstwo, otrzyma za nie dodatkowe złoto, które zrównoważy tymczasowy spadek złota otrzymywanego za dodatkowe asysty.

Oprócz serii asyst zamierzamy też wprowadzić specjalizacje, które zapewnią dodatkowy dochód na wczesnym etapie gry, a także przedmioty, które pozwolą graczom uzyskiwać dodatkowych dochód wspieranie sojuszników, wykonywanie wyznaczonych zadań i walkę drużynową.

Przyjrzyjmy się paru przedmiotom, nad którymi właśnie pracujemy:

  • Kamień Filozoficzny co 10 sekund przyznaje dodatkowe sztuki złota. Ponadto otrzymujemy złoto, ilekroć pobliski sojusznik zabije stwora.
  • Znamię Łowcy Nagród przyznaje wam i pobliskim sojusznikom dodatkowe złoto za każde dobicie, pod warunkiem, że nie udało się zdobyć żadnego dobicia w ciągu ostatnich 10 sekund. Efekt ten kumuluje się do 3 razy.
  • Ostrze Złodziejki Czarów sprawia, że wasze zaklęcia i podstawowe ataki skierowane we wrogich bohaterów zapewniają wam dodatkowe złoto. Przedmiot ten nie działa na ten sam cel częściej niż 10 sekund, a dobicie przeciwnika sprawia, iż efekt ten ulatnia się na kolejne 10 sekund.

Dostęp do tych przedmiotów pozwoli wam na dostosowanie wydatków do stylu gry.


Jaki wpływ będą miały te zmiany na grę bohaterem wsparcia?

W przypadku długiej rozgrywki, bohaterowie wspierający linie będą w stanie w końcu zakupić coś więcej niż tylko buty czy Kamień Widzenia. Nadal będą oni odpowiadać za poziom wizji w rozgrywce, jednak otrzymają również aspekty bojowe, które uczynią z nich pełnowartościowych bohaterów. Zrównoważony bohater wsparcia będzie poświęcał czas na rozstawianie totemów, pomoc sojusznikom w walce na liniach i niszczeniu wież, a także uczestnictwo w walce w celu ratowania sojuszników oraz zabijania wrogów.

Przy okazji przyjrzyjmy się najbardziej rozpoznawalnym bohaterom wsparcia: Jannie, Sonie, Nami, Sorace, Lulu, Taricowi itp. Bohaterowie stworzeni z myślą o wspieraniu innych od zawsze otrzymywali niewielki dochód celem zachowania równowagi rozgrywki. Gdyby nagle dać im dużo złota, staliby się potężnymi magami lub zostaliby całkowicie zastąpieni przez bohaterów nie zajmujących się wsparciem, natomiast zadających znacznie większe obrażenia w środkowych etapach rozgrywki.

Zamiast hurtowo polepszyć ich wszystkich, zamierzamy zwiększać ich unikalne aspekty razem z Mocą Umiejętności lub innymi statystykami. Przykładowo dodatkowe obrażenia od ataku otrzymywane dzięki tarczy Janny, a także dodatkowa prędkość ruchu, uzyskiwana dzięki zdolności biernej Nami, będą się zmieniać wraz z mocą umiejętności.
Mamy nadzieję, że bohaterowie wsparcia pomagający na liniach znajdą dla siebie interesujące przedmioty związane z Mocą Umiejętności lub skróceniem czasu odnowienia. To z kolej sprawi, iż postacie te będą skuteczniej wspierać kolegów z drużyny, zamiast po prostu skupiać się na zadawaniu coraz większych obrażeń.

Mamy nadzieję, że zmiany te sprawią, iż gracze preferujący rozgrywkę bohaterami wsparcia, nie będą mogli doczekać się przedsezonu. Wprowadzimy je radykalnie jednak przyświeca nam ta sama myśl przewodnia: by każdy bohater League of Legends mógł doświadczyć rozwoju podczas rozgrywki, bez wględu na rolę czy też pozycję.

-Xelnath (czarnoksiężnik, wiceprzewodniczący Siódmego Kręgu Zakonu Mrocznych Wiedźmowładców Mrocznej Obsydianowej Słoniowej Kości Ognia)

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.