Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Patch 4.11 Patchnotes/ zmiany Patcha 4.11

Post zawiera wszystkie zmiany, jakie obecne są serwerze testowym PBE i dotyczą najbliższego patcha 4.11. Post jest aktualizowany raz dziennie (jednakże nie wszystkie zmiany tłumaczone są z języka angielskiego ze względu na częstotliwość zmian).

Uwaga poniższe zmiany pochodzą z serwera PBE, jeśli szukacie oficjalnych zmian zapraszamy pod link:

https://how2win.pl/opis-patcha-4-11-patch-4-11-notes/

Braum

Ogólne zmiany
  • Bazowy Armor został zredukowany z 20 do 18
Concussive Blows (Pasyw) braump
  • Czas przez jaki stacki pozostają nałożone na przeciwnika został zmniejszony z 5 do 4 sekund
  • Ilość obrażeń zadawanych przez stuna została zmieniona z 60 (+ 10 za każdy poziom) na 38 (+ 12 za każdy poziom)
  • Ilość dodatkowych obrażeń zadawanych przez autoattacki Brauma (po ze stunnowaniu) została zmieniona z 12 (+ 2 za każdy poziom) na 7.5 (+2.5 za każdy poziom)

Jax

Ogólne zmiany
  • Bazowe HP zmniejszono z 561 do 535
  • HP na poziom zmniejszono z 98 do 85
  • Pancerz na poziom zmniejszono z 3,5 do 3,0

Kayle

Ogólne zmiany
  • Prędkość ataku na poziom zmniejszona  z 2,5% do 2,2%
Righteous Fury (E) kaylee
  •  Zmniejszono przeliczniki AP  z 0,4 do 0,2
Intervention (R) kayler
  • Czas odnowienia został zwiększony z 90/75/60 do 110/95/80 sekund

Maokai

Arcane Smash (Q) maokaiq
  • Zmniejszono koszt many z 55 na wszystkich poziomach do 45 na wszystkich poziomach
  • Zmniejszono czas działania spowolnienia z 2 do 1.5 sekundy
Twisted Advance (W) maokaiw
  • Zmniejszono koszt many z 75/80/85/90/95 do 75
  • Zmniejszono czas odnowienia z 13 do 13/12/11/10/9 sekund
  • Zmniejszono zasięg z 650 do 525
Sapling Toss (E) maokaie
  • Zmniejszono obrażenia zadawane przy trafieniu sadzonką z 40/75/110/145/180 do 40/60/80/100/120
  • Zmniejszono obrażenia od eksplozji z 80/130/180/230/280 do 80/120/160/200/240
  • Eksplozja sadzonki od teraz spowalnia przeciwnika o 50% na 1 sekundę
Vengeful Maelstrom (R) maokair
  • Od teraz działa dookoła Maokaia zamiast jako obszarowe zaklęcie tworzone w miejscu
  • Koszt many został zmniejszony z 75 do 40
  • Zasięg został zmniejszony z 625 do 500

https://www.youtube.com/watch?v=IM_nqTG1Tg4

Zac

Unstable Matter (W) zacw
  • Zwiększono cooldown z 4 sekund na wszystkich poziomach  do 5 sekund na wszystkich poziomach
  • Od teraz kiedy Zac podniesie cząstkę siebie (pasyw) to cooldown Unstable Matter zostaje zmniejszony o 1 sekundę

Nautilus

Staggering Blow (Pasyw) nautiliusp
  • Dodano specjalny znacznik pokazujący jaki czas pozostał do uzyskania możliwości ponownego użycia pasywa na dany cel

  • Zmniejszono cooldown z 9 sekund do 9/8/7/6 (wartość czasu odnowienia zmienia się na 6, 11 i 16 poziomie)

Yasuo

Sweeping Blade ( E) yasuoe
  • Wielokrotne użycie tej umiejętności może od teraz zwiększyć jej obrażenia maksymalnie o 50% (wcześniej obrażenia te mogły zostać zwiększone o 100%)

Nidalee

Ogólne zmiany
  • Zwiększono ilość bazowego HP z 370 do 390
  • Zwiększono ilość bazowego armora z 15 do 17
Prowl (Pasyw) nidaleep
  • Nidalee od teraz otrzymuje dodatkowe 10% movement speeda przy poruszaniu się w jakimkolwiek kierunku po nałożeniu debuffa (do momentu jego zniknięcia). Kiedy postać ta będzie się poruszać w kierunku celu z tymże debuffem wartość bonusu zostanie zwiększona do 30% (bonus ten stackuje się z bonusem za przejście przez krzaki).
Javelin Toss (Q) nidaleeq
  • Szerokość hitboxu włóczni została zwiększona z 30 do 40
Bushwack (W) nidaleew
  • Cooldown został zmieniony z  17/15/13/11/9 na 13/12/11/10/9 sekund
  • Ilość obrażeń została zmieniona z 12/14/16/18/20% na 14/15/16/17/18% obecnego HP celu (obrażenia zadawane są przez 4 sekundy)
Pounce (W) nidaleerw
  • Zasięg aktywacji bonusu z Hunteda została zwiększona z 700 do 750
  • Bonus od teraz będzie działał w następujący sposób: Nidalee skoczy na 75 jednostek w stronę, w którą zwrócony jest obecnie cel
Primal Surge (E) nidaleee
  • Koszt many został zredukowany z 60/80/100/120/140 do 60/75/90/105/120
Aspect of the Cougar (R) nidaleer
  • Nałożenie na kogoś debuffa (pasyw) resetuje czas odnowienia tej umiejętności

Skarner

skarnerq
  • Bazowe obrażenia zostały zmniejszone z 20/32/44/56/68 do 18/28/38/48/58
  • Zmniejszono ilość bonusowego movement speeda z 3/4/5/6/7% do 2/3/4/5/6%

Ziggs

Ogólne Zmiany
  • Zredukowano bazową wartość Movement Speedu z 330 do 325

LeBlanc

  • Animacja W i E tej postaci uległa drobnej zmianie:

Urgot

  • Postać ta otrzymała nowy splash art

Urgot_Splash_0

Heimerdinger

  • Postać ta otrzymała nową skórkę nazwaną “Hazmat Heimerdinger”, która będzie kosztowała 975 RP

R + Q
https://www.youtube.com/watch?v=ZqLww7vndxg

Caitlyn

  • Champion ten otrzymał kompletnie nowy splash art

  • Postać ta otrzymała nową skórkę nazwaną “Headhunter Caitlyn”, która będzie kosztowała 975 RP

 

Vladimir

  • Postać ta otrzymała nową skórkę nazwaną “Soulstealer Vladimir”, która będzie kosztowała 1350 RP

Hunter's Machete

  • Koszt zwiększony do 325 z 300
  • Dodaje 10 obrażeń przeciwko stworom w jungli
  • Zapewnia 5 redukcji na obrażenia przeciwko stworom w jungli
  • Straciła unikalny pasyw Maim

Essence Reaver

  • Obrazenia do ataku zwiększone do  60 z 50.

Spirit of the Ancient Golem

  • Zwiększa bonusowe HP o 25%
  • 200 Zdrowia
  • 10% Skrócenia czasu odnowienia
  • 20 Pancerza
  • Unikalny pasyw – Sapping Barbs: 60 regeneracji zdrowia na 5 sekund i  45 regeneracji many na 5 sekund po otrzymaniu obrażeń od stworów w jungli. Atakujące Cię potwory tracą 5% maksymalnego zdrowia przez okres 3 sekund (maksymalnie 195 obrażeń)
  • Unikalny pasyw – Conservation: przechowuje stack złota, które zwiększają się o 1 co półtorej sekundy (maksymalnie 80 stacków). Zabicie potwora konsumuje maksymalnie 40 stacków i daje Ci dodatkowe złoto
  • Nowa zdolność aktywna – Hunter’s Ward: Umieszczasz warda, który trwa przez 180 sekund (czas odnowienia to 180 sekund)
  • Usunięto stare pasywy – Butcher oraz Tenacity

Quill Coat / Spirit Mail (nowy przedmiot)

  • Koszt: 700
  • Budowany z: Hunter’s Machete (325) + Cloth Armor (300) + 75 złota
  • 20 Pancerza
  • Unikalny pasyw – Sapping Barbs: 40 regeneracji zdrowia na 5 sekund i  30 regeneracji many na 5 sekund po otrzymaniu obrażeń od stworów w jungli. Atakujące Cię potwory tracą 5% maksymalnego zdrowia przez okres 3 sekund (maksymalnie 150 obrażeń)
  • Nowa zdolność aktywna – Hunter’s Ward: Umieszczasz warda, który trwa przez 180 sekund (czas odnowienia to 180 sekund)

 

 

VU Summoner's Rift

Riot zdecydował się na wycofanie nowej wersji SR z PBE co oznacza, że nie zostaną one wprowadzone w patchu 4.11.



Teren



Jungle

W stosunku do starej wersji SR zmieniony został nie tylko wygląd stworów, ale także ich nazwy. Oto jak potwory z jungli prezentują się po zmianie:
Ancient Krug + Krug (dawniej Double Golems)
https://www.youtube.com/watch?v=8nhhymd3FfE
Blue Sentinel + Sentry (dawniej Ancient Golem)
https://www.youtube.com/watch?v=Ywrt6IE2gj0
Red Brambleback + Cinderling (dawniej Lizard Elder)
https://www.youtube.com/watch?v=LRKWCUiy2y8
Crimson Razorbeak + Razorbeak (dawniej Wraiths)
https://www.youtube.com/watch?v=_GhRYh9VEgQ
Gromp (dawniej Wight)
https://www.youtube.com/watch?v=t2fd14L5X78
Greater Murk Wolf + Murk Wolf (dawniej Wolves)
https://www.youtube.com/watch?v=zLQsH7Tq2ws
Baron Nashor
https://www.youtube.com/watch?v=z7Ls6KogP-M
Dragon
https://www.youtube.com/watch?v=u4MFCLpm82Y
Wygląda na to, że zarówno Smok jak i Baron otrzymali w nowym patchu nową ikonę na mini mapie
Część potworów otrzymała także swoją nową ikonę
Gromp i Razorbeak
Krug i Ancient Krug Blue Buff i Sentry Red buff i Cinderling (znany szerzej jako Żużelek) Dragon i Baron


Struktury



Sklepikarze

Obie strony otrzymały swojego własnego unikalnego sklepikarza jednak unikalne kwestie dla każdego z nich (o których wspominał Riot) nie zostały jeszcze udostępnione do testowania.
Blue Side
Red Side


Miniony

Jungle Timery

Riot zdecydował się na wycofanie timerów z PBE co oznacza, że nie zostaną one wprowadzone w patchu 4.11.
Po długich latach oczekiwań wreszcie dostaliśmy funkcjonalność, o którą wielu z graczy zabiegało od dawna. To co wcześniej udało się wprowadzić zewnętrznym firmom poprzez odrębne aplikacje, teraz zostało zaimplementowane także przez programistów Riotu. Spójrzcie sami jak wyglądają timery na serwerze testowym PBE.
  • Timery widać tylko w widoku tabeli wyników (standardowo po naciśnięciu przycisku tab)
  • Timery są aktywne tylko w wypadku, gdy masz widok na ginącego potwora.
Odliczanie do pierwszego spawnu

 

Wszystkie miniony zostały zespawnowane (za wyjątkiem Barona Nashora).

 

Boty

Do clienta dodana została spora ilość plików odpowiedzialnych za nowy poziom trudności przeciwników sterowanych przez, nazwane “Nightmare Bots”. Niestety na razie nie ma możliwości jego wypróbowania.

Ikony

Dodano 9 nowych ikon przywoływacza -jedna najprawdopodobniej związana jest z nowym poziomem trudności botów, a reszta to loga najlepszych brazylijskich drużyn (które podobnie jak w przypadku ikon LCSowych będziemy mogli zakupić wspomagając dany team).

 

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.