Na oficjalnym forum League of Legends ponownie poruszono temat nadchodzących zmian związanych z gameplayem. Tym razem skupiono się zarówno na nadchodzącym patchu 8.21 jak i tegorocznym przed-sezonie.
Jeśli chodzi o przed-sezon to skupiono się na temacie usunięcia kary (kara ta zwana jest Monster Hunter) za jungle funneling (skupianie farmy zarówno z jungli i linii na jednym bohaterze). Kara ta może zostać usunięta przede wszystkim dlatego, że przygotowano dwie zmiany, które powinny sprawić że ta taktyka będzie mniej atrakcyjna dla zawodników, a prezentują się one następująco:
- Skalowanie nagród za pokonanie przeciwnika – już od dłuższego czasu mówiono, że w przed-sezonie dojdzie do pewnych zmian w systemie skalowania nagród . W związku z tym nagrody te będą skalować się po części również z ilości zabitych potworów. Dzięki temu skupianie farmy na jednej postaci będzie jednocześnie wiązało się to z większym ryzykiem, w związku z większymi potencjalnymi nagrodami dla przeciwników.
- Złoto z Barykad (tymczasowa nazwa) – możliwość zdobycia nagród za pushowanie wież nawet bez ich całkowitego zniszczenia sprawia, że zostawienie jakieś linii niepilnowanej będzie wiązało się z większą karą. To również powinno w niektórych przypadkach zmniejszyć atrakcyjność tej taktyki.
Natomiast w kwestii zmian z patcha 8.21 zaprezentowano przedstawiono listę mniejszych poprawek w przedmiotach. Lista ta znajduje się poniżej:
- Essence Reaver – koszt budowy tego przedmiotu zostanie zmniejszony o 200 sztuk złota w ramach krótkoterminowych zmian. W dalszej części roku przedmiot ten może doczekać się innych zmian, jako że ogólnie chcemy sprawić, że będzie on lepszy
- Edge of Night – koszt tego przedmiotu również zostanie zmniejszony o 200 sztuk złota. Obecnie nie mamy żadnych dalszych planów związanych z tym przedmiotem ale uważamy, że jego cena została ustawiona zbyt wysoko.
- Time Warp Tonic – (omawiana zmiana została już dodana na PBE – przyp. red.)
Dodatkowo jeszcze w dzisiejszym patchu na PBE powinniśmy doczekać się kolejnych zmian w Kai’Sie, które będą prezentować się nastepująco:
- Pasyw:
- Ilość obrażeń zależnych od brakującego HP celu została zmieniona z 15% (+3.75% za każde 100 AP) brakującego HP na 10% brakującego HP (+0.275-1.1 AP w zależności od % brakującego HP celu)
- Q:
- Koszt many zostanie zwiększony z 55 do 67-55
źródło: =https://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/developer-corner/k0OgvRkx-quick-gameplay-thoughts-october-10