Na oficjalnym forum League of Legends zamieszczono kolejny wpis opisujący potencjalne zmiany w gameplayu, w którym poruszono kilka niezwykle interesujących kwestii.
Pierwszą z podanych informacji jest fakt, że pod koniec września lub na początku października spodziewać możemy się, że na serwerze testowym pojawią się zmiany związane z zapowiadanym już od dawna przed-sezonem (w tym chociażby wszystkie runy). Mimo to oczywiście nawet po ich wprowadzeniu na PBE spodziewać możemy się również zwykłych zmian w balansie nie związanych w żaden sposób z przed-sezonem.
Następnie autor wpisu zapowiedział, że już po wprowadzeniu wspomnianego tu nowego systemu run, możemy spodziewać się, że runy będą zmieniane znacznie częściej niż to miało dotychczas miejsce w przypadku starych run/specjalizacji. Poza zwykłymi zmianami w balansie w dalszej przyszłości możemy spodziewać się wydania nowych slotów (i nowych run) w istniejących już ścieżkach, a także w jeszcze bardziej odległej perspektywie zupełnie nowych ścieżek.
Jeśli chodzi natomiast o potencjalne zmiany w postaciach to pracownik Riotu zapowiedział możliwe zmiany w Galio, o których wypowiedział się on w następujący sposób:
Obecnie przyglądamy się możliwym zmianom w Galio. Naszym celem jest położenie odrobinę większego nacisku na tych elementach kitu, które odróżniają tą postać od zwykłego tanka (skupienie się na efektach nastawionych na kontrowanie magicznych obrażeń, budowanie AP) co sprawi że będzie on mniej ogólnym pickiem, a za to będzie potencjalnie mocniejszy zwłaszcza jeśli zostanie on wybrany przeciwko właściwej drużynie. Nie mogę zagwarantować, że ostatecznie cokolwiek z tego wyniknie, a nawet jeśli coś wypracujemy to nie zostanie to wydane przynajmniej jeszcze przez jakiś czas.
Wprawdzie Riot nadal zastanawia się jakie poprawki wprowadzić w tym championie, jednak autor wpisu zapytany o większą ilość szczegółów na ten temat wypowiedział się w następujący sposób:
Nadal się nad tym zastanawiamy. Najprawdopodobniej będziemy pracować nad czymś w stylu zwiększenia przeliczników z AP na niektórych umiejętnościach i sprawienia, że W będzie bardziej efektywne przeciwko magicznym obrażeniom, a mniej przeciwko fizycznym.
Rioter zapowiedział również zmiany w Oriannie, które mają kontynuować kierunek, który Riot rozważał już kilka aktualizacji temu. Dokładniej rzecz ujmując mają one polegać na tym, że W/R będą poprawnie dodawane do kolejki w momencie gdy zostaną one użyte w trakcie gdy kula porusza się do określonej lokacji (w takiej sytuacji oba spelle zostaną rzucone zaraz po jej zatrzymaniu się). Zgodnie z zapowiedziami pracowników Riotu może okazać się, że do tych zmian dojdą również inne poprawki związane z timingiem umiejętności tej postaci.
Na koniec pracownik Riotu zapytany o momenty premier zapowiadanych już zmian w Steraku i Ryzie stwierdził, że pierwsze wymienione tutaj poprawki zobaczymy albo w nadchodzącej aktualizacji albo w patchu 7.20 (i obie opcje mają praktycznie równe szanse na wypalenie), natomiast modyfikacje Maga Run mają zgodnie z planem zostać wydane przed patchem 7.22 i dość prawdopodobne wydaje się, że ostatecznie wejdą one w skład aktualizacji 7.20 (natomiast raczej nie mamy się ich co spodziewać w nadchodzącym patchu 7.19).
źródło: https://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/developer-corner/xKlZajuu-quick-gameplay-thoughts-september-15