Już ponad osiem dni gramy na patchu 3.9, który zbuffował i znerfił kilka z postaci Ligi. Serwisy zajmujące się zbieraniem bazy danych z serwerów League of Legends mają już wiarygodną próbkę statystyk na temat ich nowego winrate’u oraz pickratio. Poniżej porównanie różnic w tych statystykach przed i po 10 lipca, kiedy to Riot zaimplementował ostatni ważniejszy update. Naszego newsa z pełnymi patchnotes możecie znaleźć tutaj. Wszystkie dane pochodzą z serwisu LoLKing, z gier rankingowych od Bronze League po Challengera.

Brandowi zmieniły się tylko i wyłącznie manacosty, zmniejszone na Pillar of Flame oraz Pyroclams, zwiększone na Conflagration. Był to wyraźny buff i chociaż Brand nadal nie jest najpopularniejszym midderem w grze, to widać różnicę w jego popularności.
Pickratio 3.2% -> 3.8%
Winrate ~51% -> ~53%

Podobnie jak Brandowi, zmniejszone zostały mu manacosty, które były głównym problemem zgłaszanym przez graczy. Jego winrate bardzo szybko urósł i wydaje się, że na tle innych ADC, Corki wreszcie jest viable, tak jak miało to miejsce w sezonie drugim.
Pickratio 1.3% -> 2.9%
Winrate ~46% -> ~50%

Draven dostał nową umiejętność pasywną, która miała obniżyć jego obrażenia zadawane w early game. Ta zmiana bardzo mocno uderzyła w jego procent zwycięstw i wygląda na to, że wbrew temu co mówi nazwa jego nowego pasywa, League of Draven się skończyło.
Pickratio 22% -> 15%
Winrate ~54% -> ~50%

Jedna mała zmiana – podwyższenie jego mana costów dla Rampage, które jest jednak jego główną umiejętnością.
Pickratio 9% -> 8%
Winrate ~52% -> ~50%

Jayce był jak dotąd Tier1 topperem i po zmianach w 3.9 może się to zmienić. Zwiększony został jego cooldown na Acceleration Gate, w zamian zwiększony został jednak zasięg Shock Blasta, co miało częściowo zniwelować nerfa. Na spadek jego procentu wygranych ma też jednak wpływ osłabienie Teara, który teraz stackuje się dłużej.
Pickratio 20% -> 14%
Winrate ~50% -> ~47%

Mały Yordle, podobnie jak Jayce, w ostatnim patchu rządził na topie. Zmniejszony został jego bazowy dmg (z 54 na 50) oraz czas trwania Mark of The Storm (z 8 na 6 sekund). Mimo wszystko, miało to minimalny wpływ na jego siłę.
Pickratio 13% -> 10%
Winrate ~51% -> ~50%

Jak dotąd LeBlanc nie była uważana za viable postać i po jej ostatnim update’cie nic się nie zmieniło. Zmiany jej umiejętności wyglądały jak buff i dlatego stała się ona popularniejsza na SoloQ. Procenty mówią jednak co innego – coś poszło nie pomyśli Riotu i LeBlanc jest jeszcze słabsza niż była.
Pickratio 2,2% -> 3%
Winrate ~44% -> ~43%

Nunu w poprzednim patchu był jednym z największych “Opeków”. Jego consume pozwalał mu invade’ować oraz outsmite’ować przeciwników na pierwszym levelu. Riot zmienił tą umiejętność tak, aby odpowiadała obrażeniom zadawanym przez smite. Zwiększyło to jego czas czyszczenia campów i zmniejszyło jego znaczenie przy braniu objectivsów takich jak buffy, drake’i czy barony.
Pickratio 16% – 14%
Winrate ~53% -> ~49%

Shyvana dostała sporego buffa. Zmieniony został jej pasyw, jego bonusy zostały przeniesione do odpowiednich umiejętności. Do tego ulepszono jej late game poprzez lepszą regenerację jej punktów furii.
Pickratio 1,5% -> 3,1%
Winrate ~46% -> ~49%