Meta na mobilność? Też bądź mobilny! Sprawdź mobilne How2Win

Zmiana polityki Riotu dotyczącej stron korzystających ze statystyk gier

Jeden z pracowników Riotu – Sargonas opublikował post, w którym zawarł nową politykę swojej firmy na temat systemów, które pobierają dane z serwerów live. Poniżej znajdziecie przetłumaczoną wersję tej wypowiedzi. 

Chciałbym się podzielić z wami aktualizacją związaną z Riot API i danymi LoLa. Wydając Riot API chcieliśmy wypełnić wiele różnych celów. Oczywiście największym celem była pomoc wam w budowaniu świetnego contentu w naszym community. Chcieliśmy także pomóc w zapewnieniu ujednoliconych narzędzi, które dostarczały by wam większą ilość danych, dzięki czemu nie musieliście polegać na niesprawdzonych źródłach. Przez ostatnie kilka miesięcy ciężko pracowaliśmy by poprawić zakres usług oferowanych przez nasze API i czujemy, że osiągnęliśmy już poziom , który naprawdę może wesprzeć nasze community.

Doszliśmy do punktu, w którym musimy skupić się na innych celach związanych z API: odciążyć nasze serwery live. Zanim stworzyliśmy Riot API wiele różnych systemów polegało na pobieraniu danych z naszych serwerów live.  Pozwalaliśmy na ten proces kiedy pracowaliśmy w kilku ostatnich miesięcy nad naszym API (nawet jeśli zawieraliśmy fragmenty zabraniające tego w API Terms of Use), ponieważ zdawaliśmy sobie sprawę, że nie byliśmy w stanie dostarczyć w tym momencie usług na tym poziomie. Doszliśmy jednak do punktu, w którym musimy zmienić naszą politykę co do nieautorskich systemów polegających na pobieraniu danych z naszych serwerów. Niestety ich działanie może powodować chwilowe problemy ze stabilnością, a co gorsza utrudnia nam wykrywanie i naprawianie wszelkich problemów z serwerami live. Musimy zapewnić graczom możliwie najlepszą platformę do grania z czym wiąże się usunięcie tejże zmiennej.

W związku z tym ustaliliśmy deadline na 1 Października i do tego czasu wszystkie systemy nie autoryzowane przez nas mają skończyć z pobieraniem danych z naszych serwrów live. Od tego czasu działać będą tylko systemy autoryzowane przez Riot.

Rozumiemy, że ta decyzja może mieć bezpośredni wpływ na funkcjonowanie niektórych stron, jednak jak zawsze chcemy przede wszystkim skupić się na dostarczaniu graczom możliwie jak najlepszego doświadczenia, a co za tym idzie zapewnienie możliwie najlepszej platformy do grania. Jednakże zdajemy sobie sprawę, że doświadczenie niektórych użytkowników może ulec gwałtownej zmianie, jednak uważamy że większość problemów może zostać rozwiązana przez kreatywne wykorzystanie danych istniejących w API. Chcemy także pracować nad przeniesieniem pewnych unikalnych dany do RTMP i ewentualnie przenieść je później do API. Jednakże nie możemy na razie wyznaczyć dokładnego czasu na wprowadzenie tych rzeczy, gdyż na razie chcemy się skupić na zapewnieniu stabilności. Wątpię żebyśmy zdążyli z zakończeniem tego do pierwszego.

Wyprzedzając wasze pytania strony umożliwiające spectatowanie czy generujące powtórki (jak op.gg) nie są dotknięte tym rozporządzeniem. Mamy nadzieję, że będą one nadal funkcjonować, a być może pewnego dnia tak zmodyfikujemy API, że ich funkcjonowanie będzie nawet prostsze.

Czy stworzyliście już API, albo planujecie stworzyć API, które będzie dostarczać informacji  obecnych meczach?

Na razie nie, ale być może dostarczymy taką w przyszłości. Na dzień dzisiejszy chcąc dostarczyć wam takowe API musielibyśmy osłabić stabilność. Będziemy dyskutować nad ewentualnymi rozwiązaniami tego problemu. Na razie nie czujemy, że jest to jakoś bardzo palący problem.



Po przeczytaniu tego postu nie byłem pewien. Czy te zmiany zabiją takie strony jak lolnexus czy summoning.net? A może będą one w stanie dostarczyć tych samych danych używając waszych API?

Nie chcemy zabić żadnej strony, jednak prawdą jest że niektóre techniczne rozwiązania zastosowane na niektórych stronach nie będą mogły być już stosowane – nie będziesz mógł wpisać nicku jednego gracza i otrzymać dane live co do każdego zawodnika będącego w jego grze.

Jednakże będzie dało się wykorzystać API do indywidualnego wyszukiwania graczy. Deweloperzy będą mieli drobny problem ze znalezieniem metody umożliwiającej znajdowanie graczy z przeciwnego teamu.

Czy zmiany te wpłyną na działanie lolkinga?

Lolking od jakiegoś czasu używa API więc nie przewidujemy żadnych problemów dla tej strony.

Czy da się wprowadzić opcję umożliwiającą sprawdzanie run, które akurat są przez nas używane?

Obecnie nie jest to dostępne przez żadne API jednak zamierzamy wprowadzić to w przyszłości.

 

 

Jeśli zauważyłeś literówkę/błąd we wpisie - prosimy o zgłoszenie tego poprzez specjalny formularz kontaktowy - dzięki automatycznemu systemowi powiadomień będziemy mogli błyskawicznie usunąć błąd.