Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Zmiany przedsezonowe – Rift Review w/ MonsteCristo

Wpis ten jest tekstową wersją treści zawartych w najnowszym odcinku Rift Review prowadzonego przez MonteCristo. Polecamy zapoznać się w pełnym materiałem, ponieważ są w nim informacje niezawarte w artykule, analiza dwóch gier oraz trochę historii esportu. Zmiany są opisane z punktu widzenia koreańskiej profesjonalnej sceny.

Przedmioty startowe: Pięć yellowtrinket1żółtych trinketów jest obecnie najlepszym rozwiązaniem, które pozwala na uzyskanie wczesnej wizji oraz bezpieczeństwa. redtrinket1Czerwone soczewki opłacają się jedynie w przypadku evelynnEvelynn lub shacoShaco we wrogiej jungli – w takim wypadku staramy się wyczyścić część wrogich wardów (najlepiej sightwardzwykłych), by pomóc naszemu junglerowi. Innym sposobem kontrowania tych postaci jest stawianie głębokich wardów koło obozów. redtrinket1Czerwony opłaca się już przy pierwszym, drugim powrocie do bazy, kiedy to wszyscy zaczynają już kupować sightwardwardy i jedna/dwie osoby mogą poświęcić swoje yellowtrinket1trinkety; trzeba pamiętać o jak najszybszym zakupie czerwonego ulepszenia, które skraca czas odnowienia.
ancientcoinAncient Coin dominuje obecnie scenę, ponieważ relicshieldRelic oraz spellthiefsedgeSpellthief czynią naszą grę przewidywalną. Wrogowie, którzy spodziewają się np. naszego podejścia do dobicia dużego creepa mają możliwość zaplanowania akcji i zabicia nas. Dodatkowo ancientcoinmonetę można rozwinąć do talismanofascensionTalisman of Ascension, przypominającego w użyciu dawną shureliasreverieShurelię.

Postacie: Znaczny wzrost popularności taricTarica (który na zwykłych serwerach już został osłabiony) oraz leonaLeony, zapewniających zarówno świetną inicjację, jak i pewne CC.
Jeśli chodzi o górną linię, to pojawił się mundoMundo, który zdecydowanie zyskał na nowych masterkach (ogromna regeneracja) oraz obecnych przedmiotach na wytrzymałość.
sivirSivir po zmianach jest wysoko cenionym pickiem, ma lepsze skalowanie do late game niż kiedyś; dodatkowo jej sivirrultimate, połączone z wcześniej wspomnianym talismanofascensionTalismanem są w stanie zmienić losy walki. Warto tutaj wspomnieć o synergii karmaKarmy z tymi wszystkimi przyspieszeniami oraz olafOlafie, który bardzo chętnie z nich skorzysta.
Zmiany w systemie wizji uczyniły evelynnEvelynn obowiązkowym banem. Z porządnego junglera stała się nieziemskim gankerem, zmuszając wrogów do tulenia wieży przez cały czas. Do grupki korzystającej z braku prawdziwej wizji zaliczają się również rengarRango (całkiem niezły przed zmianami; brak wardów pozwala na wyłapywanie rywali w mid game oraz gankowanie mida) i twitchTwitch (mocny w niewielkich potyczkach, jednak bardzo nieefektywny podczas oblegania wież – a jak wiadomo, gry trwają dłużej).
W przedsezonowym patchu zmieniono gragaseE Gragasa – ma dłuższy czas odnowienia, jednak obrażenia nie są podzielone między cele. Wg. Monte grubas w przyszłości będzie pojawiał się w lesie – jest mobilny, może unikać wardów, ma duże obrażenia, obszarowe CC, obrażenia magiczne + niezłe skalowanie. Więcej złota w dżungli pozwala mu na zaopatrzenie się w ofensywne przedmioty. Drugą zapowiedzią jest heimerdingerHeimerdinger, który jest wymagającą mechanicznie postacią, ale jego heimerdingereE działa jak lepsze sonarulti Sony.

Przebieg gry: Nastąpił znaczny wzrost wytrzymałości (defensywne drzewko masterek), a walki w których nikt nie ginie nie są już rzadkością. Pośrednio wpływ na to ma większa rola postaci wsparcia, których nie da się zabić tak łatwo jak kiedyś. Więcej wizji na mapie ogranicza pojedyncze wyłapywanie wrogów.
W nadchodzącym sezonie Riot pragnie ograniczyć efekt snowballu gier poprzez dominację w sferze wizji. Zmiany doprowadziły do przedłużenia gier oraz znacznego utrudnienia doprowadzenia ich do końca, co uczyniło powroty bardziej powszechnymi. Ta łatwość w nadrobieniu strat może mieć fatalne konsekwencje w przypadku źle opracowanych strategii lub (w przypadku soloQ) braku osoby, która odpowiednio pokieruje drużyną i ukończy mecz.
Problemy przysparza zmiana przestrzeni, którą chcemy kontrolować. Długi czas odnowienia soczewek oraz limitowana liczba różowych wardów uniemożliwia efektywne przenoszenie się z jednej strony mapy na drugą. Jak widać na poniższym obrazku, NaJinB (niebiescy) nie byli w stanie zrobić barona, ponieważ nie są w stanie pozbawić rywali wizji na tamtym obszarze.

Te wszystkie zmiany mogą doprowadzić do większego nacisku na late game podczas komponowania drużyn oraz bardziej pasywnego przebiegu gry – drużyny będą zmuszone przygotowywać się przed podjęciem jakiejś akcji.

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.