Na serwer testowy PBE wprowadzona została kolejna aktualizacja skupiająca się przede wszystkim na rozmaitych zmianach w balansie. Przegląd nowości z tego patcha zaczniemy jednak od zupełnie nowej ikony przywoływacza prezentującej się w następujący sposób:
Wraz z nowym patchem rozpoczęto testowanie specjalnego efektu graficznego wyświetlanego na ikonach umiejętności, w momencie w którym czas odnowienia danego spella w pełni się resetował (efekt ten nie będzie obecny podczas częściowego resetu). Efekt ten prezentuje się następująco:
Obecnie w grze jest on obecny na następujących postaciach:
- Diana (R)
- Darius (R)
- Draven (W)
- Irelia (Q)
- Evelynn (E)
- Kalista (E)
- Katarina (Q, W, E, R)
- Kha’Zix (E)
- Mastery Yi (Q, W, E)
- Olaf (Q)
- Ryze (Q)
- Tristana (W)
- Twitch (Q)
- Zilean (Q, E)
Warto również wspomnieć iż w najnowszej aktualizacji swój własny wskaźnik czasu odnowienia otrzymała runa zwana Manaflow Band.
Do omówienia pozostały już tylko zmiany w balansie, do których od razu teraz przejdziemy:
Quinn
Ogólne Zmiany- Bazowa ilość AD została zmniejszona z 62 do 59
- Wartość przyrostu AD na poziom została zwiększona z 2.4 do 3 – na 18 poziomie ilość posiadanego bazowo AD wzrasta zatem z 103 do 110
- Od teraz auto-ataki, które zostały już wyprowadzone również są wstanie aktywować i pochłonąć znacznik tej umiejętności
- Naprawiony został błąd uniemożliwiający tej umiejętności wystrzelenie
- Naprawiony został błąd sprawiający, że wystrzelenie z tej umiejętności poprzez ponowne aktywowanie R zadawało podwójne obrażenia
- Naprawiony został błąd sprawiający, że umiejętność ta od razu kończyła się jeśli użyto ją w trakcie atakowania wieży
- Naprawiony został błąd sprawiający, że komendy związane z poruszaniem się były usuwane lub ignorowane w trakcie castowania tej umiejętności
- Od teraz umiejętność ta nakłada znacznik z pasywa na wszystkich trafionych wrogich championów
- Channelowanie tej umiejętności od teraz nie jest przerywane w momencie otrzymania obrażeń
- Usunięty został efekt odnawiający czas odnowienia R za każdym razem gdy Quinn weszła w starcie
- Otrzymanie obrażeń od nie minionów podczas channelowania lub gdy Behind Enemy Lines jest aktywne nie przerywa już channelowania/formy. Zamiast tego przyznawany przez tą umiejętność bonus do prędkości poruszania się jest dezaktywowany na 2 sekundy. Otrzymanie obrażeń od minionów nie daje tego efektu.
- Powrót do fontanny od teraz automatycznie castuje tą umiejętność jeśli tylko zdążyliśmy już się jej nauczyć – dla przypomnienia zgodnie ze słowami jednego z pracowników Riotu premiera tych zmian nie jest planowana na patch 8.5
Rengar
Naprawa błędów i ogólne usprawnienia- Czas trwania blokady uniemożliwiającej użycie umiejętności z pełną ilością stacków Ferocity został zmniejszony w przypadku Q i E z 0.25 do 0.1 sekundy
- Od teraz blokada uniemożliwiająca użycie umiejętności z pełną ilością stacków działa tylko na umiejętność, która została użyta do zdobycia ostatniego stacku
- Auto-ataki wzmocnione przez Q od teraz da się anulować na tej samej zasadzie co zwykłe auto-ataki
- Użycie Q i W podczas korzystania z E od teraz doda te umiejętności do kolejki i wycastuje je już po zakończeniu E – dotychczas komendy użycia Q i W były w takiej sytuacji ignorowane
- Naprawiony został błąd, przez który Tiamat czasem powodował iż zwykłe auto-ataki Rengara miały animację jego Q
- Naprawiony został błąd powodujący, że klatka ataku wzmocnionego Q pojawiała się odrobinę szybciej od klatki ataku zwykłego Q
- Czas po jakim tracimy posiadane stacki Ferocity został zwiększony z 6 do 8 sekund
- Ilość obrażeń zadawanych przez podstawową wersję tej umiejętności została zwiększona z 20/50/80/110/140 (+1.1 całkowitego AD) do 30/60/90/120/150 (+1/1.05/1.1/1.15/1.2 całkowitego AD)
- Wartość przelicznika z całkowitego AD na obrażenia zadawane przez wzmocnioną wersję tej umiejętności została zwiększona z 1.3 do 1.4
- Od teraz efekt wizji na wrogich championów pozostaje aktywny przez 0.5 sekundy po zakończeniu tej umiejętności
Shyvana
Ogólne Zmiany- Wartość przyrostu AD na poziom została zwiększona z 2.8 do 3.4
Twitch
Contaminate (E)- Bazowa ilość zadawanych obrażeń została zwiększona z 20/25/30/35/40 do 20/30/40/50/60
Hextech GLP-800
- Ilość obrażeń zadawanych z aktywa została zwiększona z 75-150 (+0.2 AP) do 100-200 (+0.35 AP)
- Wartość nakładanego spowolnienia z aktywa została zwiększona z 40% do 65%
Warmog's Armor
- Ilość maksymalnego HP potrzebnego do aktywacji pasywa Warmog’s Heart została zwiększona z 2750 do 3250
Press The Attack (Runa Kluczowa, Ścieżka Precyzji)
- Wartość bonusu do obrażeń zadawanych Rannym championom została zwiększona z 4-12% do 8-12%
The Merciless Elite (Bonus za kombinację ścieżek Precyzja + Dominacja)
- Ilość przyznawanego AD została zwiększona z 5 do 6
- Ilość przyznawanego AP została zwiększona z 9 do 10
źródło: http://www.surrenderat20.net/2018/02/227-pbe-update.html