logo

Riot plz #5

Każdego dnia podczas grania w LoLa widzicie, że jest sporo niedopracowanych rzeczy. Niektórzy nie polegają na Riocie i sami starają się uzupełnić braki, jednak najczęściej kończy się na propozycjach i prośbach wspieranych przez ogromną część społeczności. Właśnie takimi oto pomysłami zajmujemy się w tej serii. Z ostatnim odcinkiem zapoznacie się tutaj KLIK, a po najnowsze pomysły zapraszam do rozszerzenia wpisu.



Tryb 1v1

Mamy ARAMy, mamy Dominiony, dlaczego nie moglibyśmy mieć trybu pojedynków jeden na jeden? Byłoby to świetne miejsce do ćwiczenia mechaniki gry – harassowania, dominowania linii czy farmienia.
Gry toczyłyby się albo na całkowicie nowej mapie (ja proponuję wyciąć ze zwykłej mapy środkową linię) albo na Howling Abyss (pod warunkiem, że zoptymalizowaliby ją – spadek fpsów jest nieznośny).
Zastanawiam się nad systemem wyboru championa – ja bym postawił na blind pick z możliwością zablokowania 3/4/5 postaci. Draft dawałby jednemu z graczy zbyt dużą przewagę. Trzeba by również dostosować ilość startowego złota – sądzę, że 1425 byłoby w sam raz. Co do trybu gry to do 5 zabójstw bądź Nexusa. Na mapie byłyby 2 wieże + Nexus. Gry kończyłyby się stosunkowo szybko.
Proponuję przedstawianie Waszych propozycji w komentarzach za pomocą tego szkicu:

Mapa:
System wyboru postaci:
Tryb gry:
Ilość startowego złota:
Dostępne/zablokowane przedmioty
Inne zmiany:

Gdyby tryb zyskał popularność to można by zrobić 3 kolejki.
Pierwsza wyglądałaby tak samo jak wizja opisana wcześniej
Druga to taki 1v1 ARAM (ale z samodzielnym wyborem champa). Ta sama mapa, tyle samo złota.
Trzecia to system BO5, w którym gracze startowaliby z 8000 złota.


Polskie tłumaczenia

Pamiętacie nowego koordynatora polskiej społeczności? Miejmy nadzieję, że wprowadzi on porządek w szeregach tłumaczy polskiej wersji językowej.
Polska strona Riotu roi się od małych, acz uporczywych błędów. Przykłady możecie znaleźć np. w kartach rotacji, które pojawiają się na naszym portalu co tydzień.

Absolutnym hitem (jak dla mnie) jest ten fragment filmu (przewińcie sobie do 1:35 i włączcie polskie napisy)
http://www.youtube.com/watch?v=S2Mj5VR80LA&feature=player_detailpage#t=96s
Dla tych, którzy nie zauważyli. Split push jest przetłumaczony jako rozwidlone nacieranie. Nie wiem, czy tylko mi kojarzy się to z wykonywaniem masażu za pomocą wideł, ale brzmi to co najmniej komicznie.


Możliwość szybszego poddania gry, jeśli mamy AFK osobę w drużynie

Zdarzają się gry, w których ktoś się nie połączył od początku gry, a nasza drużyna nie jest w stanie wygrać 4v5. Każda minuta takiej rozgrywki to zwykła strata czasu. Jakimś rozwiązaniem byłaby możliwość wcześniejszego poddania się. Dwie/trzy minuty szybciej (czyli z 20 minuty do 17/18) za każdego nieaktywnego gracza. Taki system ma swoje wady i zalety – czasami ktoś może mieć problemy z internetem i stara się połączyć, więc możliwość wcześniejszego poddania się byłaby dostępna dopiero po pewnym czasie od wyjście.
Zdaję sobie sprawę, że wśród Was znajdą się osoby, które najchętniej usunęłyby opcję poddania się z gry. Sam też nie lubię spamowania tym, chociaż są sytuacje, gdzie mamy zerowe szanse na powrót. Ale co powiecie na…


...pauzę na rankedach

Ktoś z waszej drużyny musi na chwilę odejść od komputera lub ma problemy techniczne? Opcja pauzy załatwi problem. Dysponowałaby nią cała drużyna (podobne głosowanie jak surrender, ale może zostać powtórzone). Dla jednego teamu maksymalnym limitem zatrzymania czasu byłoby 3 razy po łącznie 5 minut – dłuższe oczekiwanie jest bezowocne w 99% przypadków.
A co jeśli nasi wrogowie to trolle i nie jesteśmy w stanie zniszczyć Nexusa, bo włączyli pauzę? Jak dla mnie takie zachowanie powinno być natychmiastowo zgłaszane do Riotu, który na podstawie powtórki z gry powinien zadecydować o surowym ukaraniu sprawców.

Chciałbym poznać Waszą opinię na temat trybu 1v1. Najfajniejsze pomysły zostaną zebrane i umieszczone w następnym odcinku Riot plz!

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.




Top