Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Creaton ze złamaną ręką, Rework Rengara, nowy pasyw Tf-a – czyli RTWLoL#3

Po raz trzeci mamy możliwość zaprezentować Wam najciekawsze kwestie, które nurtowały społeczność rok temu. Sprawdźcie jakie tematy nie schodziły z ust społeczności League of Legends.

Creaton wypada z gry

Creaton z pewnością nie będzie mile wspominał Lipca roku 2013 – to właśnie wtedy doznał kontuzji swojej prawej ręki, która wyeliminowała go na jakiś czas z gry, a samemu Alternate przeszkodziło w zdobyciu dobrego miejsca podczas LCS-ów. Pomimo stosunkowo krótkiej nieobecności, pełna rekonwalescencja zajęła dużo czasu, a sam Creaton wiele czasu i trudów poświęcił, aby wrócić do dawnej formy.

Rework Mastera Yi

Wielu z Was pewnie już nie pamięta starego Mastera, którego skillset pozwalał zarówno na składanie go pod AD, jak i pod AP. AP Yi był grywany na środkowej linii (a na ARAM-ach siał istny pogrom), jednakże zawsze pozostawał pickiem, którego rzadko używano i lekceważono jednocześnie. Riot zdecydował się zreworkować Mastera, aby jedna z bardziej rozpoznawalnych postaci (i uwielbiana przez graczy przed 30 poziomem) była łatwiejsza i bardziej intuicyjna w prowadzeniu. Master po zmianach był uważany za jeden z bardziej OP picków, jednak po wprowadzonych nerfach stał się ustatkowanym championem, który ponownie na krótko eksplodował wraz z pojawieniem się felernej flary*. Dla uczczenia pamięci starego Yi sprawdźcie co udało się Alexowi prowadzącemu AP Yi.

https://www.youtube.com/watch?v=XruILpU6EQU

Elastyczne ceny zestawów i wycofywane skórki

Jedna z niespektakularnych zmian, która z drugiej strony była wielce pożąda przez społeczność. Przed lipcem 2013 roku kupując zestaw zawsze płaciłeś jego pełną cenę, co w przypadku starszych graczy zwyczajnie mijało się z celem. Po wprowadzeniu zmian zestawy zmieniają ceny (kosztują mniej jeśli posiadasz część ich asortymentu na swoim koncie). Małą zmiana, a cieszy!

Spectre's Cowl, nowe Banshee i Spellbreaker pojawiają się na PBE

Słyszeliście o przedmiocie składanym z hexdrinker Pochłaniacza Uroków i posiadającym tenacity? Nie martwcie się – niewiele osób pamięta już o pomyśle wprowadzenia tego przedmiotu. Rok temu rozpoczęty został także zapowiedziany rework przedmiotów z odpornością na magię. To właśnie wtedy bansheesveil Banshee zyskało obecny kształt. Jako smaczek wklejamy Wam Spellbreakera, który pojawił się jako przedmiot na PBE:

Runic Bulwark wypada z gry

 

runicbulwark Runic Bulwark był przedmiotem w którego ulepszał się aegisofthelegion Aegis. Wraz ze zmianą przedmiotów magicznych Riot zdecydował, że w grze nie ma już miejsca dla Runicznego Bastionu. Dla tych z Was, którzy przyszli do gry nieco później prezentujemy statystyki, jakie dawał Runic Bulwark:

Efekty
Aura
Unikalne – Legion:: Pobliscy sojusznicy otrzymują +10 pkt. pancerza, +25 pkt. odporności na magię oraz +10 pkt. regeneracji zdrowia co 5 sek. Ten efekt jest o 50% silniejszy dla sojuszniczych stworów.

udyr
Spirit Guard Udyr

17 lipca 2013 to pamiętna data – to właśnie wtedy na serwery zawitał najnowszy ultimate skin (przypomnijmy, że na następny ultimate skin poczekamy jeszcze miesiąc/dwa, o czym pisaliśmy w temacie: Ultimate skin za miesiąc/dwa, Ascension, Victorious Yasuo?). O ile w tym roku do końca nie wiemy, który champion dostanie ultimate skina, o tyle w tamtym roku od początku znany był nie tylko champion, ale także dokładna nowa nazwa skórki. Ot taka ciekawostka.

Zmiany w liniach 1v2

Rok temu królowały linie 1v2 i w lwiej części meczów zespoły swapowały linie (szerzej o swapach piszemy w poradniku: Lane Swap: korzyści i ryzyko). Riot ocenił sytuację jako niezdrową dla League of Legends i rozpoczął proces wprowadzania zmian. W jego wyniku dzisiaj w League of Legends dostrzegamy liczne mechanizmy, które przede wszystkim mają przeciwdziałać bardzo szybkim pushom wież oraz zone’owaniu przeciwnika 1v2.

Informacje o trzech nowych championach

lucian_wallpaper_by_hagan103-d6rpwno Gun Templar (Lucian), Kobieta z Zaun oraz Seth to trzy postacie o których zaczęło być głośno. Sprawdź jakie przecieki ujrzały światło dzienne: Trzej nowi championi – zbiór informacji.

League of Fighters – bijatyka w świecie LoLa


League of Fighters to projekt, która wraca niczym bumerang. Jego deweloperzy stale nad nim pracują, jednak nie poświęcając mu wystarczająco czasu skazują go na niemal wieczną pustkę medialną. W lipcu 2013 pojawiały się liczne nowinki z powstającej gry, jednak na nowinkach się skończyło. Sprawdźcie koniecznie trailer z tamtego roku:

https://www.youtube.com/watch?v=VkOyG6iZueU

Rework Rengara

Rok temu powstał koncept reworku Rengara. Koncept, który został wcielony w życie i który po drobnych modyfikacjach widzimy na dzisiejszych serwerach. Po upływu czasu możemy śmiało powiedzieć, że osoba zajmująca się reworkiem bardzo dobrze zdawała sobie sprawę z bolączek Rengara i potrafiła nie tylko zidentyfikować mocne/słabe strony jego mechaniki, ale także była zdolna przeforsować własną, skutecznąwizję reworku.

Nowy pasyw Twisted Fate'a

twisted_fate3 Twisted Fate to postać, która była bardzo mocno eksploatowana szczególnie w Korei. Ze względu na globalny pasyw zapewniający wszystkich graczom w drużynie dodatkowe +2 złota za każdego zabitego stwora TF był w stanie wpływać na każdą z linii, pomimo braku fizycznej obecności. W przedłużających się grach był niczym remedium pozwalające nie tlyko wywierać globalną presję, ale naturalnie powiększać przewagę na liniach i doprowadzać do sytuacji snowballowych.

Właściciel Moscow Five oskarżony o hacking

Zastanawialiście się kiedyś dlaczego Gambit Gaming bez zmiany składu zmieniło nazwę z Moscow Five? Cóż – przeczytajcie krótką historię właściciela Moscow Five i sami odpowiedzcie sobie na to pytanie.

Futuristic Caitlyn nowym skinem

Rok temu zapowiedziano nową skórkę do Caitlyn. Coś co dzisiaj znamy jako Headhunter Caitlyn powstało jako koncept roku temu podczas PAX w Australii. Przez ponad rok skin był dopracowywany, aby na krótko po wejściu na PBE przeszedł gruntowną przebudowę.

Pomysł na rework Skarnera

skarner_skaner_desu__by_temarei-d5kymvf Rework Skarnera był jednym z najbardziej czasochłonnych projektów – zmiany w Skorpionie były wprowadzane przez długi czas, a ostateczne dopracowanie (do formy, jaką znamy teraz) wymagało niesamowitych nakładów ludzkiej pracy. Team odpowiedzialny za balans miał niesamowicie ciężki orzech do zgryzienia, a iteracyjne zmiany w Skarnerze prowadziły ich w stosunkowo dobrym kierunku. Obecnie stan Skarnera można uznać za przyzwoity. Sprawdźcie jakie założenia projektowe przyświecały twórcom reworku – jak wyglądał ich pomysł na naprawienie Skorpiona:

Ogólne: Mana Costy ulegną redukcji (przede wszystkim przy skarnere Informacje na temat reworku Skarnera oraz zwiastun przyszłych zmian E, poprzez co ta umiejętność może stać się wartościowa)

skarnerq Informacje na temat reworku Skarnera oraz zwiastun przyszłych zmian Q: Usunąć permaslowa. W zamian spowolnienie będzie mocniejsze, lecz zacznie opadać w czasie.

skarnerw Informacje na temat reworku Skarnera oraz zwiastun przyszłych zmian W:

  • Zwiększyć premię do Movement Speedu, by była podobna do innych tego typu postaci ( udyr Informacje na temat reworku Skarnera oraz zwiastun przyszłych zmian Udyr, volibear Informacje na temat reworku Skarnera oraz zwiastun przyszłych zmian Voli)
  • Prawdopodobnie sprawić, by premia do MS zwiększała się/zmniejszała się z czasem, poprzez co nie będzie to zbyt mocna umiejętność do ucieczek/pogoni
  • Zmniejszyć Cooldown do 14 sekund z 18, tak jak było to kilka patchy temu
  • Zwiększyć wartość tarczy/AP Ratio (by zrekompensować usunięcie uleczenia z E)
  • Usunąć premię do Attack Speedu

skarnere Informacje na temat reworku Skarnera oraz zwiastun przyszłych zmian E:

  • Zamiast heala, zaatakowanie celu dostarczy Skarnerowi premię do prędkości ataku (która jest zabierana z W)
  • Zwiększenie zadawanych obrażeń
  • Zmniejszyć mana costy
  • Dodać dodatkową cechę (np. przyśpieszenie lotu pocisku, skrócenie czasu wykonywania animacji, a może nawet oba naraz…)

skarnerr Informacje na temat reworku Skarnera oraz zwiastun przyszłych zmian R:

  • Naprawić kilka błędów, które zostały zauważone i zgłoszone”

Poprzednie części serii

*błąd absolutnie przypadkowy

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.