Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Rework Sony i Muramany

Ostatni patch na PBE był na tyle duży, że zawierał on bardzo dużą ilość zmian nawet po za nowym trybem gry nazwanym “Doom Boots” (o tym trybie pisaliśmy już tutaj). Zdecydowanie najważniejszą z pozostałych nowości jest zapowiadany rework Sony.

Nie przedłużając przejdźmy już do wiadomości jednego z rioterów –  Fearless, dzięki której poznamy pełną listę zmian zawartych w tymże reworku.

Witajcie,

Sona otrzymuje aktualizację, która ma zwiększyć satysfakcję jaką gracze czerpią z używania tej postaci i znacznie mocniej zaznaczyć jej rolę w grze. Ten rework jest także swoistym eksperymentem, gdyż udostępniamy ją do testowania w znacznie wcześniejszej fazie prac, dzięki czemu będziemy mieli więcej czasu by zastosować się do waszego feedbacku. Oznacza to, że wasz feedback jest ważniejszy niż zazwyczaj. Każda uwaga będzie mile widziana, ale o to kilka pytań, na które chcielibyśmy uzyskać odpowiedź:

  • Czy efekty spelli Sony są bardziej wyraźne?
  • Czy używanie aur do nadawania sojusznikom buffów sprawia wam jakieś trudności?
  • Czy to nadawanie staje się łatwiejsze w late gamie/w team fightach?
  • Czy czujecie, że możecie bardziej wspierać i ratować swoich sojuszników?
  • Czy czujecie, że łatwiej teraz możecie przetrwać all-iny na linii?
  • Czy używanie umiejętności wydaje się mieć większy wpływ na grę?
  • Czy zauważyliście jakiekolwiek bugi?
  • Jakie itemy składacie?
  • Które przedmioty wydają się mieć największą moc na nowej Sonie?
  • Które przedmioty wydają się nie działać z nową Soną?
  • Czy nowe efekty spelli Sony są bardziej satysfakcjonujące?
  • Czy nowe efekty spelli Sony są łatwiejsze do zrozumienia?

Pełna Lista Zmian:

Power Chord (Pasyw)

  • Ilość dodatkowych obrażeń biorących się z tego, że Q zostało użyte jako ostatni spell przez użyciem pasywa, została zmniejszona z +100% do +50%

Hymn of Valor (Q)

  • Użycie tworzy aurę na 300 jednostek, która będzie pozostawała przez 3 sekundy. Sona i  sojusznicy, którzy dotkną w tym czasie tę aurę otrzymają 40/50/60/70/80 (+0.25 AP) bonusowych magicznych obrażeń do następnego autoattacku (buff będzie trwał przez 3 sekundy). Czas trwania aury jest wydłużany o 0.5 sekundy za każdego sojusznika, który zostanie oznaczony aurą przez Sonę.
  • Czas odnowienia został zwiększony z 7 do 10 sekund.
  • Usunięto aurę zwiększającą AP i AD.
  • Koszt many został zwiększony o 5 na każdym poziomie (do 50/55/60/65/70)

Aria of Perseverance(W)

  • Ilość HP przywracanego Sonie i najbardziej zranionemu pobliskiemu sojusznikowi przy wycastowaniu tej umiejętności została zmniejszona z 40/55/70/85/100 (+0.25 AP) na  25/50/75/100/125 (+ 0.25 AP) . Ilość przywracanego HP jest zwiększana o 1% za każdy 1% brakującego HP celu.
  • Użycie tworzy aurę na 300 jednostek, która będzie pozostawała przez 3 sekundy. Sona i sojusznicy, którzy wejdą w tym czasie na tę aurę otrzymają tarczę blokującą 40/60/80/100/120 (+0.2 AP) obrażeń. Czas trwania aury jest wydłużany o 0.5 sekundy za każdego sojusznika, który zostanie oznaczony aurą przez Sonę.
  • Czas odnowienia został zwiększony z 7 do 10 sekund.
  • Usunięto aurę zwiększającą Armor i Magic Resist
  • Koszt many został zwiększony o 5 na każdym poziomie (do 65/70/75/80/85)

Song of Celerity (E)

  • Wycastowanie tej umiejętności zwiększa prędkość poruszania się Sony o 13%/14%/15%/16%/17% (+ 7.5% za każde 100 AP). Wartość tego bonusu maleje z czasem do wartości buffa przyznawanego sojusznikom.
  • Użycie tworzy aurę na 300 jednostek, która będzie pozostawała przez 3 sekundy. Movement Speed każdego sojusznika, który w tym czasie wejdzie w tę aurę zostaje zwiększone o 10%/11%/12%/13%/14% na 1.5 sekundy. Czas trwania aury jest wydłużany o 0.5 sekundy za każdego sojusznika, który zostanie oznaczony aurą przez Sonę.
  • Czas odnowienia został zwiększony z 7 do 10 sekund.
  • Usunięto starą aurę zwiększającą MS.
  • Użycie tej umiejętności nie zwiększa już szybkości poruszania się sojuszników.

Crescendo(R)

  • Podnoszenie poziomu Crescendo zwiększa moc aur Sony:
    • Hymn of Valor (Q) – Ilość magicznych obrażeń zostanie zwiększona o 10/20/30
    • Aria of Perseverance (W) – Wartość tarczy zostanie zwiększona o 10/20/30
    • Song of Celerity  (E) – Wartość bonusu do MS zostanie zwiększona o 2%/4%/6%
  • Cresendo otrzymało nowe VFX, które ma lepiej oddawać strefę oddziaływania tej umiejętności.

Znane Bugi

  • Rekomendowałbym używanie podstawowego skina. Pozostałe skiny mogą mieć problemy z graficznymi/dźwiękowymi efektami.
  • Aura z Q nie działa na wzmacniane auto attacki (przykładowo z Q Dravena, lub pasywa Caitlyn).
  • Zarówno efekty dźwiękowe jak i graficzne wymagają jeszcze pracy więc weźcie pod uwagę, że nie są one jeszcze skończone.
  • Informacje o Sonie w clientcie nie zostały jeszcze zaktualizowane
  • Sona bot będzie naprawdę głupi dopóki nie nauczymy go nowych sztuczek.

Power Chord (Pasyw)

Hymn of Valor (Q)

Aria of Perseverance(W)

Song of Celerity (E)



Crescendo(R)

https://www.youtube.com/watch?v=nDGtdhHDpf8
Model nowego skina do Aatroxa (Mecha Aatrox) został odrobinę zmieniony

VFX Exhausta zostało odrobinę zmodyfikowane:

W plikach przeprowadzone potrzebne poprawki by Mecha Maphite otrzymał “robotyczny” filtr na głos jednak zmiana ta nie została jeszcze udostępniona do testowania.

Kolejna część stworów na nowym Summoner’s Rift otrzymała swoje ikony

Great Murk Wolf, Murk Wolf, and  Razorbeak

 

Także inne ikony związane z SR zostały dodane do gry

“Baron_Debuff” 1 i 2
 SuperMinion_Buff
W najnowszej aktualizacji nie zabrakło także zmian w balansie, tym razem zmieniane są głównie (po za Soną) przedmioty:

Bloodthirster

  • Usunięto pasywkę zwiększającą ilość AD o 10%

Manamune/Muramane

Zmiany te nie zostały jeszcze wprowadzone na serwer testowy, ale zostały one już zapowiedziane przez jednego z pracowników Riotu.

 

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.