Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Patch 9.22 Patch notes / Zmiany Patcha 9.22

Post zawiera wszystkie zmiany, jakie obecne są serwerze testowym PBE i dotyczą najbliższego patcha 9.22.

Nowi bohaterowie

Senna

Statystyki i Umiejętności

Statystyki

  • Bazowa ilość MR: 30
  • Wartość przyrostu MR na poziom: 0.5
  • Bazowa ilość AD: 63
  • Wartość przyrostu AD na poziom: 0 (jest to związane z sposobem działania pasywa)
  • Bazowa ilość Armor: 28
  • Wartość przyrostu Armora na poziom: 3.5
  • Bazowa ilość HP: 520
  • Wartość przyrostu HP na poziom: 85
  • Bazowa wartość regeneracji HP: 0.7
  • Wartość przyrostu regeneracji HP na poziom: 0.11
  • Bazowa ilość Many: 350
  • Wartość przyrostu Many na poziom: 45
  • Wartość przyrostu Attack Speedu na poziom: 2.5
  • Bazowa prędkość poruszania się: 330
  • Zasięg auto-ataków: 600

Umiejętności

Absolution (Pasyw):

  • Senna może wyprowadzić atak w duszę zmarłych wrogów by pochłonąć znajdującą się w nich Mgłę. Może ona również wyssać Mgłę z wrogich championów, których zaatakowała ona dwa razy zadając im przy tym bonusowe fizyczne obrażenia równe 1-16% ich obecnego HP (efekt ten posiada 4 sekundy czasu odnowienia na cel) – dokładne wartości efektu bonusowych obrażeń to 1/2/3/4/5/6/8/10/12/14/16, gdzie największą wartość osiąga się na 12 poziomie
  • Każdy zebrany stack Mgły przyznaje 1 AD, a co 20 stack Mgły przyznaje dodatkowo 25 zasięgu auto-ataku i 15% szansy na uderzenie krytyczne. 35% nadmiarowej szansy na uderzenie krytyczne przekształcane jest w Lifesteal.
  • Relic Cannon: Ataki Senny potrzebują dodatkowego czasu na wystrzelenie, ale zadają one bonusowe fizyczne obrażenia on-hit równe 0 (+0.2 AD) i na krótko przyznają Sennie bonus do prędkości poruszania się równy 10-20% prędkości poruszania się celu –prędkość ataków to 10% na 1 poziomie, 15% na 6 poziomie i 20% na 10 poziomie
  • Senna zyskuje statystyki Adaptive zamiast AP z Spell Thief’s Edgea i jego rozwinięćefekt ten obecny będzie tylko w patchu 9.22 i jest on związany z faktem, że Senna była przygotowana pod kątem nowych przedmiotów dla supportów
  • Dusze mają mniejszą szansę na pojawienie się w przypadku wrogów, których zabiła Senna, ale zawsze będą one pojawiać się z wrogich championów, dużych minionów i potworów. Senna nie zyskuje AD wraz z poziomem. Uderzenia krytyczne Senny zadają 35% mniej obrażeń
  • Statystyki zyskiwane z pasywa są przedstawiane w formie buffa

Piercing Darkness (Q):

  • Koszt Many: 70/80/90/100/110
  • Czas Odnowienia: 15 sekund
  • Senna wystrzeliwuje pocisk przebijającego cienia, który przechodzi przez przeciwników i sojuszników. Trafieni wrogowie otrzymują 50/80/110/140/170 (+0.5 bonusowego AD) fizycznych obrażeń, a sojuszniczy championi są leczeni o 40/60/80/100/120 (+0.25 AP, +0.4 bonusowego AD)
  • Auto-ataki skracają czas odnowienia Piercing Darkness o 1 sekundę. Zasięg Piercing Darkness jest identyczny z zasięgiem auto-ataków Senny, a jego czas castowania skaluje się z ilością posiadanego Attack Speedu. Umiejętność tą można użyć na wszystkim, a na wrogich championów dodatkowo nakładane są efekty on-hit

Last Embrace (W):

  • Koszt Many: 50/55/60/65/70
  • Czas Odnowienia: 11 sekund
  • Senna wysyła do przodu czarną mgłę zadając 70/115/160/205/250 (+0.7 bonusowego AD) pierwszemu trafionemu przeciwnikowi. Po 1 sekundowym opóźnieniu, wszyscy wrogowie znajdujący się w pobliżu celu są unieruchamiani na 1.45/1.65/1.85/2.05/2.25 sekundy

Curse of the Black Mist (E)

  • Koszt Many: 70
  • Czas Odnowienia: 26/24.5/23/21.5/20 sekund
  • Senna przemienia się w chmurę mgły na 6/6.5/7/7.5/8 sekund stając się Zjawą. Sojuszniczy championowie, którzy wejdą w chmurę otrzymają Kamuflaż, a po wyjściu z niej staną się Zjawami. Zjawy zyskują 20% bonus do prędkości poruszania się. Zjawy są niewybieralne i ukrywają swoją tożsamość do momentu, w którym wrogi champion nie zbliży się za bardzo.

Dawning Shadow (R)

  • Koszt Many: 100
  • Czas Odnowienia: 160/140/120 sekund
  • Senna wystrzeliwuje globalny promień światła. Trafieni wrodzy championowie otrzymują od niego 250/375/500 (+0.4 AP, +1.0 bonusowego AD) fizycznych obrażeń. Sojuszniczy championowie trafieni przez szerszy obszar zyskują na 3 sekundy tarczę zdolną pochłonąć 120/160/200 (+0.4 AP, +1.5 za każdy stack Mgły) obrażeń. Siła tarczy skaluje się z ilością zebranej Mgły.

Historia

“Cursed from childhood to be haunted by the supernatural Black Mist, Senna joined a sacred order known as the Sentinels of Light, and fiercely fought back — only to be killed, her soul imprisoned in a lantern by the cruel wraith Thresh. But refusing to lose hope, within the lantern Senna learned to use the Mist, and reemerged to new life, forever changed. Now wielding darkness along with light, Senna seeks to end the Black Mist by turning it against itself – with every blast of her relic weapon, redeeming the souls lost within.”

Głos

Premierowa Skórka

True Damage Senna

1350 RP“Senna rose to fame with her stunning vocal range and iconic sense of style, but when a shady adversary from her past imprisoned her in a restrictive record deal that took away her creative independence, she vanished from the spotlight. After years of living in the shadows, she now emerges as the lead singer of True Damage with her mind set on defining her legacy on her own terms.”

  • Skórka ta na premierę otrzyma warianty chrome’a

True Damage Senna

Zmiany w bohaterach

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Ashe.png

Volley (W):

  • Koszt many został zwiększony z 50 do 70

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Blitzcrank.png

Rocket Grab (Q):

  • Bazowa ilość obrażeń została zmniejszona z 80/135/190/245/300 do 70/120/170/220/270
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Kaisa.png

Icathian Rain (Q):

  • Ilość obrażeń zadawanych przez wielokrotne uderzenia tego samego celu została zmniejszona z 30% do 25% obrażeń zadawanych przez każdy pocisk – maksymalna ilość obrażeń zadawanych pojedyńczowi celu została zmniejszona o 10% w przypadku niewyewoluowanej umiejętności i 13% w przypadku wyewoluowanej umiejętności
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Kalista.png

Sentinel (W):

  • Ilość obrażeń zadawanych przez detonację znacznika została zwiększona z 5/7.5/10/12.5/15% do 10/12/14/16/18% maksymalnego HP
  • Czas przez jaki znacznik pozostaje aktywny został zwiększony z 3 do 4 sekund
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Kayle.png

Radiant Blast (Q):

  • Bazowa ilość obrażeń została zmniejszona z 70/115/160/205/250 do 60/100/140/180/220

Celestial Blessing (W):

  • Koszt many został zwiększony z 60/70/80/90/100 do 70/80/90/100/110
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Malphite.png

Unstoppable Force (R):

  • Wartość przelicznika z AP została zmniejszona z 1.0 do 0.8
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Nautilus.png

Depth Charge (R):

  • Bazowa ilość obrażeń została zmniejszona z 200/325/450 do 150/275/400
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Pantheon.png

Comet Spear (Q):

  • Wartość efektu redukcji obrażeń zadawanych minionom została zwiększona z 20% do 30%

Shield Vault (W):

  • Usunięto efekt sprawiający, że prędkość doskoku była zwiększana przez buty
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Sejuani.png

Ogólne Zmiany:

  • Wartość przyrostu regeneracji HP na poziom została zwiększona z 0.85 do 1
  • Bazowa ilość AD została zwiększona z 64 do 66
  • Wartość przyrostu Attack Speedu na poziom została zwiększona z 3 do 3.5

Arctic Assault (Q):

  • Ilość zadawanych obrażeń została zwiększona z 80/120/160/200/240 (+0.4 AP) do 80/130/180/230/280 (+0.6 AP)
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Sylas.png

Ogólne Zmiany:

  • Bazowa ilość regeneracji HP została zwiększona z 7 do 9
  • Wartość przyrostu regeneracji HP na poziom została zmniejszona z 1 do 0.9
  • Bazowa ilość Magic Resist została zwiększona z 36.1 do 39

Kingslayer (W):

  • Koszt many został zmniejszony z 50/55/60/65/70 do 40/45/50/55/60
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Xayah.png

Deadly Plumage (W):

  • Wartość bonusu do Attack Speedu została zmniejszona z 40/7.5/55/62.5/70% do 35/40/45/50/55% 

Zmiany w Teamfight Tactics

Wprowadzono 2 zestaw TFT dodający masę nowych postaci przedstawionych poniżej. Opis większości z nich możecie znaleźć w naszym osobnym wpisie.

Tier 1

  • Kog’Maw
  • Ivern
  • Warwick
  • Diana
  • Maokai
  • Ornn
  • Vladimir
  • Taliyah
  • Nasus
  • Zyra
  • Vayne
  • Renekton

Tier 2

  • Malzahar
  • Neeko
  • Skarner
  • Thresh
  • Syndra
  • Volibear
  • LeBlanc
  • Varus
  • Yasuo
  • Braum
  • Jax
  • Rek’Sai

Tier 3

  • Qiyana 
  • Ezreal
  • Veigar
  • Sivir
  • Sion
  • Nocturne
  • Kindred
  • Nautilus
  • Dr. Mundo
  • Soraka
  • Aatrox
  • Azir

Tier 4

  • Ashe
  • Brand
  • Kha’Zix
  • Malphite
  • Anie
  • Twitch
  • Janna
  • Yorick
  • Olaf

Tier 5

  • Nami
  • Taric
  • Zed
  • Singed
  • Master Yi

Tier 7

  • Lux

Wraz z nowymi postaciami do gry dodano również sporą liczbę innych zmian:

  • Wielkość planszy
    • Liczba wierszy przyznawanych każdemu graczowi została zwiększona z 3 do 4
  • Liczba postaci
    • Tier 1: 39 -> 29
    • Tier 2: 26 -> 22
    • Tier 3: 18 -> 16
    • Tier 4: 13 -> 12
    • Tier 5: 10
  • Zasady generacji many
    • Liczba many generowanej przez ataki:
      • 1-lvl postaci: 6-10 -> 8
      • 2-lvl postaci: 10
      • 3-lvl postaci: 10 -> 12
  • Zmiany przedmiotów
    • Zmiany receptur
      • Usunięto Cursed Blade
      • Negatron Cloak + Recurve Bow = Ruunan’s Hurricane
      • Spatula + Needlessly Large Rod = Inferno’s Cinder
      • Spatula + Tear of the Goddess = Mage’s Cap
      • Spatula + Chain Vest = Warden’s Mail
      • Spatula + Negatron Cloak = Talisman of Light
      • Spatula + Sparring Gloves = Berserker’s Axe
    • Zmiany statystyk
      • Wszystkie przedmioty Spatuli: Nie przyznają już podwójnych statystyk
      • Chain Vest: 20 Armor -> 25 Armor
      • Deathcap: +50% AP -> +75% AP
      • Dragon’s Claw: 75% redukcji magicznych obrażeń -> 50% redukcji magicznych obrażeń
      • Giant’s Slayer: 5% maksymalnego HP jako nieuchronne obrażenia -> 8% obecnego HP na fizyczne obrażenia
      • Guardian’s Angel: 500HP po wskrzeszeniu -> 400 HP po wskrzeszeniu
      • Ionic Spark: 125 nieuchronnych obrażeń-> 100 nieuchronnych obrażeń
      • Luden’s Echo: 180 obrażeń-> 150 obrażeń
      • Negatron Cloak: 20 MR -> 25 MR
      • Recurve Bow: 20% AS -> 15% AS
      • Red Buff: W dodatku do podpalenia przyznaje 2% maksymalnego HP jako nieuchronne obrażenia on-hit
      • Zeke’s Herald: 15% AS -> 20% AS 
  • Inne
    • Średnia ilość złota przyznawanego ze zwykłej skrzynki została odrobinę zmniejszona
    • Średnia ilość złota przyznawanego ze złotej skrzynki została odrobinę zmniejszona
    • Odrobinę zmniejszono szansę na wypadnięcie całych przedmiotów
    • Smoki od teraz upuszczają dwie zwykłe skrzynki w dodatku do swojego przedmiotu
    • Elder Dragon i Rift Herald od teraz upuszczają zwykłą i niebieską skrzynkę w dodadku do swojego przedmiotu
    • Od teraz w momencie gdy weźmiemy postać z karuzeli nasza Mała Legenda nie ma już kolizji
  • Poprawki UI
    • W opisie bonusów znajdować będą się portery postaci do nich należący – portrety postaci znajdujących się już na polu bitwy będą podświetlone
  • Naprawa błędów
    • Opisy Red Buffa i Morellonicoma poprawnie wskazują, że przedmioty te blokują 80% efektów leczących
    • Poprawiono błąd sprawiający, że 3 3-levelowe postacie zadawały wrogowi o 1 obrażenie więcej niż powinni
  • Do gry dodano nowe areny

Freljord Frostguard Arena

Freljord Winter’s Claw

Freljord Avarosa Arena

  • Do gry dodano nowe Małe Legendy

Little Legends Series 5 True Damage Egg

Ossia
“Ossia embodies cool. It commands rhyme and rhythm with an effortless flow that makes even the greatest Little Legends jealous.”

Beatmaker Ossia

Pop Queen Ossia

Prodigy Ossia

Pumped Up Ossia

Soloist Ossia

QiQi
“QiQi’s hobbies include looking good and turning heads. Whether it’s music, fashion or battling fierce enemies, QiQi always takes center stage.”

Bass Queen QiQi

Beatmaker QiQi

Hardhitter QiQi

Prodigy QiQi

Soloist QiQi

Melisma
“Melisma stays true to the beat. No matter the occasion, it stands ready to drop the hottest track you never knew you wanted.”

Beatmaker Melisma

Hardhitter Melisma

Pop Queen Melisma

Prodigy Melisma

Shadow Beat Melisma

Skórki oraz zmiany wizualne

True Damage Akali

1350 RP

“After the worldwide success of K/DA, Akali made it her mission to recruit accomplished and up-and-coming artists to form a new supergroup: True Damage. Never before has a crew been comprised of such diverse talent, ranging from natural lyricists to renowned producers to legendary vocalists… all ready to disrupt the music industry.”

  • Skórka ta na premierę otrzyma warianty chrome’a

True Damage Ekko

1820 RP

“A boy genius from the rough streets, Ekko turned to music as a way to express himself. His prodigious lyricism and technological savvy could have bought him a way out, but instead, he chose to stay and uplift his neighborhood. Now, he fiercely resists the temptations of fame and glory, garnering a following among the young and hopeful who see him as an avatar for their own potential.”


  • Skórka ta na premierę otrzyma warianty chrome’a

True Damage Qiyana

1350 RP

“Qiyana is the daughter of Latin music royalty. With her family’s esteemed reputation, she has an easy path to superstardom… and yet, she has her eyes set on something grander. With her brash confidence and rebellious persona, she is determined to change the game in not just music, but the entirety of pop culture.”

True Damage Qiyana Prestige Edition

Tokeny

“Always a fixture in the spotlight, Qiyana dressed to impress at True Damage’s sold-out concert in Paris. While the paparazzi swarmed her with photos and questions, she reveled in the attention, knowing this was only the beginning of her empire of celebrity.”

True Damage Yasuo

1350 RP

“As enigmatic as he is skilled, Yasuo is the veteran producer all others turn to for inspiration. His beats transcend genre, painting whole universes with wild textures of sound. Notoriously selective about his collaborations, Yasuo sees True Damage as his platform to revolutionize how society experiences music.”

  • Skórka ta otrzyma na premierę warianty chrome’a

Inne

  • Poprawiono historię Thresha i Luciana

Thresh

“Sadistic and cunning, Thresh is an ambitious and restless spirit of the Shadow Isles. Once the custodian of countless arcane secrets, he  was undone by a power greater than life or death, and now sustains himself by tormenting and breaking others with slow, excruciating inventiveness. His victims suffer far beyond their brief mortal coil as Thresh wreaks agony upon their souls, imprisoning them in his unholy lantern to torture for all eternity.”

Lucian

“Lucian, a Sentinel of Light, is a grim hunter of undying spirits, pursuing them relentlessly and annihilating them with his twin relic pistols. After the wraith Thresh slew his wife, Lucian embarked on the path of vengeance… but even with her return to life, his rage is undiminished. Merciless and single-minded, Lucian will stop at nothing to protect the living from the long-dead horrors of the Black Mist.”

  • Zaktualizowano głos Luciana

Wybór: “Everybody dies. Some just need a little help.” 

Ban: “You don’t have the heart for this.”

  • Do gry dodano nowe ikony przywoływacza

True Damage Akali Border Icon, True Damage Yasuo Border Icon, True Damage Ekko Border Icon

True Damage Senna Border Icon, True Damage Qiyana Border Icon

True Damage Yasuo Chroma Icon, True Damage Senna Chroma Icon, True Damage Akali Chroma Icon

True Damage Ekko Chroma Icon, True Damage Icon

Little Legend Ossia Icon, Little Legend Melisma Icon, Little Legend QiQi Icon

  • Do gry dodano nową skórkę na wardy

True Damage Ward

  • Do gry dodano nowe emotki

No Sweat!, Animated Unimpressed!

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.