Pamiętacie wpis, w którym jeden z Rioterów przedstawiał przewidywane zmiany Jayce’a? Otóż dosyć szybko cała niepewność została rozjaśniona i otrzymaliśmy obraz “nowego” Jayce’a. Na pewno styl gry się trochę zmieni, ale nie są to aż tak drastyczne modyfikacje, jak wynikało z zapowiedzi.
Pasywne statystyki
Chcemy, żeby Jayce był aktywny na linii i polegał na swoich umiejętnościach, które mają zapewnić mu zwycięstwo. Redukujemy pasywne odnawianie się życia oraz zwiększamy regenerację many, co stanowi rekompensatę za zabraną manę z “W”.HP/5 zredukowane do 5 z 7
HP/5 co poziom zredukowane do 0,5 z 0,7MP/5 zwiększona do 10 z 7
MP/5 co poziom zwiększona do 1,0 z 0,7
Jayce nie może już rozwijać swojego ultimate, ale w zamian jego pozostałe umiejętności mają 6 poziomów.
Hextech Capacitor (pasyw)
Przenieśliśmy część bonusów z jego ultimate do pasywa. Dodatkowo, jest on osłabiony na poziomach 1-3, zaś mocniejszy na 6-9, żeby zbalansować moc Jayce’a, który nie ma prawdziwego ulti.Następny atak po każdej transformacji zada od 5 do 130 magicznych obrażeń, zależnie od poziomu postaci (pozostała część pasywa pozostaje taka sama)
To the Skies! (Hammer Q)
Ta umiejętność była najsilniejsza we wczesnych, a następnie w późnych fazach gry. Chcemy sprawić, by nie trzeba było zdobywać dużych ilości AD, bądź penetracji pancerza (w late game), by było to efektywne narzędzie.Koszt many zmniejszony do 30 z 40/50/60/70/80
Obrażenia zmienione do 25/75/125/175/225/275 (+0.6 Bonus) obrażeń fizyczny z 20/65/110/155/200 (+1.0 Bonus) obrażeń fizycznych
Static Field (Hammer W)
Ta umiejętność powinna pozwolić Jayce’owi pozostać w formie Młota i atakować przeciwników, podczas gdy zmiana formy jest niedostępna. Prowadzimy również eksperymenty z W – R – W combo -uważamy, że obecny styl gry jest nieintuicyjny.Mana za atak usunięta
Obrażenia zmienione na 60/110/160/210/260/310 (+1) z 100/170/240/310/380 (+1)
Podstawowe ataki w trakcie aktywnego “W” będą zadawały dodatkowe 10/15/20/25/30/35 (+0.2) magicznych obrażeń co atak. Możliwe zmiany w wartościach
Czas odnowienia zmieniony na 13/12/11/10/9/8 za stałego 10.
Thundering Blow (Hammer E)
Umiejętność ta dawała zdecydowanie za dużo. Jeśli Jayce znalazł się w złym miejscu, to mógł zwyczajnie nacisnąć jeden przycisk, by stać się bezpieczny. Znaczne zwiększenie kosztu many sprawi, że Jayce pomyśli kilka razy, zanim się błędnie ustawi.O ile Jayce będzie chciał zagrać ofensywnie i zaatakować swoim combo, to zmiany go nie dotkną, a to ze względu na obniżenie kosztów “Q”.
Koszt many zwiększony do 85 z 40/50/60/70/80
Obecnie posiada 6 poziom, który zadaje obrażenia równe 23% zdrowia oraz maksymalnie 700 obrażeń magicznych przeciwko stworom
Postać otrzymuje od 5 do 35 pancerza i odporności na magię w zależności od poziomu postaci
Shock Blast (Cannon Q)
Zmiany mają przede wszystkim umożliwić uniknięcie umiejętności, szczególnie z Mgły WojnyWzmocniony strzał również nagradza za użycie bramki po wystrzeleniu pocisku – przeciwnik będzie miał mniej czasu na reakcję.
Obrażenia zmienione na 60/105/150/195/240/285 (+1.2 Bonus) z 60/115/170/225/280 (+1.2 Bonus). Bardzo prawdopodobne modyfikacje liczb
Prędkość pocisku zmieniona na 1450 z 1350Szerokość pocisku zmniejszona do 50 z 60
Obszar działania pocisku zmniejszony do 160 z 175Szerokość wzmocnionego pocisku pozostaje na 60
Obszar wzmocnionego pocisku zmniejszony do 225 z 250
Prędkość początkowa wzmocnionego pocisku zwiększona do 2550 z 2350
Pocisk w trakcie lotu spowalnia do 1550
Hyper Charge (Cannon W)
Od teraz siła tej umiejętności w znaczącym stopniu zależy od jej poziomu. Początkowe poziomy nie będą opłacalne pod względem kosztu many. Ma to zredukować siłę połączenia tego skilla z Infinity Edge w późniejszych fazach gry.Obrażenia zredukowane do 70/80/90/100/110/120% z 70/85/100/115/130%
Uderzenia krytyczne zwyczajnie dodają 100% AD do obrażenia (możliwa dalsza modyfikacja przez zwiększenie wartości obrażeń krytycznych) zamiast polegać na poziomie umiejętnościCzas odnowienia zmieniony na 14/12/10/8/6/4 zamiast 14/12/10/8/6
Umiejętność zaczyna się odnawiać po wykorzystaniu wszystkich pociskówKoszt many zmieniony na 30/38/46/54/62/70 z 40
Acceleration Gate (Cannon E)
Ta umiejętność jest najważniejszą rzeczą wnoszoną przez Jayce do drużyny. Gracz powinien być pewien swojej użyteczności, bez względu na przedmioty, które buduje. Zwiększenie cooldownu z patcha 3.9 unormowało możliwości zbyt częstego jej używania. Nie chcemy jednak, by duży koszt many ograniczał Jayce’a do buildów, które zapewniają duże jej ilości.Koszt many zredukowany do 20 z 50
Ma 6 poziom, który dodaje 55% prędkości poruszania się
Transform: Mercury Cannon (zamiana na Działo)
Efekt omijania odporności przeciwnika był zbyt mocny, dlatego zostaje on usunięty