W świeżo wydanej aktualizacji 7.22 wprowadzono zupełnie nowy system run, o którym mowa była już od dłuższego czasu. W związku z tym w ostatnim czasie pracownicy Riotu często wypowiadali się na ten temat zdradzając między innymi zmiany jakie czekają ten system w przyszłości czy pokazując kilka odrzuconych konceptów.
Poprawki w systemie run
Jeśli chodzi o najbliższą przyszłość to Riot zdecydował się odpowiedzieć na narzekania części graczy i umożliwić ukrycie domyślnie stworzonych stron z runami, w przypadku gdybyśmy nie chcieli z nich korzystać, a także dodać możliwość ułożenia stron z runami w wybranej przez nas kolejności. Według tych zapowiedzi obie te zmiany powinny zostać wydane już w patchu 7.23 lub w aktualizacji 7.24.
Odrzucone koncepty run
Jeden z pracowników Riotu zapytany został o ostatecznie odrzucone koncepty nowych run, a także o ewentualne ciekawie wyglądające błędy, na które natknięto się w trakcie wewnętrznych testów. Pierwszą taką runą był przodek Unsealed Spellbook noszący roboczą nazwę Summoner Roulette, który polegał na tym, że za każdym razem kiedy użyjemy Summoner’s Spella jest on zastępowany nowym, losowo wybranym Summoner Spellem ze specjalnym zmniejszonym czasem odnowienia. Jak łatwo się domyślić mimo iż runa ta czasem potrafiła stworzyć ciekawe sytuacje to często potrafiła ona wywołać w graczach poczucie niesprawiedliwości czy to w momencie, w którym otrzymali wyjątkowo słaby Spell, czy to w momencie w którym przeciwnik był w stanie ich zabić tylko dzięki temu że akurat mu się poszczęściło w tym losowaniu. Ostatecznie nie udało się rozwiązać tego problemu, jednak runa ta stworzyła również podwaliny pod Summoner Specialista, który działa na bardzo podobnej zasadzie jednak z usuniętym czynnikiem losowym.
Błędy z wewnętrznych testów
Jeśli chodzi natomiast o ciekawe błędy to pierwszy z nich związany był z runą Biscuit Delivery (dodaje ona co jakiś czas przedmiot do twojego ekwipunku bez względu na to gdzie się akurat znajdujesz na mapie) i tworzonym właśnie Ornnem. W ówczesnej wersji bohater ten mógł tworzyć przedmioty w dowolnym miejscu na mapie, jednak to wymagało to channelowania przez pewien okres czasu i jak się okazuje kiedy wybierał on do swojej strony z runami Biscuit Delivery to za każdym razem gdy otrzymywał z niego nowy przedmiot zatrzymywał się on w miejscu traktując nowo otrzymany item jako przedmiot otrzymany z pasywa.
Kolejny błąd związany jest z ostatecznie nie wydaną runą noszącą roboczą nazwę Tiny Luden, która była w dużej mierze po prostu miniaturową wersją Luden’s Echo zadającą magiczne obrażenia, które przeskakiwały na pobliskiego przeciwnika. Podczas pierwszych testów zapomniano jednak ustawić limit odbić przez co pocisk potrafił odbijać się ciągle od przeciwników (również od tych, których już trafił) do momentu, w którym któryś z nich nie zginął.
Ostatni przytoczony przez pracownika Riotu błąd związany jest z runą The Guardian Rune pozwalającą nałożyć tarczę na sojusznika poprzez znajdowanie się blisko niego w momencie gdy otrzyma on obrażenia lub trafienie go umiejętnością, którą można rzucić na sojuszników. We wczesnych fazach testów jednak zamiast ograniczać się do nakładania tarczy runa ta dawała temu sojusznikowi również jego własną kopię Guardian Rune przez co bardzo szybko rozprzestrzeniała się ona jak wirus.
źródło: https://twitter.com/RiotMeddler/status/928331554346037248 http://www.surrenderat20.net/2017/11/preseason-runes-interview-with-meddler.html