Na oficjalnym forum League of Legends po raz kolejny poruszono kwestię przemyśleń na temat gameplayu tym razem skupiając się przede wszystkim na przed-sezonie i najbliższym patchu 8.22.
Jeśli chodzi o przed-sezon to pracownik Riotu przedstawił listę pomniejszych zmian, które również zostaną w nim wprowadzone. Lista ta prezentuje się następująco:
- Skalowanie się ilości punktów doświadczeń przyznawanych przez potwory z jungli zostanie odrobinie zmniejszone (obecnie testowana wersja zakłada zachowanie obecnego poziomu startowego ilości doświadczenia i zmniejszenie o około 5% przyrostu punktów doświadczeń z czasem). Zmiana ta jest ciągiem dalszym zmian w jungli wprowadzonych wcześniej w tym sezonie.
- Buffy przyznawane przez Smoki Żywiołów będą przyznawać większe bonusy we wczesnej fazie gry dzięki czemu będą one bardziej wpływać na tą fazę gry, wraz z drobnym zwiększeniem ilości przyznawanego złota i punktów doświadczenia. Dla przykładu wartości bonusu Cloud Dragona zostały zwiększone z 2/4/6% do 3/4.5/6%
- Zgodnie z zapowiedziami plany zakładają wprowadzenie w przed-sezonie Spear of Shojin, natomiast w tym czasie raczej nie wydany zostanie Atma’s Impaler (część efektów tego przedmiotu ma zostać jednak dodanych do nowej wersji Spear of Shojin)
- Liczba control wardów, które mogą na raz znajdować się w naszym ekwipunku zostanie zmniejszona z 3 do 2, jako że obecnie ich użycie za bardzo przypomina kolejny ładunek czerwonego trinketu
- Najpewniej zmniejszony zostanie przelicznik z AP obecny w Fleet Footwork, co spowodowane jest faktem że runa ta po zmianach w całym systemie powinna być bardziej dostępna dla większej ilości championów
Jeśli natomiast chodzi o zmiany patcha 8.22 to przedstawiono listę zmian w championach planowanych w tej aktualizacji, wśród których znalazły się też takie które nie zadebiutowały jeszcze na PBE. Te zmiany nie zaprezentowane jeszcze na serwerze testowym prezentują się następująco:
- Maokai – rozważanych jest kilka różnych buffów, które mają wzmocnić tą postać przede wszystkim na pozycji junglera, jako że działa on na niej słabiej niż na linii.
- Taliyah – testowana jest zmiana, sprawiająca że jej Q zadaje mniejsze obrażenia potworom, ale za to posiada mniejszy czas odnowienia i koszt many. Są to jednak dość eksperymentalne zmiany i mogą ostatecznie w związku z tym nie zostać wydane
źródło: =https://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/developer-corner/o7Ts852E-quick-gameplay-thoughts-october-31