Dziś w nocy weszła aktualizacja, która wprowadziła aż dwa mini-reworki, a do tego zmiany dotknęły kilka królujących przez dłuższy czas postaci oraz przedmiotów. Przyjrzyjmy się jak te zmiany wpłyną na metę. Pełną listę zmian możecie sprawdzić tutaj.
Zmiany w postaciach
Azir(Zmiany) - Imperator Pustyni doczekał się wreszcie dość sporej ilości zmian, które mają poprawić jego obecną sytuację. Nieco skrócono jego ogólne zasięgi, zapewniając mu natomiast nieco większą dawkę obrażeń. Jego tarcza, posiada teraz przelicznik od mocy umiejętności, a także aktywuje się od razu po użyciu E, co powinno zwiększyć przeżywalność tej postaci. Dodatkowo, gdy kilku żołnierzy będzie aktywnych otrzyma on dodatkową prędkość ataku. Zmian nie ominęła jego umiejętność ostateczna, która będzie teraz nieco szersza, ale nie będzie blokowała dashy/skoków po pojawieniu się.
- Jak wpłynie to na sytuacje Azira? Imperator pustyni będzie teraz zadawał o wiele większe obrażenia w walkach drużynowych, kiedy to będzie mógł ciągle auto-atakować kilkoma żołnierzami. Nadal jego problemem będzie jednak słaba faza linii. Kluczowe będzie na nim utrzymywanie 3 żołnierzy na polu bitwy. Lekko poprawi to według mnie jego sytuację, lecz nie wróci to raczej go do mety.
- Xin Zhao to druga postać, która otrzymała spore zmiany w tej aktualizacji. Otrzymał on całkowicie nową umiejętność pasywną, W oraz ostateczną. Najbardziej ciekawa wydaje się jego umiejętność ostateczna, która będzie teraz zapewniała mu niewrażliwość na obrażenia od postaci znajdujących się powyżej 450 jedn. od niego. Pozwoli mu to na próbę zabijania kluczowych przeciwników w walkach drużynowych.
- Jak wpłynie to na sytuację Xin Zhao? Z pewnością rzadziej będzie się na nim budowało przedmioty z prędkością ataku, a bardziej pożądaną statystyką będą obrażenia od ataku. Kluczowym przedmiotem będzie według mnie Moc Trójcy. Zmiany te z pewnością poprawią sytuację tej postaci, która w niższych dywizjach i tak nie była najgorsza, nie wiem jednak jak wpasuje się on w obecną metę, gdzie dominują wytrzymałe postaci na dżungli.
- Aatrox doczekał się dwóch małych wzmocnień w tej aktualizacji. Po pierwsze jego umiejętność Q, nie będzie mogła być teraz przerywana w pierwszej fazie lotu. Dodatkowo podczas umiejętności ostatecznej, będzie miał on o 50 zasięgu więcej.
- Jak wpłynie to na sytuację Aatroxa? Będzie on teraz o wiele lepiej spisywał się przeciwko postaciom, które mogły mu z łatwością przerywać jego lot w fazie linii, np. Poppy. Dodatkowo lepiej będzie sobie on radził w czasie walk drużynowych, kiedy to 50 zasięgu będzie robiło znaczną różnicę. Zmiany te są dobrym krokiem w stronę poprawy sytuacji Aatroxa, lecz nadal nie powinien on stać się pożądanym wyborem.
- Caitlyn, która od kilku aktualizacji nie radziła sobie najlepiej ze względu na wszystkie osłabienia w nią skierowane, doczekała się dość sporych zmian w jej umiejętnościach. Zwiększono nieco podstawową prędkość ataku, a także jej przyrost na poziom, zrobiono to jednak kosztem podstawowego zdrowia. Jej umiejętność pasywna będzie teraz działała na wieżach, cofnięto także osłabienie na Q. Najciekawsze, a zarazem najbardziej znaczące, wydają się zmiany na W, które to jest jej sztandarową umiejętnością Szeryf z Piltover. Pułapki będą teraz znacząco mniej pozostawały na mapie, zwiększą się jednak obrażenia w późniejszej fazie gry, a do tego zmniejszono czas odnowienia na początkowych poziomach, a także czas ujawnienia przeciwnika.
- Jak wpłynie to na sytuację Caitlyn? Z pewnością poprawi ją znacząco, lecz nieco trudniej będzie jej teraz dominować początkową fazę gry. Dodatkowo o wiele lepiej będzie ona niszczyła wieże, co z dość niską bazową prędkością ataku było dotychczas nie raz problemem. Podsumowując; zmiany te zdecydowanie poprawią jej sytuację, lecz nie wróci ona raczej do swojego statusu pick/ban.
- Szał Burzy, od kilku aktualizacji był zdecydowanie najsilniejszym wyborem na pozycję wspierającego. Riot zdecydowało się wziąć sprawy w swoje ręce i znacznie osłabiło umiejętności peelowania w początkowych etapach gry, zwiększono natomiast jej umiejętności ofensywne. Zmian doczekały się także jej umiejętność Q oraz W. Tornado będzie teraz nieco szybciej leciało gdy naładujemy je maksymalnie.
- Jak wpłynie to na sytuację Janny? Będzie ona miała teraz lepsze umiejętności nakładania presji na linii, lecz kluczowe będzie dotrwanie do 9 poziomu, kiedy to tarcza będzie miała identyczny cooldown jak wcześniej. O wiele gorzej będzie ona teraz spisywała się przeciwko pokującym postaciom jak Brand, czy Zyra, a nieco lepiej przeciwko tym, które będzie mogła bezkarnie odbijać, a same nie posiadają zbyt częstej inicjacji np. Alistar.
- Malphite otrzymał w tej aktualizacji spore wzmocnienie skierowane w późniejszą fazę gry, która jednak jest kosztem początkowej. Dodatkowo będzie on teraz posiadał ogromne ilości pancerza, gdy jego umiejętność pasywna jest aktywna.
- Jak wpłynie to na sytuacje Malphite? Będzie on teraz nieco lepiej radził sobie w późniejszej fazie gry, może on stać się teraz solidnym wyborem przeciwko kompozycjom skupionym na fizycznych obrażeniach.
- Orianna doczekała się lekkich zmian, które mają nieco ułatwić przeciwnikom granie przeciwko tej bohaterce. Uniknięcie jej combo będzie teraz znacznie łatwiejsze, w zamian jednak manewrowanie kulką po polu walki będzie odbywać nieco szybciej.
- Jak to wpłynie na sytuację Orianny? Zdecydowanie będzie ona teraz sobie gorzej radziła przeciwko graczom, którzy mają nieco szybszą reakcję. Może to znacząco osłabić jej sytuację na profesjonalnej scenie.
Ornn(Buff)
- Ornn doczekał się wzmocnień, które mają zmniejszyć jego problemy z maną, co jednak warto zauważyć, nie posiadał on dotychczas zbyt dużych problemów z maną.
- Jak to wpłynie na sytuację Ornna? Nadal będzie on dość słabym wyborem, lecz będzie on mógł nieco spamować swoimi umiejętnościami podczas gry.
- Vayne otrzymała w tej aktualizacji kilka zmian, ponieważ nie radziła sobie ona zbyt dobrze w mecie, w której w teorii powinna sobie spisywać dość dobrze. Będzie ona jednak teraz o wiele gorzej radziła sobie z buildem pod uderzenia krytyczne, które dotychczas były na nie najlepszym rozwiązaniem. Teraz kluczowe będą na niej spore ilości prędkości ataku, a także Ostrze Zniszczonego Króla.
- Jak to wpłynie na sytuację Vayne? Będzie ona nieco lepiej radziła sobie przeciwko wytrzymalszym postaciom, lecz o wiele gorzej przeciwko papierowym celom. Dodatkowo znacząco zmieni się jej ścieżka budowania. Nie sądzę, aby zmiany te sprawiły, że stanie się ona kontestowanym wyborem.
- Veigar doczekał się kilku wzmocnień statystyk, które powinny poprawić nieco jego fazę linii, a także bardzo interesującą zmianę na W, która powinna znacząco wpłynąć na jego późną fazę gry, która i tak nie była zbyt słaba.
- Jak to wpłynie na sytuację Veigara? Zdecydowanie poprawi to jego pozycję na SoloQ, lecz nie powinno to sprawić, że będzie on wybierany na profesjonalnej scenie.
Zmiany w przedmiotach
Ognisty Trybularz(Zmiany) - Usunięcie leczenia to kluczowa zmiana w tym przedmiocie, która zdecydowanie osłabi dominację tego przedmiotu. Teraz będzie on jednak dawał nieco więcej obrażeń oraz prędkości ataku, a wzmocnienie będzie dotyczyło także wspierającego. Biorąc pod uwagę, że wspierający, którzy go budują zwykle nie skupiają się na auto-atakowaniu przeciwników. Dobrze może to wpłynąć na postaci, które mimo wszystko dość często auto-atakują np. Taric, czy nawet Kayle i Nidalee. Nadal będzie on dominował ekwipunek wspierających opierających się na peelu, ze względu na statystyki jakie oferuje, nie zawsze będzie on teraz jednak kluczowym przedmiotem. Dodatkowo niektórzy ADC jak Kog’Maw, czy Varus możliwe, że będą teraz ponownie budowali Ostrze Zniszczonego Króla ze względu na brak leczenia.
Kamizelka Cierniowa(Nerf)
- Osłabienia skierowane w ten przedmiot są dość oczywiste, biorąc pod uwagę, że w tak niskiej cenie ograniczał on ogromnie potencjał wielu postaci na górnej alei. Dodatkowo naprawiono błąd, który powodował, że nie tylko bohaterzy otrzymywali głębokie rany. Nadal będzie on jednak kluczowym przedmiotem przeciwko wielu postaciom.
- Przyjemny buff, który ma zachęcić do szybszego kompletowania całego przedmiotu.
- Wzmocnienie, które ma zwiększyć potencjał tego przedmiotu. Dotychczas bardzo rzadko był on widywany nawet, gdy wydawałoby się, że będzie on pasował idealnie. Możliwe, że na postaciach, które skupiają się na destrukcji, będziemy teraz częściej widywali ten przedmiot.
- Ten przedmiot, który ostatnio był tak często budowany, doczekał się kilku osłabień, które mają sprawić, że postacie nie będą go zdobywały tak szybko. Najbardziej dotknie to wspierających, którzy mają najbardziej utrudniony dostęp do złota.
- Wzmocnienia skierowane w ten przedmiot, który od dłuższego czasu nie jest zbyt często widywany. Nadal jednak zmiany te nie powinny sprawić, że postacie będą zainteresowane tym przedmiotem.
To już wszystkie zmiany w tej aktualizacji! Co o nich sądzicie? Czy zgadzacie się z moimi przewidywaniami? Podzielcie się swoją opinią w komentarzach!