Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Zmiany przedsezonowe: wstęp do zmian strategicznych

Poniżej przedstawiamy Wam kolejne omówienie zmian przygotowane dla Was przez pracowników Riotu. Enjoy!

Hejka wszystkim,

Na końcu każdego sezonu lubimy spojrzeć na system naszych run oraz specjalizacji, aby przygotować je na nadchodzący sezon. Wprowadzamy zmiany w masterkach, jednakże musimy też dostosować runy, aby bardziej odpowiadały roli, jakie im wyznaczyliśmy. Omawianie zacznijmy od run.

Runy



Co w zasadzie robimy w przedsezonie

Obecnie planem jest, aby nie wprowadzać zmian w runach wraz z pierwszym przedsezonowym patchem. Chcemy zostawić zmiany w runach na PBE na dłużej, aby móc się skupić na ich testowaniu.



Jaki jest cel run

Podstawowym celem jest aby dostosować marki, seale i glyphy do specyficznych potrzeb i wymagań danych ról championów w lidze – podobnie jak miało to miejsce w przypadku specjalizacji. Stwarza to mocniejsze połączenie marków z ofensywą, seali z defensywą, a glyphów z utility. Pełne oddanie tych zależności umożliwi lepszą identyfikację konkretnych typów run. Przykładowo pozwoli to utworzyć więcej glyphów dających utility (jak dodatkowa prędkość ruchu czy generowanie złota) oraz stworzyć seale dające jednocześnie pancerz i odporność na magię. Pozwoli nam to na łatwiejsze balansowanie run oraz tworzenie run potrzebnych dla określonych ról bohaterów.



Jak się mają runy teraz

Pierwsza rzecz jaka się rzuca w oczy jest duża moc run dających stały efekt (flat ad, flat MR, flat armor). Runy rzadko są zmieniane, dlatego gracze zdają się akceptować fakt, że istnieje najlepszy możliwy wybór run i boją się eksperymentować.



Jak powinny wyglądać runy

W idealnym rozwiązaniu runy mają uzupełniać Twój styl gry danym championem. Niezależnie od tego czy ulepszają Twoje zdolności do pojedynków podczas fazy linii czy ustawiają Cię w idealnej sytuacji w late-game, runy powinny być swoistą bazą wspierającą Twój unikalny styl gry. Dajemy runom strategiczną wartość, a celem w nowym sezonie jest wzmocnienie tego i ułatwienie Ci zrozumienia, czego możesz oczekiwać od wyboru run.

Pierwszą rzeczą jaką chcemy zastopować są niesamowicie mocne runy. Istnieje niewielki zestaw run, które zwyczajnie są najmocniejsze w swojej kategorii i które nie pozwalają na wybór innych (przez swoją zbyt dużą moc). Prawdopodobnie ustrzelimy kilka dorodniejszych sztuk i będziemy mieć oko na pojawiające się anomalie.



Kolejną rzeczą do odhaczenia na naszej liście na nowy sezon jest zapewnienie bardziej stabilnego momentu, w którym runy skalujące się przewyższają stałe runy. Niektóre z obecnie istniejących punktów nie mają sensu patrząc na dzisiejsze rozgrywki, dlatego chcemy dostosować ich wartości aby bardziej pasowały do obecnych gier. Planujemy, aby szósty poziom był punktem, w którym runy skalujące się przewyższały runy stałe.

Ostatecznie planujemy ogrom zmian dla run w nadchodzącym sezonie, ale będziemy potrzebować nieco więcej testów na PBE, aby je ostatecznie wprowadzić. Odpowiedni podział run na trzy kategorie (ofensywne, defensywne i utility) to nasz cel na nadchodzący sezon. Postaramy się Was na bieżąco informować o planowanych zmianach.

Przejdźmy teraz do omówienia specjalizacji:

Specjalizacje

Specjalizacje nie będą przechodziły tak drastycznych zmian. Zamiast tego planujemy osiągnąć kilka pomniejszych celów i skupić się na kilku kluczowych podejściach podczas wprowadzania zmian w masterkach.



Koniec z ulepszonymi czarami przywoływacza

Jeden punkt w celu ulepszenia specjalizacji potrafi naprawdę istotnie wpłynąć na grę i poprawiać określony styl gry. Jednakże usunięcie konieczności przyznawania punktów w ulepszone czary przywoływacza da większą swobodę podczas ich wybierania. Summoner Spelle pozostaną na tym samym poziomie dla każdego przywoływacza, a Ty będziesz dysponować większą swobodą, aby dostosować specjalizacje do Twojego stylu gry.



9 punktów specjalizacji definiuje Twoje early, 21 definiuje role

Zmieniamy drzewka masterek tak, aby ich wczesne levele dawały istotne przewagi we wczesnych etapach gry. Kolejne poziomy będą wpływały na późniejsze etapy i będą pasowały do roli, jaką zdecydujesz się obrać. Dodajemy skalujace się masterki, aby opłacalna była głęboka inwestycja w dane drzewo, która przyniesie Ci wymierne efekty podczas całej gry.



Świeżutkie masterki

Kilka istniejących specjalizacji zostało zmienionych lub zastąpionych. Przykładowo zamiast dawać duży boost do prędkości ataku po uderzeniu krytycznym masterka Frenzy daje teraz podobny buff, ale po każdym ataku (stackujący się). Zmieniamy specjalizację Biscuiteer i zamiast jednego ciasteczka dostajemy ulepszenie healthpotion Health Potiona w nowe ciasteczka, które przywracają też odrobinę many. Nie opowiem o wszystkich zmienionych/nowych masterkach – chciałem dać Wam jedynie przedsmak nadchodzących zmian.

Dziękujemy za czytanie!

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.