„Kto sięga po kwiat, winien uważać na ciernie.”
Zalety:
- dobrze komponuje się z agresywnymi prowadzącymi
- świetne AOE CC
- niezła kontrola mapy oraz krzaków
- wysokie obrażenia jak na supporta
- im wyższy lvl, tym staję się coraz mocniejsza
- ultimate Zyry świetnie komponuje się z innymi ultami obszarowymi (np. Miss Fortune)
- kontrola linii
- pasyw pozwalający dobijać wrogów na low hp
- ogromny zasięg (większy, niż niektórych AD carry)
Wady:
- brak umiejętności bezpośrednio wspierającej carry
- niszczona przez niektórych supportów
- nieumyślnie roślinki Zyry mogą kraść farmę oraz pushować linie
- nie ma mechanizmu ucieczki
- wymagająca – wszystkie skille są skillshotami
Masteries

Runy
Magic penetration – Te runy zwiększą magiczne obrażenia ZyryArmor – Defensywne rozwiązanie
Armor – Lepsze wymiany na bocie
Ability power – Obowiązkowo!
Gold per second – Jeśli nie uda nam się zabierać killi, to te runki zapewnią nam zapasowy dopływ złota[/tab] [tab] “Q”- Ten skill używany jest głównie do harrasowania i last hittowania creepów (tylko, jeśli na linii nie ma carry). Używamy go także aby ewoluować sadzonkę w dużą roślinę.
“W”- Tworzy nam sadzonkę, która może być ewoluowana przez “Q” lub “E”. Sadzonka zapewnia nam także cooldown reduction oraz ochronę przed wrogiem.
“E”- Snare. Używamy go przy atakowaniu wroga wraz z ADC, do ucieczki oraz do ewoluowania sadzonki.
“R”- Ultimate, który podrzuca wroga. Jeżeli w polu używania ulta będą ewoluowane rośliny, zostaną one ulepszone i dostaną dodatkowe statystyki.
O co chodzi z roślinami?
Tak!
Mamy dwie różne możliwości ewoluowania sadzonek.
1. Używamy W + E (Blisko-atakujące)
2. Używamy W + Q (Dystansowe)
Co do tej pierwszej możliwości, to ona jest lepsza wtedy, kiedy potrzebujemy pushować wieże, lub kiedy robimy niespodziewane ganki.
Ta 2. jest dobra do zabijania wrogów. Ustawiamy obie linią przekątną do siebie i stanowią bardzo ciekawą broń.
Obie te roślinki nadają się do niszczenia Jungle.[/tab]
[tab]
Kolejność rozwijania umiejętności

Summoner Spells




Przedmioty
Mamy różne możliwości rozpoczęcia naszej gry.
Jeżeli gramy z ADC, często harrasującym i pushującym:
+
x2 +
+
Jeżeli gramy spokojnie wraz z ADC:
+
x2 +
+
Po paru powrotach, nasze itemki powinny wyglądać dokładnie tak:
Później składamy:
/
/
/
Na koniec nasz build powinien wyglądać tak:
Lub tak:
[/tab]
[tab]
Wyjaśnienie buildu








Najlepiej spisuje się na linii z:




Kontry






Zyra jest silna przeciwko:







Jak grać na linii?
Otóż po kupieniu itemków od razu lecimy na bota. Możemy oczywiście załatwić naszemu ADC Blue lub Reda albo Golemy. W ok. 3 minucie stawiamy wardy w krzakach, lub nasze kochane sadzonki. Często wchodzimy w krzaki, i harrasujemy wrogiego gracza połączeniem naszych dwóch skili: “E” + “Q”. W ten sposób harrasujemy i wytracamy z potek naszego oponenta. Kiedy ADC, jest na platformie, i jeszcze nie wraca, to wtedy farmimy.Jeżeli wrogi ADC ma więcej last hitów od naszego, to najlepiej jest freezować linię i czekać na naszego ADC.
Agresywnie gramy od 6 lvl`a. Wtedy możemy zrobić ciekawe kombo z naszych skilli.
Zyra- Królowa roślin, ekhem.. i nie tylko! Także walk drużynowych!
Zyra jest królową Team fightów. Użycie ulta w dobre miejsce sprawia, że skutecznie możemy osłabić wrogi team i zabrać ich cenny czas. Ultimate Zyry podrzuca. Kiedy ktoś nam ucieka, możemy użyć naszego “E” i złapać ich w ciernie albo użyć naszych niezawodnych roślinek![/tab] [tab]Rady związane z grą, naszą Zyrą
- Jak na każdego Supporta przystało: kupuj wardy, chroń linię, farm wtedy, kiedy ADC nie ma na linii
- Pamiętaj, aby ustawiać sadzonki w krzakach przy rzece oraz w tribushu (obrona przed nieproszonymi gankami)
- Nie kradnij farmy swojemu carry. Nigdy nie używaj do tego roślinek.
- Jeżeli szykujecie atak na wroga, pamiętaj aby użyć takiej kolejności skilli: WQER
- Kiedy gramy z Varusem, musimy często pamiętać o inicjacji “E” Zyry z ultem Varusa.
- Spamuj “Q” (Śmiertelny Rozkwit) we wroga, kiedy to możliwe (uważając na manę).
- Często używaj “E” (Korzeniowy Uścisk) na wroga.
- Umieszczając nasiono na drodze zaklęcia, zwiększasz szanse, że znajdzie się ono w odpowiednim miejscu.
- Nasiona sprawiają, że przeciwnicy przeciwnej drużyny stają się widoczni.
- Zyra sprawdza się doskonale przy organizowaniu zasadzek. Postaraj się zostawiać nasiona w zaroślach, a następnie zwabiaj w nie przeciwników.