http://www.youtube.com/watch?v=OvpO6yfW0xE
W rozszerzeniu wpisu znajdziecie pełną listę zmian
[tabs tab1=”Pol” tab2=”Ang”][tab]
Brand
Słup Ognia
- Koszt many zmniejszono z 70/80/90/100/110 do 70/75/80/85/90 pkt.
Pożoga
- Koszt many zwiększony z 60/65/70/80/90 do 70/75/75/85/80.
Piroklazm
- Koszt many zmniejszono z 100/150/200 do 100/100/100 pkt.
Corki
Najczęstszym zgłaszanym problemem dotyczącym Corkiego jest to, że Bomba Fosforowa ma wysoki koszt many i ogranicza korzystanie z innych umiejętności. Jednakże po przyjrzeniu się jego umiejętnościom doszliśmy do wniosku, że Bomba Fosforowa musi zużywać dużo many, żeby zrównoważyć brak możliwości kontrowania. Postanowiliśmy więc obniżyć koszt jego innych umiejętności, by mana nie ograniczała go tak bardzo.
Walkiria
- Koszt many zmniejszono z 100 do 50 pkt.
Ogień Zaporowy
- Koszt many zmniejszono z 30/35/40 do 20 pkt.
Draven
Obniżyliśmy obrażenia zadawane we wczesnej fazie gry dzięki umiejętności biernej, gdyż nie czyniło to rozgrywki interesującą. Niestety, aby odpowiednio dobrać wartości, musielibyśmy zmniejszyć je tak bardzo, że umiejętność byłaby bezużyteczna. Zamiast tego postanowiliśmy zmienić jego umiejętność tak, by pasowała do postaci, zrobić ją tak bardzo… dravenową… że nawet jego przeciwnicy zakrzyknęliby: Witajcie… w Lidze Dravena.
Liga Dravena (nowa umiejętność bierna)
- Gdy Draven złapie Wirujący Topór lub zabije stwora albo potwora, zyskuje ładunek Uwielbienia. Gdy zabije bohatera, zużyje połowę ładunków Uwielbienia, zyskując 3 sztuki złota za każdy ładunek. Ginąc, Draven traci połowę Uwielbienia.
Evelynn
Uścisk Śmierci
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że efekt Nasycenia pojawiał się, gdy Evelynn trafiła wyłącznie osłonięte cele (tylko zmiana graficzna).
Hecarim
Spustoszenie
- Koszt many zwiększono z 25 do 24/28/32/36/40 pkt.
Janna
Monsun
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że odliczanie na ikonie wzmocnienia nie zgadzało się z czasem działania tej umiejętności.
Jayce
Wydłużając czas odnowienia Bramy Przyspieszenia Jayce’a, sprawiamy, że kombinacja Porażająca Eksplozja + Brama Przyspieszenia wciąż jest skuteczna, ale zmniejszamy jego zdolność do nękania i możliwość ucieczki. Dodatkowo, w późniejszej fazie gry nie każda Porażająca Eksplozja będzie przyspieszona, więc zwiększyliśmy szybkość pocisku, by umiejętność była skuteczniejsza bez wspomagania.
Porażająca Eksplozja
- Podstawowa prędkość pocisku została zwiększona z 1350 do 1450 jednostek (prędkość przyspieszonej Porażającej Eksplozji pozostaje taka sama).
Brama Przyspieszenia
- Czas odnowienia wydłużono z 14/13/12/11/10 do 16 sekund.
Kayle
Słuszny Gniew
- Efekt obrażeń obszarowych nie działa na wieże.
Kennen
Stworzone przez Yordlów shurikeny wydają się zbyt ostre i kłujące, więc osłabiliśmy trochę wczesną fazę gry Kennena, biorąc pod uwagę fakt, jak silny jest podczas walk drużynowych.
- Podstawowe obrażenia od ataku na pierwszym poziomie zmniejszono z 54,6 do 50,5 pkt.
Znak Burzy
- Czas trwania znaku zmniejszono z 8 do 6 sek.
LeBlanc
Umiejętność Naśladowca była głównie wykorzystywana do szybkiego zabicia kogoś za pomocą Pieczęci Ciszy. Te zmiany mają na celu uczynienie Naśladowcy równie interesującą umiejętnością co pozostałe. Naśladowane umiejętności będą teraz zadawać własne obrażenia podstawowe, zamiast wzmacniać obrażenia podstawowe zaklęcia. Oznacza to, że gracze będą mogli korzystać z Naśladowcy na wiele sposobów na poziomie 6., zamiast tylko wzmacniać Pieczęć Ciszy. Dodatkowo, Pieczęć Ciszy będzie zadawać teraz mniej obrażeń bezpośrednio, a więcej obrażeń przy detonacji, co zachęci do korzystania z kombinacji umiejętności.
Lustrzany Obraz
- Lustrzany Obraz będzie teraz próbował uciekać, zamiast stać w miejscu.
Pieczęć Ciszy
- Koszt many zmniejszono z 70/75/80/85/90 do 50/60/70/80/90 pkt.
- Obrażenia zmieniono na 55/80/105/130/155 (+0,4 pkt. za każdy punkt mocy umiejętności) pkt. zarówno przy bezpośrednim trafieniu, jak i zdetonowaniu znaku.
- Trafienie zadawało 70/110/150/190/230 (+0,6 pkt. za każdy punkt mocy umiejętności).
- Detonacja znaku zadawała 20/40/60/80/100 (+0,2 pkt. za każdy punkt mocy umiejętności).
- Czas działania uciszenia skrócono z 2 do 1,5 sek.
Zniekształcenie
- Umiejętność zaczyna się odnawiać po użyciu, zamiast po powrocie.
- Koszt many zwiększono z 80 do 80/90/100/110/120 pkt.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że Zniekształcenie było widoczne przez mgłę wojny.
Eteryczne Łańcuchy
- Czas działania spowolnienia (i czas do unieruchomienia) skrócono z 2 do 1,5 sek.
- Czas działania unieruchomienia zmieniono z 1/1,3/1,6/1,9/2,2 do 1,5 sekundy.
- Czas odnowienia wydłużono z 10 do 14/13/12/11/10 sekund.
Naśladowca
- Koszt many zmniejszono z 100/50/0 do 0 pkt.
- Wszystkie naśladowane umiejętności zadają teraz własne obrażenia, zamiast wzmacniać obrażenia podstawowego zaklęcia.
Naśladowca: Pieczęć Ciszy
- Teraz zadaje 100/200/300 (+0,65 pkt. za każdy punkt mocy umiejętności) pkt. obrażeń przy uderzeniu i ponownie przy detonacji znaku.
Naśladowca: Zniekształcenie
- Umiejętność zaczyna się odnawiać po użyciu, zamiast po powrocie.
- Teraz zadaje 150/300/450 (+0,975 pkt. za każdy punkt mocy umiejętności) pkt. obrażeń przy uderzeniu.
Naśladowca: Eteryczne Łańcuchy
- Teraz zadaje 100/200/300 (+0,65 pkt. za każdy punkt mocy umiejętności) pkt. obrażeń przy uderzeniu. Liczba ta zostaje podwojona, jeśli cel jest uziemiony.
Malzahar
Zew Pustki
- Teraz prawidłowo odkrywa obszar na całej linii.
- Cele, które otrzymały obrażenia, pozostaną widoczne.
Złowieszcze Wizje
- Będą teraz przemieszczać się, gdy trafią na nieumarły cel (np. Karthus, Kog’Maw, Zyra itp.)
Master Yi
Podwójne Uderzenie
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że Ostrze Gniewu Guinsoo nie dawało dwóch ładunków.
Morgana
Mroczne Uwiązanie
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że Mroczne Uwiązanie nieprawidłowo unieruchamiało niewidzialnych bohaterów.
Nasus
Wysysające Uderzenie
- Dodatkowe obrażenia wyświetlają się teraz jako wzmocnienie.
Nautilus
Zakotwiczenie
- Nie przelatuje już przez niektóre ściany.
Nunu
Obniżyliśmy obrażenia zadawane przez Pożarcie, by nie było lepsze niż Porażenie na poziomie pierwszym.
- Przyrost zdrowia na poziom zmniejszono z 108 do 96 pkt.
Pożarcie
- Obrażenia zmniejszono z 500/700/800/1000/1000 do 600/625/750/875/900
Orianna
Rozkaz: Chroń
- Orianna otrzymuje bierny wskaźnik odległości, który pokazuje, kiedy kula do niej powróci, gdy jest przyczepiona do sojuszniczego bohatera.
Pantheon
Rzut Włócznią
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że Rzut Włócznią nie skalował się z dodatkowymi obrażeniami od trafień krytycznych, gdy uderzał w przeciwnika, który miał poniżej 15% zdrowia.
Riven
Połamane Skrzydła
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że możliwe było połączenie więcej niż 3 uderzeń.
Shen
Uderzenie Ki
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że efekt wizualny nie wyświetlał się prawidłowo na początku meczu.
Shyvana
Zmieniamy Ognisty Podmuch tak, aby był głównym narzędziem do kontrolowania celów i szybszego zabijania w dżungli. Dodatkowo, będzie też wykorzystywana jako umiejętność „zmiękczająca” w połączeniu z podstawowymi atakami przeciw bardziej wytrzymałym celom. Naprawiliśmy także znany od dawna błąd z Wypaleniem, które nie skalowało się z obrażeniami od ataku, gdy Shyvana przebywała w postaci smoka. Zwiększony przyrost furii oraz zmniejszona szybkość jej utraty ̶ pomoże to bohaterce podczas walk drużynowych w późniejszej fazie gry. Przenieśliśmy także opisy wcześniejszych efektów biernych do nowych opisów umiejętności, by lepiej posegregować informacje.
Smocza Furia – zmiana. Wszystkie efekty Smoczej Furii zostały przeniesione do odpowiednich umiejętności.
- Córa Smoków – otrzymuje 5/10/15/20 pkt. pancerza i odporności na magię. Te premie zostają podwojone w postaci smoka.
Ognisty Podmuch
- Nie obniża już pancerza o 15%.
- Teraz przebija się przez wszystkie trafione jednostki, zamiast zatrzymywać się na pierwszej.
- Czas działania efektu wydłużono z 4 do 5 sek.
- Obrażenia zmniejszono z 80/125/170/220/260 do 80/115/150/185/215 pkt.
- Magiczne obrażenia przy trafieniu osłabionego celu zmieniono na 2% maksymalnego zdrowia celu, z 15% obrażeń Ognistego Podmuchu (12/18,75/25,5/32,25/39 pkt. + 0,09 pkt. za każdy punkt mocy umiejętności).
Wypalenie
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że Wypalenie nie skalowało się z obrażeniami od ataku, gdy przybrała postać smoka.
Smoczy Atak
- Pancerz/odporność na magię zostały usunięte.
- Bierny przyrost furii zwiększono do 1/2/3 co 1,5 sek. z 1/1/1.
- Utratę furii w postaci smoka zmniejszono do 5 na sekundę z 6 na sekundę.
Thresh
- Po użyciu Wyroku Śmierci, opis umiejętności będzie odnosił się do Śmiertelnego Skoku.
Twitch
Ukrycie w Cieniu
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że Twitch mógł odrodzić się niewidzialny, gdy aktywny był Anioł Stróż lub Chronoskok.
Vayne
Godzina Sądu
- Niewidzialność z Godziny Sądu zostanie prawidłowo przerwana przy wyprowadzeniu podstawowego ataku.
Zac
Elastyczna Proca
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że celowanie umiejętnością mogło przedwcześnie zniszczyć tarcze magii.
Ziggs
Chcieliśmy sprawić, by Ładunek Kumulacyjny był częściej używany ofensywnie, niezależnie od tego, czy miałby być detonowany natychmiast czy stanowić zagrożenie na polu walki. Chcieliśmy także uczynić go łatwiejszym w użyciu dla graczy ze średnim i dużym opóźnieniem.
Ładunek Kumulacyjny
- Może być teraz użyty w locie, sprawiając, że wybuchnie natychmiast po lądowaniu.
- Prędkość pocisku zwiększono z 1600 do 1750.
- Dystans odrzucenia zwiększono z 350 do 400.
- Umiejętność zaczyna się odnawiać, gdy Ładunek Kumulacyjny zostanie rzucony, a nie gdy wybuchnie.
Stale zmieniając formę podczas wędrówki po mapie, niektórzy bohaterowie sztucznie przyspieszali zdobycie rozwiniętej formy przedmiotów z Łzy (Muramana i Uścisk Serafina), bez używania many.
Następujące umiejętności nie liczą się już jako rzucenie czaru w przypadku przedmiotów takich, jak Łza bogini, Blask itp.
- Pajęcza Postać / Ludzka Postać Elise
- Postać Pumy Nidalee
- Transformacja: Rtęciowy Młot / Działo Rtęciowe Jayce’a
Zmieniliśmy opóźnienie przy trafieniu kilku umiejętności, które miały niewielkie różnice między tym, kiedy zaklęcie zostało rzucone, a tym, kiedy zadziała.
Opóźnienie następujących umiejętności zostało zmienione:
- Opóźnienie Słupa Ognia Branda zostało zmienione na 0,625 sek.
- Opóźnienie Rozbłysku Słonecznego Leony zostało zmienione na 0,625 sek.
- Opóźnienie Nigdyruchu Swaina zostało zmienione na 0,875 sek.
- Opóźnienie Ciemnej Materii Veigara zostało zmienione na 1,25 sek.
Zmęczenie
- Gdy zostanie użyte na bohaterze niewrażliwym na efekty kontroli tłumu, zostanie wyświetlone tylko „Nie można spowolnić”.
Utrata połączenia
- Przywoływacze, którzy utracili połączenie będąc pod działaniem efektów kontroli tłumu, prawidłowo wrócą do bazy.
Aby zmniejszyć ilość wydawanego przez bohaterów wsparcia złota podczas „wojen totemów”, wprowadziliśmy zmiany związane z Eliksirem Wyroczni oraz nagrodami za niszczenie totemów. Po pierwsze, Eliksir Wyroczni nie znika już w chwili śmierci, co oznacza, że gracze, którzy go posiadają, mogą grać bardziej agresywnie, zamiast ostrożnie oczyszczać obszary z totemów. Po drugie, złoto otrzymane za zniszczenie totemu jest teraz dzielone między graczem, który zniszczy totem, a osobą, która go ujawniła (za pomocą eliksiru lub totemu).
Totemy
- Totem Wizji i Totem Widzenia są teraz warte 30 sztuk złota zamiast 25.
- Totem z Latarni Wriggle jest teraz warty 20 sztuk złota zamiast 15.
- Nagrody za niszczenie totemów zostały zmienione:
- Osoba, która zniszczyła totem otrzymuje 50% podstawowej wartości totemu.
- Pobliscy sojuszniczy bohaterowie z Eliksirem Wyroczni lub ci, którzy umieścili w pobliżu Totem Wizji, podzielą między sobą 50% podstawowej wartości totemu.
- Kamień Widzenia i Rubin Widzenia wyświetlają teraz liczbę umieszczonych Widmowych Totemów w opisie w ekwipunku.
Eliksir Wyroczni
- Nie znika po śmierci.
- Czas trwania skrócono z 5 do 4 minut.
- Zasięg wykrycia zmniejszono z 750 do 600.
- Teraz wyświetla zasięg wykrywania graczowi, który go użył.
Wyciąg Wyroczni
- Zasięg wykrycia zmniejszono z 750 do 600.
- Teraz wyświetla zasięg wykrywania graczowi, który go użył.
Łza Bogini i Manamune zdobywały ładunki zbyt szybko, więc wydłużyliśmy czas odnowienia przy każdym ładunku. Z drugiej strony, Kostur Archanioła jest przedmiotem z wyższej półki i wymaga dużo więcej złota, więc postanowiliśmy wynagrodzić graczy, którzy zdecydowali się go zakupić.
Łza Bogini
- UNIKALNE Bierne ̶ Doładowanie Many
- Czas odnowienia przy każdym ładunku zwiększono z 3 do 4 sek.
- Zaktualizowano opis, by lepiej wyjaśnić działanie.
Manamune
- UNIKALNE Bierne ̶ Doładowanie Many
- Czas odnowienia przy każdym ładunku zwiększono z 3 do 4 sek.
- Zaktualizowano opis, by lepiej wyjaśnić działanie.
Kostur Archanioła
- UNIKALNE Bierne ̶ Doładowanie Many
- Przyrost many zwiększono z 6 do 8 pkt.
- Czas odnowienia przy każdym ładunku zwiększono z 3 do 4 sek.
- Zaktualizowano opis, by lepiej wyjaśnić działanie.
Bohaterowie, których ataki zadawały dwa różne rodzaje obrażeń fizycznych (tak, Jarvan, o ciebie chodzi) mogli, niezamierzenie, otrzymać dodatkowe ładunki obniżenia pancerza z Czarnego Tasaka. Postacie takie jak Shyvana czy Renekton, które mogą zaatakować kilkukrotnie w tym samym momencie, będą nakładać ładunki normalnie.
Czarny Tasak
- Nie może nałożyć więcej niż jeden ładunek obniżenia pancerza przy pojedynczym ataku.
Opis biernej premii Paszczy Malmortiusa jest łatwiejszy do zrozumienia. Teraz Paszcza da maksymalne obrażenia od ataku, gdy tarcza zostanie aktywowana, więc gracze będą wiedzieli, kiedy osiągną pełnię sił.
Paszcza Malmortiusa
- Obrażenia od ataku zwiększono z 55 do 60 pkt.
- Odporność na magię zwiększono z 36 do 40 pkt.
- Biernie daje 1 pkt. obrażeń od ataku za każde 2% brakującego zdrowia – zmiana z 2,5%.
- Efekt bierny daje teraz 35 pkt. obrażeń od ataku – zmiana z 40 pkt.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że czas odnowienia nie resetował się przy ulepszeniu z odnawiającego się Pochłaniacza Uroków.
Kapelusz Wiedźmy
- Naprawiono kilka nieumyślnych interakcji z umiejętnościami bohaterów oraz Stazą.
Klepsydra Zhonyi
- Naprawiono kilka nieumyślnych interakcji z umiejętnościami bohaterów oraz Stazą.
Summoner’s Rift
Wprowadziliśmy kilka zmian związanych z seriami śmierci, by rozwiązać problem ze strategią, polegającą na ciągłym umieraniu, by jak najbardziej obniżyć nagrodę za zabicie. Wiemy, że może to wpłynąć na gry, w których gracze nie giną specjalnie i będziemy się temu uważnie przyglądać.
- Ilość złota za zabicie kogoś z serią śmierci została zmieniona, aby była bliższa Przedsezonowi 3.
- Przykłady:
- Gracz zabity trzy razy z rzędu bez przerwy jest wart teraz 220 sztuk złota (wcześniej: 182 sztuki złota).
- Gracz zabity sześć razy z rzędu bez przerwy jest wart teraz 112 sztuk złota (wcześniej: 62 sztuki złota).
- Minimalna wartość zabitego bohatera wynosi 50 sztuk złota (wcześniej: 15 sztuk złota).
W patchu 3.9 wprowadzamy nowość – oddzielne, zależne od mapy zmiany w balansie niektórych bohaterów. Naszym zamiarem nie jest wprowadzenie takiej równowagi, jak na Summoner’s Rift, ale poprawienie wrażeń z gry na tych mapach. W tym patchu osłabiamy Kassadina na Crystal Scar i Singeda na Twisted Treeline. Jeżeli to podejście się sprawdzi, wprowadzimy kolejne zmiany, gdy będą potrzebne.
Twisted Treeline
- Singed
- Przyrost pancerza na poziom zmniejszono z 3,5 do 2 pkt. na Twisted Treeline.
- Czas odnowienia Mikstury Obłędu wydłużono ze 100 do 120 sek. na Twisted Treeline.
Crystal Scar
- Kassadin
- Czas odnowienia Kroku przez Wymiary wydłużono z 7/6/5 do 9/8/7 sek. na Crystal Scar.
- Zasięg Kroku przez Wymiary zmniejszono z 700 do 600 na Crystal Scar.
Howling Abyss
- Dodano nowy przedmiot: Kula Zimy
- Przepis: Koralik Odrodzenia + Koralik Odrodzenia + Płaszcz Negacji
- Łączny koszt: 2080 sztuk złota (koszt połączenia: 1180 sztuk złota)
- +70 pkt. odporności na magię
- +20 pkt. regeneracji zdrowia co 5 sek.
- Unikalne Bierne: Daje tarczę, która pochłania obrażenia. Tarcza odnowi się po krótkim czasie bez otrzymania obrażeń.
- Naprawiono znany od dawna błąd, który sprawiał, że komendy „ruch i atak” i „ruch” mogły zostać użyte podczas pisania w czacie.
- Naprawiono błąd z klawiszami, który sprawiał, że niektóre klawisze modyfikujące nie mogły być łączone z niektórymi klawiszami i przyciskami myszy.
- Znacznie usprawniono działanie podczas zakupu ulepszeń przedmiotów.
- Dodano możliwość oglądania graczy i drużyn, którzy są w Kręgu Pretendenta. Opcja ta jest dostępna z menu lig.
- Wyświetlając drużyny w zakładce Lig, kliknięcie na drużynę wyświetli listę jej najlepszych graczy.
Pracowaliśmy razem z zespołem odpowiedzialnym za zachowanie graczy i stwierdziliśmy, że usuniemy wszystkie wskaźniki opóźnienia, poza wskaźnikiem danego gracza. Dane pokazały, że wyświetlenie wskaźnika opóźnienia może doprowadzić do konfliktu podczas gry, zanim się ona zacznie. Doszliśmy do wniosku, że taka zmiana doprowadzi do znacznej poprawy relacji między graczami.
- Na ekranie wczytywania znajdują się teraz ikony przywoływaczy.
- Pasek postępu został usunięty ze względu na brak miejsca.
- Opóźnienie innych przywoływaczy zostało usunięte.
- Strona z runami została zmodyfikowana, by była bardziej czytelna:
- Odfiltrowanie run danego typu (jak znaki czy pieczęcie) sprawi, że zostanie on wygaszony.
- Cofnięcie zmian w księdze run nie zmieni już edytowanej zawartości.
- Możliwe jest otworzenie więcej niż jednego typu run w inwentarzu run.
- Kliknięcie prawym przyciskiem myszy lub podwójne kliknięcie w celu dodania runy nie wymaga już czekania na zakończenie animacji.
- Lekko zmieniono położenie gniazd, by zmniejszyć niektóre przerwy.
- Paski do przewijania działają lepiej i łatwiej w nie kliknąć.
- Oddzielenie między efektami na panelu statystyk teraz maleje, gdy pojawia się pasek do przewijania.
- Przeciągnięcie runy na miejsce nie podświetli już najbliższego sąsiedniego gniazda.
- Animacje transmutatora run są prostsze i mniej obciążają procesor.
- Filtry transmutatora run przypominają te ze strony z runami.
- Gdy wskaźniki zasięgu inteligentnych czarów są włączone, klawisz przypisany do rzucenia czaru na siebie (standardowo ALT) aktywuje teraz umiejętność natychmiast po jego wciśnięciu zamiast po zwolnieniu go. Pasuje to lepiej do umiejętności, które naturalnie rzuca się na samego siebie, takich jak np. Tarcza czarów Sivir.
- Do klienta dodano opisy i wskaźniki graficzne, by lepiej przedstawić, które tryby gry, mapy i inne funkcje są zablokowane dla nowych graczy na niskim poziomie.
- PVP.net będzie się teraz skalować automatycznie do rozdzielczości 1150×720 lub 1024×640, zależnie od tego, która będzie bardziej odpowiednia. Najpopularniejsze rozdzielczości, które zauważą zmianę, to:
- 1366×768
- 1280×768
- 1280×700
- 1182×864
- Wsparcie urządzeń Logitech można wyłączyć, dopisując „LogitechSupport=0” do sekcji „General” w pliku game.cfg
Brand
Pillar of Flame
- Mana cost reduced to 70/75/80/85/90 from 70/80/90/100/110
Conflagration
- Mana cost increased to 70/75/80/85/90 from 60/65/70/75/80
Pyroclasm
- Mana cost reduced to 100/100/100 from 100/150/200
Corki
A common Corki complaint is that he feels extremely mana constrained by the cost of Phosphorus Bomb. However, after looking at his abilities, Phosphorus Bomb needs to be expensive to balance out its lack of counterplay. So we instead reduced the cost on some of his other spells to make mana less of a constraint overall.
Valkyrie
- Mana cost reduced to 50 from 100
Missile Barrage
- Mana cost reduced to 20 from 30/35/40
Draven
We lowered the early game damage output Draven got from his passive since it wasn’t adding much in terms of satisfying gameplay. Unfortunately, to get the numbers right, we realized we would need to reduce his passive damage to a point where it would be even less satisfying. We instead opted to rework Draven’s passive altogether into something that reinforces his current gameplay, something so… Draven… even his opponents will feel begrudged to applaud: Welcome… to the League of Draven.
League of Draven (New Passive)
- When Draven catches a Spinning Axe, or kills a minion or monster, he gains one stack of Adoration. When Draven kills an enemy champion, he consumes half of his Adoration stacks and gains 3 gold per stack consumed. Draven loses half of his Adoration stacks upon death.
Evelynn
Agony’s Embrace
- Fixed a bug where the Sated buff and visual effect appeared when Evelynn hit only spell-shielded targets (visual change only)
Hecarim
Rampage
- Mana cost increased to 24/28/32/36/40 from 25
Janna
Monsoon
- Fixed a bug where the buff icon countdown didn’t properly match the 4-second channeling time
Jayce
By increasing the cooldown on Jayce’s Acceleration Gate, we can keep his Shock Blast + Acceleration Gate combo impactful while toning down his poke and disengage potential. In addition, since later in the game not every Shock Blast will be accelerated, we’ve increased the base speed of the ability to make it better as a standalone skillshot.
Shock Blast
- Basic missile speed increased to 1450 from 1350 (Accelerated Shock Blast missile speed remains the same)
Acceleration Gate
- Cooldown increased to 16 seconds from 14/13/12/11/10
Kayle
Righteous Fury
- AoE effect no longer affects towers
Kennen
Yordle-made shurikens seemed a little too sharp and pointy, so we’ve tuned down some of Kennen’s early game lane harass given how much teamfight potential he has.
- Base Attack Damage at level 1 reduced to 50.5 from 54.6
Mark of the Storm
- Mark duration reduced to 6 seconds from 8
LeBlanc
LeBlanc’s Mimic was less a decision point and more of a tool to one-shot someone with Sigil of Silence. These changes aim to make Mimic equally interesting with other skills. For one, Mimicked abilities will now deal their own base damage instead of amplifying the base spell. This means players will be able to use Mimic in more creative ways at level 6, rather than saving it for Sigil of Silence. Additionally, Sigil of Silence will now deal less damage up front but more damage on detonation in order to better promote LeBlanc’s multi-skill interaction.
Mirror Image
- The Mirror Image will now attempt to run instead of standing still
Sigil of Silence
- Mana cost reduced to 50/60/70/80/90 from 70/75/80/85/90
- Damage changed to 55/80/105/130/155 (+0.4 Ability Power) for both initial impact damage and mark detonation damage
- Impact damage was 70/110/150/190/230 (+0.6 Ability Power)
- Mark damage was 20/40/60/80/100 (+0.2 Ability Power)
- Silence duration reduced to 1.5 seconds from 2
Distortion
- Cooldown now starts on cast rather than after returning to your Distortion
- Mana cost increased to 80/90/100/110/120 from 80
- Fixed a bug where Distortion was visible in the fog of war
Ethereal Chains
- Slow duration (and time until root) reduced to 1.5 seconds from 2
- Root duration changed to 1.5 seconds from 1/1.3/1.6/1.9/2.2
- Cooldown increased to 14/13/12/11/10 seconds from 10
Mimic
- Mana cost reduced to 0 from 100/50/0
- All mimicked abilities now deal their own base damage instead of amplifying the base spell’s damage
Mimic: Sigil of Silence
- Now deals 100/200/300 (+0.65 Ability Power) damage once on impact and again if the mark is detonated
Mimic: Distortion
- Cooldown now starts on cast rather than after returning to your Distortion
- Now deals 150/300/450 (+0.975 Ability Power) damage on impact
Mimic: Ethereal Chains
- Now deals 100/200/300 (+0.65 Ability Power) damage once on impact and again if the target is rooted
Malzahar
Call of the Void
- Now correctly grants vision on the entire line path
- Damaged targets will now always become visible
Malefic Visions
- Will now jump when active on a zombified champion (i.e. Karthus, Kog’Maw, Zyra, etc.)
Master Yi
Double Strike
- Fixed a bug where Guinsoo’s Rageblade wasn’t properly giving 2 stacks
Morgana
Dark Binding
- Fixed a bug where Dark Binding wasn’t properly snaring stealthed Champions
Nasus
Siphoning Strike
- Bonus damage now displayed as a buff on Nasus
Nautilus
Dredge Line
- No longer travels through some walls
Nunu
We’ve reduced the overall damage of Consume to prevent it from outsmiting Smite at rank one.
- Health per level reduced to 96 from 108
Consume
- Damage reduced to 500/625/750/875/1000 from 600/700/800/900/1000
Orianna
Command: Protect
- Orianna now gains a passive range indicator that shows the range at which The Ball will return to her when attached to an allied Champion.
Pantheon
Spear Shot
- Fixed a bug where Spear Shot was not scaling with bonus Critical Strike damage when hitting an enemy below 15% Health
Riven
Broken Wings
- Fixed a bug that made it possible to chain more than 3 strikes
Shen
Ki Strike
- Fixed a bug where the visual effect wasn’t properly appearing at the start of the game
Shyvana
We’re repositioning Flame Breath as a core tool for objective control and faster jungle clear, while also emphasizing its use as a “burn down” ability to be followed up with auto attacks against tankier fighters. We’ve also fixed a long-standing bug with Shyvana’s Burnout where it wasn’t scaling with attack damage while in Dragon form. This fix – along with her increased fury gains and reduced fury decay – will help her in late game teamfights. Lastly, we’ve moved the descriptions of her previous passive effects to their new ability tooltips to help centralize information.
Fury of the Dragonborn – Remade. All Fury of the Dragonborn effects have been moved to their respective abilities.
- Dragonborn – Gains 5/10/15/20 Armor and Magic Resist. These bonuses are doubled in Dragon Form.
Flame Breath
- No longer reduces Armor by 15%
- Now passes through all units hit instead of stopping at the first
- Debuff duration increased to 5 seconds from 4
- Damage reduced to 80/115/150/185/220 from 80/125/170/215/260
- On-hit magic damage to debuffed targets changed to 2% of the target’s maximum Health from 15% of Flame Breath’s damage (12/18.75/25.5/32.25/39 + 0.09 Ability Power).
Burnout
- Fixed a bug where Burnout wasn’t scaling with attack damage when Shyvana was in Dragon form
Dragon’s Descent
- Passive Armor/Magic Resistance component removed
- Passive Fury Gain increased to 1/2/3 per 1.5 seconds from 1/1/1
- Fury decay while in Dragon Form reduced to 5 per second from 6 per second
Thresh
- After initially using Death Sentence the tooltip will now describe his Death Leap ability
Twitch
Hide in Shadows
- Fixed a bug where Twitch could revive in stealth when Guardian Angel or Chrono Shift was active on him
Vayne
Final Hour
- Stealth from Final Hour will now properly be broken upon launching a basic attack
Zac
Elastic Slingshot
- Fixed a bug where aiming could preemptively break the targets’ spell shields
Ziggs
We wanted to make it easier and more rewarding for Ziggs to use Satchel Charge offensively, whether by detonating it immediately or leaving it as a threat on the battlefield to zone opponents. We also wanted to make Satchel Charge noticeably easier to use for players with moderate to high latency.
Satchel Charge
- Can now be reactivated while in flight, causing the Satchel Charge to detonate on landing
- Missile speed increased to 1750 from 1600
- Increased knockback distance to 400 from 350
- Cooldown now starts when Satchel Charge is cast, not when it detonates
By constantly shifting between forms as they move about the map, certain champions have been artificially accelerating their access to fully stacked Tear items (Muramana and Seraph’s Embrace) without using their mana.
The following abilities no longer count as a spellcast for the sake of items like Tear of the Goddess, Sheen, etc.
- Elise‘s Spider Form / Human Form
- Nidalee‘s Aspect of the Cougar
- Jayce‘s Transform: Mercury Hammer / Mercury Cannon
We’ve normalized the hit delay on a few spells that had slight discrepancies between when the spell was cast and when it would take effect.
The following abilities have had their hit delay normalized:
- Brand‘s Pillar of Flame hit delay normalized to 0.625 secondsLeona‘s Solar Flare hit delay normalized to 0.625 seconds
- Swain‘s Nevermove hit delay normalized to 0.875 seconds
- Veigar‘s Dark Matter hit delay normalized to 1.25 seconds
Exhaust
- When used on a CC immune champion, it will only display “Can’t be slowed”
Disconnection
- Summoners that disconnect while CCed will now properly run back to base
In order to alleviate some of the gold pressure on supports as they push for vision dominance, we’ve made some changes to how the Oracle’s buff works as well reworked the rewards for killing wards. First off, Oracle’s Elixir no longer expires upon death, meaning players can be more aggressive with Oracle’s, rather than just passively clear warded areas they know to be safe. Secondly, the gold from destroying a ward is now distributed between both the player who kills the ward AND the player who, whether through Oracle’s or placing Vision wards, granted vision on that ward.
Wards
- Vision and Sight Ward are now worth 30 gold, up from 25
- Wriggle’s Lantern Ward is now worth 20 gold, up from 15
- The reward structure for killing wards has been changed to the following:
- The killer of the ward gains 50% of the ward’s base gold value
- Nearby allied champions with Oracle’s Elixir, or allied champions that placed Vision Wards nearby, split 50% of the ward’s base gold value
- Sightstone and Ruby Sightstone now display the number of placed Ghost Wards in their inventory tooltips
Oracle’s Elixir
- No longer expires on death
- Duration reduced to 4 minutes from 5
- Invisibility detection radius reduced to 600 from 750
- Now displays the radius of the detection effect to the buffed player
Oracle’s Extract
- Invisibility detection radius reduced to 600 from 750
- Now displays the radius of the detection effect to the buffed player
Tear of the Goddess and Manamune were stacking up far too quickly given their low cost, so we’ve increased the cooldown per charge. On the other hand, Archangel’s Staff is a top tier item and requires a higher gold investment, so we wanted to reward players who choose to invest in charging their Archangel’s Staff faster.
Tear of the Goddess
- UNIQUE Passive – Mana Charge
- Cooldown per charge increased to 4 seconds from 3
- Updated the tooltip to clarify its actual functionality
Manamune
- UNIQUE Passive – Mana Charge
- Cooldown per charge increased to 4 seconds from 3
- Updated the tooltip to clarify its actual functionality
Archangel’s Staff
- UNIQUE Passive – Mana Charge
- Mana gained increased to 8 from 6
- Cooldown per charge increased to 4 seconds from 3
- Updated the tooltip to clarify its actual functionality
Previously, champions whose attacks applied a secondary source of physical damage (we’re looking at you Jarvan), could unintentionally gain additional stacks of Black Cleaver’s shred with one hit. Characters like Shyvana or Renekton that can apply multiple basic attacks at the same time will still stack up shreds as normal.
Black Cleaver
- Can no longer apply more than one stack of Armor Shred in a single basic attack
We’ve made Maw of Malmortius’ passive bonus easier to understand at a glance. Now Maw will grant its maximum AD when the shield procs, so players will know exactly when they’re at peak power.
Maw of Malmortius
- Attack Damage increased to 60 from 55
- Magic Resist increased to 40 from 36
- Passive now grants 1 Attack Damage for every 2% of missing Health, up from 2.5%
- Passive now capped at 35 Attack Damage, down from 40
- Fixed a bug where the cooldown was not properly resetting when upgrading from a Hexdrinker on cooldown
Wooglet’s Witchcap
- Fixed several unintended interactions with champion abilities and the Stasis active
Zhonya’s Hourglass
- Fixed several unintended interactions with champion abilities and the Stasis active
Summoner’s Rift
We’ve made some changes to death streaks in order to address strategies where repeatedly dying to lower your kill bounty could be used to gain an advantage. We know this may affect games where people are not intentionally dying, and we’ll continue to monitor this.
- Death Streak gold values have been reworked to be in line with pre-Season 3 values.
- Examples:
- A player killed three times in a row without resetting is now worth 220 gold (previously 182 gold)
- A player killed six times in a row without resetting is now worth 112 gold (previously 62 gold)
- Minimum kill value of a champion increased to 50 gold (previously 15 gold)
With Patch 3.9, we are setting a new precedent by making separate, map-specific balance changes to certain champions. The intent is not to reach a balancing cadence similar to Summoner’s Rift, but to address some egregious balance outliers to improve the overall player experience. In this patch we’re toning down Kassadin on Crystal Scar and Singed on Twisted Treeline. If this approach proves successful we’ll follow suit with additional tweaks where necessary.
Twisted Treeline
- Singed
- Armor per level reduced to 2 from 3.5 on Twisted Treeline
- Insanity Potion cooldown increased to 120 seconds from 100 on Twisted Treeline
Crystal Scar
- Kassadin
- Riftwalk cooldown increased to 9/8/7 seconds from 7/6/5 on Crystal Scar
- Riftwalk range reduced to 600 from 700 on Crystal Scar
Howling Abyss
- Added new item: Orb of Winter
- Recipe: Rejuvenation Bead + Rejuvenation Bead + Negatron Cloak
- Total Gold Cost: 2080 (combine cost: 1180)
- +70 Magic Resist
- +20 Health Regen per 5 seconds
- Unique Passive: Grants a shield that absorbs damage. The shield will refresh after a short period without taking damage.
- Fixed a long-standing bug where Attack-Move and Move commands could trigger while typing in chat
- Fixed a keybinding issue where some modifier keys could not be used with certain keys and mouse buttons
- Significantly improved performance when purchasing item upgrades
- Added the ability to spectate players and teams in challenger tier via an option in the leagues menu
- When viewing teams in the Leagues tab, clicking on a team will now show a list of the team’s top players
We worked with the Player Behavior team on a smaller change to remove all latency (ping) displays except your own. After looking closely at the data, it seems that showing pings during loading can add toxicity to games before they even begin. Ultimately we came to the conclusion that removing the ping display on champion load screens would lead to a healthier community overall, so we acted on it.
- The load screen now includes Summoner Icons
- The progress bar has been removed due to space constraints
- The ping of other Summoners has been removed
- The rune page has been significantly reworked to provide a more responsive experience:
- Filtering out all runes of a given type (such as Marks or Seals) will cause it to turn grey, indicating that it’s empty
- Reverting the changes in the runebook no longer changes which is being edited
- It’s now possible to open more than one rune type at a time in the rune inventory
- Right clicking or double clicking to rapidly add runes doesn’t require waiting for the animation to complete
- Shifted the rune slots slightly to reduce certain gaps
- The scrollbars have been made more responsive and easier to click
- The dividers between effects in the stats pane now scale down when the scrollbar appears
- Dragging a rune into place no longer highlights slots near the drop target
- Rune combiner animations are simpler and less CPU intensive
- Rune combiner filters are now more consistent with rune page filters
- When Smart Cast Range Indicators are enabled, the keybinding for Self Cast Spell (ALT by default) will activate the ability immediately on key press, rather than on key release. This matches the behavior of abilities which are innately self-cast, such as Sivir’s Spell Shield.
- Added tooltips and visual indicators in the client to more clearly convey which game modes, maps, and types are locked for new and low level players
- PVP.net will now automatically scale itself down to 1150×720 or 1024×640, whichever is most appropriate. The most common desktop resolutions that will see their experience impacted are:
- 1366×768
- 1280×768
- 1280×700
- 1182×864
- Logitech hardware support can now be disabled by adding “LogitechSupport=0” to the “General” section in your game.cfg