Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Patch 4.14 Patchnotes/ zmiany Patcha 4.14

Post zawiera wszystkie zmiany, jakie obecne są serwerze testowym PBE i dotyczą najbliższego patcha 4.14. Post jest aktualizowany raz dziennie (jednakże nie wszystkie zmiany tłumaczone są z języka angielskiego ze względu na częstotliwość zmian).

Gnar

Gnar jest nową postacią, która wkrótce pojawi się na Fields of Justice. Poniżej znaleźć możecie dokładniejszy opis tego championa.

Bazowe Statystyki
  • Zdrowie: 430 + 65 na poziom ( 495 na poziomie 1 )
  • Pancerz: 19 + 2.5 na poziom ( 21.5 na poziomie 1 )
  • Odporność na magię: 30 + 0 na poziom
  • Regeneracja zdrowia: .5 ( 2.5 na 5 sekund )
  • Zasięg: 150
  • Obrażenia:  45 +3 na poziom ( 48 na poziomie 1 )
  • Prędkość ataku: .625 + 0.5% na poziom
  • Szybkość poruszania: 325
Rage Gene (Pasyw) gnarp
  • Gniew Gnara rośnie podczas walki. Kiedy zapełni się jego pasek gniewu, Gnar przekształca się w mega-Gnara, a jego umiejętności i statystyki zostaną zmodyfikowane. Jeśli mini-Gnar nie użyje tej umiejętności, i tak po kilku sekundach przemieni się w mega-Gnara. Gdy jest w swojej dużej postaci, jego gniew powoli opada (proces ten trwa 15 sekund). Kiedy dojdzie do zera, Gnar wraca do małej formy . Po powtórnej transformacji mini-Gnar jest zmęczony a jego gniew nie rośnie.
  • Dodatkowo obie formy Gnara dzięki pasywce bonusy, które zostały dokładniej opisane poniżej.

Mini Gnar:

  • +10 prędkości poruszania na poziomie pierwszym i +1 na poziom (aż do poziomu 10 wtedy +2 na poziom)
  • +250 zasięgu na poziomie 1 i + 5 na poziom
  • +5.5% prędkości ataku na poziom

Mega Gnar:

  • +70 HP na poziomie 1 i +30 na poziom
  • Armor / MR +2 na poziom
  • +3 regeneracji zdrowia na 5 sekund na poziom,
  • +6 bazowych obrażeń na poziomie pierwszym i +2 na poziom
Boomerang Throw (Q) gnarq
  • 20/17.5/15/12.5/10 sekund cooldownu
  • Zasięg: 1125
  • Gnar rzuca bumerangiem zadając 10/45/80/115/150 ( +1.0 całkowitego AD ) obrażeń fizycznych i zmniejsza szybkość poruszania o 15/20/25/30/35% na czas 2 sekund. Drugorzędne cele dostają 50% obrażeń.
  • Jeśli Gnar złapie boomerang to czas odnowienia zmniejszany jest o 60%.
Boulder Toss (Q w formie mega) gnarqq
  • 20/17.5/15/12.5/10 sekund cooldownu
  • Zasięg: 1125
  • Gnar rzuca kamieniem, który zostaje zatrzymany gdy trafi we wroga, spowalniając wszystkich pobliskich przeciwników i zadając im  10/50/90/130/170 ( + 1.15 całkowitego AD ) obrażeń fizycznych.
  • Jeśli Gnar podniesie kamień to czas odnowienia zmniejszany jest o 60%.
Hyper (W) gnarw
  • 12/11/10/9/8 sekund cooldownu
  • Co trzeci atak/umiejętność wymierzoną w ten sam cel Gnar zadaje dodatkowe  25/30/35/40/45 ( +1.0 AP,  + 6/8/10/12/14% maksymalnego zdrowia celu) jako obrażenia magiczne (maksymalnie 70/125/175/225/275 obrażeń przeciwko potworom w jungli) i daje Gnarowi 30% szybkości poruszania (skalowane z poziomem ulti), która znika stopniowo przez 3 sekundy. Gnar zyskuje ten sam bonus do szybkości poruszania gdy przemienia sięz formy Mega w formę Mini.
Wallop (W w formie mega) gnarww
  • 12/11/10/9/8 sekund cooldownu
  • Gnar stunuje przeciwków na obszarze działania na czas 1,25 sekundy, zadając im  25/45/65/85/105  ( + 1.0 całkowitego AD ) jako obrażenia fizyczne
Hop (E) gnare
  • 18/16.5/15/13.5/12 sekund cooldownu
  • Zasięg: 475
  • Gnar skacze do celu zyskując  20/30/40/50/60% attack speedu na 3 sekundy. Jeśli wyląduje na jednostce (sojuszniczej lub wrogiej) naskoczy na nią i skoczy jeszcze dalej. Jeśli Gnar wskoczył na przeciwnika zadaje on 20/60/100/140/180 (+ 6% maksymalnego HP Gnara ) fizycznych obrażeń.
Crunch (E w formie mega) gnaree
  • 18/16.5/15/13.5/12 sekund cooldownu
  • Zasięg: 475
  • Gnar skacze do celu zadając 20/60/100/140/180 (+ 6% maksymalnego HP Gnara) obrażeń fizyczne wszystkim przeciwnikom wokoło podczas lądowania. Jeśli wylądował bezpośrednio na przeciwniku to także go spowalnia.
GNAR !(R) gnarr

Mini Gnar:

  • Pasyw: Zwiększa Bonus do Movement Speedu umiejętności W o 45/60/75%

Mega Gnar:

  • 120/100/80 sec Cooldown
  • Zasięg: 475
  • Gnar odrzuca przeciwników w wybranym kierunku (na odległość 500 jednostek) zadając im 200/300/400 (+ 0.2 bonusowego AD ) obrażeń fizycznych i spowalnia ich o 45% na 1.25/1.5/1.75 sekund. Przeciwnicy którzy uderzą w ścianę otrzymują dodatkowe 50% obrażeń i są stunowani, a nie spowalniani.
Podgląd umiejętności

Głos postaci

Warto zauważyć, że Gnar posiada kilka specjalnych kwestii, które pojawiają się przy tauntowaniu niektórych postaci:

Annie:

  • „TIBBAHZ!”

Fizz:

  • „SHAARG!”

Garen:

  • „DEMAAGLIO!”

Nocturne:

  • „MAARMESS!”

Rammus:

  • „M’okay.”
Wygląd

Gnar Splash 0 Gnar   wygląd, dźwięki, umiejętności i specjalne interakcje
gnark Gnar   wygląd, dźwięki, umiejętności i specjalne interakcje
gna Gnar   wygląd, dźwięki, umiejętności i specjalne interakcje
gnar3 Gnar   wygląd, dźwięki, umiejętności i specjalne interakcje

 

recagnar Gnar   wygląd, dźwięki, umiejętności i specjalne interakcje
 Gnar   wygląd, dźwięki, umiejętności i specjalne interakcje
BUGGB Gnar   wygląd, dźwięki, umiejętności i specjalne interakcje

Wygląd Gnara w różnych etapach ładowania paska Furii.

trabs Gnar   wygląd, dźwięki, umiejętności i specjalne interakcje

Boomerang Toss (Q)

q2 Gnar   wygląd, dźwięki, umiejętności i specjalne interakcje
q3 Gnar   wygląd, dźwięki, umiejętności i specjalne interakcje

Q4 Gnar   wygląd, dźwięki, umiejętności i specjalne interakcje
Zwróć uwagę, że linia powrotu jest niemal dwukrotnie dłuższa niż zasięg umiejętności.

Boulder Toss (Q w formie mega)

megaq Gnar   wygląd, dźwięki, umiejętności i specjalne interakcje
q24 Gnar   wygląd, dźwięki, umiejętności i specjalne interakcje

Hyper (W)

Gnarw Gnar   wygląd, dźwięki, umiejętności i specjalne interakcje
Dwa stacki
w2 Gnar   wygląd, dźwięki, umiejętności i specjalne interakcje
Wybuch trzeciego stacka
w3 Gnar   wygląd, dźwięki, umiejętności i specjalne interakcje
Uaktywniony boost do prędkości poruszania


Wallop (W w formie mega)

megaw3 Gnar   wygląd, dźwięki, umiejętności i specjalne interakcje
megaW Gnar   wygląd, dźwięki, umiejętności i specjalne interakcje

Hop (E)

eee Gnar   wygląd, dźwięki, umiejętności i specjalne interakcje

hp Gnar   wygląd, dźwięki, umiejętności i specjalne interakcje
Normalnie E to szybki skok
E3 Gnar   wygląd, dźwięki, umiejętności i specjalne interakcje
Jeśli naskoczysz na przeciwnika odbijesz się od niego i skoczysz jeszcze dalej

Crunch (E w formie mega)

gnawe3 Gnar   wygląd, dźwięki, umiejętności i specjalne interakcje

GNAR! (R)
r5 Gnar   wygląd, dźwięki, umiejętności i specjalne interakcje
gnar6 Gnar   wygląd, dźwięki, umiejętności i specjalne interakcje

Nowe Skórki
  • Dino Gnar – 975 RP
Q
Q
W windup
W
E
R
https://www.youtube.com/watch?v=xwA9b0fq_vA

Kassadin

Riftwalk (R)
kassadinr
  • Od teraz każde dodatkowe użycie tej umiejętności w ciągu 20 sekund (zamiast 12 sekund) zwiększy jej koszt many i zadawane obrażenia.

Kog'Maw

Ogólne zmiany
  • Bazowa ilość Movement Speeda została zmniejszona z 330 do 325
Void Ooze (E) kogmawe
  • Efekt graficzny tej umiejętności został zaktualizowany:

Living Artillery (R)
kogmawr
  • Ilość dodatkowych obrażeń zadawanych championom została zmniejszona ze 125% do 75/100/125%

Maokai

Twisted Advance (W)
maokaiw
  • Ilość obrażeń została zmniejszona z 9/10.5/12/13.5/15% maksymalnego HP przeciwnika (+0.4 AP) do  9/10/11/12/13% maksymalnego HP przeciwnika (+0.3 AP)
Vengeful Maelstrom (R)
maokair
  • Maksymalny czas trwania tej umiejętności został zmniejszony z 12 do 10 sekund

Morgana

Black Shield (E)
morganae
  • Wartość tarczy została zmniejszona z 95/160/225/290/355 do 70/140/210/280/350
Soul Shackles (R)
morganar
  • Ilość obrażeń zadawanych przy użyciu tej umiejętności została zmniejszona z 175/250/325 do 155/240/325
  • Ilość dodatkowych obrażeń zadawanych po 3 sekundach została zmniejszona z 175/250/325 do 155/240/325

Rengar

Thrill of the Hunt (R)
rengarr
  • Czas odnowienia został zwiększony z 120/95/70 do 150/110/70 sekund

Orianna

Ogólne zmiany
  • Ilość bazowego AD została zmniejszona z 44 do 38

Kayle

Ogólne zmiany
  • Przyrost Attack Speedu na poziom został zwiększony z 2.2% do 2.5%
Nowe Skórki
  • Riot Kayle – 975 RP
E

Miss Fortune

Nowe Skórki
  • Arcade Miss Fortune – 1350 RP
Autoattack
Passive
Q
W
E
R
https://www.youtube.com/watch?v=CYpLu-X-pbo
https://www.youtube.com/watch?v=yswOoTOlHJU
https://www.youtube.com/watch?v=uCtbw9SWaB0

Head of Kha'Zix (przedmiot związany z rywalizacją pomiędzy Kha'Zixem a Rengarem)

  • Od teraz item ten zwiększa wizję Rengara gdy ten znajduje się w krzakach

Entropy (Crystal Scar, Howling Abyss)

  • Akytw od teraz zadaje obrażenia i spowalnia przez 2.5 sekundy (zamiast 2 sekund)

Sanguine Blade (Crystal Scar, Howling Abyss, Twisted Treeline)

  • Ilość AD została zwiększona z 40 do 45
  • Ilość Lifestealu została zmniejszona z 15% do 10%
  • Czas trwania pasywa został zwiększony z 4 do 8 sekund

VU Summoner's Rift

UWAGA: Summoner's Rift jest dalej testowane i prawdopodobnie wejdzie na oficjalne serwery dopiero w patchu 4.15

VU Summoner’s Rift zostało zaktualizowane, a poniżej znaleźć możecie podgląd najnowszej wersji SR.

https://www.youtube.com/watch?v=NJrzaSDRuaU

 

Do plików związanych z nową wersją SR dodano obrazki przedstawiające motyle, jaszczurki i ślimaki, a w dodatku pojawiła się wzmianka o śladach stóp (te zmiany nie zostały jednak jeszcze wprowadzone do gry).

Summoner’s Rift wejdzie na serwery prawdopodobnie dopiero po finałach sezonu czwartego. Więcej informacji tutaj



Teren



Jungle

W stosunku do starej wersji SR zmieniony został nie tylko wygląd stworów, ale także ich nazwy. Oto jak potwory z jungli prezentują się po zmianie:
Ancient Krug + Krug (dawniej Double Golems)
https://www.youtube.com/watch?v=8nhhymd3FfE
Blue Sentinel + Sentry (dawniej Ancient Golem)
https://www.youtube.com/watch?v=Ywrt6IE2gj0
Red Brambleback + Cinderling (dawniej Lizard Elder)
https://www.youtube.com/watch?v=LRKWCUiy2y8
Crimson Razorbeak + Razorbeak (dawniej Wraiths)
https://www.youtube.com/watch?v=_GhRYh9VEgQ
Gromp (dawniej Wight)
https://www.youtube.com/watch?v=t2fd14L5X78
Greater Murk Wolf + Murk Wolf (dawniej Wolves)
https://www.youtube.com/watch?v=zLQsH7Tq2ws
Baron Nashor
https://www.youtube.com/watch?v=z7Ls6KogP-M
Dragon
https://www.youtube.com/watch?v=u4MFCLpm82Y
Wygląda na to, że zarówno Smok jak i Baron otrzymali w nowym patchu nową ikonę na mini mapie
Sama minimapa także otrzymała nowy wygląd
Część potworów otrzymała także swoją nową ikonę
Gromp i Razorbeak
   Krug i Ancient Krug    Blue Buff i Sentry    Red buff i Cinderling (znany szerzej jako Żużelek)    Dragon i Baron     

Great Murk Wolf, Murk Wolf, and  Razorbeak

Także inne ikony związane z SR zostały dodane do gry

“Baron_Debuff” 1 i 2
 SuperMinion_Buff


Struktury



Sklepikarze

Obie strony otrzymały swojego własnego unikalnego sklepikarza jednak unikalne kwestie dla każdego z nich (o których wspominał Riot) nie zostały jeszcze udostępnione do testowania.
Blue Side
Red Side


Miniony

Minony otrzymały nowe ikony

 

Nowy Patcher & Landing Page

Launcher po raz kolejny został wycofany z PBE co pozwala przypuszczać, że nie pojawi się on w nowym patchu.
https://www.youtube.com/watch?v=5AaQIJM4XqI

Sugerowani Gracze

Od teraz podczas tworzenia gry wyświetlana będzie nam lista sugerowanych graczy, dzięki której będziemy mogli w łatwiejszy sposób zapraszać naszych przyjaciół do tejże rozgrywki.

Lista przyjaciół/Chat w clientcie

Zaktualizowany został wygląd listy przyjaciół i chatu w clientcie (okienka chatów są obecnie mniejsze, jednak dostosowują się one do wielkości wiadomości).

Wardy

W plikach clienta pojawiły się nowe obrazki przedstawiające wrogiego warda. Najprawdopodobniej są one związane z usprawnieniami smart pingów jednak nie jest to potwierdzona informacja, a sam obrazek nie występuje jeszcze w grze.

Ascencion

W clientcie pojawiły się nowe pliki wspominające o “Ascension”, czyli domniemanym nowym trybie, który może zostać za nie długo wprowadzony do League of Legends. Pliki te odnoszą się do mapy Dominiona czyli Crystal Scar, jednak nadal nie mamy na ten temat żadnych szczegółów (ani nawet potwierdzenia, że ten tryb gry faktycznie jest przygotowywany przez Riot).

ASCENSION_Stats Values

  • Key: HeroStats*COMBAT_PLAYER_SCORE
  • Key: HeroStats*CONSUMABLES_PURCHASED
  • Key: HeroStats*ITEMS_PURCHASED
  • Key: HeroStats*LONGEST_TIME_SPENT_LIVING
  • Key: HeroStats*UNREAL_KILLS
  • Key: HeroStats*TOTAL_TIME_CROWD_CONTROL_DEALT
  • Key: HeroStats*WAS_AFK_AFTER_FAILED_SURRENDER

Dodatkowe pliki

  • AscensionXerath.json
  • AscWardOwnedEncounter.json
  • AscWardNeutralEncounter.json

Wygląda na to, że Ascension faktycznie jest nowym trybem gry (najprawdopodobniej powiązanym z mapą do Dominiona o czym już kiedyś wspominaliśmy), z którym związane jest kilka dość unikalnych statystyk niespotykanych dotychczas w żadnym innym trybie.

Nowe ikony przywoływacza

Arcade Summoner Icon

Summoner Icony z Poro (na razie nie ma żadnej informacji w jakiś sposób będzie można je zdobyć, czy z jakiej okazji są one wprowadzane)
Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.